Fietsdrama Tadzjikistan

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gast1

Re: Fietsdrama Tadzjikistan

Bericht door Gast1 » 03 aug 2018, 23:32

Tammy schreef:
03 aug 2018, 09:08
Ik word over helaas 2 maanden ontslagen want ik ben dan al 2 jaar ziek en dan mogen ze je eruit zetten, ook bij de overheid.
Dat is shit Tammy, bij mij proberen ze dat ook, maar na 3 jaar en 9 maanden is ze dat nog steeds niet gelukt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fietsdrama Tadzjikistan

Bericht door Tammy » 04 aug 2018, 10:04

Fijn voor jou Gast1. :wink:
Bij mij liggen de zaken anders helaas.
Maar goed ik ga weer on topic. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Fietsdrama Tadzjikistan

Bericht door Tammy » 04 aug 2018, 10:07

Aanslag fietsers Tadzjikistan: Lichamen dodelijke slachtoffers overgedragen.

De lichamen van de vier fietstoeristen die vorig weekend omkwamen bij de terreuraanslag in Tadzjikistan zijn overgedragen aan de autoriteiten van hun vaderland. De betrokken ambassades zullen zorgen voor de repatriëring van stoffelijke overschotten, meldt de Russische nieuwssite sputniknes.com.

Een van de dodelijke slachtoffers is zoals eerder gemeld René Wokke (56) uit Amsterdam. De andere gedode fietsers komen uit Zwitserland en de Verenigde Staten. Hun lichamen zijn gisteren vrijgegeven en overgedragen aan de ambassades, verklaarde een woordvoerder van het Tadzjiekse ministerie van Binnenlandse Zaken aan sputniknews.com.

Ziekenhuis.

Volgens de zegsman liggen twee fietsers die gewond raakten bij de aanslag nog in het ziekenhuis in de Tadzjiekse hoofdstad Doesjanbe. ,,Ze worden nog steeds behandeld voor de ernstige steekwonden die ze opliepen."
De bewuste slachtoffers zijn een Zwitserse vrouw en een Fransman. Ze maakten deel uit van een groep van zeven buitenlandse fietstoeristen die elkaar onderweg hadden ontmoet: drie stellen uit Nederland, Zwitserland en Amerika en een Fransman die alleen reisde. Een auto van het merk Daewoo Ledganza reed zondag op zo'n 90 kilometer van Doesjanbe in op de groep. De vijf inzittenden stapten daarna uit en staken met messen in op de fietsers. Vier van hen overleden, de overige drie belandden in het ziekenhuis.
Onder die laatsten bevond zich ook de partner van de omgekomen René Wokke. Kim Postma (58) mocht het ziekenhuis dinsdag verlaten en werd ondergebracht in een hotel.

Daders.

Terreurbeweging IS claimde de aanslag en publiceerde een video van de vijf aanslagplegers maar volgens de Tadzjiekse regering was de terreurdaad het werk van een verboden islamitische partij. Buitenlandse deskundigen bestempelen de beschuldiging als 'fake news' Vier Tadzjiekse oppositiegroepen in het buitenland vroeg Nederland, Zwitserland, de Verenigde Staten en de EU om een gezamenlijk onderzoek in te stellen naar de aanslag.


BRON

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie