Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 11:32

Afbeelding


Kinderloze vlucht lijkt gat in markt.

Schiphol - Schreeuwende en huilende kinderen zijn een van de grootste ergernissen in vliegtuigen en hotels. ’Adults only’-hotels, waar kinderen onder 16 jaar niet worden toegelaten, schieten als paddenstoelen uit de grond. Er is ook een toenemende behoefte aan kindvrije vluchten.

Dat blijkt uit onderzoek van reiswebsite WeFlyCheap onder duizend Nederlandse reizigers. De resultaten worden maandag gepresenteerd. „Ruim 40 procent van de vliegtoeristen zonder kleine kinderen wil graag bijbetalen voor een ruimte in het toestel waar geen kinderen rondrennen. Ook het schoppen tegen rugleuningen is een toenemende bron van irritatie”, zegt onderzoeker Eelko van Drongelen.

En dan reageren ouders volgens hem vaak overspannen op het gedrag van hun koters. „Of ze zeggen er juist niets van. Beide gevallen zijn even vervelend in de ogen van de ’tegenstanders’. Die pleiten voor aparte ’no-kid zones’.”

Stiltesecties.

Een aantal vliegmaatschappijen, met name in Azië, experimenteert in grotere vliegtuigen al met een tiental rijen in de toeristenklasse pal achter de businessclass, waar kinderen onder 12 jaar niet welkom zijn. Onder andere prijsvechters AirAsia en Scoot (Singapore Airlines) bieden dit aan. Ze worden eufemistisch ’quiet zones’ (stiltesecties) genoemd en zijn met een bescheiden toeslag te reserveren.
De luchtvaart vraagt volgens Van Drongelen overal geld voor. „Waarom niet vaker voor rust? Dat kan een goudmijn worden. Uit onze steekproef blijkt dat één op de tien mensen bereid is meer dan 25 euro per enkele reis extra neer te tellen als ze niet gestoord kunnen worden door jonge kinderen. De rest heeft er 10 tot 25 euro voor over.”

Discrimineren.

Nederlandse maatschappijen zijn nog niet met kindvrije ruimtes bezig, omdat het volgens deskundigen vrij complex is. „Ben je niet bezig gezinnen met baby’s en kleuters te discrimineren? Al willen die meestal liever tussen soortgenoten zitten”, aldus consumentensite Airfarewatchdog.
Ook is het moeilijk om met ’no-kid zones’ een volle en rendabele vlucht te realiseren. KLM en vakantievliegers Transavia, TUI en Corendon beginnen er voorlopig niet aan. „Wij leven van familievakanties. Kinderen zitten overal. Ongemak voor anderen duurt op Europese vluchten maar een paar uur”, vindt Corendon-baas Steven van der Heijden.
Volgens vakantiewatcher Tessa aan de Stegge kiezen oudere toeristen steeds meer voor ’me-time’. „Bijna alle grotere reisorganisaties bieden hotels of gedeeltes ervan exclusief voor volwassenen aan”, vertelt ze.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 11:42

Dat men meteen weer over discriminatie roept vind ik onzin.

Het meeste van de hotels zijn ook toegankelijk voor kinderen.

Dat er nu kindervrije hotels komen vind ik prima.
Heerlijk aan het zwembad liggen met uitzicht op de bergen zonder dat eeuwige gegil van kinderen.
Heerlijk lijkt mij dat, want kinderen schreeuwen en gillen alleen maar tegenwoordig.
Schijnen niet meer normaal te kunnen spelen.
Ben ik daardoor een oud zeur wijffie ? :mrgreen:
inderdaad en laat ik daar nu niks om geven, als ik ooit een kindvrij hotel zou tegenkomen in de plaaats die ik zou bezoeken dan zal ik dat ook boeken ook.

In het vliegtuig heb ik het gelukkig niet echt meegemaakt, en ik denk dat 10 rijen kindvrij niet echt werkt, gehuil hoor je dan toch.
Maar dat trapppen tegen de rugleuning ben je dan wel kwijt.
Restaurants zonder kleine kids beginnen ook te komen.
Komt omdat de ouders hun kinderen laten rond rennen alsof ze in een speeltuin zijn.

Vreselijk vind ik dat.

Dus dit soort aanpassingen vind ik prima.
Kan je zelf kiezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door univers » 23 jul 2018, 11:46

Ligt het niet bij de ouders, hoe kinderen zich gedragen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 11:54

Ja Univers dat ligt ook aan de ouders.
Maar die doen niks, waarom moet ik bij zulke ouders zitten die hun kinderen niet in de gaten houden ?
En urenlang gekrijs moeten aanhoren ?
Het is me gelukkig niet vaak overkomen, ik zoek ook hotels uit zonder dat animatie gedoe wat veel hotels hebben.
Want daar zitten de gezinnen, je kan dus ook zelf wel wat doen.
Maar deze aanpassingen en de keuze die je kan maken vind ik prima.


Vroeger zat ik ook op campings in het buitenland met mijn dochter was goedkoper dan hotel , dan weet je dat het lawaaierig is geen probleem.
Maar toen mijn man en ik weer samen gingen op vakantie hadden we echt geen behoefte meer aan zwembaden met gillende kinderen.
Campings werden dus ook niet meer gedaan, hotels vinden we veel fijner.

Sommige mensen vinden dat wel leuk al die kinderen , wij niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door taigitu » 23 jul 2018, 11:56

Ik hoorde het verslag vanmorgen op de radio.
Ik zal het wel niet juist hebben maar mijn kinderen gedroegen zich beter dan sommige
kinderen die krijsen in de supermarkt of openbaar vervoer. de moeder of vader
doen op geen enkele manier moeite om het in te perken. Zij gaan rustig hun gang.
Ze komen soms met een krijsend kind binnen en winkelen op hun gemak en gaan ook
weer met een krijsend kind naar buiten, tenzij het kind heeft gekregen wat het wilde.

Het zal mijn leeftijd wel zijn....
Ik zou beslist ook kindvrij willen reizen of verblijven in een hotel.


"Ik heb de indruk dat we allemaal ter wereld komen als kinderen die liefde willen hebben,
en als we geen liefde kunnen krijgen, nemen we in plaats daarvan genoegen met macht."


Jean Shinoda Bolen
Amerikaans psychiater 1936


En daar zijn voorbeelden van als je gaat winkelen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 12:00

Jij hebt het wel juist Taigitu.
Heel goed beschreven wat je zegt , helemaal mee eens. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Determinist » 23 jul 2018, 12:01

Nou ja, een baby die last heeft van de oren tijdens de vlucht, daar valt weinig door ouders aan te doen.
Probeer deze maar eens stil te krijgen...

Een keer meegemaakt dat achterin het vliegtuig een baby onderhand de hele vlucht aan het krijsen was.
Die ouders hadden het niet meer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 12:07

Een baby en de ouders daarvan kunnen daar ook niks aan doen.
Bij mij gaat het om kleine kinderen die krijsen om niks en tegen stoelen aanttrappen .
Die zoals men dat noemt strontvervelend zijn.
Maar als je het risico dat je urenlang een baby hoort huilen kunt omzetten in een vlucht zonder kids dan moet je dat kunnen doen en dat kon eerst niet.
Gewoon keuze kunnen maken is niks mis mee en heeft niks met discriminatie te maken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Fenna » 23 jul 2018, 13:02

De meeste ouders weten niet meer hoe ze een kind moeten opvoeden.
Zij denken vaak alleen maar aan hun carriëre.
Velen zijn niet aan hun kinderen gewend omdat ze deze vaak op baby leeftijd al dumpen in de créche en dan ook nog eens de belangrijkste bindingsperiode missen.

Ik vind dat gekrijs ook niks, begrijp me goed, maar dit zijn mijns inziens de uitvloeiselen van de créche generatie.
Veelal zijn de ouders van die krijssers ook al in de créche "opgevoed" en weten soms niet, net als resusaapjes hoe ze met hun kinderen moeten omgaan.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 13:26

Jij hebt het over een créche generatie Fenna.

Wie weet heeft dat er een stukje mee te maken.

Maar misschien ook de tegenwoordigheid van zaken als op zoek naar je zelf en al die cursussen van Zen en Mindfullnes en nog meer van deze levensovertuigingen die hier aan bijdragen ?
Ik heb een keer een programma jaren geleden op tv gezien waarin men zei dat kinderen zich ten alle tijden moten kunnen uiten.
Daar hoort dus dat gegil ook bij, dat is goed zeiden ze voor de kinderen.
Kan dat er ook een beetje mee te maken hebben ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door herman50 » 23 jul 2018, 13:38

achter is dus een openlucht zwembad nou weet niet wat ze doen maar je hebt het ´gewone´ kinderkletsen, maar gezeur en gekrijs nope ..maar het is ook hoe ermee word omgegaan vind ik vele laten de kinderen aan hun lot over omdat daar die zwemmeesters toch voor zijn , nou als je ziet hoe die zich idd over de kinderen ontfermen chapau , papa en of mama moge bakken ....
dan lees ik dat veel van die creche krijsers zijn ook daar opgevoed, nou wat je dan ziet je moet een hart van steen hebben om dat kleine wurmpie weg te brengen zo tegen 7 of 7.30uur ,, het ergse vind ik dan als ze hun kind halen , dan weten ze niet hoe ze het ´dood´ moeten knuffelen ..(schulgevoel?). want die kinderen worden opgevoed door allemaal ´vreemde´tantes, ,,, maar moet zeggen moeders had een goeie baan maar toen ´wij´ kwamen ,gingen we voor .... lekkere namiddag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Fenna » 23 jul 2018, 13:40

Tammy schreef:
23 jul 2018, 13:26
Jij hebt het over een créche generatie Fenna.

Wie weet heeft dat er een stukje mee te maken.

Maar misschien ook de tegenwoordigheid van zaken als op zoek naar je zelf en al die cursussen van Zen en Mindfullnes en nog meer van deze levensovertuigingen die hier aan bijdragen ?
Ik heb een keer een programma jaren geleden op tv gezien waarin men zei dat kinderen zich ten alle tijden moten kunnen uiten.
Daar hoort dus dat gegil ook bij, dat is goed zeiden ze voor de kinderen.
Kan dat er ook een beetje mee te maken hebben ?
Kan.
Soms is dat softe gedoe niet de juiste remedie.
Het doet mij denken aan zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Af en toe een tik op de billen en vermanend toespreken doet wonderen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Fenna » 23 jul 2018, 13:43

herman50 schreef:
23 jul 2018, 13:38
achter is dus een openlucht zwembad nou weet niet wat ze doen maar je hebt het ´gewone´ kinderkletsen, maar gezeur en gekrijs nope ..maar het is ook hoe ermee word omgegaan vind ik vele laten de kinderen aan hun lot over omdat daar die zwemmeesters toch voor zijn , nou als je ziet hoe die zich idd over de kinderen ontfermen chapau , papa en of mama moge bakken ....
dan lees ik dat veel van die creche krijsers zijn ook daar opgevoed, nou wat je dan ziet je moet een hart van steen hebben om dat kleine wurmpie weg te brengen zo tegen 7 of 7.30uur ,, het ergse vind ik dan als ze hun kind halen , dan weten ze niet hoe ze het ´dood´ moeten knuffelen ..(schulgevoel?). want die kinderen worden opgevoed door allemaal ´vreemde´tantes, ,,, maar moet zeggen moeders had een goeie baan maar toen ´wij´ kwamen ,gingen we voor .... lekkere namiddag nog
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 13:48

Fenna schreef :
Af en toe een tik op de billen en vermanend toespreken doet wonderen.
Inderdaad maar dat gebeurd amper nog denk ik.
Je hebt gelukt Herman50 met dat zwembad, anders is het toch vreselijk lijkt mij in de zomer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door herman50 » 23 jul 2018, 15:18

@ Tammy , Ja heb geluk maar ook geen door wat bekend is dat ik heb , mag ik buiten autorijden ...ó´k niet zwemmen !!... maarja het is wel warmpies :slurp: :slurp: [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door Tammy » 23 jul 2018, 15:26

Ik weet wat je hebt, ik bedoelde met geluk dat de kinderen daar niet zo gillen.
Ik schreef het niet duidelijk.
Nee je mag niet zwemmen met je ziekte dat is balen.
Veel drinken en kalm aan. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kinderloze vlucht lijkt gat in markt

Bericht door herman50 » 24 jul 2018, 07:01

oke ja wat die koters betreft heb ik het geschoten, zowel zwembad áls opvangcentrum -ex gymzaal- ernaast ..he fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie