Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 23 mar 2018, 13:30

verder heb je niet gelezen , dus mensen en dieren!!!!! mogen wel stikken bij een verbouwing die stofdeeltjes vrijgeeft ,,,geeft niet hoor zijn best lekker ,,, enne als de hele wreld het nou es zou doen nee dat ....... nederland moet wéér es voorop staan ,,,,,, fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 23 mar 2018, 13:41

herman50 schreef:
23 mar 2018, 13:30
verder heb je niet gelezen
Jawel maar daar reageerde ik niet op.

Cornelius

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Cornelius » 23 mar 2018, 15:43

herman50 schreef:
23 mar 2018, 11:54
,, die milieu knakkers willen nou een verbod op ballonnen!! sorry maar gekker kan -denk ik= niet ,, dus bewaar fotos plaatjes desnoods een échte ballon, voor de volgende generaties.... deze hebben wat in te halen met wat ze nooit hebben gezien of mogen zien
Ik heb één ballon die ik al 45 jaar gebruik.
Als hij lek is plak ik hem met fietsbandenplakkertjes. Verder blaas ik hem elk week op, doe er wat talkpoeder in en hang hem een paar uur in de tuin aan de waslijn.
In mijn testament staat dat mijn oudste kleinzoon de ballon krijgt mits hij een waslijn heeft.
Ook las ik dat je oude, kapotte ballonnen kunt inleveren bij de carnavalsvereniging in je dorp. Die club levert ze in bij de dichtstbijzijnde rubber fabriek die er een dubbeltje per kilogram voor geeft.
Eigenlijk hetzelfde principe als het sparen van zilverpapier voor de arme negerkindjes, zoals wij dat vroeger deden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 23 mar 2018, 16:29

Bij was het de zilvervloot. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Cornelius

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Cornelius » 23 mar 2018, 16:50

univers schreef:
23 mar 2018, 16:29
Bij was het de zilvervloot. :mrgreen:
Ja, dat waren gezellige tijden.
Spaarzegels kopen bij de meester op school, en dan deed de staat er, bij een vol boekje, 10% bij.
Ook grutter Piet de Gruyter deed driftig mee: En betere waar én 10%, alleen de Gruyter.
Dankzij al die zegeltjes heb ik vorig jaar een krantenwijk kunnen afstoten, want als ik het van mijn pensioenfonds moet hebben, lever ik alleen maar procenten in.
Gelukkig stuurt het ABP mij elk kwartaal een brief waarin ze vertellen dat heel hun kantoor in een jarenlange, diepe rouw gedompeld is omdat er wéér niet geïndexeerd kan worden.
Om het personeel op te beuren stuur ik altijd een bloemetje en vertel hen dat ik, als babyboomer, genoeg heb aan een boterham met stroop (net als in de jaren vijftig). Tevens laat ik steevast weten dat ik er alle begrip voor heb als mijn pensioen verlaagd wordt omdat het niet erg is als ik maar twee cruisetochten per jaar kan maken in plaats van drie.
Mijn vaste tip aan het slot van mijn brief is steeds: volg eens een cursus en leer goed beleggen.
Ik krijg weliswaar nooit antwoord, maar ik blijf die sukkels een hart onder de riem steken.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door oktagon » 23 mar 2018, 17:50

Beleggen is erg riskant,vele beleggers doen dat in landbouwgrond en wachten stedelijke uitbreidingen af,
beleggers in 'stenen' ; dus woningen in rijen,vrijstaande huizen of villa's ,hebben minder geduld.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 24 mar 2018, 07:04

MetalPig schreef:
23 mar 2018, 13:41
herman50 schreef:
23 mar 2018, 13:30
verder heb je niet gelezen
Jawel maar daar reageerde ik niet op.
ooh dus die uitspraak valt onder ...de waarheid mag niet gezegt worden.... ander wel een reactie tog? :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 24 mar 2018, 07:06

Cornelius schreef:
23 mar 2018, 15:43
herman50 schreef:
23 mar 2018, 11:54
,, die milieu knakkers willen nou een verbod op ballonnen!! sorry maar gekker kan -denk ik= niet ,, dus bewaar fotos plaatjes desnoods een échte ballon, voor de volgende generaties.... deze hebben wat in te halen met wat ze nooit hebben gezien of mogen zien
Ik heb één ballon die ik al 45 jaar gebruik.
Als hij lek is plak ik hem met fietsbandenplakkertjes. Verder blaas ik hem elk week op, doe er wat talkpoeder in en hang hem een paar uur in de tuin aan de waslijn.
In mijn testament staat dat mijn oudste kleinzoon de ballon krijgt mits hij een waslijn heeft.
Ook las ik dat je oude, kapotte ballonnen kunt inleveren bij de carnavalsvereniging in je dorp. Die club levert ze in bij de dichtstbijzijnde rubber fabriek die er een dubbeltje per kilogram voor geeft.
Eigenlijk hetzelfde principe als het sparen van zilverpapier voor de arme negerkindjes, zoals wij dat vroeger deden.
ija tijden zijn verandert nu een spetterende TV show toen gewoon wat zilverpapier ....maar je deed goed -dacht je- fijne dag nog [wave]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 26 mar 2018, 10:03

herman50 schreef:
24 mar 2018, 07:04
ooh dus <...>
Nee.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 26 mar 2018, 10:09

lekker kort van stop gezellie ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2018, 11:41

het is toch te gek voor worden dat de stad die het meest heeft geleden onder de Duise aanvallen , nu zegt we houden de winkels op 4 mei open ,,waar zit het fatsoen van die achterlijk dakhazen?, waar staat Zadkini´s beeld voor ....Stád zonder hart 1945 óf is dat nu stad zónder hart 2018 ?? ,, gelukkig heeft de Gem Raad ingegrepen en gaan de winkels dicht om 19.00uur goedschiks of kwaadschiks ,,,
Afbeelding fijne dag nog verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2018, 11:43

het is toch te gek voor worden dat de stad die het meest heeft geleden onder de Duise aanvallen , nu zegt we houden de winkels op 4 mei open ,,waar zit het fatsoen van die achterlijk dakhazen?, waar staat Zadkini´s beeld voor ....Stád zonder hart 1945 óf is dat nu stad zónder hart 2018 ?? ,, gelukkig heeft de Gem Raad ingegrepen en gaan de winkels dicht om 19.00uur goedschiks of kwaadschiks [burn] ,,,
Afbeelding fijne dag nog verders
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 30 mar 2018, 12:11

Je vervalt wel steeds in herhaling. :mrgreen:
Dikke duimen?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2018, 12:24

ja vroeger noemde ze dat op politiescanner dikke vingers , snap het ook niet maar t gebeurd sorry
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 30 mar 2018, 12:58

herman50 schreef:
30 mar 2018, 11:41
,waar zit het fatsoen van die achterlijk dakhazen?,
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar aan de andere kant... Is dat niet gewoon de vrijheid waar toen voor gevochten is?

En horeca is ook gewoon open; daar maakt niemand zich druk om.
Vorig jaar was er een foto in het nieuws van een Groningse pizzabezorger die om 8 uur zijn bezorgfiets aan de kant zette en twee minuten stil was. Iedereen vond het fantastisch, niemand twijfelde aan het fatsoen van de betreffende pizzaketen.

Ik heb er uiteindelijk geen probleem mee als een winkel open is en er wordt om 8 uur 2 minuten stilte in acht genomen. Waarom zou een winkel uren aan omzet moeten opofferen voor die 2 minuutjes?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2018, 13:58

zullen we zeggen per plaats anders? of valt het onder fatsoen en gevoel voor medemens... ik ben van de 50erjaren .. maar vaders heeft moge spelen in de kopermijnen in Polen , een oom ging op transport naar Duitsland m´n oma is gestorven uit verdriet voor haar ´jongens´ m´n ouder waren verloofd ,,hebben het onder die druk afgeblazen maar gelukkig heb ze elkaar weer gevonden ,, en als ik dan naar de Waalsdorpervlakte kijk krijgt ik kippevel elk jaar weer dat doet meer als de Dam ...sorry... fijne namiddag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 30 mar 2018, 15:20

Het antwoord van Herman50 is gericht aan MetalPig , maar mag ik zeggen dat ik het antwoord helemaal snap ?
Iedereen heeft zijn of haar eigen gedachtens over die open winkels.
Maar het familieverhaal van Herman50 verdiend net als zovelen uit die tijd onze aandacht en respect.
Mijn antwoord is , laat die winkels dicht.
Maar dat is mijn mening.

Wat MetalPig schrijft over de horeca klopt ook, daar heeft hij gelijk in .
Maar als we alles open gaan houden lijkt het een alledaagse dag zonder de herdenking zeg maar.
I know tijden veranderen maar kunnen we nog iets vasthouden uit het verleden ?
En eventjes een dagje met wat rust en gedachtens hierbij stilstaan wat er toen is gebeurd ?

Zou dat nog enkele jaren kunnen en mogen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2018, 16:03

Amen to that Tammy ... of zoals een columnist van AD verwoorde vanmorgen dat de 4e Mei belangrijker is dan Zwarte Piet ,,ik vind het bespottelijk dat winkeliers in de stad open willen zijn op dodenherdenking ik walg bij de gedachte ,eindigend met , respect kun je niet zomaar iemand opleggen, op een dag moeten we accepteren -wij oorlogskinderen- dat anderen 4 Mei zien als een gewone dag maar laat dat dan op z´n vroegs4 Meit 2046 zijn .... [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80276
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 30 mar 2018, 16:15

Helemaal met je eens Herman50, vooral je laatste zin. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 30 mar 2018, 16:31

Is de dag waarop ik het jawoord gaf.
Word vanzelf eraan herinnerd.
4 mei vind ik belangrijker dan koningsdag.
Geld speelt weer een grote rol.
2 minuten stilte, schijnt een hoop moeite te kosten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie