Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 09 sep 2018, 17:08

Afbeelding
Netta Barzilai tijdens het vieren van haar overwinning op het Eurovisiesongfestival in Lissabon dit jaar.

Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival.

Tientallen Europese artiesten verzetten zich tegen het organiseren van het Eurovisiesongfestival in Israël. Reden voor hun oproep tot een boycot is de schending van de mensenrechten tegen Palestijnen.

Tot de ondertekenaars van de open brief in de Britse krant The Guardian behoren Roger Waters, medeoprichter van Pink Floyd, en de Britse filmmaker Ken Loach. Beiden staan bekend als pro-Palestijnse activisten. Ook de regisseurs Aki Kaurismäki en Mike Leigh, actrice Julie Christie en multi-instrumentalist en producent Brian Eno steunen de protestactie, evenals zes Israëlische kunstenaars.

De Israëlische zangeres Netta won het songfestival in mei in Portugal met het nummer Toy. Israël kreeg daardoor het recht de editie 2019 te organiseren. Bij haar overwinning zei ze: ’Volgend jaar in Jeruzalem’

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 09 sep 2018, 17:11

Wat een onzin.
Wel de Israëlische zangeres Netta laten meedoen maar als ze wint mag het niet in haar thuisland worden gehouden het jaar daarop ?
Laten de artiesten die tegen zijn die avond de tv op een andere zender zetten .

De regels zijn bij dit evenement dat de winnaar het Eurosongvestival het jaar daarop mag organiseren in haar of zijn land.
Hou de politiek erbuiten a.u.b.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door univers » 09 sep 2018, 19:10

Voor mij mogen ze de hele Eurosongvestival opdoeken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Fenna » 09 sep 2018, 19:12

Dito.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Vitharr » 09 sep 2018, 19:34

Ik blijf het raar vinden om 'Euro' en 'visie' in 1 woord te zien. 'Eurovisiepoppenkast' voelt dan ook logischer.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 09 sep 2018, 19:45

Ik vond het Eurosongfestival als kind harstikke leuk.
Zat met pen en papier op schoot punten te geven.
Toen ik ouder werd keek ik niet meer, vind er niks meer aan.

Maar tegenwoordig zijn alle evenementen doordrenkt met politiek.
Kijk naar de Oscars bijvoorbeeld.
Kijk ik ook nooit meer, ben totaal niet geinteresseerd in de politieke overtuiging van de filmsterren.
Ben geintereseerd in de films waarin men speelt.
Emmy Award en Tony Award enz , alles is ineens politiek beladen.
Even laten zien hoe zogenaamd politiek correct men is.
I don't care.
Laat entertainment entertainment zijn en laat politiek op het politieke toneel .
Maar ga het niet mixen a.u.b.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Witte wel » 09 sep 2018, 21:39

Als zo'n Mickey Mouse met zo'n plofkipnummer kan winnen dan is dat voor mij voldoende om het eurovisiepoppenkastspel als waardeloos te kwalificeren en mij daar niet meer mee bezig te houden. Echter wat zijn de beweegredenen geweest deze Mickey Mouse te laten winnen en daardoor het songfestival te laten plaats vinden in "Jerusalem". Is wel een beetje opvallend dat een nummer dat zo weinig inhoudelijk is boven de rest, waar veel betere kwaliteit tussen zat, uit steekt. Wie speelt nu een politiek spel. De burger welke de politieke insteek ziet of diegene die de politieke insteek hebben opgezet.
Het Eurovisie songfestival werd al keer op keer stiekem gebruikt als politiek middel echter ligt het er hier erg dik bovenop dat het zo is.
Men mag niet politiek beoordelen maar men mag het wel politiek opzetten.
Ik vrees dat we hier te maken hebben met mind control.
En dat daar nu dan echte muzikanten of bekendheden tegen in opspraak komen kan ik enkel aanmoedigen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Osiris » 09 sep 2018, 21:56

Tja, een Israelische verwijzing naar Mickey Mouse is voor mij eveneens een politiek statement.
VS = Israel... [burn] :evil:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 04:34

Witte wel schreef :
Als zo'n Mickey Mouse met zo'n plofkipnummer kan winnen dan is dat voor mij voldoende om het eurovisiepoppenkastspel als waardeloos te kwalificeren en mij daar niet meer mee bezig te houden.

Mee eens.

Maar wat bedoel jij met mind control ?

De artiesten die protesteren doen dat omdat ze pro-Palestijnse activisten zijn.
Je hoeft dus geen mind control te hebben om de reden te zien van hun protest.
Maar dat protest hoort niet thuis op een liedjesfestival.
Dus ik begrijp jouw bericht niet helemaal Witte wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Witte wel » 10 sep 2018, 05:30

Een politiek statement vraagt toch om een politieke reactie. Als men politieke boodschappen uitdraagt kan men een politieke reactie verwachten. Dat is wat hier gebeurd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 05:34

Ik zie gewoon een heel stom liedje wat wint.
Had ook van een ander land kunnen zijn .
Maar volgens mij zie jij dit anders want ik zie geen politieke statement. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door herman50 » 10 sep 2018, 07:20

als ze maar wat te zeiken hebben, waarover geeft niet .... nou sinds jaar en dag is het Eurovisie songfestival, dus gewoon doorgaan, lekker degene die het niet willen effe afsluiten van de kabel of wat ook he fijne

(Tusse 2 haakjes deze zomer nog anders gekleurde gehoord dat er zo veel bruine Nederlanders rondliepen?? ))
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door univers » 10 sep 2018, 07:57

(die komen uit de beerput gekropen. :mrgreen: )
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Fenna » 10 sep 2018, 08:24

:hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Fenna » 10 sep 2018, 08:25

Witte wel schreef:
10 sep 2018, 05:30
Een politiek statement vraagt toch om een politieke reactie. Als men politieke boodschappen uitdraagt kan men een politieke reactie verwachten. Dat is wat hier gebeurd.
;P!
Vinger precies op de zere plek.

Het heeft al jaren niets meer met muziek te maken.
Het is een statement aan het worden voor allerlei politiek gevoelige kwesties.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 08:42

Ik vrees dat ik door mijn morfine pilletjes wat traag ben maar is het politieke statement dat deze zangeres hoopte te winnen voor de zeventigste verjaardag van Israel ?
Want het liedje gaat over iets anders.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>..

Netta Barzilai kiest pittig lied voor Songfestival .

Het is nu officieel bekend welk nummer Netta Barzilai, de kandidate voor Israël bij het Eurovisie Songfestival 2018 ten gehore zal brengen: zij zal het Engelstalige nummer ‘Toy’ zingen dat is geschreven door Doron Medley en Stav Beger. Dit meldt de Times of Israel.
Vanaf het moment dat een zeer korte videoclip van het nummer online te horen was, schoot Barzilai naar de eerste plaats bij bookmakers die weddenschappen bieden over wie het Songfestival zal winnen. Het lied is op maat gemaakt voor Barzilai: het is een elektropop-nummer met oriëntaalse klanken, iets dat nog niet te horen is geweest op het Songfestival.

De vijfentwintig jaar oude Barzilai treedt gewoonlijk op in clubs en bij trouwerijen. Een wezenlijk onderdeel van haar optreden is haar bonte verschijning. Barzilai verkondigt met het nummer ‘Toy’ ook een standpunt dat geïnspireerd is door de ‘MeToo’-discussie, aldus de Duitse Jüdische Allgemeine. In het nummer, dat vrijwel geheel in het Engels word gezongen, roept zij vrouwen op om zich bewust te zijn van hun waarde en respectloze mannen af te wijzen.
Barzilai vertelde op de Israëlische Eurovisie Songfestival website dat zij vurig hoopt dat zij voor Israël kan winnen in het jaar dat het land zijn zeventigste verjaardag viert. Haar eerste optreden zal plaatsvinden in de voorronde in Lissabon op 8 mei.

https://jonet.nl/netta-barzilai-kiest-p ... gfestival/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Witte wel » 11 sep 2018, 00:18

Het lied zelf heeft er niets mee te maken Tammy, dat is maar bijzaak. Kwalitatief gewoon zeer slecht.
Opvallend is dat het zo hoog scoorde en wie heeft om welke reden punten uitgedeeld aan dit gedrogt van een nummer. Als men voor kwaliteit had gekozen dan zou dit nummer niet eens één punt hebben gekregen maar dat heeft het wel. Waarom. Om mede te delen dat het volgende songfestival in Jerusalem komt. Jerusalem werd voorheen niet erkend door de VN als zijnde hoofdstad.
Het songfestival is gebruikt dit er door te drammen zij het op een nagenoeg niet te merken wijze. De elitaire kliek was hier al mee bezig en nu nog het volk om zien te krijgen.
Gelukkig dat er diverse artiesten en bekendheden hier tegen in opspraak komen maar of het iets verandert betwijfel ik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Osiris » 11 sep 2018, 05:38

Juist Witte :wink:
En wie hebben dit mede in gang gezet en met wiens volledige ondersteuning; het land van Mickey Mouse !!
Trump's eerste buitenlandse bezoeken waren niet voor niets, vlak voor het erkenning Jeruzalem gebeuren, aan Saoedi Arabie en Israel.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Osiris » 11 sep 2018, 05:57

En zo worden de voorspellingen uit Openbaring een handje geholpen door de Zionistische nazaten van Abraham/Ibrahim ; joden,christenen en moslims ( het beloofde grote volk van verbannen zoon Ismael ).
En niet zo zeer de onbewuste bevolkingen,maar de Zionistische kopstukken die het geheel weer 'subtiel' in beeld brengen.

'Bestemd voor degenen die 'horen' of 'zien' kunnen ', de ingewijden.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Oproep tot boycot Eurovisiesongfestival

Bericht door Tammy » 11 sep 2018, 05:58

Witte wel schreef :
Het lied zelf heeft er niets mee te maken Tammy, dat is maar bijzaak. Kwalitatief gewoon zeer slecht.
Opvallend is dat het zo hoog scoorde en wie heeft om welke reden punten uitgedeeld aan dit gedrogt van een nummer. Als men voor kwaliteit had gekozen dan zou dit nummer niet eens één punt hebben gekregen maar dat heeft het wel. Waarom. Om mede te delen dat het volgende songfestival in Jerusalem komt. Jerusalem werd voorheen niet erkend door de VN als zijnde hoofdstad.
Het songfestival is gebruikt dit er door te drammen zij het op een nagenoeg niet te merken wijze. De elitaire kliek was hier al mee bezig en nu nog het volk om zien te krijgen.
Gelukkig dat er diverse artiesten en bekendheden hier tegen in opspraak komen maar of het iets verandert betwijfel ik.
Ok dus dat bedoelde je bedankt voor de uitleg.
Maar ik ga hier niet met je mee dat dit de enigste reden is.
Het songfestival is in mijn ogen afgezakt tot een show waar de gekste uitgedoste mensen winnaar kunnen worden wat afwijkt wat het festival eens was.
Alles moet kunnen het liedje is bijzaak geworden.

De oostbloklanden hielden elkaar ook vaak de hand boven het hoofd met puntentellingen.

Wat jij en de protest artiesten zien over Jerusalem en de Palestijnen is mij een raadsel in deze kwestie.
Want het songfestival was al eens in Jerusalem en die Palestijnse kwestie is sindsdien niet veranderd.
Het conflict is al vlak na de oprichting van de staat Israël in 1948 begonnen.
Dus ik snap de link niet die je maakt.

1 van de mooiste zoniet het beste Songfestival nummer ever voor mij is de Israelische groep Milk & Honey die wonnen met het liedje Hallelujah in 1979.
En dat zongen ze in Jerusalem Witte wel.
Had je er toen ook moeite mee dat het daar werd gehouden of die artiesten van nu hadden die toen ook al protest aangetekend of niet ?
Of is het omdat Trump de stad nu officieel tot hoofdstad heeft gemaakt ?
Dat hadden ze 20 jaar geleden al besloten.

Dus wat heeft het met dit songfestival te maken ?

Eigenlijk heeft de VS het begin van deze stap ruim twintig jaar geleden al gezet. Toen nam het Congres de Jerusalem Embassy Act aan. In die wet staat dat de VS de ambassade gaat verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem. Sinds 1995 hebben alle presidenten elk half jaar een zogenoemde waiver getekend om de uitvoering tegen te houden.
Telkens was het argument dat de nationale veiligheid in het geding was. Amerika heeft veel belangen in de regio en een dergelijke wijziging in beleid heeft gevolgen, was het idee. Trump is nu de eerste Amerikaanse leider die de deadline van de waiver liet verlopen.
https://nos.nl/artikel/2206221-waarom-e ... t-uit.html

Hier wat informatie van vroeger over deze band :

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Milk & Honey


Milk & Honey was een Israëlische popgroep bestaande uit de vaste leden Reuven Gvirtz, Yehuda Tamir, Shmulik Bilu.
Samen met Gali Atari vertegenwoordigden zij Israël op het Eurovisiesongfestival 1979 in Jeruzalem. Ze hadden eerst het Israëlisch songfestival gewonnen dat toen de preselectie voor het songfestival was. Met Hallelujah wonnen ze het songfestival en bezorgden hun land de tweede overwinning op rij na Abanibi van Izhar Cohen en The Alphabeta.
Na onenigheden met de producer werd Gali Atari vanaf 1980 soloartieste. Een rechtszaak volgde over de rechten op het liedje Hallelujah, die bij de band bleven. Atari werd opgevolgd door Lea Lupatin. Samen deden ze mee aan het Kdam Eurovision van 1981. In 1983 sloeg ook Lupatin een eigen weg in.
In 1989 deed de band, wederom met Lupatin, voor de tweede en laatste keer mee aan de Kdam. Nog hetzelfde jaar werd Milk & Honey ontbonden. Hierop mocht ook Gali Atari weer optreden met het liedje Hallelujah. De band kwam nog eenmaal bij elkaar in 2001 bij een gala voor een van hun componisten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Milk_%26_Honey




>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie