Mijn tribute aan Carl Sagan...

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 04 dec 2015, 05:15

Il Guercio schreef:
Gelukkig laat jij mensen die vinden dat Carl Sagan níet een belangrijk iemand voor héél de mensheid (wat dat ook moge betekenen, en bovendien geen zouden er geen bestaan voor wie hij niet belangrijk was als hij voor de héle mensheid belangrijk zou zijn geweest) was in vrede bestaan. En dat siert je!

Waarom zou dat mij sieren ? :grin:
Is toch heel normaal ?
Waarom zou iedereen het zo moeten zien als ik het zie ?
Nee hoor, is totaal niet nodig.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij denkt.
Voor mij is dat de normaalste zaak van de wereld. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 04 dec 2015, 05:41

Voor mij is dat de normaalste zaak van de wereld. :peace:
Het siert je. :mrgreen:


Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 04 dec 2015, 05:44

Grapjas. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Il guercio

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Il guercio » 04 dec 2015, 10:56

Tammy schreef:Il Guercio schreef:
Gelukkig laat jij mensen die vinden dat Carl Sagan níet een belangrijk iemand voor héél de mensheid (wat dat ook moge betekenen, en bovendien geen zouden er geen bestaan voor wie hij niet belangrijk was als hij voor de héle mensheid belangrijk zou zijn geweest) was in vrede bestaan. En dat siert je!

Waarom zou dat mij sieren ? :grin:
Is toch heel normaal ?
Waarom zou iedereen het zo moeten zien als ik het zie ?
Nee hoor, is totaal niet nodig.
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij of zij denkt.
Voor mij is dat de normaalste zaak van de wereld. :peace:
:post: :loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 01 sep 2017, 15:48

Waarom het verliefde hart van een vrouw nu in de ruimte zweeft.

Wat moeten ruimtewezens weten van de aarde? De Amerikaanse Ann Druyan koos er veertig jaar geleden voor om opnames van Beethoven, Chuck Berry en haar ‘verliefde’ hart op een gouden plaat te zetten die meeging met de ruimtesonde Voyager. Wat zou u willen vertellen?

Ergens buiten ons zonnestelsel, terwijl u dit leest op zo’n 20.836.001.590 kilometer bij ons vandaan, suist ruimtesonde Voyager 1 de oneindigheid in. Haar tocht begon op 5 september 1977 en in de veertig jaar die daarop volgde vloog de sonde langs Jupiter en Saturnus om in 2012 als eerste (en enige) door de mens gemaakte object ons zonnestelsel uit te suizen.

Aan de buitenkant van Voyager 1 – en aan de buik van broertje Voyager 2 – bevindt zich een gouden plaat en een naald van een pick-up om die plaat af te spelen. Mocht de sonde ooit onderschept worden door buitenaardse wezens, en mochten deze schepsels uit weten te vogelen hoe ze de plaat kunnen beluisteren, dan krijgen ze een ‘cadeau uit een verre wereld’, aldus toenmalig president Jimmy Carter. In een begeleidende boodschap noemt hij de plaat ‘een blijk van onze geluiden, wetenschap, beelden, muziek, gedachten en gevoelens.’

Hier, aan de tafel waar ik nu aan zit, kwamen we in december 1976 voor het eerst bij elkaar om te praten over de plaat’, vertelt de 68-jarige artistiek directeur van het project Ann Druyan telefonisch vanuit haar huis in Ithaca. Die decemberdag was de eerste keer dat ze in het huis over de vloer kwam, het was toen nog het domein van sterrenkundige en Druyans latere echtgenoot Carl Sagan en zijn toenmalige vrouw.

Lees HIER verder hoe alles tot stand kwam. :grin:
En wat boft die vrouw dat zij hier aan heeft kunnen meewerken.
Wat een eer is dat . ;P!


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie