Vaccinatie hetze

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Vaccinatie hetze

Bericht door Osiris » 20 nov 2018, 20:17

Het nieuws was er vanavond weer vol van.
Het percentage gevaccineerde jonge kinderen daalt, vanwege het vaker weigeren van de ouders hun kinderen in te laten enten.
Zo'n 92,5% is ingeent tegen de meest voorkomende kinderziektes, ongeveer 7,5 % niet.
Ouders moeten op ( bijna verplicht ) gesprek komen om ze alsnog over te halen hun kinderen te laten vaccineren.

In mijn ogen een behoorlijk hoog percentage wat dus wel ingeent is.
Maar er is iets wat ik niet vat.

Er word nogal paniekerig gesteld dat die 7,5 % niet gevaccineerden een probleem kan gaan vormen,want die zouden dan ook die 92,5 % gevaccineerden kunnen besmetten.
Zelfs een epidemie kunnen veroorzaken.

Dat zou dan betekenen dat de vaccinaties bij die 92,5 %, die ze juist zou moeten beschermen tegen besmetting, helemaal NIET werkt ??
Waarom zijn ze dan uberhaupt gevaccineerd ??
Of ben ik nu achterlijk ?

Misschien iemand die het kan uitleggen,ben zeer benieuwd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Vitharr » 20 nov 2018, 20:49

Dat is statistiek Osiris. Simpel gezegd; als de populatie groot genoeg is, ligt het sterftecijfer relatief hoog. Vaccinatie verkleint de kans aanzienlijk maar is niet heilig. Er is dus een kans op besmetting. Als de populatie klein is blijft dit beperkt tot een incidenteel geval maar als de populatie groeit stijgt ook het aantal complicaties.

We voeren de hele vaccinatiediscussie niet zuiver. Werkt wel, werkt niet, is schadelijk...
Waar we het over eens zijn is dat gezondheid belangrijk is. Vaccinatieprogramma's moeten transparant zijn. Het RIVM schrijft hele kromme dingen waarvan zelfs een normaal mens achter de oren krabbelt. Mijn oudste stiefdochter is ingeënt tegen HPV, is daar ziek van geweest maar is een fantastisch mens geworden. De jongste is niet ingeënt omdat zij hele enge verhalen hoorde en een bewuste keuze heeft gemaakt. Ik geloof helemaal niet dat iemand kan voorspellen wie juist heeft gekozen. Maar statistiek vertelt iets over het verleden en dat kun je extrapoleren naar de toekomst. Of dat juist is weet je echter later pas. Dat geldt ook voor de meiden maar er is bewust gekozen dus is er m.i. geen probleem.

Statistiek zal je ook vertellen dat het met sterk besmettelijke ziektes anders werkt. Kijk anders eens; 'World War Z'!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Osiris » 20 nov 2018, 21:10

Vitharr schreef:
20 nov 2018, 20:49
Dat is statistiek Osiris. Simpel gezegd; als de populatie groot genoeg is, ligt het sterftecijfer relatief hoog. Vaccinatie verkleint de kans aanzienlijk maar is niet heilig. Er is dus een kans op besmetting. Als de populatie klein is blijft dit beperkt tot een incidenteel geval maar als de populatie groeit stijgt ook het aantal complicaties.

We voeren de hele vaccinatiediscussie niet zuiver. Werkt wel, werkt niet, is schadelijk...
Waar we het over eens zijn is dat gezondheid belangrijk is. Vaccinatieprogramma's moeten transparant zijn. Het RIVM schrijft hele kromme dingen waarvan zelfs een normaal mens achter de oren krabbelt. Mijn oudste stiefdochter is ingeënt tegen HPV, is daar ziek van geweest maar is een fantastisch mens geworden. De jongste is niet ingeënt omdat zij hele enge verhalen hoorde en een bewuste keuze heeft gemaakt. Ik geloof helemaal niet dat iemand kan voorspellen wie juist heeft gekozen. Maar statistiek vertelt iets over het verleden en dat kun je extrapoleren naar de toekomst. Of dat juist is weet je echter later pas. Dat geldt ook voor de meiden maar er is bewust gekozen dus is er m.i. geen probleem.

Statistiek zal je ook vertellen dat het met sterk besmettelijke ziektes anders werkt. Kijk anders eens; 'World War Z'!
Heb de film gezien.
Ben zelf als kind ook ingeent, al zou ik, als ik zelf kinderen had, dit niet laten doen.
Heb toen ook gewoon de bof en mazelen gehad,ondanks de inenting.
Ben zelf steeds meer de alternatieve geneeswijzes gaan volgen en meer 'natuurlijker' gaan leven.
Zal verder mijn mening hierover buiten beschouwing laten.

Noem het niet voor niets hetze, omdat er in het nieuws wel heel erg op de angstgevoelens gespeeld word en het toch wel een zeer vreemde,tegenstrijdige bewering vond.
Geen enkele vaccinatie zal 100 % garantie geven,maar een epidemie veroorzaakt door 7,5 % niet gevaccineerden, maakt die vaccinaties dan nog veel discutabeler, als deze in staat zouden zijn de andere 92,5 % wel te besmetten.
Heb een sterk vermoeden dat de farmaceutische industrie,vanwege inkomsten en imago verlies , druk op de regering ( via puppet RIVM ) aan het uitoefenen is geweest.

Maar goed ,ben van nature wantrouwig geworden betreffende die officiele kanalen, die meestal amper transparant zijn over wat er allemaal ingespoten word en waarom.
Blijkbaar niet de enige,gezien het dalende aantal.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Osiris » 20 nov 2018, 21:31

Nog even het volgende.
Geen enkel mens is het zelfde, genetisch gezien.
Dus zal er op alle vlakken anders gereageerd worden op medicatie en vaccinatie.
Wat voor de één weinig problemen oplevert, zal voor de ander zelfs dodelijk kunnen zijn.

Weet dat uit eigen ervaring met medicatie in het verleden.
Paracetamol ( korte tijd ) gaat nog ,alle andere troep word ik doodziek van,dus slik ik ook niet.
Zoek dan voor zover mogelijk natuurlijke alternatieven en zorg dat mijn weerstand op peil blijft om het zelf aan te pakken met e.v.t. de nodige rust en ontspanning.

Echter de farmaceutische industrie redeneert niet zo, daar word iedereen gelijk getrokken en e.v.t. falen als 'slechts' incidenten gezien.

Weet dat bijvoorbeeld in de VS veel meer vaccinaties aan kinderen toebedeeld worden voor het zevende levensjaar en in het verleden al gelinkt aan extreme stijging autisme en het stempel ADHD aldaar.
Anyway fake news volgens de 'officiele' kanalen uiteraard.
Er zijn dan ook ettelijke miljarden mee gemoeid, die een niet al te geringe rol spelen.

Hier mogen we gelukkig ( vooralsnog ) zelf de keuze maken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Determinist » 21 nov 2018, 11:04

Osiris schreef:
20 nov 2018, 20:17
Maar er is iets wat ik niet vat.

...

Waarom zijn ze dan uberhaupt gevaccineerd ??
Of ben ik nu achterlijk ?

Misschien iemand die het kan uitleggen,ben zeer benieuwd.
Google is uw vriend.

https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Determinist » 21 nov 2018, 11:19

Osiris schreef:
20 nov 2018, 21:31
Nog even het volgende.
Geen enkel mens is het zelfde, genetisch gezien.
We zijn genetisch meer gelijk aan elkaar dan dat we verschillen.
Dus zal er op alle vlakken anders gereageerd worden op medicatie en vaccinatie.
Wat voor de één weinig problemen oplevert, zal voor de ander zelfs dodelijk kunnen zijn.
Aangezien we meer op elkaar lijken dan dat we verschillen zal de grote meerderheid gelijk reageren.
De uitzonderingen zijn uiteraard aanwezig. Denk aan pinda's.
Zoek dan voor zover mogelijk natuurlijke alternatieven...
Dat iets "natuurlijk" is zegt niets over het effect op het individu.
Denk alweer aan pinda's

Mensen denken vaak dat "natuurlijk" of het bekende buzzword "biologisch" gelijk staat aan gezond en positief.
Nou, de meeste "natuurlijke" stoffen zijn ronduit dodelijk voor ons.

Maar de "alternatieve" industrie speelt daar graag op in door hun producten als vanzelfsprekend gezond te laten voordoen met deze verkeerd begrepen buzzwords.
Verkoopt beter als het een "natuurlijk" product is, zeker als deze ook nog "biologisch" is, wat niets zegt.
Echter de farmaceutische industrie redeneert niet zo, daar word iedereen gelijk getrokken en e.v.t. falen als 'slechts' incidenten gezien.
De industrie pakt uiteraard het gemiddelde van de mens. Valt niet veel te verdienen aan de uitzonderingen.
Maar ze komen daar langzamerhand op terug. Niet omdat ze het niet eerder wilden, maar omdat men nu de beschikking heeft op veel meer technologie waarmee je de (genetische) verschillen duidelijker kan aantonen en daarmee juister dan doceren/medicineren.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 21 nov 2018, 11:42

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 21 nov 2018, 11:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 22 nov 2018, 22:26

Determinist schreef:
21 nov 2018, 11:04
Osiris schreef:
20 nov 2018, 20:17
Maar er is iets wat ik niet vat.

...

Waarom zijn ze dan uberhaupt gevaccineerd ??
Of ben ik nu achterlijk ?

Misschien iemand die het kan uitleggen,ben zeer benieuwd.
Google is uw vriend.

https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_immunity
Herd immunity is een hardnekkige mythe.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 22 nov 2018, 22:30

https://healthimpactnews.com/2018/mass- ... -attacked/

“Today, we can confirm to the country that the Catholic Church was right. Hundreds of thousands of our girls and women, aged between 14 and 49, from the fastest growing populations in the country will not have children, because of the state-sponsored sterilization that was sold to the country as tetanus vaccination,” Odinga declared.
Laatst gewijzigd door Mypos op 22 nov 2018, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 22 nov 2018, 22:32

Osiris schreef:
20 nov 2018, 20:17
Het nieuws was er vanavond weer vol van.
Het percentage gevaccineerde jonge kinderen daalt, vanwege het vaker weigeren van de ouders hun kinderen in te laten enten.
Zo'n 92,5% is ingeent tegen de meest voorkomende kinderziektes, ongeveer 7,5 % niet.
Ouders moeten op ( bijna verplicht ) gesprek komen om ze alsnog over te halen hun kinderen te laten vaccineren.

In mijn ogen een behoorlijk hoog percentage wat dus wel ingeent is.
Maar er is iets wat ik niet vat.

Er word nogal paniekerig gesteld dat die 7,5 % niet gevaccineerden een probleem kan gaan vormen,want die zouden dan ook die 92,5 % gevaccineerden kunnen besmetten.
Zelfs een epidemie kunnen veroorzaken.

Dat zou dan betekenen dat de vaccinaties bij die 92,5 %, die ze juist zou moeten beschermen tegen besmetting, helemaal NIET werkt ??
Waarom zijn ze dan uberhaupt gevaccineerd ??
Of ben ik nu achterlijk ?

Misschien iemand die het kan uitleggen,ben zeer benieuwd.
Het is weer het aloude liedje van angst creeeren zodat mensen zich laten vaccineren. Je kleine kind in laten spuiten met een cocktail van gif, ziektekiemen wat vaak niet eens goed onderzocht is. Crimineel is het.

gusteman

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door gusteman » 23 nov 2018, 10:09

Mypos schreef:
22 nov 2018, 22:26
Herd immunity is een hardnekkige mythe.
En het bewijs hiervoor vinden we .......... ???
Mypos schreef:
22 nov 2018, 22:32
Je kleine kind in laten spuiten met een cocktail van gif, ziektekiemen wat vaak niet eens goed onderzocht is.
En het bewijs hiervoor vinden we .......... ???

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door univers » 23 nov 2018, 10:15

Ben benieuwd naar het antwoord.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 23 nov 2018, 11:30

Krijg je niet.
Dat kan hij niet hard maken.
Tenzij hij onzin verhalen van een of andere flutsite haalt.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 23 nov 2018, 12:30

http://www.telegraaf.nl/nieuws/2834075/ ... na-mazelen
’Langdurige schade bij kind na mazelen’

ROTTERDAM - Mazelen brengt het afweersysteem langdurige schade toe. Kinderen die de ziekte doormaken, blijven daarna nog lange tijd vatbaarder voor andere infectieziekten, blijkt uit onderzoek van het Erasmus MC in Rotterdam.

In 2013, toen in Nederland een mazelenepidemie heerste, namen de onderzoekers bloedmonsters af bij kinderen uit de bevindelijk gereformeerde gemeenschap, zowel voor, tijdens als na het doormaken van de ziekte. Daaruit kwam naar voren dat het virus de geheugencellen van het afweersysteem had gedood en dat daardoor de immuniteit tegen infecties werd verzwakt. Dat effect blijkt maanden tot meerdere jaren te kunnen aanhouden.

De leider van het onderzoek, Rik de Swart, grijpt de uitkomst aan om te pleiten voor vaccinatie. „In Nederland is de kans gelukkig klein dat je door mazelen doodgaat, maar als de vaccinatiegraad verder daalt, zal de ziekte ook in Nederland weer vaker voorkomen. Door vaccinatie kunnen we mazelen terugdringen en wereldwijd veel ernstige ziekte en sterfte voorkomen.”

Wereldwijd sterven jaarlijks 85.000 mensen aan mazelen. Ook in Europa neemt het aantal gevallen van mazelen toe, door een teruglopend vertrouwen in de veiligheid en werkzaamheid van inentingen. Daarnaast onderschatten mensen de ernst van de ziekte, omdat ze die niet vaak meer om zich heen zien. Maar, zegt De Swart: „mazelen is geen onschuldige kinderziekte, maar een ernstige infectie van het afweersysteem en de luchtwegen die ook na het eerste herstel de afweer van de gastheer nog langdurig kan verzwakken.”

Geen vaccinatie

In Nederland worden kinderen twee keer ingeënt tegen mazelen, met 14 maanden en op 9-jarige leeftijd. Met name in streng religieuze kringen worden kinderen vaak niet gevaccineerd.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 23 nov 2018, 15:11

gusteman schreef:
23 nov 2018, 10:09
Mypos schreef:
22 nov 2018, 22:26
Herd immunity is een hardnekkige mythe.
En het bewijs hiervoor vinden we .......... ???
Mypos schreef:
22 nov 2018, 22:32
Je kleine kind in laten spuiten met een cocktail van gif, ziektekiemen wat vaak niet eens goed onderzocht is.
En het bewijs hiervoor vinden we .......... ???
Vrij ingewikkeld onderwerp maar door deze experts wordt het redelijk neutraal uitgelegd. (Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)



Er is het simpele feit dat bij de meeste volwassenen de vaccinaties die wij hebben gehad allang zijn uitgewerkt.

That vaccine-induced herd immunity is mostly myth can be proven quite simply. When I was in medical school, we were taught that all of the childhood vaccines lasted a lifetime. This thinking existed for over 70 years. It was not until relatively recently that it was discovered that most of these vaccines lost their effectiveness 2 to 10 years after being given. What this means is that at least half the population, that is the baby boomers, have had no vaccine-induced immunity against any of these diseases for which they had been vaccinated very early in life. In essence, at least 50% or more of the population was unprotected for decades. If we listen to present-day wisdom, we are all at risk of resurgent massive epidemics should the vaccination rate fall below 95%. Yet, we have all lived for at least 30 to 40 years with 50% or less of the population having vaccine protection. That is, herd immunity has not existed in this country for many decades and no resurgent epidemics have occurred. Vaccine-induced herd immunity is a lie used to frighten doctors, public-health officials, other medical personnel, and the public into accepting vaccinations.

https://jbhandleyblog.com/home/2018/6/7 ... ng-gimmick

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door univers » 23 nov 2018, 15:30

Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)
Heb jij kinderen ?

Is weer een vraag omzeilen.
Antwoorden graag.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 23 nov 2018, 16:14

univers schreef:
23 nov 2018, 15:30
Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)
Heb jij kinderen ?

Is weer een vraag omzeilen.
Antwoorden graag.
Ik meende dat ik je de vorige keer geantwoord had toch? Of ben je dat alweer vergeten?

Ik ben er wel klaar mee Univers. Laat mij maar met rust, laat ik jou ook met rust. Deal?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13638
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 23 nov 2018, 17:23

Mypos schreef:
23 nov 2018, 15:11
(Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)
Laat ik dat nou net van jou denken.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 23 nov 2018, 17:33

Fenna schreef:
23 nov 2018, 17:23
Mypos schreef:
23 nov 2018, 15:11
(Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)
Laat ik dat nou net van jou denken.
Jij hebt al een aantal keer laten zien dat je gewoon een bepaalde mate van intelligentie mist. Voorbeeld is dat je hele groepen mensen generaliseert en niet in kunt zien hoe verkeerd en bevooroordeeld dat is. Verder negeer je dingen niet in je plaatje passen en dat soort vragen negeer je ook.

Dat je dat van mij denkt snap ik wel. Je denkt waarschijnlijk dat ik een kraker ben en die zijn allemaal dom dus tja.... :mrgreen:

Plaats reactie