Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80579
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Tammy » 20 okt 2018, 15:10

Afbeelding
Duizenden Britten, onder wie veel jongeren, zijn in Londen de straat op gegaan om een tweede brexit-referendum te eisen.

Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal.

LONDEN - Duizenden Britten, onder wie veel jongeren, zijn in Londen de straat op gegaan om een tweede brexit-referendum te eisen. Als de regering erin slaagt om met de Europese Unie afspraken te maken over de voorwaarden van het Britse vertrek, moet het volk de kans krijgen zich daarover uit te spreken, vinden de betogers. De organisatie zei vooraf 100.000 mensen te verwachten. Of dat aantal wordt gehaald moet nog blijken, maar volgens Britse media zijn in elk geval duizenden mensen op de been.

De demonstranten in Londen dragen onder meer Europese vlaggen bij zich en borden met slogans als „Exit brexit.” Een jonge demonstrant had de boodschap: „Ik ben 16. Brexit heeft mijn toekomst afgepakt.”

Premier Theresa May is tegen een tweede referendum, maar binnen haar partij zijn ook voorstanders. Het is de Britse regering en de resterende 27 EU-landen overigens nog niet gelukt om overeenstemming te bereiken over de scheiding en de relatie daarna. Eigenlijk had er al een akkoord moeten zijn, maar dat bleek onhaalbaar. Brexitonderhandelaar Michel Barnier kreeg eerder deze week meer tijd voor de onderhandelingen met het Verenigd Koninkrijk.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80579
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Tammy » 20 okt 2018, 15:18

De demonstranten in Londen dragen onder meer Europese vlaggen bij zich en borden met slogans als „Exit brexit.” Een jonge demonstrant had de boodschap: „Ik ben 16. Brexit heeft mijn toekomst afgepakt.”
Deze jongen vind het dus vreselijk en vele jongeren met hem.
Maar men kan ook een beetje hand in eigen boezem steken.
Nadat duidelijk werd bij het Brexit referendum paar jaar terug dat de jastemmers hadden gewonnen kwam naar voren dat de meeste jongeren niet hadden gestemd.
Ik zag intervieuws met ze en ook documentaires daarover.
De jongeren hadden vreselijk veel spijt dat ze niet waren wezen stemmen.

Nu zijn ze erg kwaad maar is het te laat.
Ik denk dat ze nu weten dat ze altijd van hun stemrecht gebruik moeten maken.
Een les voor alle jongeren daar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door gusteman » 20 okt 2018, 20:22

Tammy schreef:
20 okt 2018, 15:18
De jongeren hadden vreselijk veel spijt dat ze niet waren wezen stemmen.
De jongeren hadden vertrouwen in de oudere generaties; zij waren er van overtuigd dat die een verstandige beslissing zouden nemen.
Jammer voor hen bleken die ouderen minder verstandig dan de jongeren hadden gehoopt.
Ook veel van die ouderen hadden achteraf spijt van hun keuze ... vooral toen bleek dat zij met valse voorspiegelingen in de Brexit waren gelokt.
Zoals de belofte van Nigel Farage dat de vrijgekomen miljarden rechtstreeks naar de gezondheidszorg zouden gaan ... belofte die hij vrij snel ongedaan maakte eens het Brexit referendum voorbij was.
Een Farage die al jaren de Europese Unie belaadt met zowat alle zonden van de wereld maar daartegenover er niet vies van is om tot de laatste dag te profiteren van zijn riante Europarlementslid salaris en de erbij horende extraatjes.
Schijnheilige hufter.

Ik hoop dat de jongere generaties Britten zich niet meer zo makkelijk zullen laten bedriegen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Osiris » 20 okt 2018, 23:02

Ook hier weer verdeel en heers.

Engeland staat alleen in het verlaten van de Eurozone en kan zo amper een vuist maken, waardoor het een financieel zware taak word.
Als er meer landen afhaken ( een Italie bijvoorbeeld ) word het een ander verhaal.
Dan zullen er geen draconische eisen door de EU meer op tafel gelegd kunnen worden,die nadelig voor Engeland en haar economie uitpakken.

Ook hier weer zal er veel meer een collectief gevormd moeten worden om onder het juk ( de cabal ) van Europa uit te komen.
En terug naar de oude vormen van handelen zonder het gedrocht 'één Europa' , wat slechts voor een kleine elitaire groep voordeel heeft opgeleverd,niet voor de bevolkingen zelf.
Maar dat zal de VS en bankiers cs weer niet toestaan ( afspraken Marshall plan ).


Bevolkingen worden anders straks de armoede en slavernij in gedreven door corporate power en één Europa.
Wat altijd al het NWO/cabal plan is geweest.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80579
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Tammy » 21 okt 2018, 07:04

Gusteman schreef :
De jongeren hadden vertrouwen in de oudere generaties; zij waren er van overtuigd dat die een verstandige beslissing zouden nemen.
Jammer voor hen bleken die ouderen minder verstandig dan de jongeren hadden gehoopt.
Hoe kan je nu in vredesnaam je toekomst laten afhangen aan wildvreemde ouderen die je helemaal niet kent ?
De ouderen die door regen en wind zeg maar wel de moeite nemen om te gaan stemmen in de stemlokalen ?
Het enigste wat de jongeren hadden moeten doen is hun jas aan doen en naar het dichtsbijzijnde stemlokaal moeten lopen.
Kleine moeite voor je toekomst die je zelf voor ogen had.
Een Farage die al jaren de Europese Unie belaadt met zowat alle zonden van de wereld maar daartegenover er niet vies van is om tot de laatste dag te profiteren van zijn riante Europarlementslid salaris en de erbij horende extraatjes.
Schijnheilige hufter.

Ik hoop dat de jongere generaties Britten zich niet meer zo makkelijk zullen laten bedriegen.
Het gaat niet om het bedriegen bij de jongeren maar gebruik maken van je stemrecht wat ze hebben verzaakt.

Wat Osiris zegt over andere landen gaat denk ik uiteindelijk wel gebeuren.
Brexit is de eerste maar niet de laatste.
En het zal heel moeilijk worden in het begin maar uiteindelijk de juiste keuze.

Je ziet de barsten overal in de EU en die gaan denk ik alleen maar groter worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Fenna » 21 okt 2018, 09:07

Tammy schreef:
20 okt 2018, 15:18
Deze jongen vind het dus vreselijk en vele jongeren met hem.
Maar men kan ook een beetje hand in eigen boezem steken.
De jongeren hadden vreselijk veel spijt dat ze niet waren wezen stemmen.
Precies.
Dan hadden ze maar van hun luie reet af moeten komen en gaan stemmen.
Achteraf klagen helpt niet, neem je verlies zoals het is en laat het een wijze les zijn dat stemmen belangrijk is.

Zo slecht is de Brexit tot dusver niet uitgevallen voor de Britten.
De werkeloosheid is lager dan bij ons, de economie groeit en de pond is weliswaar gezakt maar zeker niet ingestort.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/19/ki ... 5-a1542095
Het lijkt eerder paniekvoetbal van de Europeesche unie die bang is voor een sneeuwbaleffect.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80579
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Tammy » 21 okt 2018, 09:21

De tijd zal het leren Fenna maar zeker is dat Brussel bang is voor het sneeuwbaleffect.
Want ik geloof echt dat de EU zoals hij nu is het niet gaat overleven gezien de verdeeldheid tussen veel landen.
Italia ligt compleet dwars en ze zijn niet de enigste.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duizenden Britten eisen referendum brexitdeal

Bericht door Fenna » 21 okt 2018, 09:48

Ik zal ook niet rouwig zijn als Nederland er uit stapt, ik ben pro Nexit.
Ons word door de eurofiele politici angst aangepraat.
Nederland zou zich best zelf kunnen bedruipen.
We hebben gas, olie, uitstekende landbouw, medische kennis etc., we hebben alles in huis, wij hoeven niet afhankelijk te zijn van andere landen.
Dan heb je ook nog de vrijhandel; https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijhandel, wij hoeven geen Europeesche handelsverdragen na te komen, dat is alleen maar goed voor de marktwerking.
Dan hoef je bijvoorbeeld geen geslacht varken naar Italië te brengen om daar een hammetje van te laten maken omdat dit in een verdrag staat, dat kunnen we best zelf.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie