Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 20 nov 2023, 04:31

Afbeelding

Millet (27) overleefde Hamas-slachtpartij op festival: ’Wist dat ze me zouden verkrachten en doden’

Een lachende selfie met vrienden, daarna urenlang vrezen voor haar leven. Lopen tot ze niet meer kon, schuilen terwijl ze doodsangsten had. Millet Ben Haim (27) zal nooit vergeten welke terreur ze meemaakte op het Nova-festival, die noodlottige 7 oktober. Ze overleefde het, maar aan Bild vertelt ze hoe nooit nog iets hetzelfde zal zijn.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6436293 ... n-en-doden

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Gelukkig heeft ze het overleefd maar ze is kapot voor het leven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 24 nov 2023, 10:56

Afbeelding

Bestand tussen Israël en Hamas begonnen, Israël informeert familie van gijzelaars.

Om 06.00 uur Nederlandse tijd is een staakt-het-vuren van zeker vier dagen tussen Israël en Hamas ingegaan.
Het bestand geldt voor de gehele Gazastrook.
Onderdeel van de deal is ook een uitruil van Israëlische gijzelaars en Palestijnse gevangenen.

Lees verder via link :

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... gijzelaars

>>>>>>>>>>>>>>>

Ik hoop zo dat alle ontvoerde Israëliërs uiteindelijk allemaal vrij komen.
En dat de gedode mensen door die Hamas terroristen terug worden gegeven aan hun families.
Ik heb twee kleine kindjes met prachtig vuurrood haar op mijn netvlies staan.

Ik hoop zo dat die er vanmiddag ook bij zitten samen met hun moeder die ze vast had op het moment dat de inval en slachtpartij begon.
De complete paniek bij die vrouw met die twee kindjes aan haar borst gedrukt vergeet ik nooit meer.
En maakt mij tot op de dag van vandaag kotsmisselijk van afschuw en machteloosheid.
Laat ze erbij zitten vanmiddag samen met de rest.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 25 nov 2023, 11:10




Gelukkig die zijn vrij.
Nu de andere Israëlische gijzelaars.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 25 nov 2023, 14:30

Afbeelding

Emotioneel weerzien: Israëlisch jongetje (9) vliegt in armen van papa.

49 dagen lang werd Ohad Monder gegijzeld door Hamas, maar vrijdag werd hij eindelijk vrijgelaten. In het Schneider Ziekenhuis in Israël werd hij herenigd met zijn familie: een emotioneel weerzien.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1356027 ... n-van-papa

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik heb tranen in mijn ogen van ontroering.
Zo blij dat dit jongetje het heeft overleefd met zijn moeder en oma.



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 25 nov 2023, 15:40



Wat een heerlijke beelden, weer allemaal samen. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 26 nov 2023, 13:46

Eerst denken als vader dat zijn dochtertje 7 Oktober was vermoord door Hamas en dat dat “beter” was dan dat ze zou zijn ontvoerd , want Hamas doen gruwelijke dingen met mensen zei hij.
Die gedachte kon hij niet verdragen.
En dan erachter komen dat ze toch leeft en ze is nu herenigd met haar vader.
Ik ben zo blij voor die vader en andere mensen die hun dierbaren terug hebben.
Echt ongelooflijk fijn dat die gijzelaars alvast vrij zijn.







Hieronder de link naar het verhaal van dat meisje en haar vader:


https://www.hln.be/buitenland/kijk-vade ... ~a4407703/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 26 nov 2023, 14:14




Kijk nou toch hoe dat jongetje van de eerdere video die ik heb gepost begeleid word.
Ik blijf het zo ontroerend vinden.
Ze hebben nog een lange weg te gaan met hun trauma’s te verwerken de kinderen ( en ook de volwassenen ) maar ze krijgen gelukkig alle hulp die er is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 27 nov 2023, 13:36

Afbeelding
De vrijgelaten Karen en Ohad Munder worden omringd door familie.

“Wekenlang in complete duisternis onder de grond”: vrijgelaten Israëlische gijzelaars onthullen hoe ze door Hamas gevangen werden gehouden.

Hoewel informatie over de omstandigheden waarin ze gevangen zaten strikt gecontroleerd wordt, sijpelen via familieleden van vrijgelaten Israëlische gijzelaars toch details door van hoe hun leven in gevangenschap bij terreurorganisatie Hamas er precies uitzag. Zo zaten ze weken in complete duisternis onder de grond, kregen ze op onregelmatige tijdstippen eten en moesten ze soms urenlang wachten voor ze naar toilet konden gaan. Dit zijn hun aangrijpende verhalen.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/wekenlang ... a03df3b3c/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 02 dec 2023, 20:17

Afbeelding

Vrijgelaten gijzelaar Ofir Engel nog in ziekenhuis: ‘Hij was bang om hard te praten’

De Nederlands-Israëlische Ofir Engel verblijft nog altijd in het ziekenhuis in Israël. Hij werd woensdagavond vrijgelaten door Hamas en maakt het fysiek goed. Toch zijn er zorgen over de psychologische druk die op hem is uitgeoefend, laat tante Yael Engel weten vanuit Israël. ,,Toen ik hem zag waren zijn ogen zó leeg”.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/vrijgelate ... ~ae38b0c4/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 04 dec 2023, 14:00

“Vrouw met engelengezicht smeekte om vermoord te worden”: nieuwe getuigenissen over verkrachtingen tijdens Hamas-aanval doen gruwelen.

Bijna twee maanden na de terroristische raid blijven er nieuwe getuigenissen naar buiten komen over de gruwel die Hamas-strijders aanrichtten in Israël. Yoni Saadon (39) zag bijvoorbeeld hoe een vrouw die net slachtoffer geworden was van een groepsverkrachting smeekte om vermoord te worden. Hijzelf smeerde het bloed van een doodgeschoten vrouw over zich heen om te doen uitschijnen dat ook hij overleden was. “Haar gezicht vergeet ik nooit meer”, klinkt het in ‘The Times’.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/vrouw-met ... ~a6d21349/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het artikel opent met een foto van 2 vrouwen.
Eentje bijna naakt in een pick-up truck die als een trofee Gaza werd binnen gereden en de andere vrouw met een gigantische bloedvlek op haar broek tussen haar benen.
Ik hoef niet uit te leggen waar dat bloed vandaan komt.
Ik heb de filmpjes van deze twee vrouwen twee maanden geleden gezien en ik zal ze nooit vergeten.

Uit respect voor ze plaats ik de foto niet op het forum.
Ze zijn al afschuwelijk tentoongesteld door Hamas voor heel de wereld te zien.
Het is niet te bevatten wat een gruweldaden daar hebben plaats gevonden.
Om kotsmisselijk van te worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 04 dec 2023, 16:44

Tammy schreef:
04 dec 2023, 14:00
Uit respect voor ze plaats ik de foto niet op het forum.
Ze zijn al afschuwelijk tentoongesteld door Hamas voor heel de wereld te zien.
;P!
Tammy schreef:
04 dec 2023, 14:00
Het is niet te bevatten wat een gruweldaden daar hebben plaats gevonden.
Om kotsmisselijk van te worden.
Dat volk is het laagste van het laagste.
Zelfs barbaren hadden nog enige empathie, maar zij????
Echt niet!
En dat er dan ook nog mensen zijn die deze daden vergoelijken door te zeggen dat Hamas vrijheidsstrijders zijn en dat daarmee min of accepteert.
Israël zou dat aan zichzelf te danken hebben :shock:
Onzalige geesten zijn het.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 04 dec 2023, 17:03

Fenna :post:
Niks aan toe te voegen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 06 dec 2023, 09:47



Dat mensen dit elkaar aandoen.
Dat gevoel van macht maakt het slechtste in mensen los.

Dit gebeurt overigens in alle oorlogen met vrouwen die gegijzeld worden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 06 dec 2023, 15:08

Pas nu internationale aandacht voor seksueel geweld Hamas, Israël woedend.

Daags na de terreuraanslag door Hamas op 7 oktober verschenen al de eerste berichten over gruwelijke verkrachtingen door strijders van de terreurgroep. Inmiddels, twee maanden later, wordt steeds meer duidelijk. Afgelopen dagen tekenden meerdere internationale media uitgebreid getuigenissen op die een beeld geven van het seksuele geweld.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2500564-pas-nu-i ... el-woedend

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Terecht dat Israël woedend ivs.
Het is schandalig hoe weinig aandacht er is geweest voor deze afschuwelijke verkrachtingen.
Te walgelijk voor woorden .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Witte wel » 10 dec 2023, 14:48

Ik vraag mij af waar het ICC blijft met het beschuldigen van mensen mbt oorlogsmisdaden. De Russen werden rap in het beschuldigdestoeltje gezet. Bij dit Gaza conflict lijkt het ICC panel ineens de andere kant op te kijken waardoor de geloofwaardigheid van de instelling gedaald is tot nul. Oorlog voeren om onrecht te rectificeren mag niet, is strafbaar, maar onschuldige mensen en kinderen afslachten, dat mag dan ineens wél. Het meten met twee maten. Erdogan is degene die zich daar nu openlijk over uit spreekt en hij dreigt met ingrijpen om ook dit onrecht te rectificeren. Dan zal ook hij waarschijnlijk op datzelfde bankje terecht komen. En onderschat het Turkse legger niet, het is niet voor niets dat Turkije ongemoeid gelaten wordt.
Het ICC is, net als de EU momenteel, een loopjongetje van de VS geworden blijkt uit de partijdigheid.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Osiris » 10 dec 2023, 19:27

Tja en dan kun je je ook nog afvragen in hoeverre VS loopjongen van Israel is geworden.
APAC in de VS , een zeer machtige, zogenaamd joodse organisatie ( lees Zionistisch/globalistisch ) bepaalt veel meer dan je denkt in de VS ....
Verlengstuk vanuit Israel.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 13 dec 2023, 21:30

Afbeelding
Het Ichilov-ziekenhuis in Tel Aviv.

Israëlische arts bevestigt dat Hamas gijzelaars drogeert: “Een meisje kreeg wekenlang ketamine toegediend”

Het fysieke, psychologische en seksuele misbruik dat de Israëlische gijzelaars in Gaza moeten doorstaan tart alle verbeelding. Dat zegt dokter Renana Eitan, het hoofd van de psychiatrische afdeling van een ziekenhuis in Tel Aviv. In een schokkende getuigenis beschrijft ze hoe vrijgelaten gijzelaars volledig getraumatiseerd in het ziekenhuis aankomen. Eitan bevestigt ook de berichten dat Hamas gijzelaars zou drogeren. “Een meisje kreeg wekenlang ketamine toegediend. Het is onwerkelijk”, aldus de arts.

Lees verder via link :

https://www.hln.be/buitenland/israelisc ... ~a50c01df/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Trauma’s voor het leven, werkelijk afschuwelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 15 dec 2023, 14:05



Een oude bekende van CNN.
Die heeft de andere beelden dus gezien , die van de uitnodiging op de Israëlische ambassade.
Iets waar de Nos schijnbaar voor bedankte.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Tammy » 29 dec 2023, 12:13



[clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Raketten afgevuurd op Israël vanuit Gaza, luchtalarm in grote delen van het land

Bericht door Fenna » 29 dec 2023, 17:56

:post:
Mijn joodse oom zei altijd 'Wij zullen nooit vrij zijn' en zie wat gebeurt.
Hij kreeg gelijk.
Vreselijk.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie