Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Tammy » 06 sep 2018, 04:46

Afbeelding


Knielende Kaepernick gezicht nieuwe campagne Nike.

De aandelen van Nike zijn bijna 2 procent gedaald nadat de Amerikaanse sportkledinggigant de veelbesproken American Footballspeler Colin Kaepernick als gezicht van een nieuwe campagne koos. De reacties op social media waren niet mals; velen riepen op tot een boycot van Nike en sommigen plaatsten foto's waarop ze hun schoenen van het populaire merk verbrandden.

Colin Kaepernick was in 2016 de eerste speler die knielde en zijn vuist omhoog stak tijdens het spelen van het Amerikaanse volkslied. Het was uit protest tegen buitensporig politiegeweld tegen zwarte Amerikanen. De voormalige quarterback van de San Francisco 49ers kreeg met zijn actie veel navolging, tot groot ongenoegen van president Donald Trump. Die haalde op Twitter geregeld hard uit naar de knielende spelers. Ze toonden volgens hem geen enkel respect voor vlag en vaderland en verdienden niets minder dan ontslag.

Kaepernick raakte door die actie ook in conflict met de American Football-league. Hij klaagde de NFL aan voor samenzwering. De 32 teams spanden volgens hem samen om hem geen contract aan te bieden.
Nike, nota bene een belangrijke sponsor van de NFL, schoof de American Footballspeler opmerkelijk genoeg naar voren in de campagne 'Just do it'. ,,Wij vinden Colin een van de meest inspirerende sporters van zijn generatie, die het platform sport heeft aangewend om de wereld te verbeteren'', lichtte Nike-topman Gino Fisanotti toe op de Amerikaanse sportzender ESPN. Op internet verscheen een zwart-witfoto van het gezicht van Kaepernick met de tekst: ''Geloof in iets, zelfs als je er alles voor moet opofferen.''

Afbeelding


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Tammy » 06 sep 2018, 05:13



Mooie reclame.
Geld de slogan ook voor de kinderen in de fabrieken die de Nike spulletjes maken of doet Nike daar niet aan mee ?
Stomme vraag misschien van mij maar vroeg het me even af.
Jaren terug was dat in het nieuws maar weet niet of het waar is vandaar mijn vraag.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Mypos » 06 sep 2018, 11:06

Tammy schreef:
06 sep 2018, 05:13


Mooie reclame.
Geld de slogan ook voor de kinderen in de fabrieken die de Nike spulletjes maken of doet Nike daar niet aan mee ?
Stomme vraag misschien van mij maar vroeg het me even af.
Jaren terug was dat in het nieuws maar weet niet of het waar is vandaar mijn vraag.
Koop jij die spulletjes die door kinderen gemaakt worden ook Tammy?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Tammy » 06 sep 2018, 11:23

Waarschijnlijk wel Mypos, ik zou het niet echt weten.
Wist ik het maar dan zou ik het dus niet kopen.
Begrijp me niet verkeerd deze reclame is inspirerend, alleen hangt dat bericht van jaren terug in mijn hoofd over kindfabrieken.
Maar ik kan het mis hebben hoor.
Daarom mijn vraag.

Ik maak geen slogans Nike wel.
Maar die moet dan wel eerlijk zijn en daar ben ik nog niet zeker van.
Dus vraag ik het.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Mypos » 06 sep 2018, 11:42

Tammy schreef:
06 sep 2018, 11:23
Waarschijnlijk wel Mypos, ik zou het niet echt weten.
Wist ik het maar dan zou ik het dus niet kopen.
Begrijp me niet verkeerd deze reclame is inspirerend, alleen hangt dat bericht van jaren terug in mijn hoofd over kindfabrieken.
Maar ik kan het mis hebben hoor.
Daarom mijn vraag.

Ik maak geen slogans Nike wel.
Maar die moet dan wel eerlijk zijn en daar ben ik nog niet zeker van.
Dus vraag ik het.
Ja zo denk ik er ook over. Er worden enorm veel spullen in sweatshops of door kinderen gemaakt en er is gewoon te weinig bekend daarover. Ik heb er wel eens over zitten denken om een website te maken welke dit in kaart brengt. Want het heeft puur te maken met informatie en bewustwording.

Je wordt toch bijna gedwongen om mee te doen met dit systeem, ook omdat als je voor alternatieven gaat kiezen je waarschijnlijk ook veel meer geld kwijt bent. Ik doe dit in ieder geval al op het vlak van voeding maar de kosten zijn daardoor enorm gestegen voor me dus ik kan dit niet op alle vlakken doen helaas.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Tammy » 06 sep 2018, 12:58

Wat een goed idee Mypos dat je denkt aan een website te maken om dit in beeld te brengen. :grin:
Wat let je ?
Ik denk als je het goed promoot en bekendheid geeft op het internet dat het een site word die druk bezocht zal worden.
Mensen zijn bewuster aan het worden over veel zaken.

De vraag is hoe kom je erachter of een bedrijf/merk kindfabrieken heeft.
Maar met speurwerk kan dat wel lukken denk ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Mypos » 06 sep 2018, 17:55

Tammy schreef:
06 sep 2018, 12:58
Wat een goed idee Mypos dat je denkt aan een website te maken om dit in beeld te brengen. :grin:
Wat let je ?
Ik denk als je het goed promoot en bekendheid geeft op het internet dat het een site word die druk bezocht zal worden.
Mensen zijn bewuster aan het worden over veel zaken.

De vraag is hoe kom je erachter of een bedrijf/merk kindfabrieken heeft.
Maar met speurwerk kan dat wel lukken denk ik.
Tijd helaas let me. :peace:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het gezicht van de nieuwe campagne Nike

Bericht door Tammy » 06 sep 2018, 18:06

Dat is jammer maar je idee was goed. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie