Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 08 jan 2024, 07:32

Afbeelding

Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan.

CAPE CANAVERAL - In de komende jaren moeten er weer mensen rondlopen op de maan.
Als voorbereiding daarop sturen de Verenigde Staten maandag hun eerste commerciële lander naar de maan.
Die heet Peregrine en is ontwikkeld door het bedrijf Astrobotic.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1437922 ... ar-de-maan


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Good luck ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Witte wel » 08 jan 2024, 09:24

Ik vraag het mij zo af en toe eens af. Kijk om op de maan te kunnen landen en daar een portacabin neer te zetten is natuurlijk een hele prestatie maar de vraag is, wat bereik je daarmee. Een miljoenen verslindend concept, met welk doel. Wat willen wij op de maan, een volkstuinencomplex opzetten of een asielzoekers centrum. Wat zijn de baten tegenover de kosten. Een hele industrie draait hierop, dat wel, met welke doelstelling voor de mens. Ondenkbaar is voor de mens daar te verblijven, je kan niet eens even naar buiten om een luchtje te scheppen. Voor de mens één kale bende. Misschien denken we daar aliens tegen te komen. Nou dat wordt een warm onthaal dan, worden we meteen gesloopt. Dus ja, voor technologie misschien nuttg maar wat zit er in voor de belastingbetaler, een mooie documentaire misschien.
Ruimtevaart brengt technologische vooruitganng. De maan is een koude rots waar we niets mee kunnen en tóch moeten we daar persé naar toe al kost het miljoenen of misschien wel miljarden. We hebben het hier zo hard nodig.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 08 jan 2024, 14:04

Volgens mij snap jij niet helemaal waar dit allemaal voor dient Witte wel gezien wat je schrijft.
De Maan is een eerste begin in onze missie om andere planeten eens te gaan bewonen.
Het is zeg maar een soort tussen station voor de sprong naar Mars en men kan daar vele onderzoeken doen hoe de mens reageert in de ruimte en nog veel meer.
Zie het als een soort onderzoekscentrum.
Mars is ook een tussen station, we gaan eens verder.


Ruimtevaart is nodig om het voortbestaan van de mens te kunnen garanderen in de toekomst als we geluk hebben.
Van mij mogen ze gigantisch veel geld in de ruimtevaart pompen, het is het elke cent waard.
Jij ziet dat natuurlijk anders en dat kan.
Ik vind het geweldig wat men aan het doen is, maar dat vond ik al toen ik als klein meisje de eerste maanlanding zag.

Dus NASA en andere ruimtevaartorganisaties , good luck. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 08 jan 2024, 17:37

Afbeelding

Probleem bij commerciële lander op weg naar maan.

CAPE CANAVERAL - Een maanlander van een Amerikaans ruimtevaartbedrijf heeft maandag een paar uur na lancering technische problemen gekregen.
Dat meldt ruimtevaartbedrijf Astrobotic, dat de Peregrine-lander heeft ontworpen en gebouwd.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1813103 ... -naar-maan

>>>>>>>>>>>>>

Hoop dat ze het kunnen fixen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Witte wel » 08 jan 2024, 18:47

Tammy schreef:
08 jan 2024, 14:04
Volgens mij snap jij niet helemaal waar dit allemaal voor dient Witte wel gezien wat je schrijft.
O, ik snap veel meer van ruimtevaart dan jij nu denkt Tammy. Jij begrijpt niet wat ik heb geschreven en waarom ik het zo heb geschreven.
Tammy schreef:
08 jan 2024, 14:04
De Maan is een eerste begin in onze missie om andere planeten eens te gaan bewonen.
Zolang er geen zelfde planeet in ons zonnestelsel aanwezig is met een vergelijkbare atmosfeer dan hier op aarde is er voor ons mensen geen bestaansmogelijkheid. Die atmosfeer is er op de maan ook niet.
Tammy schreef:
08 jan 2024, 14:04
Het is zeg maar een soort tussen station voor de sprong naar Mars en men kan daar vele onderzoeken doen hoe de mens reageert in de ruimte en nog veel meer.
Een sprong naar Mars. Beetje grote sprong 65 tot 650 miljoen kilometer. Hoe denk je daar te kunnen komen als de wetenschap de wrap drive nog niet eens kan uitvoeren. Hoe lang denk je er met een raketje over te doen. Communiceren over een zo'n grote afstand is technisch ook nog niet mogelijk laat staan iets besturen. Dat rovertje rijdt ergens rond in een grote hal op area 51, daar heb ik al vaker over geschreven.
Tammy schreef:
08 jan 2024, 14:04
Mars is ook een tussen station, we gaan eens verder.
Op mars kan de mens van onze aarde niet leven. Nu niet, dan niet en nooit niet. Onze samenstelling van materie valt daar uiteen, de condities voor de compilatie van materie op onze aarde bestaan niet op Mars en kan de mens daar niet anders leven dan ik een geconditioneerde cocon
Tammy schreef:
08 jan 2024, 14:04
Ruimtevaart is nodig om het voortbestaan van de mens te kunnen garanderen in de toekomst als we geluk hebben.
Nee hoor, de voortbestaansfactor van de mens hangt af van de condities die de ons bekende materie mogelijk maken en daarmee ook het bestaan van de mens. Als die condities verdwijnen kan ook de mens verdwijnen. Garanties hebben wij dus niet en de mens heeft daar nagenoeg geen invloed op.
Daarnaast, leven buiten de Van Allen gordels is voor ons mensen niet mogelijk. Die zorgen er net voor dat de mens binnen die gordels kan leven en bestaan.

Wat de ruimtevaart wél biedt is een ontwikkeling van technologieën die voor ons mensen op aarde erg nuttig kunnen zijn. Denk eens aan aandrijvingstechnieken, transport mogelijkheden, temperatuurbestendige materialen, wetenschappelijke verklaringen mbt gedrag materie buiten onze condities, verschillende energievormen, en nog veel meer. En daar profiteren wij dagelijks van.
Naast dit geheel zit er ook nog een enorm verdienmodel aan vast gekleefd, de truc van het verdwenen geld. Maar eh, dat zal ik wel niet helemaal snappen. :mrgreen: :mrgreen:

Good luck, ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 09 jan 2024, 11:48

Witte wel schreef :
Een sprong naar Mars. Beetje grote sprong 65 tot 650 miljoen kilometer. Hoe denk je daar te kunnen komen als de wetenschap de wrap drive nog niet eens kan uitvoeren. Hoe lang denk je er met een raketje over te doen. Communiceren over een zo'n grote afstand is technisch ook nog niet mogelijk laat staan iets besturen. Dat rovertje rijdt ergens rond in een grote hal op area 51, daar heb ik al vaker over geschreven.
Ik wilde op je berichten reageren maar bovenstaande is genoeg voor mij om dat niet te doen. :rolfl:

Hou vast aan jouw visie beste Witte wel dan houd ik het bij de mijne. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Witte wel » 09 jan 2024, 15:26

Tammy schreef:
09 jan 2024, 11:48
Ik wilde op je berichten reageren maar bovenstaande is genoeg voor mij om dat niet te doen. :rolfl:
Dat hoeft ook niet, dat is onwetendheid.

Wat is de exacte afstand naar Mars dan?
Met welke snelheid reist het eventuele voertuig dan en welke aandrijving?
Hoe lang duurt deze Marsreis dan wel niet?
Welk communicatiemiddel wordt gebruikt voor spraak en ook voor besturing?

Je kan het wel weglachen, :rolfl: , antwoorden heb je niet.
Een visie is niet hetzelfde als feiten. Dromen zijn voor s'nachts, de realiteit is overdag.
Het is geen aanval hoor, begrijp mij niet verkeerd, het is een constatering.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 09 jan 2024, 19:20

Het is geen aanval schrijf je ?
Over welke aanval heb je het Witte wel ? :roll:
Bedoel je naar mij toe ofzo ?
Ik ben 64 jaar , hoe zou ik jouw tekst als een aanval moeten zien ?
Beste kerel is alles ok ?

Ergens heb ik het gevoel dat je in een zeer lollige bui bent en expres zo raar schrijft want wat je schrijft lijkt niet op de Witte wel die ik normaal zie hier. :mrgreen:

Take care en fijne avond. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Witte wel » 09 jan 2024, 19:31

Duidelijk, :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 10 jan 2024, 13:23

Afbeelding

Maanmissies vertraagd: geen mensen op de maan voor 2026.

In ruimtevaartkringen werd er al niet meer op gerekend, maar NASA heeft nu officieel uitstel aangekondigd van de maanmissies die eind dit jaar zouden beginnen.
Door technische problemen zit er volgens de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie niets anders op.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2504338-maanmiss ... -voor-2026

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Heel jammer maar veiligheid voor alles.
Gewoon even geduld hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Witte wel » 10 jan 2024, 13:37

Afbeelding
Kunnen ze straks het incheck hokje alvast neerzetten. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 10 jan 2024, 16:31

Zit jij aan een fles lachgas ofzo grapjurk Witte wel ? :lekkapuh: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 13 jan 2024, 04:09

Afbeelding

Kapotte maanlander doet het nog steeds en is op weg naar maan.

CAPE CANAVERAL - De Amerikaanse commerciële maanlander die maandag na de lancering brandstof begon te lekken, doet het onverwacht nog steeds en is op weg richting de maan. De Peregrine „is stabiel” en heeft nog brandstof voor ongeveer 52 uur en misschien langer, meldt ruimtevaartbedrijf Astrobotic, dat de lander heeft ontworpen en gebouwd.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1973032 ... -naar-maan

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Bravo ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 19 jan 2024, 10:02

Afbeelding

Commerciële Amerikaanse maanlander verbrand, Japan hoopt vanmiddag op meer geluk.

De Peregrine-maanlander van het Amerikaanse bedrijf Astrobotic is verbrand in de dampkring.
De lander had de eerste commerciële landing op de maan moeten maken, maar dat is mislukt.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2505457-commerci ... meer-geluk

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat jammer en wat een pech zeg.
Hopelijk volgende keer beter.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80665
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verenigde Staten sturen eerste commerciële lander naar de maan

Bericht door Tammy » 25 jan 2024, 16:58

Afbeelding

Japanse maanlander heel precies neergekomen, maar wel op z'n kant.

De Japanse maanlander SLIM is volgens het ruimtevaartagentschap van Japan op het maanoppervlak neergekomen op enkele meters van het gewenste doel, maar hij ligt wel op zijn kant.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2506175-japanse- ... p-z-n-kant

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie