Lili en Howick ondergedoken

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door taigitu » 08 sep 2018, 18:03

De Armeense kinderen Lili en Howick mogen toch in Nederland blijven.
Dat heeft het ministerie van justitie en veiligheid in een verklaring bekendgemaakt.


Staatssecretaris Mark Harbers van justitie en veiligheid heeft besloten dat de Armeense kinderen Lili en Howick in Nederland mogen blijven.
Wekenlang weerstond hij de druk om tot deze beslissing te komen, maar op het laatste moment maakt hij toch gebruik van zijn bevoegdheid
om de twee in Nederland te houden.

Harbers schrijft in een verklaring dat ‘actuele ontwikkelingen’ tot zijn besluit hebben geleid.
Volgens de staatssecretaris was hun ‘veiligheid en het welzijn’ in het geding.

'In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden v
erwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd',
aldus het ministerie in een verklaring.

'Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid
van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen
in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn.'

Lili en Howick zouden vandaag worden uitgezet maar liepen vannacht weg van het adres, bij hun grootouders, waar zij verbleven en waren
sindsdien spoorloos. De politie ging naar de twee kinderen op zoek en riep daarbij de hulp in van burgers.

Rond half zes zaterdagmiddag meldde de advocaat van de kinderen Flip Schüller, dat de kinderen weer terecht zijn.
Waar ze zijn aangetroffen kon hij niet zeggen.

Kinderombudsman

Margrite Kalverboer, de kinderombudsman, reageert verheugd op het nieuws dat Lili en Howick toch in Nederland mogen blijven.
“Ongelooflijk blij voor de kinderen zelf en voor het feit dat kinderrechten er toch toe doen.”

De werking van het vreemdelingenrecht was in deze zaak niet goed uit te leggen, vindt ze. “Formeel is het allemaal volgens de regels gegaan,
maar daarmee was het niet een rechtvaardig besluit. Alsof je zegt: operatie geslaagd, patiënt overleden.” Het belang van het kind,
de ontwikkeling van kinderen heeft volgens haar onvoldoende betekenis in het vreemdelingenrecht. “Maar juist daarvoor bestaat
de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris: die mag afwijken van de regels.” Kalverboer heeft ‘bijzonder veel waardering’
voor de ommekeer van Mark Harbers van justitie en veiligheid. “Ik snap heel goed dat hij in een moeilijke positie zat.”

Er zijn afgelopen jaren meer kinderen uitgezet naar Armenië, die ook geworteld waren in Nederland, en evenmin een voet in Armenië hadden gezet,
maar volgens Kalverboer is het wezenlijke verschil in de zaak van Howick en Lili dat hun moeder niet voor hen kan zorgen.
” Kalverboer is bijzonder hoogleraar Kind, Pedagogiek en Vreemdelingenrecht, ze schreef diverse rapporten over asielkinderen en is goed op
de hoogte van de situatie van Howick en Lili. “Ik wil geen persoonlijke dingen vertellen, maar neem van mij aan dat ze niet op korte termijn
bij hun moeder terecht kunnen en misschien ook niet op lange termijn. Daarmee vervalt de grond om ze terug te sturen.”

Alle media-aandacht en publieke ophef hebben de zaak wellicht uiteindelijk geholpen, maar de kinderen geen goed gedaan, zegt de kinderombudsman.
“Zelf zat ik gisteravond ook gespannen op de bank. Eerst zou de uitspraak van de rechtbank om negen uur bekend zijn, maar het werd steeds later.
Stel dat je 12 of 13 jaar bent en je zit te wachten of je wel of niet de volgende ochtend op het vliegtuig wordt gezet.”

De kinderen hebben volgens haar hoe dan ook veel last van ‘alle mensen en bewegingen om hen heen’, hoe goed bedoeld ook.
“Als tiener wil je zijn zoals ieder ander op die leeftijd, je wilt niet dat iedereen een mening over je heeft.”

Weggelopen

Vanochtend bleek dat de twee kinderen afgelopen nacht waren weggelopen bij hun pleeggezin, enkele uren voordat zij op het vliegtuig zouden
worden gezet naar Armenië. De politie ging naar hen op zoek en riep daarbij de hulp in van burgers. De politie gaf aan bezorgd te zijn over
de veiligheid en het welzijn van de kinderen van twaalf en dertien.

Gisteren spande hun advocaat nog een laatste zaak aan bij de voorzieningenrechter in Amsterdam, omdat het niet goed zou gaan met
de moeder van Lili en Howick. Zij zou moeten worden opgenomen in een kliniek en zou daarom niet voor haar kinderen kunnen zorgen.
De vrouw is vorig jaar al uitgezet naar Armenië. De rechter gaf echter aan dat er geen redenen zijn waarom de uitzetting naar Armenië
niet kan doorgaan . Volgens de rechter zijn goede afspraken gemaakt over onderdak, scholing en geld.

https://www.trouw.nl/home/lili-en-howic ... ~a1d6aa8f/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Mypos » 08 sep 2018, 19:53

Goed nieuws!

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door herman50 » 09 sep 2018, 07:04

;P! ;P! ;P! :post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 07:45

Is het erg als ik zeg dat ik een nare bijsmaak heb van deze hele situatie nu er meer informatie vrij komt ?
Kinderen las ik ergens hadden ook hulp met weglopen ?
Maar mij gaat het over deze moeder.
10 Jaar drammen en liegen en zou ze niet opgenomen worden in kliniek ?
Ik zie iemand die de wetgeving in ons land totaal niet respecteert.
Ze is met een reden uitgewezen en nu terug komen ?
Hele nare bijsmaak heb ik hiervan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>..

Moeder Armina mag straks terugkeren.

De moeder van Lili en Howick mag na het positieve besluit over hun verblijfstatus in beginsel terugkomen naar Nederland. Armina Hambartsjumian werd in 2017 na een tien jaar slepende asielprocedure uitgezet nadat alle beroepen die ze had aangetekend waren afgewezen.

De Azerbeidzjaanse rekte haar procedure en loog aantoonbaar. Dat ze desondanks in principe mag terugkomen, is het gevolg van hoe het asielrecht in elkaar steekt. De hoofdlijn van de wet - zo bevestigt het ministerie van Justitie en Veiligheid - is dat minderjarigen die een verblijfstatus krijgen binnen de Europese Unie, recht hebben op gezinshereniging.

De formele aanvraag voor hereniging is volgens het departement nog niet gedaan, maar dat de moeder van Lili en Howick gebruik van die mogelijkheid gaat maken, lijkt evident. Goede bekende en activist Sander Terphuis zegt dit van haar te hebben gehoord. En tijdens de behandeling van de zaak van haar kinderen onlangs bij de Raad van State las de raadsman een verklaring van Armina Hambartsjumian voor. Daarin stelde ze: ,,Het heeft nu wel lang genoeg geduurd. Ik wil terug naar Nederland.”

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Fenna » 10 sep 2018, 08:18

Tammy schreef:
10 sep 2018, 07:45
Is het erg als ik zeg dat ik een nare bijsmaak heb van deze hele situatie nu er meer informatie vrij komt ?
Kinderen las ik ergens hadden ook hulp met weglopen ?
Maar mij gaat het over deze moeder.
10 Jaar drammen en liegen en zou ze niet opgenomen worden in kliniek ?
Ik zie iemand die de wetgeving in ons land totaal niet respecteert.
Ze is met een reden uitgewezen en nu terug komen ?
Hele nare bijsmaak heb ik hiervan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>..
Mee eens ;P!

Ik denk dat de moeder een heel geslepen persoon is die haar kinderen in dit spel heeft gebruikt om tenslotte hier een verblijfsvergunning los te peuteren.
Als de moeder psychisch niet lekker in d'r vel zat, hadden ze dat hier ook wel vastgesteld en nu ineens in Armenië is ze een psychisch wrak?
Geloof d'r geen ene moer van.

En dan die voogdijorganisatie.
De kinderen zaten in de grootouderlijkewoning en in de nacht van vrijdag op zaterdag verdween het duo plotsklaps.
In het pand waren zelfs medewerkers van de voogdijorganisatie die toezicht moest houden aanwezig maar *poef* like magic waren ze opgelost in de lucht en niemand had iets gezien.
Hij die dat gelooft.
Wat is dat voor een organisatie?
Volgens mij valt dit zelfs onder ontvoering als zij die kinderen helpen onder te duiken.

In dit land word drammen beloont.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 08:26

Ik heb begrepen dat men nog onderzoek doet waar de kinderen waren.
Voor de kinderen vind ik het fijn maar die moeder vind ik een ander verhaal net als wat jij denkt Fenna.
Deze zaak gaat er ook voor zorgen dat uitgeprocedeerden nooit vrijwillig gaan vertrekken.
De aanhouder wint denken ze en ze hebben nog gelijk ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Fenna » 10 sep 2018, 08:47

Tammy schreef:
10 sep 2018, 08:26
Ik heb begrepen dat men nog onderzoek doet waar de kinderen waren.
dat weten ze.
Die voogdijorganisatie was bij ze op het z.g.n. onderduik adres.
Vanuit dat adres zijn zij met de kinderen hem gesmeerd.
Deze zaak gaat er ook voor zorgen dat uitgeprocedeerden nooit vrijwillig gaan vertrekken.
Precies.
Dit zit de deur wagenwijd op voor uitgeprocedeerden die weer opnieuw in de juridische molen jaren lang hun afwijzing kunnen aanvechten.
Onderwijl, zoals ik al eerder schreef, omdat ze geen vergunning hebben, kunnen ze dus niets bijdragen aan onze maatschappij omdat ze niets mogen, maar kosten aan de andere kant jou en mij bakken geld.

Ik vraag me wel eens af waarom men in dit land nog wetten maakt als ze niet gehandhaafd worden.
Wetten en regels tellen waarschijnlijk alleen voor Jan l... uit de biertent zo als jij en ik die bij een lullige overtreding worden opgepakt of fikse boetes moeten betalen, want o,o,o, wij zijn zo fout.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Fenna » 10 sep 2018, 09:12

Ik wil wel een ding voorop stellen dat ik het voor die kinderen ellendig vind, zij zijn ongevraagd in het spel van de moeder meegetrokken en gebruikt voor haar doelstelling, een verblijfsvergunning in Nederland.
De moeder daarentegen heb ik geen medelijden mee.
Om je kinderen aan risico's bloot te stellen als deze moet je wel een egoïst zijn.
Hun moeder had ze nooit achter moeten laten in Nederland en bij zich moeten houden, in mijn ogen ben je een waardeloze moeder als je je kinderen alleen laat.

Wat er ook word beweerd van Armenië, het is een arm land, maar geen oorlogsgebied, ze zijn daar veilig.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 09:21

Mee eens Fenna en ik ben ook blij dat de kinderen mogen blijven.
Maar de moeder inderdaad heb ik erg gemengde gevoelens over.
Ze kon niet voor de kinderen zorgen daar in Armenië wegens zware psychische problemen.
Ze zou worden opgenomen.
Ik neem aan dat ze dan hier ook niet voor de kinderen kan zorgen.

Deze kinderen hebben veel geleden, ik ben blij dat ze in hun vertrouwde omgeving mogen blijven.
Ze wonen hier praktisch heel hun leven.
Voor hun vind ik het fijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door univers » 10 sep 2018, 09:22

De moeder van Howick en Lili heeft met zelfmoord gedreigd nadat de rechter vrijdagavond had bepaald dat de uitzetting van de kinderen door mocht worden gezet. Dat meldt RTL Nieuws op basis van niet nader genoemde bronnen. Zaterdagmiddag werd bekend dat de kinderen toch hier mogen blijven.

Vanwege “actuele ontwikkelingen in de zaak” liet het ministerie van Justitie en Veiligheid zaterdagmiddag weten dat de kinderen op het allerlaatste toch niet zouden worden uitgezet.

Dat nieuws kwam naar buiten enkele uren nadat het vliegtuig met de kinderen had moeten vertrekken richting Armenië. De moeder van Howick en Lili woont daar sinds vorig jaar zomer.

https://tpo.nl/2018/09/09/moeder-howick ... -uitgezet/
Bassiehof – Lili en Howick bewijzen: drammen werkt (En Alexander Pechtold faalt)

https://www.geenstijl.nl/5143793/bassie ... old-faalt/
Ik had haar een eind touw gegeven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door taigitu » 10 sep 2018, 09:34

Dat deze actie van de moeder is gebruikt ligt, wat mij betreft, in de lijn der verwachtingen.
Het is gewoon gebruik maken van alle mogelijkheden die er waren en dat deed ze knap.
En als sluitstuk chantage nadat er zoveel publiciteit is gecreëerd met de nodige verontwaardiging
naar de politiek..... wat mooier dan om te dreigen met zelfmoord. Het is haar gelukt.
Ik gun het de kinderen van harte. En zou het de moeder ook hebben gegund als ze integer
zou zijn geweest in deze en niet haar kinderen op deze manier zou hebben belast.
De omgeving van de kinderen weten nu ook op welke manier deze toestemming tot verblijf is
afgedwongen. Hoe gaan ze daar mee om.......

Ik vraag me af wat deze hele procedure heeft gekost aan manuren ed. voor de staat.
Is het niet tijd dat er een duidelijke regels komen zodat dit niet opnieuw kan worden
herhaald door andere uitgewezen asielzoekers. En dat niet alleen voor het kostenplaatje.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 11:21

Taigitu :post:

Er moet zeker iets veranderen, maar deze zaak heeft wel een precedent geschapen.
Wat gaat er nu gebeuren met de anderen kinderen in soortgelijken situaties ?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

‘Verblijfsvergunning Lili en Howick schept ongewenst precedent…’

Tijdens een roerig weekeinde besloot het kabinet tot veler verbazing dat Lili en Howick toch niet worden uitgezet naar Armenië. Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid Mark Harbers (VVD) gebruikte zaterdag zijn discretionaire bevoegdheid om er hoogstpersoonlijk voor te zorgen dat de twee Armeense kinderen in Nederland mogen blijven.
Het besluit was het slotstuk van een bizarre reeks van gebeurtenissen, die vrijdag begon toen de rechter laat op de avond herhaalde dat Lili en Howick mochten worden uitgezet. Dit ondanks een laatste poging van hun advocaat, Flip Schüller. Toen dat bekend werd, vluchtten de kinderen, die in afwachting van de uitspraak bij hun opa en oma in Wijchen verbleven. Volgens De Telegraaf zou moeder Armina Hambartsjumian tegen haar kinderen hebben gezegd zelfmoord te zullen plegen als de uitzetting doorgang zou vinden.

‘Met dood bedreigde Harbers zwichtte na gesprekken met CU en D66’

Zaterdagochtend maakte de politie bekend dat Lili en Howick vermist waren, en riep de hulp in van burgers bij de zoektocht. Een storm van verontwaardiging barstte los op sociale media, en naar verluidt heeft staatssecretaris Harbers, die een dag eerder nog zei geen reden te zien om de uitzetting te herroepen, ondergedoken gezeten omdat hij met de dood was bedreigd.

Harbers sprak met onder anderen Kamerleden Alexander Pechtold (D66) en Joël Voordewind (ChristenUnie), die de staatssecretaris onder druk zetten om zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken. Daarmee kan een bewindspersoon naar eigen inzicht beslissingen nemen, ondanks eerder besluiten van bijvoorbeeld de rechter. Toen dat bekend werd, duurde het niet lang voordat Lili en Howick weer terecht waren: aan het einde van de zaterdagmiddag trof de politie hen aan bij hun opa en oma in Wijchen.

Nu is het de vraag wat er gaat gebeuren met de moeder van de kinderen: zij zit in Armenië, en zou volgens het asielrecht grote kans hebben om terug te komen naar Nederland. Dit vanwege het recht op gezinshereniging voor minderjarigen die een verblijfsvergunning krijgen binnen de Europese Unie. Haar terugkeer zou pikant zijn, omdat de vrouw de asielprocedure van haar en twee kinderen tien jaar lang rekte, en aantoonbaar loog over onder meer haar land van herkomst, en het weeshuis waarin de kinderen in Armenië zouden belanden.

Kinderrechtenorganisaties: 400 kinderen in vergelijkbare situatie.

Het besluit van Harbers moet volgens kinderrechtenorganisaties de deur openzetten naar een verblijfsvergunning voor honderden kinderen die in een vergelijkbare situatie verkeren als Lili en Howick. Volgens Defence for Children zou het gaan om zo’n 400 kinderen die ook al vijf jaar of langer in Nederland verblijven, en voor wie een gedwongen terugkeer naar hun land van herkomst zou zorgen voor ‘schade in hun ontwikkeling’.

De beslissing om de Armeense kinderen te laten blijven, zou daarom een precedentwerking kunnen hebben. Kamerleden van links tot rechts hebben zich al uitgesproken voor een herziening van de asielprocedure, om slepende dossiers als dat van Lili en Howick voortaan te voorkomen. Als dat niet gebeurt, zou de beslissing van Harbers om de kinderen een verblijfsvergunning te geven, de aanzet kunnen vormen om veel meer kinderen in vergelijkbare situaties op het laatste moment in Nederland te laten blijven.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door taigitu » 10 sep 2018, 11:43

Je zou bijna gaan oproepen voor het sluiten van de grenzen voor asielzoekers voor
bijvoorbeeld één jaar. In dat jaar moet de regering klaar zijn met de overige zaken
met kinderen die hier langer verblijven, en nog afgehandeld moeten worden
In Nederland lopen ook nog de nodige criminele asielzoekers rond die niet gestraft zijn
en niet uitgezet (kunnen) worden...... Kunnen ze misschien ook iets aan doen?

Ik ben benieuwd als de moeder herenigt wordt met haar kinderen, hoe de omgeving naar
haar gaat reageren. Want niet iedereen zal haar acties waarderen. En ook daarin delen
haar kinderen dan weer mee.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door herman50 » 10 sep 2018, 11:47

ik mag hopen als volwassen mensen,
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 12:04

Is geen gek plan Taigitu wat je schrijft.
Helaas zal het niet gebeuren vrees ik.
En ik hoop dat de kinderen niet teveel lijden onder hun moeders gedrag, want de omgeving kan misschien niet allemaal staan te juichen door hoe ze de zaak heeft gerekt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 18 sep 2018, 08:36

Er is een onderzoek gepubliceerd gisteren met de titel : Armeense asielgezinnen laten zich nauwelijks uitzetten.

Men kan het via de link lezen.

Mijn maag draaide wat om toen ik het onderzoek las.
Vraag me af als de minister dit eerder had gelezen of hij zijn besluit had gewijzigd.
Want dit is pure manipulatie en nog veel meer wat deze Armeense mensen doen.

https://nos.nl/artikel/2250839-armeense ... etten.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Fenna » 18 sep 2018, 09:25

Zij zijn niet de enigen die ons op deze manier beliegen en bedriegen en dan bedoel ik niet de asielzoekers, maar de advocaten e.d. die hier vrolijk aan meedoen.
Velen die hier aankomen en asiel aanvragen weten niet exact hoe de vork in de steel zit en zij worden daarbij geholpen door diverse organisaties.
UHNCR, los, COA, vluchtelingwerk Nederland etc. zie link; https://www.kis.nl/vraag-en-antwoord/we ... chtelingen
Deze organisaties hebben belang bij het in stand houden van de vluchtelingenstroom om hun banen garant te stellen, met uitzondering van de vrijwilligers die vanuit overtuiging dit werk doen.

Begrijp me goed, een echte vluchteling gun ik zeker de rust en vrijheid die wij hier kennen om op verhaal te komen, maar als het in het eigen land weer veilig is moeten ze weer terug, daar wacht hen ook een taak om het land weer op poten te zetten en dat gebeurd nou net niet, ze blijven hier.
De vluchtelingenorganisaties geven vaak een verkeerd signaal af, zij zouden de vluchteling bewust moeten maken dat ze tenslotte weer terug moeten en dat voor hen hier geen toekomst is, maar in tegenstelling daarvan wekken zij door hun overijver om vluchtelingen in Nederland te houden de indruk dat iedereen hier mag blijven of ze nu uit een oorlogsgebied komen of niet.
Indien het verhaal zielig genoeg is spannen zij zich tot het uiterste in om iemand hier een verblijfsvergunning te geven zodat ze hier mogen blijven voor de rest van hun leven.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door Tammy » 18 sep 2018, 09:38

Fenna dit is inderdaad niet de manier.
En met list en bedrog hier blijven, het kan allemaal helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Lili en Howick ondergedoken

Bericht door herman50 » 18 sep 2018, 10:10

´k weet het niet, want wie maakt uit dat het daar veilig is en de kinderen naar school kunnen..-in een taal waar ze geen bal van snappen--.., heel lang geleden ben ik met moeders mee geweest naar verjaardag van haar -blinde- broer in Kloosterzande/Zeeland,, nounou wat was ik blij weer in me eige stadje te zijn , heb de hele dag mensen hoor lulle maar wat ze zeide ...weet ik veel als dat met die kinderen ook zo is heb ik heel veel medelij , wat er staat dat ze een kaartje op zak hebben van een psygo nou echt? en geen papieren ,,,,,,maar goed we zitten in het gezegende Nederland fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie