Vaccinatie hetze

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
gusteman

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door gusteman » 23 nov 2018, 21:21

Leuk dat je inhoudelijk reageerde op mijn vragen ... nu ja, toch op één van de twee vragen.
Waarvoor alvast mijn dank.

Ik heb met veel interesse het stukje gelezen van J.B. Handley en heb daar behoorlijk wat vragen bij.
Maar misschien zijn die wel overbodig nadat jij het stukje hebt gelezen waarnaar ik hieronder verwijs.

Maar kom, één vraagje zet ik hier toch maar neer: J.B. Handley toont een grafiek met daarop de vaccinatiegraad bij volwassenen met betrekking tot enkele ziekmakers zoals tetanos, streptocokken enzovoort. Vlak daarop schrijft hij "Do you see what I'm seeing? According to the CDC, it appears that adult vaccination rates for most vaccines ARE BELOW 50%."
De vraag nu, aan jou gericht beste Mypos, is: zie jij welke fout in observatie J.B. Handley hier heeft gemaakt? Want zijn conclusie van minder dan 50% is onjuist.

Ik zie ook dat je aan een ander forumlid de volgende opmerking maakte
Mypos schreef:
23 nov 2018, 17:33
Verder negeer je dingen niet in je plaatje passen en dat soort vragen negeer je ook.
Helder, zelfs duidelijk ... want hieruit volgt dat jij géén dingen negeert die niet in jouw plaatje passen en er wèl rekening mee houdt.

Zou je dan even kunnen laten weten wat je leert uit dit stukje (13 aug 2018) van David Gorski, met de allerminst onduidelijke titel "J.B. Handley versus vaccine science. Again. Not surprisingly, J.B. loses."

Met dank bij voorbaat.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 23 nov 2018, 21:47

gusteman schreef:
23 nov 2018, 21:21
Leuk dat je inhoudelijk reageerde op mijn vragen ... nu ja, toch op één van de twee vragen.
Waarvoor alvast mijn dank.

Ik heb met veel interesse het stukje gelezen van J.B. Handley en heb daar behoorlijk wat vragen bij.
Maar misschien zijn die wel overbodig nadat jij het stukje hebt gelezen waarnaar ik hieronder verwijs.

Maar kom, één vraagje zet ik hier toch maar neer: J.B. Handley toont een grafiek met daarop de vaccinatiegraad bij volwassenen met betrekking tot enkele ziekmakers zoals tetanos, streptocokken enzovoort. Vlak daarop schrijft hij "Do you see what I'm seeing? According to the CDC, it appears that adult vaccination rates for most vaccines ARE BELOW 50%."
De vraag nu, aan jou gericht beste Mypos, is: zie jij welke fout in observatie J.B. Handley hier heeft gemaakt? Want zijn conclusie van minder dan 50% is onjuist.

Ik zie ook dat je aan een ander forumlid de volgende opmerking maakte
Mypos schreef:
23 nov 2018, 17:33
Verder negeer je dingen niet in je plaatje passen en dat soort vragen negeer je ook.
Helder, zelfs duidelijk ... want hieruit volgt dat jij géén dingen negeert die niet in jouw plaatje passen en er wèl rekening mee houdt.

Zou je dan even kunnen laten weten wat je leert uit dit stukje (13 aug 2018) van David Gorski, met de allerminst onduidelijke titel "J.B. Handley versus vaccine science. Again. Not surprisingly, J.B. loses."

Met dank bij voorbaat.
Geen idee welke fout in observatie hij heeft gemaakt. En ook geen idee wat te leren uit de post van Gorski maar ik moet zeggen dat ik zijn toon totaal niet waardeer. Erg denigrerend. Dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen.

Kan jij me vertellen wat jij ervan hebt geleerd? Dan kan ik aangeven of ik het ermee eens ben.

Als je trouwens naar dat geval van die miljoenen Keniaanse vrouwen kijkt die onvruchtbaar zijn geworden door vaccins kun je al op zijn minst concluderen dat er gegronde reden is om te twijfelen aan de veiligheid van vaccins.

En wat betreft je vraag over die cocktail van gif wat je een klein kind inspuit wat nog geen goed werkend immuunsysteem heeft.

WAT ZIT ER IN VACCINS?
Gedode, of verzwakte bacteriën of virussen
Chemische hulpstoffen om de immuunrespons te versterken, en chemische conserveer,- emulgeer,- en stabiliseermiddelen
Soms antibiotica
‘Vervuilingen’ of ‘reststoffen’, afkomstig van het kweekmedium, en van het productieproces van vaccins
Overige vervuilingen


Er bestaat géén verschil van mening over het feit dat de stoffen op de lijst van het CDC in vaccins zitten. Wel over de vraag of het veilig is om dit in te spuiten. De gevestigde orde denkt van wel. Maar steeds meer goed geïnformeerde ouders, artsen en wetenschappers denken dat het niet veilig is om de genoemde stoffen in te spuiten. Niet bij volwassenen, en zeker niet bij baby’s.

Lees hier verder:

https://stichtingvaccinvrij.nl/zijn-vaccins-veilig/

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 24 nov 2018, 10:13

Mypos schreef:
23 nov 2018, 17:33
Je denkt waarschijnlijk dat ik een kraker ben en die zijn allemaal dom dus tja.... :mrgreen:
Kraker ???
Nee.
Dom???
Ja.
Aangezien jij het de normaalste zaak vind om mij voor dom e.d. uit te maken, heb ik het recht om jou met gelijke munt terug te betalen.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 24 nov 2018, 11:23

Fenna schreef:
24 nov 2018, 10:13
Mypos schreef:
23 nov 2018, 17:33
Je denkt waarschijnlijk dat ik een kraker ben en die zijn allemaal dom dus tja.... :mrgreen:
Kraker ???
Nee.
Dom???
Ja.
Aangezien jij het de normaalste zaak vind om mij voor dom e.d. uit te maken, heb ik het recht om jou met gelijke munt terug te betalen.
Je gaat ook weer niet in op de argumenten die ik noem. Jij noemt mij dom omdat ik jou dom noem. Ik noem bepaald gedrag van jou dom met goeie argumenten.

Zie je het verschil?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door univers » 24 nov 2018, 12:08

Ik meende dat ik je de vorige keer geantwoord had toch? Of ben je dat alweer vergeten?
Waarop heb jij mij geantwoord ?
Ben je post nagelopen, kan nergens. vinden dat ik je die vraag gesteld hebt.
Ben wel er achter gekomen dat je vrienden kinderen hebben.
Dus je hebt geen praktijk ervaring.
Je praat dus weer met de klok mee.
Ik ben er wel klaar mee Univers.
Lekker makkelijk, hoef je geen antwoorden meer te geven, doe je toch al niet.
Laat mij maar met rust, laat ik jou ook met rust.
Zolang jij anderen mensen voor alles en nog wat uitmaakt, blijf ik in je nek hijgen.
Als jij daar mee stopt, heb je van mij een deal.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 24 nov 2018, 12:37

univers schreef:
24 nov 2018, 12:08
Ik meende dat ik je de vorige keer geantwoord had toch? Of ben je dat alweer vergeten?
Waarop heb jij mij geantwoord ?
Ben je post nagelopen, kan nergens. vinden dat ik je die vraag gesteld hebt.
Ben wel er achter gekomen dat je vrienden kinderen hebben.
Dus je hebt geen praktijk ervaring.
Je praat dus weer met de klok mee.
Ik ben er wel klaar mee Univers.
Lekker makkelijk, hoef je geen antwoorden meer te geven, doe je toch al niet.
Laat mij maar met rust, laat ik jou ook met rust.
Zolang jij anderen mensen voor alles en nog wat uitmaakt, blijf ik in je nek hijgen.
Als jij daar mee stopt, heb je van mij een deal.
Je bent er achter gekomen dat mijn vrienden kinderen hebben. Is dit bedoeld als dreigement ofzo?

Ik maak andere mensen niet uit voor van alles en nog wat. Ik stel alleen dat Fenna en jij ook soms domme uitlatingen doen en dus een bepaalde mate van intelligentie missen. Klinkt hard misschien maar ik dacht dat juist jij daar van hield? Liever eerlijk en recht voor zijn raap dan achter iemand zijn rug om toch?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door univers » 24 nov 2018, 12:54

Je bent er achter gekomen dat mijn vrienden kinderen hebben. Is dit bedoeld als dreigement ofzo?
Dat heb jij zelf gepost.
(zoals vrienden van mij die hun kinderen dus niet laten inenten
viewtopic.php?f=39&t=17746&p=330800&hil ... en#p330800
Dreigement? jij spoort niet in je bovenkamer.
Laat zien hoe jij in werkelijkheid bent.
Als jij goed mijn post leest, weet je hoe ik in elkaar steek.
Wat een ziekelijke geest heb jij.
Ik ken je vrienden niet, en jou ook niet.
Ik ken enkel het domme gezwets van jou hier op het forum.
Jij noemt mij dom omdat ik jou dom noem.
Enkel bij jou komt er OER voor te staan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door univers » 24 nov 2018, 13:01

Klinkt hard misschien maar ik dacht dat juist jij daar van hield? Liever eerlijk en recht voor zijn raap dan achter iemand zijn rug om toch?
Klinkt hard ? :rolfl:

Joh je mag zeggen wat je wil over me.
Interesseert mij geen drol.
En je hebt gelijk, ik heb het liever dat ze het in mijn gezicht zeggen (Kan ik tenminste wat terug zeggen.), dat ik een lul ben, dan achter mijn rug.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door gusteman » 24 nov 2018, 14:54

Mypos schreef:
23 nov 2018, 21:47
Geen idee welke fout in observatie hij heeft gemaakt.
Nou, dan zou ik zeggen: kijk nog eens naar de gegevens op de grafiek en kijk dan naar de conclusie van J.B. Handley.
Ik geef maar één voorbeeldje, de rest mag je zelf uitvissen.
Handley gebruikt bijvoorbeeld de cijfers voor vaccinatie tegen griep om tot een conclusie te komen met betrekking tot de betrouwbaarheid van vaccinaties in het algemeen.
Nu is het zo dat anti griep vaccinaties hoogstens werkzaam zijn tegen één variant van het griepvirus en elk jaar dienen hernieuwd te worden, afhankelijk van welke mutaties dat griepvirus heeft voltrokken.
Deze cijfers mee opnemen in een conclusie geeft een vertekend beeld en dus ook een onbetrouwbaar eindresultaat.
Indien J.B. Handley echt zou bekommerd zijn om het welzijn van zijn medemensen dan zou hij een dergelijke fout zeker niet maken.
Mypos schreef:
23 nov 2018, 21:47
En ook geen idee wat te leren uit de post van Gorski maar ik moet zeggen dat ik zijn toon totaal niet waardeer. Erg denigrerend. Dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen.
Als ik het artikel van Gorski lees dan leer ik hoe een ervaren wetenschapper iemand terecht wijst die een loopje neemt met de waarheid.
J.B. Hanley wordt in dat artikel gewezen op de fouten die hij maakt in zijn denkwerk en dus ook op de fouten in zijn eindconclusies.
Hij wordt dan ook, terecht, op zijn plaats gezet.
Kan dit denigrerend klinken? Ja, dat kan inderdaad, maar het belangrijkste in dit geheel is wel dat J.B. Hanley leugens verspreidt en daarop attent wordt gemaakt.

En dan gaan ook bij mij alarmbellen rinkelen, namelijk belletjes die mij waarschuwen tegen leugenachtige waarheidspredikers.
Mypos schreef:
23 nov 2018, 21:47
Kan jij me vertellen wat jij ervan hebt geleerd? Dan kan ik aangeven of ik het ermee eens ben.
Nee nee, beste Mypos, zo werkt het niet hoor; als we het zo aanpakken is dit geen discussie meer maar een discours waarin jij als enige met kennis van zaken zou gaan bepalen of datgene wat anderen aanvoeren al dan niet waardevol zou zijn.
Wanneer het er op aan komt of jij het al dan niet ergens mee eens bent zou ik je aanraden een blog te beginnen.
Hier ben je te gast op een discussieforum en het maakt geen donder uit of jij het al dan niet ergens mee eens bent; dàt zou pas vertoon zijn van denigrerend gedrag.

Je hebt trouwens niet eens geantwoord op mijn vraag, je hebt gewoon een weervraag gesteld ... en ook dat werkt niet in een discussie.

Maar om nog eventjes behoorlijk on topic te blijven: lees hier een degelijk onderbouwd exposé over de ongeloofwaardigheid van anti-vaccinatie voorvechters.

En eveneens on topic:
Mypos schreef:
23 nov 2018, 21:47
... dat geval van die miljoenen Keniaanse vrouwen kijkt die onvruchtbaar zijn geworden door vaccins ...
Miljoenen onvruchtbare Keniaanse vrouwen ..... en toch nog ...
Wikipedia/Kenia schreef:In 2017 telde Kenia ongeveer 47 miljoen inwoners: een verachtvoudiging vergeleken met slechts 6 miljoen inwoners in het jaar 1950.
Dat zoveel Keniaanse vrouwen niet in staat zijn kinderen ter wereld te brengen en er zoveel Keniaanse vrouwen het leven laten bij de geboorte van een kind is voor een groot deel te wijden aan vrouwenbesnijdenis: zowat 27 procent van de Keniaanse vrouwen heeft die verminking ondergaan. (BRON)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door MetalPig » 04 dec 2018, 13:06

Mypos:
Mypos schreef:
23 nov 2018, 21:47
<...> maar ik moet zeggen dat ik zijn toon totaal niet waardeer. Erg denigrerend. Dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen.
Ook Mypos:
Mypos schreef:
23 nov 2018, 15:11
(Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)
Gaan de alarmbellen ook rinkelen als je zelf denigrerend doet?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Fenna » 04 dec 2018, 20:18

Niet bij hem.
Daar is zijn ego te groot voor.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 04 dec 2018, 21:11

MetalPig schreef:
04 dec 2018, 13:06
Mypos:
Mypos schreef:
23 nov 2018, 21:47
<...> maar ik moet zeggen dat ik zijn toon totaal niet waardeer. Erg denigrerend. Dan gaan er bij mij al alarmbellen rinkelen.
Ook Mypos:
Mypos schreef:
23 nov 2018, 15:11
(Univers en Fenna ik zou dit verder even skippen aangezien we hier nu met materie bezig zijn die jullie toch niet kunnen vatten)
Gaan de alarmbellen ook rinkelen als je zelf denigrerend doet?
Ja hoor. Ik zie het en ik veroordeel het ook van mezelf. Maar in dit geval zit er een voorgeschiedenis aan. Fenna die dingen beweert als "alle krakers zijn tuig". Dat vind ik erg domme uitlatingen en dat neem ik mee in de discussie.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccinatie hetze

Bericht door Mypos » 04 dec 2018, 21:20

:peace:
Fenna schreef:
04 dec 2018, 20:18
Niet bij hem.
Daar is zijn ego te groot voor.
Mijn ego is niet zo groot hoor.

Plaats reactie