Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 22 mar 2024, 11:02

Tammy schreef:
22 mar 2024, 10:21
Palestijns onderzoek: "71% Gazanen staat achter 7 oktober, 59% hoopt op terugkeer Hamas-gezag"

https://www.geenstijl.nl/5175368/driekw ... keer-hamas
Ik heb geen greintje respect voor deze mensen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 12:21



On a recent visit to South Africa, Douglas Murray takes on the claim that Israel is committing genocide in Gaza and that South Africa was correct to bring a case against Israel to the International Court of Justice. The conversation also entails a discussion of democracy in South Africa and elsewhere, mass migration to the West, and more. His interlocutor is Jane Dutton of Eyewitness News.


https://www.geenstijl.nl/5175368/driekw ... keer-hamas

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 15:43

Afbeelding

China en Rusland vetoën VN-resolutie voor staakt-het-vuren Gaza.

De Amerikaanse resolutie voor een staakt-het-vuren in de Gazastrook is niet aangenomen door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. Rusland heeft zijn veto gebruikt, omdat het land vindt dat de tekst niet ver genoeg gaat. Ook China was tegen. Eerder lagen de Verenigde Staten juist dwars bij resoluties die Hamas en Israël opriepen om de wapens neer te leggen.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... vuren-gaza

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Petrus
Student
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 sep 2023, 22:21

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Petrus » 22 mar 2024, 16:49

Tammy schreef:
21 mar 2024, 12:50

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Walgelijk.
Eens. Maar wat nu? Hoe verder?

Een grote parkeerplaats maken van gaza? Over 20jaar hetzelfde riedeltje weer overnieuw?

Ik snap Israël, sla terug en zo hard mogelijk. Maar door als beesten te keer blijven gaan zonder plan, creëer je de terrorist van 2044.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 22 mar 2024, 17:07

Ik heb jaren geleden ver voor 7 Oktober met mijzelf de afspraak gemaakt om niet in discussie te gaan over het hoe of wat er moet gebeuren daar Petrus.
Want dat is een gebed zonder eind.
Ik plaats hier alleen artikelen die ik tegen kom waarvan ik vind dat ik ze wil plaatsen.
Dat is alles , de afspraak staat al jaren met mijzelf en blijft ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 29 mar 2024, 07:00

Afbeelding

’Palestijnse terrorist geeft in verhoor verkrachting van Israëlische vrouw op 7 oktober toe’

TEL AVIV - Het Israëlische leger heeft nieuwe beelden van een verhoor vrijgegeven. Daarin is een Palestijnse Islamitische Jihad-terrorist te zien, die lijkt te bekennen dat hij een Israëlische vrouw heeft verkracht in een kibboets in het zuiden van Israël tijdens de aanval van 7 oktober. Dat melden Israëlische media.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1973337 ... ktober-toe

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 06 apr 2024, 13:51



Eerst nog met heel veel angst een paar maanden in gevangenschap leven en dan alsnog vermoord worden.
Verschrikkelijk .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 07 apr 2024, 09:30

Hanneke Groenteman, kanarie in de Hamastunnel

Het is vandaag alweer een half jaar geleden dat de horreur van Hamas (nsfw) zich voltrok bij de burgerburen aan Israëlische zijde en nog altijd zijn talloze gijzelaars niet gevonden en terug thuis gebracht.

Op 7 oktober verklaarde Hamas eenzijdig de oorlog en die stopt pas als de laatste Israëlische gijzelaar, levend of dood, uit Gaza is bevrijd.

Sinds Hamas 1200 onschuldigen doodschoot, in brand stak, verminkte, verkrachtte en naar hun met internationale hulpgelden gefinancierde tunnels ontvoerde, is geen dag voorbijgegaan dat zogenaamde mensenrechtenorganisaties niet met de schuldvinger wezen naar… Israël.

Van de VN en hun kliek van Hamasmedeplichtigen bij UNRWA en de struisvogels van Amnesty (die vergeten zijn dat ze zelf tien jaar terug al een rapport schreven over hoe Hamas het Al-Shifa ziekenhuis als commandopost en martelkamer gebruikt) tot de Nederlandse staat-vervolgers van Pax en natuurlijk de Haïtiaanse hoerenlopers van Oxfam Novib.

Lees verder in link.
https://www.nijmansnieuwsbriefje.nl/p/k ... dium=email
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 07 apr 2024, 09:44

:post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 07 apr 2024, 20:30

Afbeelding

Rami misleidde terroristen op 7 oktober en redde tientallen feestgangers.

Rami Davidian is een held in Israël. Op 7 oktober redde hij samen met anderen in talloze autoritten honderden jongeren na de aanval van Hamas op een festival. Correspondent Nasra Habiballah sprak hem op de herdenkingsplek.

Bekijk de video waarin deze held zijn verhaal vertelt op onderstaande link :

https://nos.nl/collectie/13959/video/25 ... estgangers

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 12 apr 2024, 18:15

Afbeelding
Het gaat niet zo goed in Gaza, maar gelukkig hebben 250 'artiesten en kunstenaars' (vast veel overlap met deze lui) daar iets op bedacht: Joost Klein moet het Songfestival boycotten. "Het Eurovisiesongfestival ontneemt Palestijnen hun menselijkheid en biedt een dekmantel voor genocide." Maar natuurlijk. Op de lijst staan allemaal min of meer bekende figuren, waaronder de ambtenaar Tofik Dibi, die nu opeens 'schrijver' is (maak dat je homofobe familie wijs). Ook kunstenaar Appa heeft de petitie ondertekend, alsmede complotdenker Nasrdin Dchar, dichter Jerry Afriyie en moreel kompas van de natie Ramsey Nasr. Misschien kunnen deze 250 'artiesten en kunstenaars' gewoon uit protest tegen de hele situatie voor altijd HUN BEK HOUDEN, daar knapt het maatschappelijk debat vast van op. Het Songfestival is trouwens niet in Israël, maar in Malmö. Leuke stad!
Lees verder in link.

https://www.geenstijl.nl/5175711/Kick-O ... val-boycot
----------------
"Het Eurovisiesongfestival ontneemt Palestijnen hun menselijkheid en biedt een dekmantel voor genocide."

Waar slaat dit op?
Het Songfestival heeft niets en dan ook helemaal niets met die oorlog of onderdrukking te maken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Witte wel » 12 apr 2024, 18:40

Dit is één onderdeel van het nieuwe normaal.
De Olympische spelen idem.
Wen er maar vast aan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 12 apr 2024, 19:43

Het echte Songfestival is al jaren geleden opgehouden met te bestaan voor mij.
Heeft niks meer met muziek te maken.
Maffe acts op het podium en politieke/vriendjes invloeden erbij , tenminste zo zie ik het.
En nu dit weer.

Eens was het leuk en de twee liedjes van Johnny Logan en Milk and Honey zijn voor mij de mooiste liedjes geweest.
Toen het nog echt een Songfestival was.

Bye bye Songfestival. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door MetalPig » 15 apr 2024, 14:44

Fenna schreef:
12 apr 2024, 18:15
Waar slaat dit op?
Het Songfestival heeft niets en dan ook helemaal niets met die oorlog of onderdrukking te maken.
Ze hebben een paar jaar geleden ook besloten dat Rusland niet meer mee mag doen.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen vinden dat de redenen voor de uitsluiting van Rusland ook voor Israël opgaan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 15 apr 2024, 17:51

MetalPig schreef:
15 apr 2024, 14:44
Ik kan me goed voorstellen dat mensen vinden dat de redenen voor de uitsluiting van Rusland ook voor Israël opgaan.
Je vergeet blijkbaar een ding Metal, Israël is deze oorlog niet begonnen, dat was Hamas
Laatst gewijzigd door Fenna op 15 apr 2024, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 15 apr 2024, 18:00

Ik begrijp nooit dat sporters of mensen in de entertainmentwereld of welke branche dan ook verantwoordelijk worden gehouden voor wat hun leider van hun land doet.
Wie zegt dat ze het ermee eens zijn ?

Het zijn individuen, en ze moeten hun sport of zang/acteer enz talenten kunnen laten zien aan de wereld.
Het is niet eerlijk als je ze uitsluit.
Zij maken het beleid niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 15 apr 2024, 20:06

;P! Tammy
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door MetalPig » 16 apr 2024, 08:52

Fenna schreef:
15 apr 2024, 17:51
MetalPig schreef:
15 apr 2024, 14:44
Ik kan me goed voorstellen dat mensen vinden dat de redenen voor de uitsluiting van Rusland ook voor Israël opgaan.
Je vergeet blijkbaar een ding Metal, Israël is deze oorlog niet begonnen, dat was Hamas
Ik vergeet helemaal niks. Ik meld alleen maar dat ik me iets kan voorstellen.
Ik denk dat je mij verwart met de mensen vinden dat de redenen voor de uitsluiting van Rusland ook voor Israël opgaan.

Het lijkt er op dat lezen je steeds slechter af gaat.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 16 apr 2024, 09:05

Jij schrijft dat jij je het immers goed kan voorstellen Metal, dat mensen vinden dat de reden voor de uitsluiting van Rusland ook voor Israël geld.

Waarmee jij aangeeft dat je het met uitsluiting eens bent.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door MetalPig » 16 apr 2024, 09:14

Fenna schreef:
16 apr 2024, 09:05
Jij schrijft dat jij je het immers goed kan voorstellen Metal, dat mensen vinden dat de reden voor de uitsluiting van Rusland ook voor Israël geld.

Waarmee jij aangeeft dat je het met uitsluiting eens bent.
Nee dat geef ik helemaal niet aan. Ik zeg hooguit iets over mijn voorstellingsvermogen.
Ik kan me bijvoorbeeld ook goed voorstellen dat mensen honden leuk vinden, maar ik heb er zelf helemaal niks mee.

En als je echt wilt weten hoe ik erover denk dan kun je dat vragen, in plaats van in het wilde weg aannames te doen.
Bijvoorbeeld:
- Hee Metal, wat vind jij van een eventuele uitsluiting van Israël van het het Songfestival?

Simpel he, ik denk dat zelfs jij het kan leren.

Plaats reactie