Astronaut die wereldberoemde ‘Houston, we have a problem’-missie hielp redden is overleden

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Astronaut die wereldberoemde ‘Houston, we have a problem’-missie hielp redden is overleden

Bericht door Tammy » 03 nov 2023, 05:26

Afbeelding

Astronaut die wereldberoemde ‘Houston, we have a problem’-missie hielp redden is overleden.

APOLLO 13De Amerikaanse astronaut Thomas Mattingly is op 87-jarige leeftijd overleden. Hij vloog in 1972 rond de maan, maar hij werd vooral bekend doordat hij twee jaar ervoor op aarde een manier bedacht waarop de befaamde maanmissie Apollo 13 tot een goed einde werd gebracht.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/astronaut- ... ~a7e4039f/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wereldberoemd die zin , mooi hoe zo’n uitspraak blijft hangen.
Zelf ook weleens gebruikt, ik denk vele met mij. :grin:

En wat een prachtig ruimtepak op de foto.
De echte noem ik die altijd.
Niet die lelijke van Elon Musk met die rare laarsjes.
Niet om aan te zien. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Astronaut die wereldberoemde ‘Houston, we have a problem’-missie hielp redden is overleden

Bericht door Witte wel » 03 nov 2023, 08:46

Ik vind beam me up Scotty een veel leukere uitspraak. Zou in deze tijd voor sommigen een mooi alternatief zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80663
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Astronaut die wereldberoemde ‘Houston, we have a problem’-missie hielp redden is overleden

Bericht door Tammy » 03 nov 2023, 10:52

Die uitspraak heb ik ook weleens gebruikt Witte wel , als ik de wereld weer eens zat was. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie