Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 05 nov 2018, 08:20

Afbeelding
Woedende betogers eisen de dood van Asia Bibi.

Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi, advocaat is gevlucht .

Radicale moslims in Pakistan hebben na drie dagen hun protestacties tegen vrijspraak voor Asia Bibi opgeschort. In ruil daarvoor zal de regering zich niet verzetten tegen een poging om de rechtszaak tegen haar te heropenen. Ook wil de regering de aanzet geven voor een uitreisverbod voor de vrouw.
De christelijke Asia Bibi, moeder van vijf kinderen, werd acht jaar geleden ter dood veroordeeld wegens godslastering. Haar veroordeling leidde in de hele wereld tot afschuw. Deze week werd ze door het Pakistaanse hooggerechtshof vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs.
De vrouw is zelf waarschijnlijk nog in de gevangenis, voor haar eigen veiligheid. Haar advocaat heeft het land verlaten omdat hij vreesde voor zijn leven.

'Rechters doden'

De streng islamitische partij TLP reageerde furieus op de vrijspraak voor Bibi. Drie dagen lang blokkeerden TLP-aanhangers belangrijke wegen in de hoofdstad Islamabad en in Lahore en Karachi. De betogers riepen op de rechters van het hooggerechtshof te doden, en zeiden dat de vrijspraak was ingegeven door de wens van de regering om het Westen te vriend te houden.
Vanwege de felle protesten besloot de overheid gisteren om de scholen dicht te houden en het telefoonverkeer in de steden plat te leggen.

Nu heeft de regering met de TLP afgesproken dat de partij een petitie mag indienen waarin gevraagd wordt om een herziening van het vonnis van het hooggerechtshof. Ook is de regering bereid om Bibi op een lijst te zetten van mensen die het land niet mogen verlaten. Een rechtbank moet dat nog bekrachtigen. Voor de TLP zijn de toezeggingen voldoende om de acties op te schorten.
De minister van Informatie erkent dat het "geen ideale oplossing is, maar dat er geen betere manier is om met de demonstranten om te gaan", zegt correspondent Aletta André. Het leger inzetten zou tot bloedvergieten kunnen leiden, zei hij ook nog.

'Som op haar hoofd'

Volgens de laatste berichten verblijft Asia Bibi nog in de gevangenis, in afwachting van de benodigde papieren. "Niemand maakt bekend waar en wanneer ze precies wordt vrijgelaten, omdat er nog steeds een som op haar hoofd staat", aldus André. Haar advocaat zegt dat Bibi niet in Pakistan kan blijven. Hij wil weer terugkeren naar Pakistan als er een nieuw proces komt tegen zijn cliënt, maar alleen als de regering voor beveiliging zorgt.
Meerdere landen hebben Bibi asiel aangeboden. In Nederland hebben coalitiepartijen CDA, ChristenUnie en D66 het kabinet opgeroepen dat ook te doen. Daarvoor is het mogelijk nog niet te laat, zegt André. "De vraag is of Bibi het land nog kan verlaten voordat de rechtbank een uitspraak heeft gedaan over het uitreisverbod."


BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 05 nov 2018, 08:31

Het is ongelooflijk dat er anno 2018 op deze planeet kerels staan te schreeuwen om een vrouw aan de galg te krijgen om godslastering.
De blinde haat van die radicale moslims is gewoon walgelijk.
Ook dat moslim vrouwen het water niet wilde aanpakken van haar want dat was onrein omdat ze christelijk is ?
Niet te geloven deze middeleeuse praktijken.

Afbeelding
Aanhangers van de streng islamitische partij TLP zijn de straat opgegaan om te protesteren tegen Asia Bibi.

Ik hoop dat deze vrouw dat land kan ontvluchten met haar gezin.
Haar advocaat is al gevlucht naar het buitenland.
Ik hoop dat ze veilig ergens kan leven want wat moet ze bang zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Fenna » 05 nov 2018, 09:52

Zie hier ook het gevaar van de Islam.
Deze mensen leven zo streng volgens de voorschriften van Mohammed, dat zij niet in staat zijn helder te denken.
Ze zijn hierdoor 1400 jaar stil blijven staan en als je alleen al naar de geschiedenis van dat geloof kijkt, wat dat heeft aangericht, kun je een beeld krijgen van wat ons te wachten staat.

Als Mohammed nu nog had geleefd, denk ik dat deze man al zijn ideeën en gebruiken wel had aangepast aan nieuwe inzichten, want wat ik van deze man heb gelezen lijkt het mij geen dom mannetje te zijn geweest, maar juist een manipulative slimmerik.
Zo lang de volgelingen hun geloof niet durven bekritiseren, zullen ze zich nooit verder ontwikkelen, maar ja, Mo kan dit nu natuurlijk niet meer tegen dat stelletje onnozele halzen zeggen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 05 nov 2018, 10:02

Ik heb geen idee of Mohammed zaken had aangepast, misschien wel.
Het fanatisme wat die mensen hebben die woest zijn daar om haar vrijlating is echt akelig.
Daar kan je geen 5 minuten mee praten.
Ze hebben daar dagenlang grote steden lam gelegd met hun protesten.
Het is iets wat inderdaad doet denken aan eeuwen geleden alleen is het nu 2018.
Ik hoop dat deze vrouw het red en haar gezin.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 05 nov 2018, 12:35

Afbeelding
Saif-ul-Malook verlaat onder politiebegeleiding het gerechtshof in Pakistan. De advocaat van Asia Bibi is inmiddels naar Nederland gevlucht.

Advocaat bedreigde Asia Bibi naar Nederland gevlucht.

De advocaat van Asia Bibi, de vrouw die onlangs door het hooggerechtshof in Pakistan is vrijgesproken van godslastering, is naar Nederland gevlucht. Saif-ul-Malook heeft vrijdag Pakistan verlaten. Dat meldt de stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) die hem sinds zaterdag onderdak biedt.

Saif-ul-Malook geeft maandagmiddag op een persbijeenkomst in Den Haag tekst en uitleg en zal zijn visie geven op de ontwikkelingen in de zaak van de vrouw. Directeur Jan Dirk van Nifterik van HVC geeft een toelichting.
Bibi zat zo'n acht jaar in een dodencel omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd tijdens een ruzie met buren. Ashiq Masih, de man van Asia Bibi, heeft in het Verenigd Koninkrijk politiek asiel aangevraagd. Bibi wordt in haar land met de dood bedreigd door extremistische moslims.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Mooi zo die is weg daar.

Nu zo gauw mogelijk Asia en haar gezin in veiligheid brengen.

Ik ken die stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) niet maar mooi dat die bestaat.
Mogen ze wel eens een keer aandacht aan schenken.
Of hebben ze dat al gedaan bij de Nederlandse talkshows ?
Ik kijk niet naar Pauw en die Matthijs en consorten dus misschien is deze stichting daar al geweest.
Zoniet dan zou ik wel een keer kijken want ik ben heel benieuwd naar de verhalen van deze stichting.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door taigitu » 05 nov 2018, 12:53

Tammy schreef:
05 nov 2018, 08:31
Het is ongelooflijk dat er anno 2018 op deze planeet kerels staan te schreeuwen om een vrouw aan de galg te krijgen om godslastering.
De blinde haat van die radicale moslims is gewoon walgelijk.
Ook dat moslim vrouwen het water niet wilde aanpakken van haar want dat was onrein omdat ze christelijk is ?
Niet te geloven deze middeleeuse praktijken.
Het is al jaren geleden dat ik in de Hema broodbeleg (ham ed.) kocht en dat de jongedame,
met een Aziatisch uiterlijk, achter de kassa de pakjes broodbeleg aan het uiterste puntje van
de verpakking vast pakte en naar de andere kant van de kassa neer legde nadat ze ze had aangeslagen.......
Toen was ik nog niet zo bijdehand om hier op te reageren, ook niet bij de leiding.
Ik stond echt verbaasd en realiseerde me daarna pas dat die ham voor haar onrein was.
Vroeger werd er gezegd dat in Nederland 'alles 50 jaar later gebeurde'....
We liepen achter. Je kunt hetzelfde beweren van mensen die fanatiek hun middeleeuwse gedrag
op willen leggen aan anderen. Alleen lijken zij meer dan 50 jaar achter te lopen.Ik hoop dat de
Pakistaanse Bibi weg mag uit Pakistaan zonder weer opnieuw een rechtsprocedure te doorlopen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 05 nov 2018, 13:19

Taigitu :post:
Jeetje dat ingepakt hambeleg al niet aangeraakt mag worden , kan mij voorstellen Taigitu dat je verbaasd was.

Als je vanuit het universum naar onze planeet kijkt zijn we zo nietig klein.
Maar de verschillen bij sommige volkeren zijn zo gigantisch groot.
Deze vrouw heeft 8 jaar in een dodencel gezeten afschuwelijk gewoon.
Ik hoop zo dat ze kan ontsnappen .

Want een tweede rechtszaak gaat ze volgens mij niet overleven.

Ze willen de rechters die voor vrijspraak hebben gezorgd al vermoorden las ik, die oproep is al gedaan.
Wat een horror situatie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 09 nov 2018, 10:00

Afbeelding
In Pakistan wordt gedemonstreerd tegen de vrijlating van de christelijke Asia Bibi.

Uitnodiging aan Asia Bibi is 'spelen met vuur'.

De strijd om Asia Bibi is losgebarsten. Nu de bedreigde katholieke vrouw is vrijgelaten uit haar Pakistaanse cel is de vraag waar zij veilig van die vrijheid kan genieten. De ChristenUnie en SGP hebben het antwoord al: Nederland.

'Van harte welkom na acht jaar in de dodencel', twitterde ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind woensdagavond. Zijn boodschap was gericht aan Asia Bibi, de katholieke Pakistaanse die kort daarvoor was vrijgelaten en daarna vanuit de stad Multan in het vliegtuig stapte. Maar Bibi was niet op weg naar Nederland of een ander Europees land, zoals aanzwellende geruchten beweerden, maar naar de hoofdstad Islamabad. Nog steeds in Pakistan.

De Pakistaanse regering stelt dat ze Bibi op een onbekende locatie heeft ondergebracht. Voor haar eigen veiligheid, om haar te beschermen tegen de woede van een deel van de Pakistani, die haar het liefst ter dood veroordeeld zien voor godslastering. Dat zou ze in 2009 hebben gedaan, op een snikhete dag, toen ze als christen water dronk uit een kom die ook door twee moslimvrouwen werd gebruikt. Zo verontreinigde ze het water. De vrouwen stelden later dat ze de profeet Mohammed had beledigd.

Vrijgelaten.

Nu ze door de opperrechter vrijgelaten is wegens gebrek aan bewijs, mag ze in principe gaan en staan waar ze wil, zegt Pakistan-kenner Olivier Immig. ,,Het komt er op neer dat de Pakistaanse regering haar vasthoudt, zonder dat daar reden voor is. Bibi wil zo snel mogelijk naar het buitenland, maar de autoriteiten laten haar niet gaan.'' Volgens Immig is de regering bang dat áls ze Bibi laat gaan, de moslimextremistische bewegingen in het land in opstand komen. ,,Die vrees is gegrond, want die groepen zijn in staat een mensenmassa op de been te brengen.‘’

Voordewind, het ChristenUnie-Kamerlid dat ijvert voor de komst van Bibi naar Nederland, strijdt voor een goede zaak, stelt Immig. ,,Maar hij speelt wel met vuur. Nederland staat er bij fanatieke moslims in Pakistan al slecht op door de (later afgeblazen, red.) cartoonwedstrijd van Geert Wilders. Als Bibi naar ons land komt, kun je rekenen op een nieuwe golf volkswoede richting Nederland.'' In augustus leidde de eerste golf al tot bedreigingen aan het adres van de Nederlandse ambassadeur in Pakistan.

Advocaat.

De gedachte dat Bibi naar Nederland komt, is niet gek. Ook haar advocaat Saif-ul-Malook, die haar vrij heeft gepleit, is hier. Ook hij is zijn leven in Pakistan niet zeker. Op een visum uitgegeven door Italië, waarmee hij vrij door Europa kan reizen, kwam hij zaterdag in Nederland terecht. De bedreigde advocaat, zelf nota bene moslim, wordt hier opgevangen door de stichting Hulp Vervolgde Christenen. De organisatie wil, met steun van met name ChristenUnie en SGP, dat hij in Nederland blijft.

Minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken gaf gehoor aan een Kamermotie door Malook woensdagavond uit te nodigen tijdelijk in Nederland te blijven. Blok gebruikt daarvoor het mensenrechtenprogramma Shelter City, waarbij mensenrechtenverdedigers in ons land op adem kunnen komen. Het gaat om maximaal drie maanden. Beveiliging is niet inbegrepen. Malook zou op het aanbod in willen gaan.

Gesprek.

Dinsdag eiste de advocaat nog dat Nederland hem zou uitnodigen om als vluchteling in ons land te blijven. ,,Als Nederland als groot mensenrechtenland mij niet helpt en opneemt, dan ga ik liever terug naar Pakistan om vermoord te worden'', stelde Malook, na een gesprek met Kamerleden georganiseerd door de ChristenUnie.
Maar kan hij hier wel asiel krijgen? Bronnen binnen het ministerie van Justitie en Veiligheid, dat daarover gaat, stellen van niet. Malook is in Italië Europa binnengekomen. Dat land zou hem daarom ook asiel moeten geven. Voordewind werpt tegen dat Malook nooit Italië is binnengekomen, omdat hij alleen overstapte op een vlucht naar Nederland. ,,Het is onverstandig als Nederland zo'n high profile persoon van het kastje naar de muur gaat sturen.''

Gisteren sprak Malook tijdens een informatie- en gebedsdienst van de Stichting Hulp Vervolgde Christenen (HVC) in de Grote Kerk van Vianen. Daarna sprak hij uit dat hij wil dat Nederland Bibi en haar gezin opvangt.
Achter de schermen is irritatie over de onvermoeibare 'lobby' van het ChristenUnie-Kamerlid Voordewind. Dat 'helpt het proces niet', wordt gezegd. Minister Blok wil geen antwoord geven op de vraag of Bibi welkom is. ,,Wij zetten ons samen met andere Europese landen in zodat ze echt van haar vrijheid kan gaan genieten.''

‘Logisch’

Zo was Italië één van de eerste landen die publiekelijk bekendmaakte zich in te willen zetten voor Bibi. ,,Ze is katholiek. Het is logisch als Italië haar opneemt'', zegt een ingewijde. Voordewind stelt dat voor hem Asia Bibi's wens leidend is. ,,Het gaat om waar zij wil zijn. Als dat Nederland is, moeten we haar verwelkomen.‘’

Voordewind blijft zijn aansteker dus dicht bij de lont houden. Ook zonder de Nederlandse lobby zit de Pakistaanse regering overigens al genoeg met Bibi in de maag. Pakistan móét iets doen, zegt Olivier Immig. ,,Of men laat Asia Bibi vrij, of men laat de oren hangen naar de woede van een deel van het volk. Dan zal Bibi het vrijwel zeker niet overleven.‘’

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Kom kom Nederland we gaan niet zwichten voor die extremistische Pakistaners daar he ?
Als we hier honderduizenden mensen al een paar jaar laten binnen wandelen waaronder velen met een islamitische achtergrond dan toch ook een christelijke vrouw als Bibi binnen laten.
Het zou eruit zien als we haar en haar gezin weigeren.

Ik wens haar en haar gezin een leven vol vrede toe in een land die voldoet aan het jaartal 2018 en niet honderden jaren geleden.
Dat je gewoon water kan drinken zonder dat iemand zegt dat het water onrein is geworden alleen maar omdat je een ander geloof aanhangt.
Ik hoop dat ze het red en ik hoop dat ze welk land het ook word in veiligheid kan leven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door herman50 » 09 nov 2018, 10:30

mooi gezegd Tammy :post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 09 nov 2018, 10:40

Dank je Herman50. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door univers » 09 nov 2018, 11:12

Wat mij tegenstaat.
Dinsdag eiste de advocaat nog dat Nederland hem zou uitnodigen om als vluchteling in ons land te blijven.
Hij heeft niets te eisen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 09 nov 2018, 11:39

Dat vond ik ook niet ok van die advocaat.
Hij dreigde om terug te keren en daar vermoord te worden als Nederland hem niet helpt.
Dat gedreig moet hij niet doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door herman50 » 09 nov 2018, 12:24

in de vuur van het ´spel´ zeg je dingen die je niet meent dus ja wel dom maar -misschien ook begrijpenlijk
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mogelijk herziening vrijspraak Pakistaanse Bibi

Bericht door Tammy » 29 jan 2019, 13:05

Vrijspraak Asia Bibi gehandhaafd door Pakistaans hooggerechtshof.

Het Pakistaanse hooggerechtshof handhaaft de vrijspraak van Asia Bibi. De christelijke vrouw, die acht jaar in de dodencel zat vanwege een veroordeling voor godslastering, mag Pakistan verlaten, nu ook het hooggerechtshof een herzieningsverzoek van haar vrijspraak heeft afgewezen.
Bibi werd in 2009 opgepakt. Moslimvrouwen vonden dat zij als christen drinkwater had verontreinigd door uit dezelfde kom te drinken als zij. In de ruzie die daarop volgde zou Bibi de profeet Mohammed hebben beledigd. Het voorval leidde tot de eerste terdoodveroordeling van een vrouw in de recente geschiedenis van Pakistan.

Doodsbedreigingen.

Radicale moslims protesteerden hevig tegen Bibi's vrijspraak in oktober. Vanwege doodsbedreigingen verbleef ze op een geheime locatie. Duizenden gingen de straat op, opgehitst door de radicaal-islamitische partij Tehreek-e-Labbaik (TLP). Van de betogers, die onder meer vernielingen aanrichtten, zijn er volgens de overheid 3000 opgepakt, onder wie TLP-leider Khadim Hussain Rizvi. Ook vandaag staan er extra politiemachten klaar vanwege mogelijke oproer.
Hoewel Bibi al was vrijgesproken was deze uitspraak voor haar van essentieel belang, zegt correspondent Aletta André. Ze mocht ondanks de ernstige bedreigingen het land nog niet uit.
Dat ze nu gaat vertrekken is nog niet bevestigd. "Maar ze heeft geen andere keus, als ze met haar gezin in vrijheid wil leven. Ze heeft veel tegenstanders die bestrijden dat ze onschuldig is, en haar nog steeds dood willen."

Toekomst.

Bibi vertrekt hoogstwaarschijnlijk naar Canada, zegt Jan Dirk Nifterik van de Stichting Hulp Vervolgde Christenen, die Bibi en haar advocaat begeleidde. "Diverse ingewijden zeggen dat haar dochters daar nu verblijven. Logisch is dat Bibi en haar man volgen. Canada heeft gezegd daar welwillend tegenover te staan, en het land heeft een verleden met het opnemen van veroordeelden van blasfemie."
Een toekomst opbouwen zal niet makkelijk zijn voor het echtpaar, zegt Nifterik. "Het is een straatarm landarbeidersgezin. Bibi is analfabeet en heeft niets van de wereld gezien." Haar dochters hebben met hulp van Nifteriks stichting wel een opleiding gevolgd.

Nederland.

Bibi's advocaat, Saif-ul-Malook, is ook met de dood bedreigd. Hij vluchtte in november naar Nederland, waar hij was ondergedoken. Afgelopen weekend keerde hij terug naar Pakistan om Bibi bij te staan bij de beoordeling van het herzieningsverzoek van haar vrijspraak. Volgens de stichting HVC, die hem begeleidt, loopt Malook nog steeds groot gevaar in Pakistan. Of hij in Pakistan blijft, weet Nifterik nog niet.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Gelukkig goed nieuws voor haar.
Ik hoop dat ze nog een beetje een leuk leven kan leiden.
Want ze zal altijd over haar schouder moeten kijken.

Maar ze leeft nog gelukkig. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie