Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

Bericht door Tammy » 29 jun 2023, 15:56

Afbeelding
Van Ooijen is op zoek naar nieuwe manieren om drankconsumptie te verminderen.

Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop.

DEN HAAG - De lijst met drankontmoedigende maatregelen waarvoor staatssecretaris Maarten van Ooijen (Volksgezondheid) steun probeert te vergaren, blijkt nóg langer. Volgens Haagse bronnen staat er ook een verbod op om alcohol te schenken tussen vier uur ’s nachts en acht uur ’s ochtends, evenals een verbod op de verkoop van alcohol op afstand. Dat laatste zou betekenen dat consumenten niet langer online hun drank kunnen bestellen.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1036605 ... ne-verkoop

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat een vreselijk land is Nederland toch geworden.
Het word met de dag idioter. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

Bericht door lowlandsrouter » 29 jun 2023, 16:12

Het is net zoals tabak vergif voor het menselijk lichaam tammy.
14 euro voor een pakje shag is ook crimineel, laat mensen die een sigaretje willen roken gewoon roken en zij die een biertje willen drinken dat gewoon nuttigen; maar nee
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

Bericht door Tammy » 30 jun 2023, 05:45

Helemaal met je eens Lowlandsrouter.
De betutteling kent geen grenzen in dit land pfff.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

Bericht door herman50 » 30 jun 2023, 10:26

excuus maar ben getuige geweest van het in elkaar slaan van iemand die -met mede collega´s stonden te wachten op een bedrijfsbusje
om zeg 5 voor 06.oo in de ochtend stonden ze gewoon te wachten en die knaap die kwam aanwaggelen ,viel plots de eerste de beste aan en knalde z´n kop tegen moeder aarde ,
later vergezeld van enige gericht schoppen naar z´n hoofd , als je dat ziet sta je perplex, dus aub betutteling oja graag , als je aoiets hebt gezien denk je anders ,,
dit soort gekken lopen zomaar los stomdronken, niet wetende wat te doen én dat is normaal??
sluit de kroegen maar, voordat er dooie vallen ..
en die grenzen waar je het over hebt als je die eigen bouw bus hebt gezien die naar Oostenrijk!! gaat ivm F1 race ,,nou mooi stampend vol met blikjes bier ,, maar DAAR hebben ze gelukkig en helaas voor de goeie fans ook maatregelen getroffen tegen drank ,,-
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Lijst aan anti-alcoholplannen kabinet nóg langer: avondklok en ban op online verkoop

Bericht door Tammy » 30 jun 2023, 10:39

Beste Herman50, ik ben een kroegmeid geweest in mijn jongere jaren.
Ik woonde op een gegeven moment praktisch in de kroeg.
Geloof me als ik zeg dat ik ontiegelijk veel heb gezien en dus ook overmatig drankgebruik en het geweld wat daar vaak mee gepaard ging.
Maar dat was niet de meerderheid en er werd heel vaak ingegrepen door omstanders en politie.
Maar dat was vroeger.
Tegenwoordig filmt men alleen maar.

Het is geen reden om de meerderheid die wel normaal drinken te betuttelen.
Want ik zie het echt als betutteling.
Zorg dat er genoeg politie op straat is en laat ze eens echt handhaven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie