Mijn tribute aan Carl Sagan...

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 25 apr 2014, 05:58

Ik had het al eerder gelezen en zou daarna reageren Univers. :mrgreen:
Maar dus gemist.
Maar nu wel. :grin:

Gisteren deel 3 gezien van Cosmos.
Staan nog meer delen al op die ik heb opgenomen.
Ik maak daar echt tijd voor.
Moet ik echt goed voor zitten.
Wat hebben ze het toch mooi gedaan. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 25 apr 2014, 06:02

Ik heb ze ook allemaal op mijn box staan.
Als er niets anders is kijk ik er weer naar.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 25 apr 2014, 06:06

Ja mooi he ?
Ze hebben het zo leuk gedaan.
Ik ga gauw de anderen delen ook kijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 25 apr 2014, 06:16

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Gast1 » 25 apr 2014, 06:36

univers schreef:
Prachtige clip Univers ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 25 apr 2014, 07:01

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 25 apr 2014, 07:07

De muziek al op de achtergrond







Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 26 apr 2014, 06:44

Dank je Univers.! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Il guercio

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Il guercio » 16 aug 2015, 17:54

Je hebt Carl Sagan nogal hoog zitten, niet? Getuige je uitspraak hoe belangrijk deze man voor de mensheid is geweest. Wat bedoel je precies met ``de mensheid``? Alle mensen op Aarde? Dan klopt je bewering niet. Voor de meeste mensen heeft deze man geen enkele rol in hun leven gespeeld. Of bedoel je iets anders met ``de mensheid``?
Het is duidelijk dat de goede man een van jouw idolen is getuige je onderschrift aan hem ontleend:
``Somewhere, something incredible is waiting to be known.``
Ik zie dit als woorden zonder inhoud. Het klinkt goed, het is een anticipatie, maar op wat? Waarom zou dat `iets` (ergens, maar waar?) ongelofelijk zijn als het te weten wordt gekomen?
Als je het weet is het toch niet meer ongelofelijk? Tenzij dat `iets` een niet materiele aard heeft, hetgeen door de heer Sagan zal worden weggewuifd. Dan is het ongelofelijk.
Waarom zou het niet materiele niet bestaan. Ik geloof er zeker en vast in. Ik denk dat het onlosmakelijk met het materiele verbonden is, en op die manier bewustzijn tot stand kan komen. Als er alleen materie zou bestaan dan zouden wij slechts een materieel gebeuren zijn dat niet ziet, niet voelt niet lacht, niet huilt, niet hoort, niet van muziek kan genieten niet kunnen discussieren, aangezien alles in stilte en in het donker gebeurt. Stop je ziel in de materie, een soort ``engelenstof`` in de materie dan zal er bewustzijn ontstaan. En dat is niet mijn mening maar mijn waarheid, waarmee ik de waarheid van anderen overigens niet ontken.
Ter afsluiting weer wat woordjes:

In zachte luwte
brokkelt hardheid af
worden kernen zichtbaar
keihard graniet
mos, zacht als dons
de hoop gericht
op hecht verbond
voor de storm
zich weer gelden doet

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 16 aug 2015, 19:05

Leg je bokshandschoenen maar vast klaar. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Determinist » 16 aug 2015, 19:22

Il guercio schreef:Als er alleen materie zou bestaan dan zouden wij slechts een materieel gebeuren zijn dat niet ziet, niet voelt niet lacht, niet huilt, niet hoort, niet van muziek kan genieten niet kunnen discussieren, aangezien alles in stilte en in het donker gebeurt. Stop je ziel in de materie, een soort ``engelenstof`` in de materie dan zal er bewustzijn ontstaan.
Wat je hier zegt is precies waarom men spreekt van de "mensheid" en is misschien de manier om te begrijpen waarom velen Sagan als een belangrijk persoon zien, waarom velen de landing op de Maan als een grote stap voor de mensheid zien:

verwondering
nieuwsgierigheid
spanning

Dit zijn eigenschappen van de mens en dat heeft de mensheid gemaakt waardoor wij van mensheid spreken.
Dat past in het zelfde rijtje die je hierboven noemde.

Ontdekking en verwondering zijn gewoon een onderdeel van ons. Heeft het een universeel doel? Wellicht wel, wellicht niet. Heeft muziek de mensheid wat gebracht? Heeft lachen ons wat gebracht? Brengt huilen ons wat?

Dat maakt ons menselijk.

En aangezien deze eigenschappen bij mij sterk aanwezig zijn wil ik ontdekken (of weten wat anderen ontdekken) en wil ik verwonderd worden. Met foto's van Pluto, met filmpjes vanaf de bodem van een trog of met de eerste stap van een mens op de Maan. Dat geeft mij een goed gevoel en dat valt niet te beredeneren. Het is zo.

Als je die gevoelens niet kent, prima. Maar je moet begrijpen dat velen dat wel hebben.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 16 aug 2015, 20:46

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 16 aug 2015, 21:18

Il Guercio schreef:
Je hebt Carl Sagan nogal hoog zitten, niet? Getuige je uitspraak hoe belangrijk deze man voor de mensheid is geweest. Wat bedoel je precies met ``de mensheid``? Alle mensen op Aarde? Dan klopt je bewering niet. Voor de meeste mensen heeft deze man geen enkele rol in hun leven gespeeld. Of bedoel je iets anders met ``de mensheid``?
Het is duidelijk dat de goede man een van jouw idolen is getuige je onderschrift aan hem ontleend:
``Somewhere, something incredible is waiting to be known.``
Ik zie dit als woorden zonder inhoud.
Ik heb Carl Sagan zeer hoog zitten.
Wat ik bedoel met mensheid is het menselijke ras.

Jij denkt dat hij mijn idool is ?
Sorry om je te moeten teleurstellen, maar idolen had ik toen ik een tiener was. Bijvoorbeeld The Commodores, Jackson Five en nog veel meer. [joker]
Carl Sagan is een man die ik zeer respecteer voor wat hij heeft gedaan.
Zijn kennis en gedachtens en de projecten waar hij aan heeft meegewerkt.
Hij is van onschatbare waarde geweest voor de mensheid en de ruimtevaart.
Jij ziet dat niet zo maar ik wel.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben het stadium van idolen allang gepasseerd. :mrgreen:
Ik schreef je in anderen topic dat ik een vijftigplusser ben.
En een soulbandje is wel even iets anders dan deze man.

Determinist verwoord het nog veel beter dan ik.
Mijn complimenten Determinist. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 05 nov 2015, 00:18

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 05 nov 2015, 06:53

Ik heb heel die serie gezien, vond het geweldig mooi gemaakt. :grin:
De vrouw van Carl Sagan heeft mee gewerkt aan deze serie.
Werkelijk prachtig gedaan. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Il guercio

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Il guercio » 27 nov 2015, 05:30

Tammy, mag ik je er op attenderen dat het hebben van een idool niet leeftijdgebonden is. Bovendien gaat het er niet om hoe jij of ik de goede man zien, maar om wat hij wérkelijk voor de mensen betekent heeft. Ik denk dat een soulband in veel gevallen meer voor mensen heeft betekent (en betekent) dan `jouw` mannetje. Vraag alle mensen wie Carl Sagan is, en de meeste zullen het antwoord niet weten, maar vraag je hen of ze weten wie de Jackson Five zijn dan weten hoogstwaarschijnlijk veel meer het antwoord wel. Als kind vond ik hem een indrukwekkende man, nu een weinig beduidend mannetje, een prekende priester in de tempel der (voornamelijk beta) wetenschappen, gehuld in retoriek vol schijnbaar mooie, indrukwekkende, verwondering oproepende woorden, die in feite bedoeld zijn de mensen te overtuigen van het gelijk der wetenschappen. Hetgeen overigens niet wegneemt dat ik mij ten zeerste interesseer voor hemelse onderwerpen, en geniet van een nacht onder de volle maan, de sterren of de melkweg, meer dan van foto´s die oorden weergeven lichtjaren hier vandaan, die misschien wel oogstrelend zijn, maar in mijn ogen het vele geld om ze te maken niet waard zijn; op Aarde is genoeg moois te zien en nieuwsgierigheid kent ook zijn grenzen: van een goede vriend wil je ook niet alles precies weten.
In mijn ogen is het geld dat in de ruimtevaart onderneming circuleert, in tegenstelling wat onze goede vriend vond, beter te gebruiken en is het bovendien vaak weggegooid geld, na wéér een raket die onploft is (ontploffingen die, vooral in China, voor vele slachtoffers hebben gezord).


:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Tammy » 28 nov 2015, 07:10

Il Guercio schreef:
Tammy, mag ik je er op attenderen dat het hebben van een idool niet leeftijdgebonden is. Bovendien gaat het er niet om hoe jij of ik de goede man zien, maar om wat hij wérkelijk voor de mensen betekent heeft. Ik denk dat een soulband in veel gevallen meer voor mensen heeft betekent (en betekent) dan `jouw` mannetje. Vraag alle mensen wie Carl Sagan is, en de meeste zullen het antwoord niet weten, maar vraag je hen of ze weten wie de Jackson Five zijn dan weten hoogstwaarschijnlijk veel meer het antwoord wel.
Mensen in mijn omgeving weten niet wie hij is.
Maar wat ben ik blij dat ik hem wel ken. :mrgreen:
Ik heb al op zeer jonge leeftijd verder dan deze aarde gekeken.
Zij niet.
Geeft ook niet, ieder zijn of haar leven he ?
Mijn interesses liggen verder dan het leefgebied waarin ik me bevind.

Carl Sagan is heel belangrijk geweest.
Jij en vele anderen zien dat niet, maar ook dat geeft niks.
Alle mensen die in de ruimtevaart werken in allerlei functies zijn waardevol en zeer belangrijk voor de mensheid.
Jij ziet dat niet maar ik wel.
Ik kijk heel ver in de toekomst aangaande het menselijke ras , altijd gedaan.
En veel mensen zijn tevreden met hoe hun leven gaat in de huidige tijd op aarde.
Niks mis mee, maar zo ben ik niet.

Ongelukken gebeuren helaas altijd in de ruimtevaart.
Maar de slachtoffers in de oorlogen die de mens op aarde veroorzaken zijn duizenden keren meer.

De soulsbands.............heerlijke muziek voor mij als soulkikker. :mrgreen:
Zou het niet geweldig zijn Il Guercio om die songs te kunnen beluisteren eens op een anderen planeet ?
Wetende dat het menselijke ras het gelukkig wel heeft overleeft dankzij pioniers zoals Carl Sagan en iedereen die werkzaam is bij de ruimtevaart.?

Ik zou het geweldig vinden en een big smile hebben op mijn gezicht als ik dat kon meemaken. [joker]

Mark my words.............in de verre toekomst gaat dat toch echt gebeuren.
Geniet van je tijd op aarde Il Guercio, en laat toekomstige generaties hetzelfde doen op anderen planeten in het Universum.
Moeder aarde is ons thuis nu.
Maar zoals alle kinderen doen gaan we eens verhuizen.
En de ruimtevaart zorgt daar uiteindelijk voor.
Als we ons niet voor die tijd al vernietigd hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door Gast1 » 28 nov 2015, 07:23

Tammy schreef:Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben het stadium van idolen allang gepasseerd. :mrgreen:
Ik ook, maar ik kan nog wel 'gefascineerd' geraken van iemand, zoals van deze man bijvoorbeeld:

Afbeelding

Christoph Waltz ... ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mijn tribute aan Carl Sagan...

Bericht door univers » 28 nov 2015, 07:58

Tam :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie