Bizarre nieuwtjes

Wereldnieuws en zeer opmerkelijke nieuwsfeiten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 10 jan 2013, 14:04

Dus toch goed wat ik doe ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door tofu_kronos » 12 jan 2013, 06:56

Als je ook poept onder de douche bespaar je nog meer water.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 12 jan 2013, 06:58

Welja Tofu, zullen we het ietwat beschaafd houden ? [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door tofu_kronos » 12 jan 2013, 06:59

:hahaha:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 12 jan 2013, 07:01

:lekkapuh: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 14 jan 2013, 04:42

Belgische eindigt pardoes in Kroatie .

Afbeelding

ZAGREB - ''Ik was gewoon verstrooid.'' Zo verklaarde een 67-jarige Vlaamse haar gps-avontuur door half Europa. De vrouw wilde zaterdag een vriendin ophalen in Brussel, maar het ritje van een uur liep iets anders dan verwacht...

Sabine Moreau (67) uit het Henegouwse Erquelinnes stapte vorige week zaterdagochtend in haar auto naar Brussel-Noord. Dat ging alleen niet zo soepel als de Belgische hoopte. '' Ik had mijn gps aangezet en het adres ingevoerd. En toen begon ik te rijden. Mijn gps deed wat moeilijk en gaf verschillende omleidingen die ik moest volgen. En toen ging het mis'', zegt Sabine, die in de Belgische krant De Standaard dapper haar verhaal doet.

Duitse verkeersborden.

De vrouw bleef uren achtereen rijden, zonder dat ze in de gaten had dat ze finaal de verkeerde kant op reed. Talloze verkeersborden zag ze voorbijkomen. ''Eerst in het Frans, daarna in het Duits. Köln, Aachen, Frankfurt ... Maar ik stelde er geen vragen bij. Ik bleef maar gewoon gas geven.''

Zagreb.

De avontuurlijke automobiliste veroorzaakte onderweg nog een ongeval en zette haar auto enkele uren aan de kant om een dutje te doen. Dat ze de verkeerde kant uitging, besefte ze echter al die tijd niet. ''Tot ik plotseling in Zagreb uitkwam en me realiseerde dat ik helemaal niet meer in België was'', zegt Sabine, die ervan overtuigd is nooit meer dezelfde fout te maken. ''Ik was gewoon verstrooid en in gedachten verzonken...''

Bron: De Telegraaf.

1500 km omrijden.......ongeval veroorzaakt...........verstrooid en in gedachten.........
Misschien tijd om rijbewijs in te nemen en de bus voortaan te pakken ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 27 jan 2013, 07:57

Afbeelding
Shawnda Rush met dochterje Shaylin.

Moeder herkent echtgenoot en dochter niet meer na dramatisch geheugenverlies.


Op een morgen in april 2005 ontwaakte Shawnda Rush (38) zonder enige tastbare herinnering aan het leven dat ze al dertig jaar geleid had. Van de ene op de andere dag was het geheugen van de MS-patiënte compleet weggevaagd. Ze herkende haar man en kind niet meer. Haar dagboek, Facebook en tv-series vormden haar enige houvast in een bevreemende wereld.

De vrouw uit Virginia keek die ochtend naar haar echtgenoot en dochter zonder te weten wie die mensen in de kamer waren. Dochtertje Shaylin was amper 19 maanden oud toen haar moeder overvallen werd door amnesie. Ze besefte niet onmiddellijk wat er aan de hand was en dacht dat het binnen enkele dagen wel weer in orde zou komen. Maar niets was minder waar.

Soaps.

Shawnda Rush moest weer volledig van nul beginnen. Ze kon niets meer. De vrouw keek veelvuldig naar soaps om weer te leren praten. Via het huiswerk van haar dochter leerde ze zichzelf opnieuw rekenen.

Voor het onheil toesloeg, hield de 38-jarige Amerikaanse nauwgezet een dagboek bij. Dat kwam van pas dertig jaar om niemandsland weer te reconstrueren. Toen de puzzelstukjes van haar leven eindelijk weer wat samenhang begonnen te vertonen, lag haar huwelijk echter aan diggelen. Tegen dit pijnlijke drama bleek het niet bestand.

Nu vindt Shawnda Rush veel troost in haar geloof en zit ze uren aan een stuk in haar bijbel te lezen, terwijl haar dochter videospelletjes speelt. De oorzaak van het geheugenverlies heeft men nog steeds niet achterhaald. Volgens neuroloog Avindra Nath komt dergelijke vorm van amnesie uiterst zelden voor bij MS-patiënten.

Bron: AD.nl


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<,


Ik heb dit wel eens vaker gelezen.
Vreselijk om ineens je hele leven kwijt te zijn.
Ook bij mensen zonder MS.
Hoe komt dat toch in vredesnaam ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 27 jan 2013, 09:05

Afbeelding

Poolse asielzoeker wilde tijdens cycloon op vlot van takken naar Australië zeilen.


De verhalen van heroïsche boottochten van asielzoekers op zoek naar geluk zijn legio, maar het avontuur van een Poolse asielzoeker is pas echt verbazingwekkend. De twintiger probeerde met een zelfgemaakt vlot van takken en een zeil de verraderlijke Torres Strait tussen Papoea-Nieuw-Guinea en Australië oversteken. Dat is in normale omstandigheden al gekkenwerk gezien de gevaarlijke stromingen en de vele haaien in de omgeving, maar bovendien woedde tijdens zijn maffe onderneming ook nog de tropische cycloon Oswald. Het Australische vasteland haalde de asielzoeker dan ook niet: na enkele kilometers strandde het vlot van de totaal ontredderde Pool op een eiland. Volgens de autoriteiten mag de jongeman blij zijn dat hij nog leeft.

Vazlavand is een Poolse twintiger die absoluut in zijn droomland Australië wilde geraken. Gezien de strenge immigratieregels om Australië binnen te geraken had hij een origineel en levensgevaarlijk plan bedacht. In een eerste fase had hij al Papoea-Nieuw-Guinea bereikt en van daaruit begon het moeilijkste gedeelte van zijn onderneming.

Ongelukkige timing.

De jonge Pool knutselde een krakkemikkig vlot in elkaar met takken en touwen en zette er een zeil op. Bij het krieken van de dag stak hij vanuit het dorpje Sigabadura op Papoea-Nieuw-Guinea van wal voor zijn waanzinnige oversteekpoging. Zijn timing was op z'n minst gezegd ongelukkig, want net op dat moment raasden de restanten van de tropische cycloon Oswald over de wilde zee van de Torres Strait, die bovendien bezaaid is met haaien en zelfs in goed weer een van de gevaarlijkste vaarroutes ter wereld is.

Douane.

Het stond in de sterren geschreven dat de asielzoeker niet ver zou geraken. Al bij al mocht hij blij zijn dat hij nog leefde en al elf uur later totaal ontredderd aanspoelde op het eiland Saibai, in de Australische territoriale wateren. Daar werd hij door lokale bewoners opgemerkt en na een zoekactie door de lokale politie uit een moeras geplukt. De man werd opgebracht naar een detentiecentrum voor asielzoekers op Thursday Island, waar hij zal ondervraagd worden door de Australische douane.

Bron: HLN.

>>>>>>>>>>>>>


Petje af voor deze man.
Die vecht echt voor zijn droom. [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Susan » 27 jan 2013, 09:22

Waar een wil is.....
maar wel bizar inderdaad :shock:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 27 jan 2013, 09:23

Ja zeker bizar, van mij mag hij een verblijfsvergunning krijgen daar in Australie. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 01 feb 2013, 05:14

Stel laat zich ombouwen tot Barbie en Ken.

Afbeelding
Valeria en Justin .

De Oekraïense Valeria Lukyanova is een levende barbiepop: lang blond haar, een wespentaille en weelderige boezem. Toen onlangs foto's van haar viraal gingen, geloofden velen niet dat ze van vlees en bloed was maar een plastic pop. De 23-jarige eet enkel vloeibaar, houdt vol dat ze slechts één operatie onderging en is ervan overtuigd dat ze van een andere planeet komt. Barbie heeft inmiddels ook haar Ken ontmoet, zo meldt The Sun.

Ze noemt zichzelf de beroemdste Russin op het internet. Samen met haar lookalike Olga Oleynik woonde ze naar eigen zeggen in een vorig leven in de sterrenconstellatie Pleiades, 'waar zulke looks geheel normaal zijn'.

Valeria, Lera voor de ondermaanse vrienden, is de dochter van een aannemer en een moeder die in het leger werkt. Ze groeide op in Tiraspol, Transnistria, een Russische enclave in Moldavië. Nu woont ze in Odessa.

Afbeelding

Als kind was ze dol op poppen, ze verzamelde er meer dan vijftig. Haar fixatie voor de perfecte pop was zo groot dat ze zich aan haar poppen begon te spiegelen.

Leven op water.

Haar figuur heeft ze naar eigen zeggen te danken aan dagelijkse bezoekjes aan de gym, zichzelf uithongeren en een borstvergroting. Om zich te voeden, rekent ze op 'prana', de hindoeterm voor levenskracht.

Lera houdt vol dat ze slechts één keer bij de plastisch chirurg op de operatietafel lag. 'Om mijn borsten twee maten groter te maken. Nu heb ik spijt dat ik ze niet nog wat groter heb laten maken. De rest is puur natuur, zelfs mijn lange wimpers'.

Onlangs ontmoette Lera haar Ken. Ze vloog naar New York voor een fotosessie met Justin Jedica. Die beweert niet van een andere planeet te komen, maar liet zich middels negentig operaties ombouwen tot Barbie's perfecte vriendje. Alleen: de twee konden elkaar niet luchten. Justin (32) waagde het zelfs Lera 'fake' te noemen.

Daar liet ze het niet bij. 'Justin heeft lelijke dingen over me gezegd, maar hij heeft 90 operaties achter de rug en ik slechts één. Hij is een knappe man, maar met zijn lippen heeft hij overdreven.'

Bron: AD.nl



<<<<<<<<<<<<<<


Ze vind hem een knappe man ? :shock:
Ik zie geen man, jullie wel ? [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 01 feb 2013, 06:27

Ik zie ook geen man en geen vrouw. Ik zie 'niets' dan alleen maar een 'maaksel' ... Ik vind het zelfs heel akelig uitzien ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Tammy » 01 feb 2013, 06:28

Ik ook Gast1. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 01 feb 2013, 07:34

Niet te geloven zelfs .... :shock: :shock: :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 02 feb 2013, 14:44

Zwarte Marlijn trekt vissersboot om
Courtesy West Coast Fishing Club
Toegevoegd: zaterdag 2 feb 2013, 12:51
Update: zaterdag 2 feb 2013, 13:17
Afbeelding
Afbeelding
In de Golf van Panama heeft een Zwarte Marlijn ervaren sportvissers verbijsterd door zijn kracht. Nadat de vis aan de haak was geslagen ging hij zo tekeer dat hij de vissersboot omver trok.

De bijzondere gebeurtenis werd gefotografeerd vanuit een andere boot. Op verscheidene foto's is te zien hoe de bijna 300 kilo zware vis de boot laat kantelen en er verder in slaagt het vaartuig half onder water te sleuren.

De vijf bemanningsleden kwamen er zonder kleerscheuren van af. Zij werd gered door de begeleidende boot. De opvarenden, allen ervaren vissers, verklaarden dat ze nog nooit in hun leven zoiets hadden meegemaakt. Maar ze laten zich niet afschrikken door de gebeurtenis, de volgende vistocht naar de Golf van Panama is al weer geboekt.

NOS.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door univers » 02 feb 2013, 15:57

Ik had toch een schaar gepakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Gast1 » 03 feb 2013, 08:17

Lang leve de marlijn, ik hoop dat hij ontsnapt is ...

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door taigitu » 25 feb 2013, 19:02

Wrijving trui veroorzaakt ontploffing
Wikimedia / Creative Commons / Piccolo Namek
Toegevoegd: maandag 25 feb 2013, 16:32
NOS.NL

In een huis in de stad Groningen zijn vanochtend een paar spuitbussen ontploft, waardoorde ruiten sprongen. De explosie werd vermoedelijk veroorzaakt door wrijving van de wollen trui van de klussende bewoner.

De man bleef ongedeerd, op verschroeide hoofdharen na. Hij werd door de explosie weggeblazen, maar raakte niet gewond.

De vonkjes die door de wrijving ontstonden, vermengden zich in de niet geventileerde ruimte met verfdampen, met de explosie als gevolg.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Vitharr » 05 mar 2013, 08:13

HLN.be schreef:Een man in een Batman-pak heeft in het Engelse Bradford een man die van inbraken wordt beschuldigd naar het politiekantoor gebracht.

De bewakingscamera's filmden de man met een veel te groot Batman-pak, compleet met cape, handschoenen en masker. Batman bracht een 27-jarige man naar het politiekantoor. Die werd aangehouden en moet zich voor de rechter verantwoorden voor inbraak en heling. De man in het Batman-pak verdween zonder zijn naam achter te laten.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... toor.dhtml
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bizarre nieuwtjes

Bericht door Vitharr » 05 mar 2013, 08:13

My kind of hero! :hands:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie