Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 14:55

In dit dorp is het verboden te sterven! |

In een Italiaans dorp is het sinds 2 maart verboden om te sterven. Nee, dit is geen grap. De burgemeester Falciano del Massico publiceerde een verordening waarin hij de bewoners vraagt om indien mogelijk niet te overlijden. Het kleine dorp beschikt zelf niet over een begraafplaats en bovendien zijn de begraafplaatsen in de omliggende gemeenten vol. Spijtig genoeg zijn ondertussen twee oudere mensen om het leven gekomen...

http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuw ... en-sterven
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 17 nov 2012, 15:20

Niet te flitsen. Ik acht het niet onmogelijk dat wanneer men dan toch sterft, dat dat dan gestraft wordt met de doodstraf.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 17:45

Staand bier drinken taboe in Maastricht

Bewerkt door: Eric Belsack
16/07/12 - 13u23 Bron: anp

In de Nederlandse stad Maastricht is commotie ontstaan over een verbod om staand bier te drinken op terrassen.

Functionarissen van de gemeente Maastricht sommeerden vorige week een café in stadsdeel Wyck erop toe te zien dat bierdrinkers ook netjes op het terras zitten. Staande bier nuttigen is taboe, op basis van een regel in de algemene plaatselijke verordening (APV), aldus een woordvoerster van de gemeente.

Het incident leidde tot boze vragen van de politieke partijen PvdA en CDA in de gemeenteraad. De sociaaldemocratische PvdA wil van burgemeester Onno Hoes weten waarom men op het idee zijn gekomen om de regel in de APV ook daadwerkelijk te gaan handhaven. De partij wil de regel geschrapt.

Het christendemocratische CDA wil weten hoe dat dan met carnaval moet, als iedereen op straat staand bier drinkt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door The Grey » 17 nov 2012, 17:50

Man 'kidnapt' per ongeluk kind in VS
AMSTERDAM - In het Amerikaanse New Jersey heeft een man per ongeluk een 9-jarig meisje gekidnapt.

Dit meldt NBC.
Art Deaner wilde Courtney Fetters, het 6-jarige dochtertje van zijn vriendin, van school halen. In plaats daarvan nam hij een meisje met dezelfde voornaam, Courtney Durr, mee. Durr: "Ik stond bij de bushalte en hij kwam aanrijden. Hij vroeg me of er een Courtney aanwezig was. Toen zei ik 'ja'."
Hierop stapte ze de auto van Deaner in. Deaner maakte de domme vergissing naar eigen zeggen doordat hij het dochtertje van zijn vriendin al enkele weken niet had gezien en ze naar de kapper is geweest.
Recente vakantie
De man besefte dat hij de verkeerde Courtney had opgehaald, toen ze in de auto aan het praten waren over een recente vakantie. Het meisje vertelt aan de Amerikaanse zender: "Hij vroeg me of ik bij tante Mary in Maine was geweest. Ik zei dat ik daar nog nooit was geweest."
Terwijl Deaner de auto al had omgedraaid, was de politie hem al op het spoor. Hij werd van de weg geplukt en gearresteerd.
Begrip
De politie had begrip voor zijn verhaal en beide Courtneys zijn terug bij hun eigen familie. De 9-jarige Durr heeft haar lesje geleerd en zegt nooit meer met vreemde mensen mee te gaan. Deaner belooft op zijn beurt voortaan een foto van de dochter van zijn vriendin mee te nemen, zodat er geen vergissingen meer optreden.
Door: NU.nl/WTF
-

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 18:03

Hamster magnetisch na ongelukje
Ze kunnen er nu hartelijk om lachen, maar eerst was de schok groot bij de familie
Meech uit het Engelse plaatsje Bugbrooke. Toen het gezin dinsdag thuis kwam,
vonden ze hun hamster Smurf in de lucht tegen de tralies van zijn kooitje geplakt.

"Het zag er behoorlijk gruwelijk uit", vertelt moeder Kate Meech tegen de BBC.
"Mijn dochter werd helemaal bleek en verkeerde een paar minuten lang in shock.
Gelukkig bleek Smurf verder ongedeerd."

Smurf had op een speelgoedpoppetje gekauwd en daardoor een magneetje
binnengekregen. Na een paar dagen in een van zijn hamzakken te hebben gezeten,
was de magneet naar buiten gekomen. Smurf zat zodoende met zijn bek
vastgeplakt tegen de ijzeren tralies van zijn kooi.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 18:08

Datingbureau zadelt bejaarde op met dode

28 april 2003.

PEKING - Een bejaarde man uit Peking heeft een datingbureau voor de rechter gesleept nadat die hem had gekoppeld aan een vrouw. Of de twee genoeg overeenkomsten hadden voor een bloeiende relatie is onbekend. Een belangrijk verschil was er wel. De vrouw was al enkele maanden dood.

De man ontdekte van een familielid van de vrouw dat zijn eventuele geliefde al lange tijd dood was toen hij belde voor een afspraakje. De rechtbank heeft het bureau opdracht gegeven het inschrijfgeld van bijna 40 euro terug te betalen, aldus de krant South China Morning Post van maandag.

Die hebben zeker hetzelfde probleem als dat dorpje in Italië..... Je voert ze gewoon af via een datingsite.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 18:11

Italiaanse toerist gearresteerd voor uitlaten kip

IJMUIDEN (ANP) - 24 april 2003
Een Italiaanse toerist die zijn kip aan het uitlaten was, is woensdagmiddag in IJmuiden gearresteerd. In verband met de vogelpest heeft een dierenarts de kip naderhand laten inslapen.

Met zijn kip was de Italiaan in een camper op reis door Europa. Hij liet zijn huisdier geregeld uit. De politie dacht eerst aan een grap, maar dat bleek niet het geval.

Toerist en kip moesten mee naar het bureau. De Italiaan zei niets te weten van vogelpest. Hij geloofde het verhaal ook niet en kondigde aan een klacht in te dienen bij het Italiaanse consulaat in Amsterdam.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 18:24

Overleden Chinees herdacht met computergrafsteen

De Chinees Hu Chuang overleed veel te vroeg op 26-jarige leeftijd. Hij was een behoorlijke computergeek en viel dan ook om terwijl hij achter zijn computer e-mails aan het tikken was naar vrienden.

Zijn familie wilde zijn passie eren en liet een grafsteen ontwerpen in de vorm van een computer met toebehoren. De steen heeft een toetsenbord, muis en monitor met daarop de datum van geboorte en overlijden. Verder staat er een foto van Chuang op het 'bureau'. De ouders van Chuang hebben het e-mail account van Chuang open laten staan, voor het geval zijn vrienden hem nog willen mailen.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 18:53

Tammy, ik zie later pas dat er al een topic als dit is. Wil je het over zetten? Dank je.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 17 nov 2012, 19:34

Ik doe er nog eentje bij:

Man grijpt borsten zielenknijper ...

Een varkensboer uit Iowa greep ongevraagd naar de borsten van zijn zoons psycholoog en is opgepakt. Daar baalt de geilneef van, want hij had een waterdicht plan om ermee weg te komen.

"Het is vast niet makkelijk om als psychologe een date te regelen", begon Friest volgens St. Paul Pioneer Press. De vrouw negeerde de opmerking, maar niet veel later vroeg de geilneef zijn zoontje van 8 om even naar een andere kamer te gaan zodat hij een 'vies grapje' aan de psychologe kon vertellen.

"Ik wed om een dollar dat ik met je borsten kan spelen zonder ze aan te raken", zou de vunzige varkensboer hebben gezegd, waarna hij zijn handen vrij spel gaf. Friest verloor zo de 'weddenschap' en gaf de vrouw een dollar. De psychologe nam er geen genoegen mee en schakelde de beveiliging van het ziekenhuis in.

Ook de politie werd opgetrommeld en Friest moest na een schuldbekentenis de cel in. Hij zei dat hij besefte dat zijn gedrag nogal ongepast was, maar het leek 'm op dat moment wel grappig.

11.11.2012 wtf.nl

Ach ... Bizar. Ik vond 't wel grappig en vooral creatief. :grin:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 17 nov 2012, 22:52

Gast1 schreef: Ook de politie werd opgetrommeld en Friest moest na een schuldbekentenis de cel in. Hij zei dat hij besefte dat zijn gedrag nogal ongepast was, maar het leek 'm op dat moment wel grappig.

11.11.2012 wtf.nl

Ach ... Bizar. Ik vond 't wel grappig en vooral creatief. :grin:
Jammer dat de psychologe niet direct haar nagels in zijn gezicht heeft gezet.
Lekker voorbeeld voor zijn zoon....... een viespeuk als vader.....
Maar misschien de reden dat een joch van 8 jaar een psychologe nodig heeft.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 18 nov 2012, 09:38

Hahaha ... Ik volg je helemaal. Het jammere van een tekst is dat je de intonatie niet mee krijgt. We hebben het er al eerder over gehad op het forum. Ik zag dit verhaaltje als een amusant stukje en heb het alleen maar als zodanig beschouwd. Ga je het verhaaltje heel nuchter lezen dan kan ik me er wat bij voorstellen wat je schrijft. Dus:
Lekker voorbeeld voor zijn zoon....... een viespeuk als vader..... Maar misschien de reden dat een joch van 8 jaar een psychologe nodig heeft.
Mee eens hoor. Maar:
Jammer dat de psychologe niet direct haar nagels in zijn gezicht heeft gezet.
...
Gast1 schrikt nu toch een beetje van taigitu :shock: Ik herinner me dat dit wel eens eerder gebeurd is (dat ik een beetje schrok van jou, ten opzichte van al je citaten en teksten die je zelf schrijft). Bepaalde zaken stroken niet helemaal en ik lees hier wat in of uit. Taigitu houdt mij bezig en fascineert mij.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=UN8oLGBN ... re=related[/youtube-2]

Echte schoonheid zit bij de mens van binnen, het uiterlijk is slechts een gewaad. Fijne zondag. Ik ga me scheren, omkleden en mediteren in een oord van rust.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 18 nov 2012, 10:16

Gast1 schreef: Gast1 schrikt nu toch een beetje van taigitu :shock: Ik herinner me dat dit wel eens eerder gebeurd is (dat ik een beetje schrok van jou, ten opzichte van al je citaten en teksten die je zelf schrijft). Bepaalde zaken stroken niet helemaal en ik lees hier wat in of uit. Taigitu houdt mij bezig en fascineert mij.

Echte schoonheid zit bij de mens van binnen, het uiterlijk is slechts een gewaad. Fijne zondag. Ik ga me scheren, omkleden en mediteren in een oord van rust.
In dat artikel sta ik aan de andere kant van het gebeuren als vrouw.
Het is puur een aanranding en ook nog welbewust als hij er eerst zijn zoon voor wegstuurt, wat indiceert dat hij weet dat hij de fout in gaat. Het is iets dat bijna elke vrouw wel een keer meemaakt in haar leven en als er niet 'goed' mee wordt omgegaan door de vrouw wordt het door de man afgedaan als 'een grapje'. Mijn reactie werd mede ingegeven door jouw commentaar bij het bericht 'Ach ... Bizar. Ik vond 't wel grappig en vooral creatief'. Daar schrok ik van. Ik vraag me dan af hoe je zou reageren als het je dochter of vrouw overkwam....... Hoeveel creativiteit zou nog grappig zijn?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 18 nov 2012, 11:15

Taigitu ...
Ik schreef oa:
Ga je het verhaaltje heel nuchter lezen dan kan ik me er wat bij voorstellen wat je schrijft.
Dus als je dan schrijft:
Ik vraag me dan af hoe je zou reageren als het je dochter of vrouw overkwam....... Hoeveel creativiteit zou nog grappig zijn?
is het vragen niet meer nodig aan mij. Natuurlijk zou ik dit verafschuwen. Misschien past mijn 'bizar nieuwtje' hier dan ook niet, wat me dus ook weer spijt. :-( Ik schreef ook:
Het jammere van een tekst is dat je de intonatie niet mee krijgt.
Ik vatte het als een soort grap op en ook dat schreef ik. Ik heb duidelijk gefaald in mijn humor en ben onduidelijk.
Er worden wel vaker grapjes gemaakt over vrouwen. Ik zie er werkelijk niets vrouwvijandig in en 'de vrouw' staat bij mij op een voetstuk. Nevermind, ik laat het hier voorlopig bij :cry:

Toen ik dit artikel geschreven had en de 'grapjes' er hieronder bij had geplaatst, bedacht ik dat dit heel erg 'aanvallend' over kan komen. Niets is echter minder waar. Ik vind mezelf nu niet zielig en mocht dat beeld ontstaan, dan wil ik dat erg graag wegnemen, maar begin steeds beter te begrijpen waarom ik niet begrepen word. De grapjes van hieronder heb ik laten staan en hebben beslist geen betrekking op jou. Het zijn de grappen die je zelf plaatste en die ik heel leuk vond ... Momenteel is de glimlach echter bij mij weg. Ik ben beslist niet gekwetst (onmogelijk), maar ik vind het jammer dat ik zo over kom. Een 'denkperiode' voor mij is wel weer eens een keer op zijn plaats. Dank voor dit inzicht.

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

één wens

Een man wandelde op het strand en was in diep gebed verzonken. Plots zei hij luidop: "God, laat me één wens doen". De lucht brak open boven zijn hoofd en de luide stem van God riep: "Omdat jij mij altijd trouw bent geweest zal ik je één wens toestaan".
De man zei: "Heer, bouw me een brug naar Hawaii, zodanig dat ik naar ginder kan rijden telkens als ik dat wil".

God antwoordde: "Jouw wens is erg materialistisch, denk eens aan de enorme uitdagingen nodig om die brug te bouwen. De steunpijlers zouden tot op de bodem van de oceaan moeten reiken, om dan nog niet te spreken van de afstand, heb je enig idee hoeveel ijzer en beton ik daarvoor zou nodig hebben? Natuurlijk kan ik je wens wel volbrengen, maar toch zou ik liever hebben dat je iets minder aards wenst. Denk even diep na en doe een andere wens".

De man dacht lang na en zei uiteindelijk: "Ik zou willen dat ik de vrouwen begreep, ik wil weten wat ze voelen, wat ze denken wanneer ze niet willen spreken, wat het wil zeggen als ze zeggen 'niets' en hoe ik ze werkelijk gelukkig kan maken".

Waarop God antwoordde: "Die brug, moet dat met twee of met vier rijvakken zijn?"

aquarius

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door aquarius » 18 nov 2012, 11:33

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 18 nov 2012, 12:12

De foto van het boek over vrouwen en de advertentie en het verhaal met God zijn puur komisch/satirisch, daar is voor mij geen onduidelijkheid over. Het zijn verzonnen situaties.
Maar als je een bericht neerzet over deze werkelijke gebeurtenis en dan er het commentaar er onderschrijft wat er staat, raakt me dat in mijn hart.
Had je je onderschrift weggelaten dan had ik gedacht 'die varkensboer is een een ongelofelijke XXX'. Dan had ik waarschijnlijk gedacht dat jij ook die mening over de man had toen je het bericht las en had ik niet gereageerd.
Ik vind het vervelend dat mijn commentaar hierop weer meer impact heeft dan ik verwachtte. Mijn excuses hiervoor.
Ik wens je een zonnige zondag, het zonnetje komt hier nu tevoorschijn, en hopelijk jouw glimlach ook.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 18 nov 2012, 17:51

Mijn glimlach verdween omdat ik anders over ben gekomen dan dat mijn bedoeling was. Iemand negatief in het hart raken is het laatste wat ik wil en al helemaal niet bij jou. Daarnaast heb ik totaal niets te willen. Een excuses is niet nodig taigitu, ik dankte je immers voor een nieuw inzicht. Een excuses vanuit mijn kant is veel passender. Overigens denk ik niet in termen zoals: 'die varkensboer is een een ongelofelijke XXX'. ... Ikzelf verwacht nooit iets, jammer dat jij verwachte dat ik zoiets kon denken. Ik denk in andere termen. Niettemin, een 'denkperiode' voor mij is wel weer eens een keer op zijn plaats zoals ik al schreef. Ik ben en blijf een dromer. Af-en-toe zie en voel ik dingen die er waarschijnlijk niet zijn. Het zijn mijn vergissingen en levenslessen, waarbij mijn gevoel mij achteraf toch eigenlijk nog nooit écht in de steek heeft gelaten. Het zonnetje kwam er hier inderdaad ook door en toen het begon te schemeren ontstond een een heel mooie nevel die zich als een deken over de weilanden spreidde. Windstil en adembenemend mooi. Een genot voor het oog wat een glimlach opleverde.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 18 nov 2012, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 18 nov 2012, 17:57

aquarius schreef:Afbeelding

:mrgreen:
Ik kan niet zien wat voor een plaatje hier staat aquarius.

aquarius

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door aquarius » 18 nov 2012, 18:54

Hé wat jammer nou ....
Dit mis je ;

Je ziet een Joodse man in korte broek biddend bij de klaagmuur,

man:God?
God :ja
man:mag ik u iets vragen?
God:natuurlijk
man:wat betekend het voor u een miljoen jaar?
God: één seconde
man:en een miljoen euro's?
God: één euro cent
man: geef mij een euro cent
God wacht één seconde.....
:grin:

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 18 nov 2012, 23:31

Hahahaha ... Je bent me er een ... Glimlachen stromen mij toe.
Het is hier in Noord-Limburg enorm nevelig. Niet direct bizar nieuws, maar het mooie is dat de dikke nevel, de mist ook wel weer zal wegtrekken.
Maar wie weet? Wie weet wat voor bizar nieuws we nog allemaal gaan krijgen.
Is dit bizar? Dubbelepunt:

Nieuws op zondag 18 november 2012:
Paus Benedictus XVI roept christenen op geen geloof te hechten aan waarschuwingen dat de wereld zal vergaan op 21 december 2012.
Doemdenkers beweren dat volgens een oude kalender van de Maya-indianen de laatste dag valt op 21-12-12. Benedictus stelt tijdens het wekelijkse angelusgebed vanuit het raam van zijn paleis echter dat Jezus "niet het einde van de wereld beschrijft, en dat wanneer hij apocalyptische beelden schetst, dat niet doet als profeet".
Bron: diverse bronnen.

Nu maar hopen dat de mensheid een flinke les gaat krijgen, anders gaan we de paus (met kleine letter geschreven) ook nog geloven als er dadelijk niets gaat gebeuren ...

Plaats reactie