Good luck Groot-Brittannië

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Mypos » 11 dec 2018, 23:12

Wat bij mij naar boven komt na het scannen van de post van Determinist is het volgende:

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. Albert Einstein
Read more at: https://www.brainyquote.com/quotes/albe ... ein_383803

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 11 dec 2018, 23:29

Maar begrijp je het ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 11 dec 2018, 23:49

Mypos schreef:
11 dec 2018, 23:12
Wat bij mij naar boven komt na het scannen van de post van Determinist is het volgende:

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. Albert Einstein
Read more at: https://www.brainyquote.com/quotes/albe ... ein_383803
Beste Mypos,

Misschien ontgaat het je onbewust maar je kan mij in ieder geval niet verwijten dat ik, op mijn manier, tracht met eigen inbreng en met veel energie mijn gedachten naar buiten te brengen.
Ik ben niet van de generatie van copy/paste en sec het argumenterend werk van anderen te gebruiken om mijn argumenten van inhoud te voorzien.

Ik heb daadwerkelijk mijn hele vrije avond, na een dag hard werken, mijn gedachten puur vanuit mijzelf naar voren willen brengen. Omdat het onderwerp van belang is.
Voor mij, voor anderen.

En ieder staat vrij om dat de appreciëren of niet, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.

Ik gebruik zo min mogelijk links en video's. In mijn ogen is dat kaalslag van je eigen intellect. Niets is makkelijker om in plaats van je eigen gedachten en meningen te verduidelijken waar je uren aan vooraf aan besteed en tevens uren om het gestructureerd op (digitaal) papier te zetten de mening van een ander te comprimeren in een click-bait.

Het is jammer dat je juist met deze opmerking komt. Ik had meer respect gehad als je alleen maar had aangegeven dat je het er niet mee eens bent. Punt.
Maar na slechts "scannen" van een persoonlijke inbreng, kom je met een niet relateerde quote van een ander zonder enige moeite om mij te voorzien van discussie of tegenwerpingen of extra inzicht.

Maargoed. Wellicht ben ik op zoek naar een betere discussiepartner. Van je quote leer ik niets...

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 12 dec 2018, 06:59

Afbeelding fijne dag nog allemaal!!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door MetalPig » 12 dec 2018, 08:22

Mypos schreef:
11 dec 2018, 23:12
Wat bij mij naar boven komt na het scannen van de post van Determinist is het volgende:

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. Albert Einstein
Read more at: https://www.brainyquote.com/quotes/albe ... ein_383803
Ben je van plan om het te lezen (ipv scannen) en een inhoudelijke reactie te geven? Of hou je er niet van om dingen van meerdere kanten te bekijken en zie je het liever vanuit maar 1 hoek?

Of heb je ooit een standpunt gekozen en kun je daar nu niet meer van afwijken omdat eens gekozen blijft gekozen?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 12 dec 2018, 09:28

nou zulle me afspreken dat als je iets tegen een ander wilt zeggen dat nou niet zo leuk is je het voortaan via de PB doet -persoonlijk bericht- kijk ik krijg van faceboek iets dat er wat gepost is maar zolang ik dit niet open cq leest krijg ik ook geen verdere post meer vandaar dit verzoek schrijven oid ,,dus weest slim en ga via de PB ....... fijne [wave] nog

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door MetalPig » 12 dec 2018, 09:39

herman50 schreef:
12 dec 2018, 09:28
nou zulle me afspreken dat als je iets tegen een ander wilt zeggen dat nou niet zo leuk is je het voortaan via de PB doet -persoonlijk bericht- kijk ik krijg van faceboek iets dat er wat gepost is maar zolang ik dit niet open cq leest krijg ik ook geen verdere post meer vandaar dit verzoek schrijven oid ,,dus weest slim en ga via de PB ....... fijne [wave] nog
[finger]

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Mypos » 13 dec 2018, 12:10

Determinist schreef:
11 dec 2018, 23:49
Mypos schreef:
11 dec 2018, 23:12
Wat bij mij naar boven komt na het scannen van de post van Determinist is het volgende:

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. Albert Einstein
Read more at: https://www.brainyquote.com/quotes/albe ... ein_383803
Beste Mypos,

Misschien ontgaat het je onbewust maar je kan mij in ieder geval niet verwijten dat ik, op mijn manier, tracht met eigen inbreng en met veel energie mijn gedachten naar buiten te brengen.
Ik ben niet van de generatie van copy/paste en sec het argumenterend werk van anderen te gebruiken om mijn argumenten van inhoud te voorzien.

Ik heb daadwerkelijk mijn hele vrije avond, na een dag hard werken, mijn gedachten puur vanuit mijzelf naar voren willen brengen. Omdat het onderwerp van belang is.
Voor mij, voor anderen.

En ieder staat vrij om dat de appreciëren of niet, ongeacht of je het er mee eens bent of niet.

Ik gebruik zo min mogelijk links en video's. In mijn ogen is dat kaalslag van je eigen intellect. Niets is makkelijker om in plaats van je eigen gedachten en meningen te verduidelijken waar je uren aan vooraf aan besteed en tevens uren om het gestructureerd op (digitaal) papier te zetten de mening van een ander te comprimeren in een click-bait.

Het is jammer dat je juist met deze opmerking komt. Ik had meer respect gehad als je alleen maar had aangegeven dat je het er niet mee eens bent. Punt.
Maar na slechts "scannen" van een persoonlijke inbreng, kom je met een niet relateerde quote van een ander zonder enige moeite om mij te voorzien van discussie of tegenwerpingen of extra inzicht.

Maargoed. Wellicht ben ik op zoek naar een betere discussiepartner. Van je quote leer ik niets...
Het was niet respectloos bedoeld maar ik snap dat het zo voelt. Misschien is het meer een tekortkoming van mezelf? Ik hou ervan als complexe problemen kort en bondig uitgelegd worden. Daar kun je wat mee, daar kun je je een mening over vormen. Als iets met enorm veel mitsen en maren uitgelegd wordt is het erg lastig om je er een duidelijke mening over te vormen.

Kijk ik weet ook wel dat je uren kunt discussieren over democratie en wat nou de juiste manier is. En een referendum is inderdaad geen ideaal middel. Het is in mijn ogen wel het middel wat er op dit moment het dichste bij komt. Daarom hebben ook bewegingen zoals die van Beppe Grillo in Italie zoveel vertrouwen in referenda. Maar een referendum staat of valt inderdaad met hoe de informatie aangeleverd wordt en binnen komt bij het volk. Daar zit nou echt het grootste probleem. Het grootste deel van onze journalistiek is totaal niet meer objectief. In handen van grote bedrijven. Hoe kun je hiervan verwachten dat ze het volk op een eerlijke manier voorlichten? Geld ook voor de meeste politici. Die hebben allemaal een agenda. En die is vaak niet in het belang van het volk zoals we nu met de dividendbelasting wel weer gezien hebben.

Trouwens, voor wat het waard is, jij bent een van degene hier op het forum die ik het meest waardeer als discussiepartner. Ook al zien we veel dingen totaal anders.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 13 dec 2018, 15:24

Pittige tante die May, niet weggestemd goed zo. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Osiris » 13 dec 2018, 19:02

Dat wel, maar ze is er nog lang niet.

De elite/rijksten willen geen Brexit, omdat het hen in de portemonnee gaat raken, dat het de overige burgers nu in de portemonnee raakt,interesseert ze niet.
De Brexit aanhangers vinden dat May teveel verkwanselt en nog steeds halfbakken bij de EU blijft hangen, waardoor er voor hen geen radicale veranderingen zullen plaatsvinden.

May probeert een onmogelijke gulden middenweg te vinden, waar echter beide partijen zichzelf niet in zullen gaan vinden.
De verdeeldheid tussen rijk en arm zal dan waarschijnlijk alleen nog maar groter worden.

Word vervolgd.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Tammy » 13 dec 2018, 20:03

Word zeker vervolgd Osiris , ze is er inderdaad nog niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Mypos » 13 dec 2018, 20:31

Osiris schreef:
13 dec 2018, 19:02
Dat wel, maar ze is er nog lang niet.

De elite/rijksten willen geen Brexit, omdat het hen in de portemonnee gaat raken, dat het de overige burgers nu in de portemonnee raakt,interesseert ze niet.
De Brexit aanhangers vinden dat May teveel verkwanselt en nog steeds halfbakken bij de EU blijft hangen, waardoor er voor hen geen radicale veranderingen zullen plaatsvinden.

May probeert een onmogelijke gulden middenweg te vinden, waar echter beide partijen zichzelf niet in zullen gaan vinden.
De verdeeldheid tussen rijk en arm zal dan waarschijnlijk alleen nog maar groter worden.

Word vervolgd.....

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 14 dec 2018, 07:12

zou ze es in die achterstands wijken moeten gaan kijken in programma Deurwaarders waar ze geld moeten halen waar geen geld is de dokter-s- niet kunnen betaald worden , volges mij is Moeder Theresa alleen in haar -huurhuis- nommer 10 geweest en kan de rest ...... je weet we,,wel toevallig dat ze vlak voor de stemming liet weten geen lijsttrekker-ster- te zijn ,,uitgekookt en nog wat
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 14 dec 2018, 09:46

Woonde ze toevallig boven een wasserij ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 17 dec 2018, 07:28

kijk en dat is dus in tegenspraak met wat eerder is gezegd dat ze tegen een Brexit was , nu krijgt ze de kans om -laten we zeggen de wil van het volk te volgen - maar nee, dus ,,,,,,,
Een nieuw referendum over de brexit is niet aan de orde voor de Britse premier Theresa May. Zo'n tweede volksraadpleging zou 'het Britse volk verraden'en 'onherstelbare schade' aan de politiek aanrichten.
Dat staat in een toespraak die May later vandaag in het Lagerhuis gaat houden. Delen van de verklaring werden gisteravond al verspreid. "Een tweede referendum geeft de boodschap af aan de miljoenen mensen die vertrouwen op onze democratie, dat onze democratie tekortschiet. Een nieuwe stemming zal ons niet verder brengen dan de vorige."
In Groot-Brittannië gaan steeds meer stemmen op om de brexit-kwestie opnieuw aan de bevolking voor te leggen.

Onder anderen oud-premier Tony Blair sprak zich uit voor een nieuw referendum, tot woede van May. Zij vond dat Blair op die manier haar onderhandelingen met de EU ondermijnt.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Mypos » 17 dec 2018, 23:58

herman50 schreef:
17 dec 2018, 07:28
kijk en dat is dus in tegenspraak met wat eerder is gezegd dat ze tegen een Brexit was , nu krijgt ze de kans om -laten we zeggen de wil van het volk te volgen - maar nee, dus ,,,,,,,
Een nieuw referendum over de brexit is niet aan de orde voor de Britse premier Theresa May. Zo'n tweede volksraadpleging zou 'het Britse volk verraden'en 'onherstelbare schade' aan de politiek aanrichten.
Dat staat in een toespraak die May later vandaag in het Lagerhuis gaat houden. Delen van de verklaring werden gisteravond al verspreid. "Een tweede referendum geeft de boodschap af aan de miljoenen mensen die vertrouwen op onze democratie, dat onze democratie tekortschiet. Een nieuwe stemming zal ons niet verder brengen dan de vorige."
In Groot-Brittannië gaan steeds meer stemmen op om de brexit-kwestie opnieuw aan de bevolking voor te leggen.

Onder anderen oud-premier Tony Blair sprak zich uit voor een nieuw referendum, tot woede van May. Zij vond dat Blair op die manier haar onderhandelingen met de EU ondermijnt.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 18 dec 2018, 07:17

hoeveel papier heb je nog over beste man?? -noem zo es voor de hand weg -gaat niet maar oke- een brandschone politicus van de laatste 50 enee 30 jaren ......fijne dag nog ----
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door herman50 » 18 dec 2018, 07:39

even dit ik heb geloof ik nergens Moeder Tresia een moordenaar genoemd , kan aan mij liggen of de vroege tijdstip maar toch een fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door univers » 18 dec 2018, 07:55

Mypos heeft ernstige problemen met lezen, Herman.
Ik zou me er maar niet druk om maken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Good luck Groot-Brittannië

Bericht door Determinist » 18 dec 2018, 08:31

herman50 schreef:
17 dec 2018, 07:28
Onder anderen oud-premier Tony Blair sprak zich uit voor een nieuw referendum, tot woede van May. Zij vond dat Blair op die manier haar onderhandelingen met de EU ondermijnt.
Eh, nog een argument om niet blij te zijn met referenda. Blijkbaar wordt het hier als pressiemiddel gebruikt in de onderhandelingen. Een nieuw referendum zou deze ondermijnen?
Als dat de reden is om wel of niet een referendum te houden, dan blijkt het gewoon niets meer te zijn dan een extra politiek spelletje.

Plaats reactie