Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door herman50 » 26 dec 2017, 13:03

o dus ook niet deze jongen? , kan ie misschien gelijk wat -´anders´- meenemen?? ;)

Afbeelding ;P !,, fijne dag nog oke middag ;)
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door univers » 26 dec 2017, 13:10

Ben jij dat ? Herman. :mrgreen:

Afbeelding

Per snelkoerier. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door herman50 » 26 dec 2017, 14:07

nah da´s me 2lingbroer , maar geeft niet hoor , die ziet ze ook vliegen ,;) ;) :rolfl:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door Determinist » 26 dec 2017, 15:13

Gast1 schreef:Mee eens, er worden -te- snel conclusies getrokken waarbij de wens de vader van de gedachte is.
Hoewel ik die bedoelde conclusies nooit trek, onttrek ik me er echter niet aan de hoop van die wens ... :wink:
Ooohh beste Gast1, maar dat heb ik zelf heel sterk.
Als er ééntje is die het heel graag wil......dan ben ik het wel.
Als kleine jongen had ik mij al voorgenomen (terwijl je dit natuurlijk niet kan voornemen, maar alleen kan overkomen) dat voordat ik het loodje leg ik op een dag naar het nieuws zou kijken met de spectaculaire mededeling dat we (lees menschen) bewijs van buitenaards leven hebben ontdekt.

Wat mij betreft staat deze wens op nummer 1 wat ontdekkingen in spe betreft.

Maar ik heb mij ook voorgenomen om niet vooringenomen te zijn en kritisch te zijn en blijven.
Daarbij is het motto: "Extraordinary claims require extraordinary evidence".

Dus ze moeten met heel wat komen. En zodra dit geleverd wordt, heb ik mijn wens in vervulling zien gaan. Niet eerder !!!

Want het voelt niet goed om goedgelovig te zijn en iets te accepteren wat gewoonweg niet geaccepteerd kan worden.

Want moet je nu voorstellen, al die UFO claims. Stel dat dit nog honderden jaren doorgaat. Het leveren van slechts anekdotes, slechte CGI, onduidelijke filmpjes en fotos en constant verdwijnend bewijs.
Al jaren is dit zoooo ongelofelijk onbevredigend. Dat is niet wat we nodig hebben.

Ik houd mijzelf liever niet voor de gek omdat ik doorheb zodra ik mij voor de gek houd. En omdat ik niet kan liegen tegen mijzelf EIS ik meer dan dat ons wordt voorgeschoteld.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door univers » 26 dec 2017, 15:38

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1556
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door Kristof Piessens » 27 dec 2017, 05:55

Tjah, univers, het is nu al het geval dat veel bedrijven geld investeren en dat geld moet terug opbrengen op korte als lange termijn, al zal dat niet groot zijn de kosten zullen binnen de bedrijven altijd bestaan.

Nu, naar mars reizen, vroeg of laat zal het moeten lukken, maar de basis en de motiveringen van de mensen die hieraan werken zouden bij voorbaat niet te veel uitgaan naar het vermogen om andere planeten te kunnen koloniseren, in de stelling dat niet aardse wezens bewezen wordt, blijft men nog steeds met onopgeloste zaken wat na zoveel jaren mythes zijn geworden zitten, en welke fout maken wij als mens dan wel mocht kolonisatie de enigste oplossing zijn ?

Als er niet aardse werelden bestaan, zal de kans kleiner worden dat die planeten om het zo te noemen geen al te grote diversiteit kennen zoals bij de aarde het geval is, in regel meer kaal misschien uit eigen fout vanzelf leeggerroofd, idem dito vragen, waar zijn die dan van overtuigd dat ze de aarde konden overnemen of niet ?

Ik probeer alleen helder en scherp te zijn, enkel te achterhalen wat van die mythes waar van zijn, zijn ze hier of hebben we juist onze oorsprong te danken aan die niet aardse wezens ?

Ik wou enkel voorzichtig zijn, om eerst zeker te zijn dat wij als mensheid niet dezelfde fout maken zoals de niet aardse wezens hier met slechte bedoelingen komen doen, vaker zijn ze mogelijk bekwamer in het sturen van de menselijke psyche, zonder dat wij het beseffen of doorhebben als blijkt dat we in de richting gaan van een te sterke technologische ontwikkeling en de toekomst al bezegeld is met een compleet kale aarde vernietigd door onze eigen aard en drang middels de gedachten !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Dit is 'm dan: de raket waarmee Elon Musk naar Mars wil

Bericht door Gast1 » 27 dec 2017, 18:21

Determinist schreef:Ik houd mijzelf liever niet voor de gek omdat ik doorheb zodra ik mij voor de gek houd.
En omdat ik niet kan liegen tegen mijzelf EIS ik meer dan dat ons wordt voorgeschoteld.
:post: ... en dat geldt voor jouw hele post. :wink:

Plaats reactie