Kritiek op puppykamer voor studenten in Amsterdam

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kritiek op puppykamer voor studenten in Amsterdam

Bericht door Tammy » 22 okt 2018, 12:14

Afbeelding
Inschrijfpagina voor de puppykamer Universiteit van Amsterdam .

Kritiek op puppykamer voor studenten in Amsterdam: 'Alsof je een peuter inzet'.

Om de studiestress van de naderende tentamens wat te verzachten kunnen studenten van de Universiteit van Amsterdam (UvA) vandaag en morgen terecht in een speciale puppykamer. Tien jonge hondjes moeten daar de zorgen van studenten tijdelijk wegnemen.
De UvA stelt wel strenge eisen aan de knuffelsessie. Zo is de puppykamer maar twee uur per dag geopend, mogen studenten maximaal een kwartier blijven en worden er niet meer dan tien studenten tegelijk toegelaten. Verder houdt een gediplomeerd dierenartsassistente toezicht op het geheel, aldus de UvA in een verklaring. Alle 160 beschikbare plaatsen waren binnen een uur vergeven.

Niet iedereen is te spreken over de actie. "Ik denk dat de puppy's hier niet bij gebaat zijn", zegt Ineke van Herwijnen, directeur van de Hondenbescherming. Het was beter geweest om een oudere hond te nemen, zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal. "Een goed opgeleide volwassen hond kan het zeker leuk vinden om het gezelschap van andere mensen te hebben."

'Werken met puppy is alsof je een peuter inzet'

Van Herwijnen noemt de puppykamer op zich wel een initiatief met goede kanten: "Honden kunnen inderdaad het stressniveau van mensen verlagen. En het is natuurlijk mooi om te erkennen dat honden een rol hebben in onze samenleving en van belang zijn voor veel mensen. Maar er kunnen wel wat verbeterpunten gerealiseerd worden. Het werken met puppy's is iets wat professionele organisaties eigenlijk nooit doen, omdat je dan eigenlijk een peuter inzet terwijl je een professional nodig hebt."
Ze wijst op Stichting Hulphond als voorbeeld: "Daar wordt gewerkt met goed geselecteerde en opgeleide honden."


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kritiek op puppykamer voor studenten in Amsterdam

Bericht door Tammy » 22 okt 2018, 13:07

Een puppykamer om de stress te verminderen...... [think]
Iedereen ervaart stress voor een examen en daar hoef je niet voor op de universiteit voor ze zitten.
Op alle scholen is dat en is ook normaal.
Maar om kleine hondjes daarvoor te gebruiken lijk mij niet verstandig voor de hondjes , het zijn namelijk inderdaad peutertjes en 2 uur is lang per dag.
Dat kwartiertje wat elke student krijgt lijkt mij ook niet echt helpen.

Als een jongere stress ervaart waarom dan niet bijvoorbeeld naar een dierenasiel gaan om de honden uit te laten ?
Lekker een frisse neus halen in de buitenlucht.
Flink doorstappen een uur lang , goed voor student en voor de hond.
Is beter dan een kwartiertje zitten met puppy lijkt mij.


De jeugd heeft de toekomst zegt men.....

Ik kan mij niet onttrekken aan mijn gedachte dat door dit soort projecten om een stresssituatie aan te kunnen ik me afvraag wat voor toekomst dat dan word.

Hup schouders eronder en gewoon goed leren van tevoren is denk ik geen optie .
En ik moet eerlijk zijn, in mijn tijd in de prehistorie namen veel kids V.alium ( puntje in de naam anders vlieg ik er weer 20 minuten uit van forum wat net gebeurd is ) om kalm te blijven. :mrgreen:
Dus ik kan moeilijk oordelen daarover.

En er is 1 lichtpuntje wat betreft de puppykamer.
Ze zijn dierenvrienden die zich aanmelden en dat is alvast harstikke positief voor de toekomst . ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie