Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 30 mar 2018, 17:35

:hands: mede ook helemaal een dag om te onthouden,,, :post:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 30 mar 2018, 19:02

Voor de jeugd heeft 4 en 5 mei bijna geen betekenis meer.
Ik denk dat hun opvoeding daar een grote rol in speelt.
Ik ben fanatiek in het herdenken op 4 mei, de vlag hangt altijd half stok, loop mee met de stille tocht en mag een krans leggen bij Joris en de draak in Groningen met allerlei bobo's, maar ben ook opgegroeid met de verhalen van die ellendige oorlog en hecht veel waarde aan dit soort dingen.
Mijn zoon heeft ook respect voor deze herdenking omdat hij zo is opgevoed.
Mensen die geen respect hebben voor deze herdenking zijn in mijn ogen respectloze hufters.
Afbeelding
Afbeelding

gouwepeer

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door gouwepeer » 30 mar 2018, 21:53

herman50 schreef:
23 mar 2018, 11:54
wat ik wel mis is als er een huis word verbouwd -of vernield- de stof die je-of nu ik- moet/mag inademen is die wel goed voor je
Zichtbare stof kan geen kwaad, mits je door je neus in ademt. Zichtbare stof wordt in de neus tegen gehouden (of door een stofkapje indien je die op hebt).
Het gevaar zit in de onzichtbare fijnstof. Dit komt wel in de longen terecht, en de meeste stofmaskers laten dit ook gewoon door.
Wat wel en niet mag met stof is zelfs wettelijk vastgesteld.
Zelf maak ik gebruik van afzuiging met hepa filter op mijn schuurmachines.

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Einstein01 » 30 mar 2018, 22:04

MetalPig schreef:
30 mar 2018, 12:58
herman50 schreef:
30 mar 2018, 11:41
,waar zit het fatsoen van die achterlijk dakhazen?,
Dat was ook mijn eerste reactie. Maar aan de andere kant... Is dat niet gewoon de vrijheid waar toen voor gevochten is?

En horeca is ook gewoon open; daar maakt niemand zich druk om.
Vorig jaar was er een foto in het nieuws van een Groningse pizzabezorger die om 8 uur zijn bezorgfiets aan de kant zette en twee minuten stil was. Iedereen vond het fantastisch, niemand twijfelde aan het fatsoen van de betreffende pizzaketen.

Ik heb er uiteindelijk geen probleem mee als een winkel open is en er wordt om 8 uur 2 minuten stilte in acht genomen. Waarom zou een winkel uren aan omzet moeten opofferen voor die 2 minuutjes?
Eens met Metalpig.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 31 mar 2018, 07:37

zullen we er dan maar op houwe doen wat je goed denk te doen,, nog even dit over de sluiting ,,toen hier een bepaalde club een prijssie had gewonnen gingen de deuren van veel zaken uuuren eerder dicht ,,, t is maar hoe je t bekijkt.... fijne dag nog allemaal
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 31 mar 2018, 20:21

Einstein01 schreef:
30 mar 2018, 22:04
Eens met Metalpig.
Dan mag ook in de krant :hands:

Onder de kop 'Bizarre nieuwtjes' natuurlijk :mrgreen:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 31 mar 2018, 20:26

Fenna schreef:
30 mar 2018, 19:02
Mensen die geen respect hebben voor deze herdenking zijn in mijn ogen respectloze hufters.
Hebben we het nu nog over winkeliers die graag hun brood willen verdienen of over een andere groep mensen?

Ik beken: Tijdens de twee minuten stilte zit ik stil op de bank de mensen op de Dam te bekijken die in beeld komen. Ik denk dan geen moment aan oorlog, slachtoffers of veteranen.
Ben ik een van de respectloze hufters?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 31 mar 2018, 21:01

Wat is er mis mee dat de alle winkels om acht uur 's avonds de deur sluiten, de meesten zijn overigens dan al dicht.
Diegene die het niet doet heb ik niet bijster veel waardering voor.
Het komt in mijn ogen nogal hebberig over dat deze dan net nog even een klantje extra wil meepikken.
Ik heb in een restaurant meegemaakt dat er even twee minuten niet bediend werd, niks mis mee, ze zijn er niet failliet aan gegaan.
Tijdens de twee minuten stilte zit ik stil op de bank de mensen op de Dam te bekijken die in beeld komen. Ik denk dan geen moment aan oorlog, slachtoffers of veteranen.
Dat vind ik niet respectloos.
Zelfs door naar de beelden op de Dam te kijken schenk je toch even aandacht aan de herdenking en dat is best respectvol, waar je aan denkt doet er niet echt toe.

De mensen die met een hoop kabaal door de straat rijden met luidsprekers knetterhard aan, mensen van onze moskee die ieder jaar uitgerekend op dat tijdstip een barbecue met veel harde muziek gaan houden, dat soort dingen vind ik respectloos.
De mensen van de moskee willen wel dat wij respectvol zijn naar hun toe als het voor hun een belangrijke dag is, laten ze dan ook eens rekening met ons houden.

Tijdens de die twee minuten stilte probeer ik mij een beeld te vormen van wat de slachtoffers hebben moeten doorstaan of wie is gesneuveld omwille van onze vrijheid, maar het zal voor mij altijd gissen blijven hoe het echt is geweest.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 01 apr 2018, 07:22

rare vraag dan zo vroeg , maar waar denk je dan aan ...kijk je naar de Dam dan staat daar staat het monument voor de gevallenen van WW2 en je denkt er niet aan? , waarom kijk je dan op dát moment wat denk je dan,,, o regent het nou alweer? ,, ,, maar ja kijk ook niet wel naar de Waalsdorpervlakte persoonlijk vind ik dat de daar meer betrokken bent bij het geheel ...... fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 02 apr 2018, 14:06

herman50 schreef:
01 apr 2018, 07:22
rare vraag dan zo vroeg , maar waar denk je dan aan ...kijk je naar de Dam dan staat daar staat het monument voor de gevallenen van WW2 en je denkt er niet aan?
Klopt. Ik ben dan mensen aan het kijken, net als in de zomer met een biertje op het terras.

Denken aan oorlog, slachtoffers en veteranen doe ik wanneer het mij uitkomt. Hoewel, meestal overkomt het me. Dan schiet er een herinnerking door mijn hoofd van mijn bezoeken aan de stranden van Normandie, de concentratiekamen, de Birma-spoorlijn.

Dat soort ervaringen zijn veel waardevoller dan eens per jaar twee minuutjes stil zijn, naar mijn mening.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door MetalPig » 02 apr 2018, 14:08

Fenna schreef:
31 mar 2018, 21:01
Wat is er mis mee dat de alle winkels om acht uur 's avonds de deur sluiten, de meesten zijn overigens dan al dicht.
Diegene die het niet doet heb ik niet bijster veel waardering voor.
Het komt in mijn ogen nogal hebberig over dat deze dan net nog even een klantje extra wil meepikken.
Ik heb in een restaurant meegemaakt dat er even twee minuten niet bediend werd, niks mis mee, ze zijn er niet failliet aan gegaan.
Als er niks mis mee is in een restaurant, waarom dan wel in een winkel?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 21 apr 2018, 10:13

dat je niet het lef in je flikker hebt om op zo´n dag effe alles opzij te zetten, je hoeft mekaar niet om de hals te vliegen maar een beetje respect tonen is nooit erg ....laat ook zien dat je mens bent , nu .......??
Verscheidene oud-presidenten van de Verenigde Staten zijn zaterdag aanwezig in Houston bij de uitvaart van oud-first lady Barbara Bush, die deze week op 92-jarige leeftijd overleed. Grote afwezige is zittend president Donald Trump, die zijn echtgenote Melania afvaardigt.

Wel aanwezig zijn Bill en Hillary Clinton, Barack en Michelle Obama en uiteraard George W. Bush en echtgenote Laura.

Oud-president Jimmy Carter (93) is er niet bij omdat hij in het buitenland verblijft. Zijn echtgenote Rosalynn (90) ligt in het ziekenhuis en kan daardoor ook niet aanwezig zijn.

Voor Barbara Bush, de echtgenote van de 41e president George H.W. Bush en moeder van George W. Bush, de 43e president, wordt de afscheidsdienst gehouden in de St. Martin's Episcopal Church. Dat is de kerk waar het echtpaar sinds de jaren vijftig lid van was. George en Barbara Bush waren 73 jaar met elkaar getrouwd.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 21 apr 2018, 20:41

:post:
Grote afwezige is zittend president Donald Trump
Past precies bij die hork.
Dit is zo not done.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 01 mei 2018, 09:50

opheffe die handel meteen

Het Openbaar Ministerie vervolgt twee leden van het Groningse studentencorps Vindicat voor mishandeling. Het incident vond plaats in december. De studentenvereniging heeft de mishandeling niet gemeld bij de Rijksuniversiteit Groningen.

Hiermee heeft Vindicat afspraken overschreden die na talloze incidenten de afgelopen jaren zijn gemaakt met de universiteit, de Hanzehogeschool en de gemeente.

Het corps beloofde orde op zaken te stellen en te zorgen dat dit soort excessen niet meer plaats zouden vinden.

Volgens het Dagblad van het Noorden, die het nieuws dinsdag bracht, vond de mishandeling plaats op 3 december tijdens de Kermesse d’Hiver, een groot driedaags feest. Het slachtoffer hield aan de vechtpartij een hersenschudding en verwondingen aan zijn gebit over.

Rechter

De mishandelde student heeft aangiifte gedaan bij de politie. Twee 22-jarige leden van Vindicat worden door het OM vervolgd voor zware mishandeling met ernstig letsel tot gevolg. De zaak komt in juli voor de rechter.

De Rijksuniversiteit Groningen laat in een reactie aan het Dagblad van het Noorden weten “volledige openheid” te eisen en zich te beraden op sancties.

Burgemeester

Na de eerdere incidenten stelde de universiteit een gedragscode voor studentenverenigingen op. Hierin staat onder meer dat in de ontgroeningsperiode door de verantwoordelijke leiding niet gedronken mag worden en dat er geen fysiek contact mag plaatsvinden met de eerstejaars.

Ook de Groningse burgemeester Peter den Oudsten is niet geïnformeerd door Vindicat en eist openheid van zaken.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Fenna » 01 mei 2018, 10:33

Deze club stond altijd al bekend om hun absurde activiteiten.
De ontrgroeningen waren het ergst.
Dat hield niet op bij een feut die in zijn onderbroek 24uur in een straatkolk moest vissen en als hij niets had gevangen, voor straf een liter jenever achtereen moest drinken.
In het verleden zijn er genoeg doden gevallen en dat was niet alleen vanwege overmatig drankgebruik.

Ze mogen het van mij ook afschaffen, maar dat gaat vast niet gebeuren met dat elitaire clubje.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 04 mei 2018, 12:18

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Cornelius

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Cornelius » 04 mei 2018, 12:25

Chris Froome kwam tijdens zijn verkenningsrondje inJeruzalem ten val toen hij over een putdeksel reed.

Wie legt er nou ook een deksel op een echoput?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 04 mei 2018, 13:23

Gelukkig

Het kinderfeest dat TivoliVredenburg wilde organiseren met het thema 'Cowboys & indianen' is niet strafbaar. Actiegroep De Grauwe Eeuw had aangifte gedaan, omdat het beledigend zou zijn. Maar daar gaat het OM niet in mee.

Veel ophef eerder dit jaar, toen bekend werd dat poppodium TivoliVredenburg had besloten om geen feesten meer te organiseren met het thema 'Cowboys & Indianen'. Er was namelijk aangifte gedaan, vanwege een eerder kinderfeest met dit thema.


Gewoon een spel

Het poppodium vond de ophef in de weg staan van het feestje, en besloot het thema niet meer te kiezen. De aangifte bleef wel staan, maar daarvan heeft de officier van justitie nu geconcludeerd dat het kinderfeest niet strafbaar is.

Volgens de actiegroep draaide het feest om racistische stereotyperingen en zou het bij kinderen de associatie oproepen dat volkerenmoord iets leuks is. Maar volgens het OM is dat allebei niet bewezen. "Als kinderen zich verkleden dan is dit een spel en houdt dat geen goedkeuring van geweld tegen enige groep in", zegt het OM.
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 04 mei 2018, 16:21

Een echoput Cornelius ?
Zoals de put van Vrouw Holle ? [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door herman50 » 09 mei 2018, 09:57

VS-ambassadeur maant Duitse bedrijven,, sorry wie denken ´ze´dat ze zijn?????

BERLIJN - De onlangs benoemde Amerikaanse ambassadeur in Duitsland, Richard Grenell, is al snel na het opzeggen van de Iran-deal door president Trump in actie gekomen, via Twitter. „Duitse bedrijven die zaken doen met Iran zouden hun handelstransacties onmiddellijk moeten afbouwen”, aldus Grenell.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2014098 ... -bedrijven
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie