Kinderrechten in Nederland volgens ranglijst flink verslechterd

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kinderrechten in Nederland volgens ranglijst flink verslechterd

Bericht door Tammy » 26 jun 2023, 09:48

Afbeelding

Kinderrechten in Nederland volgens ranglijst flink verslechterd.

Nederland is 16 plaatsen gedaald op de KidsRights Index: van plek 4 naar plek 20.
De flinke daling zou vooral te maken hebben met de huidige situatie van jeugdzorg en jeugdbescherming en daarnaast met de manier waarop asielkinderen in Nederland worden behandeld.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rslechterd

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Als je al niet voor je eigen kinderen kan zorgen dan kan je dat ook niet voor andere kinderen doen.
Het is schandalig dat dit land al jaren wachtlijsten heeft voor onze kinderen die hulp nodig hebben.
Het word tijd dat we eens naar het binnenland in plaats van naar het buitenland op dit gebied gaan kijken.
Daar is nog een hoop werk te verzetten.
Als dat op orde is kan men naar buiten kijken.
Want kinderen horen het goed te hebben .

Maar allebei helpen lukt dus schijnbaar niet.
Daar moet verandering in komen.
Zodat de kans groter word dat zoveel mogelijk kinderen kunnen worden geholpen uiteindelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Kinderrechten in Nederland volgens ranglijst flink verslechterd

Bericht door herman50 » 28 jun 2023, 09:18

héééél persoonlijk vind ik dit een heel moeilijk onderwerp, niet het hoe maar waarom, kinderen hebben ouders nodig inderdaad,
maar als ik hier achter bij de VrijVoeters -kinderopvang- zie wát er gebracht word , vreselijk ,
kinderen van misschien een paar maanden hoppa naar de opvang,, ben je daarom ouder geworden ?? sorry maar nee
als je dan ziet hoe ´ze´ achter de ´´tweede moeder´´-juf wegkruipen als die vreemde man óf vrouw ze komt halen,
heb ik gegeten en gedronken
gelukkig heb ik een schat van een moeder en fijne vader gehad , die wel de tijd hadden ons op te voeden en thuis te zijn als nodig
die er waren als je ziekies was ,
denk niet dat iemand mijn ouders iets had hoeven te leren
maar die zijn nou ook fijn tesaam daarboven ,,zekers weten ..,, oja heb zelf geen koters oid
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie