Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Bericht door Tammy » 12 jun 2023, 09:19

Afbeelding

Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Ergens in de nabije toekomst bezetten vijandelijke troepen een kwart van Duitsland. Ze staan op het punt om door te stoten naar de Oostzee waar ze de haven van Rostock willen innemen. NAVO-bondgenoten willen te hulp schieten, hoe moet dat in de praktijk gaan?

Zeker nu Rusland Oekraïne is binnengevallen willen de NAVO en partnerlanden laten zien dat ze voorbereid zijn op zo'n - in dit geval verzonnen -situatie.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2478599-grootse- ... erdediging

>>>>>>>>>>>>>>>

Men dacht dat er geen oorlog meer zou plaatsvinden in Europa dus begon men jaren geleden met bezuinigen op defensie.
En nu gaat iedereen ineens wel investeren en krijgen we deze grote oefening.
Ik vind deze oefening natuurlijk prima maar vraag me wel iets af.

Als de NAVO en dus de landen zo naïef waren in het verleden dat men zwaar ging bezuinigen , hoe kan ik er dan op vertrouwen dat ze een goed overzicht hebben op de vijand ongeacht wie dat zou zijn om ons te beschermen als de tijd daar is ?
Hun kijk op zaken was van een kinderlijke naïviteit die nooit had mogen plaatsvinden.

Dus good luck met deze grote oefening , maar mocht de inzet werkelijkheid worden dan hoop ik dat er een paar heldere koppen alles goed begeleiden.
En niet de slaapkoppen uit het verleden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Bericht door Tammy » 12 jun 2023, 10:12


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Bericht door Witte wel » 12 jun 2023, 22:58

Vraag je eens af waar ineens al dat geld vandaan komt.
Dat is er niet maar ineens wél. De drukpers maakt overuren.
Eén voordeel, nederland is voorbeeldland van het WEF dus economisch vastlopen gaat niet gebeuren. Onze economie wordt, kosten wat het kost, in stand gehouden.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Bericht door Tammy » 13 jun 2023, 05:53

Ik beheer de financiën niet van defensie Witte wel dus ik heb geen idee waar het geld vandaan komt.
Maakt mij ook niet uit als we maar een defensie op volle sterkte hebben.
Zoals we dat altijd hadden moeten hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Grootse luchtoefening NAVO ooit: 'We moeten ons ook weer richten op verdediging'

Bericht door Osiris » 13 jun 2023, 06:01

Witte wel schreef:
12 jun 2023, 22:58
Vraag je eens af waar ineens al dat geld vandaan komt.
Dat is er niet maar ineens wél. De drukpers maakt overuren.
Eén voordeel, nederland is voorbeeldland van het WEF dus economisch vastlopen gaat niet gebeuren. Onze economie wordt, kosten wat het kost, in stand gehouden.
Geleend geld waardoor staatsschuld stijgt .
Burgers zijn de dupe , doen nu al geen grote aankopen meer, zoeken de goedkoopste bedrijven op .
Ondanks loonstijgingen , die niet de oorzaak van de inflatie zijn, maar een gevolg.
De oorzaak ligt bij producenten die prijzen laten stijgen vanwege voor hen gestegen kosten ( corona en energie ) en hebzuchtige aandeelhouders.

Zo worden consumerende burgers dubbel gepakt ; hogere prijzen consumptie en energie ,daar bovenop hogere belastingen ( en bezuinigingen ) om corona en oorlogskosten van regering op te hoesten, om zo staatsschuld te reduceren.
Tel daarbij op de hogere rentes voor af te sluiten leningen .
Alle debet naar beneden, alle credit naar boven .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie