Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

That's one small step for a man, a giant leap for mankind, dat waren de woorden van Neill Armstrong toen hij zijn eerste stap op de maan zette. De ruimte en het universum interesseren ons allemaal, vind hier alles terug over ons zonnestelstel, de NASA, geplande ruimte missies en andere gebeurtenissen die ons allemaal aangaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 13 dec 2015, 12:36

dupl.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 13 dec 2015, 12:36

Ook deze site is weer interessant met alle meerdere waarnemingen op Mars

https://www.youtube.com/watch?v=BxisNE1QmsY

Ik miste de discussie mbt tot het verlaten van de Aarde door de mens en de grote verschillen van mening tussen Tammy,Univers en Il guercio.

Ik schreef eerder bij "Complete Chaos-.. en nog ergens anders over de afkoeling van de Zon en als laatste nog de volgende regel:

De mogelijke afkoeling van de zon zal ver in de toekomst afkoeling op onze Aarde veroorzaken;de extra waterdamp zal het leven in de tropen veraangenamen,voordat de hele kluit op reis gaat naar Venus om na een aantal miljoenen jaren daar het menselijke ras te vestigen;te hopen dat ze mentaal gemuteerd zijn en vredelievender zijn geworden.

IG was het daar niet mee eens!

Laten we voorlopig maar eens afwachten wat de grote vervuilers,de USA en China zullen doen na het schot voor de boeg met het Accoord Klimaatverdrag ,gisteren met gejuich en omhelzingen ontvangen. :peace:
Laatst gewijzigd door oktagon op 13 dec 2015, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door Tammy » 13 dec 2015, 16:09

Waarom nog een laatste reactie aan mij Il Guercio ?
Zoals jezelf zegt.
En je schrijft dat ik alleen luister naar de propaganda van wetenschappers ?
Als je mij zou kennen zou je weten hoe belachelijk dit over komt. [joker]

Ik ga mezelf niet meer herhalen Il Guercio.
Ik heb denk ik genoeg uitgelegd hoe ik erover denk.
Dat jij het niet snapt geeft niks.
Zeg je zelf al.
Mij maakt het niks uit, als ik het maar snap.

Doei. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Il guercio

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door Il guercio » 13 dec 2015, 16:15

Dat schreef ik omdat ik in een eerder bericht schreef dat ik binnen het onderwerp geen reacties meer wou plaatsen. Ik snap je overigens wel, maar ben het er niet mee eens. :loveU:

Il guercio

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door Il guercio » 15 dec 2015, 01:57

Tammy schreef:Waarom nog een laatste reactie aan mij Il Guercio ?
Zoals jezelf zegt.
En je schrijft dat ik alleen luister naar de propaganda van wetenschappers ?
Als je mij zou kennen zou je weten hoe belachelijk dit over komt. [joker]

Ik ga mezelf niet meer herhalen Il Guercio.
Ik heb denk ik genoeg uitgelegd hoe ik erover denk.
Dat jij het niet snapt geeft niks.
Zeg je zelf al.
Mij maakt het niks uit, als ik het maar snap.

Doei. [wave]
Ik bedoel niet dat je alleen maar luistert naar de propaganda van wetenschappers, maar slechts gezien in het kader van de ruimtevaart.

Je schrijft:
`Mij maakt het niks uit, als ik het maar snap.`

Het punt is echter dat jij het niet snapt.
Maar dat geeft echt niet!
En het maakt mij ook niets uit, zolang ik het maar snap. :wink:

Is het misschien een goed idee om weer gewoon `on-topic` te gaan?

Ik ben namelijk wel benieuwd wat voor geheimen er nu weer ontfutseld moeten worden. Zelfs Pluto kan niet met rust gelaten worden door de zichzelf benoemde elite van NASA.
Oktagon, of univers, zijn jullie op de hoogte van het laatste nieuws?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door Tammy » 15 dec 2015, 05:37

Op verzoek van Oktagon plaats ik hier een foto van hem. :grin:

Hij mag er zelf de uitleg bij geven.


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 15 dec 2015, 09:06

This is Mars 2015
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 15 dec 2015, 12:12

Al deze opnames van Mars behoeven voor mij geen verdere uitleg over aanwezigheid van intelligente wezens,die op Mars waren,dan wel ondergedoken-ondergronds leven- of vertrokken zijn van hun planeet door veroorzaakte rampen;de onderzoekers zullen er nog wel achter komen hoe lang dat geleden is! [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 20 dec 2015, 12:44

Voor de liefhebbers van Mars-resten (technisch?)



https://www.youtube.com/watch?v=ZsfHhJY ... MDEyMjAxNQ
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 20 dec 2015, 13:57

Ik moest aan de Sphinx denken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 20 dec 2015, 16:36

Graag toelichting mbt. de sphinx,Univers.Er komen allerlei afbeeldingen over Mars-verwoestingen op de vermelde site (Nasa);ik kan me niet voorstellen,dat hier gefantaseerde zaken worden getoond,het is allemaal te onnatuurlijk gemodelleerd wat de puinresten betreft.

Hier moet een grote ramp zijn gebeurd op een planeet die bewoond/bezocht werd door intelligente wezens :aliensmile: met mogelijk ook vergelijkbaar wapentuig :knots: als wij op Aarde of nog veel massaler verwoestender;hoewel de H-bom van Chroestjov,die werd losgelaten op NovaZembla in de jaren 60 van de vorige eeuw was ook veel verwoestend.

Een ander verhaal dat ik zag was over een planeet Niburu,die eind van deze maand zichtbaar zou zijn en zo tegen April 2016 op een afstand van een paar miljoen km om onze Aarde gaat zweven en ons verdere avonturen zou laten beleven.

Wat mij betreft schiet die ons maar voorbij richting ergens anders;is allemaal niet goed voor de gestreste mensjes. :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 20 dec 2015, 16:54

Je ziet meerdere objecten, die niet op natuurlijke wijzen zijn ontstaan.
De heuveltje rechts doet me denken aan de Sphinx, als je goed kijkt lijkt het net of er een gezicht in gebeiteld is.
Kan ook optisch bedrog zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 21 dec 2015, 18:53

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 22 dec 2015, 12:37

Mijn reactie staat bij de door Univers verschafte opnames:


NASA Chief says there is Life on Mars - THE EVIDENCE

zie:


Titel: Re: NASA Chief says there is Life on Mars - THE EVIDENCE

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2015, 12:28




Online


Leraar


Gebruikersavatar



Geregistreerd: 21 Sep 2007, 16:24
Berichten: 1220


En wat is de mening van de forum-bezoekers van dit onderwerp mbt.de heden vertoonde Nasa beelden en de nu vertoonde beelden,die werden bewerkt door USA-deskundologen en door Univers doorgegeven?

Ik vind de data van Nasa indrukwekkend en denk ook aan een verwoeste cultuur,alleen intrigeert het mij,hoelang dit geleden is,is dat uit te drukken in eeuwen,millennia of dieper in de tijd; zouden voorgangers van oude Egyptenaren en Azteken kunnen zijn en dat is weer meetbaar voor ons.De C14-methode zou een oplossing kunnen bieden omtrent het verleden. :aliensmile: :post:


_ _
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 02 jan 2016, 18:57

NASA's Curiosity Rover Inspects Unusual Bedrock

Waar is het plaatje?


Wrs.hier aantoetsen!

http://www.nasa.gov/mission_pages/msl/index.html

A rock outcrop dubbed "Missoula"


A rock outcrop dubbed "Missoula," near Marias Pass on Mars, is seen in this image mosaic taken by the Mars Hand Lens Imager on NASA's Curiosity rover. Pale mudstone (bottom of outcrop) meets coarser sandstone (top) in this geological contact zone, which has piqued the interest of Mars scientists.

Credits: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Full image and caption
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 05 jan 2016, 06:21

Jan. 4, 2016
Rover Rounds Martian Dune to Get to the Other Side

NASA's Curiosity Mars rover, partway through the first up-close study ever conducted of extraterrestrial sand dunes, is providing dramatic views of a dune's steep face, where cascading sand has sculpted very different textures than the wavy ripples visible on the dune's windward slope.

Panoramic scenes dominated by the steep face of a dune called "Namib Dune" are online at these sites:

http://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/det ... d=PIA20284

http://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/det ... d=PIA20281

Researchers are using Curiosity to examine examples of the Bagnold Dunes, a band of dark sand dunes lining the northwestern flank of Mt. Sharp, the layered mountain the rover is climbing. A characteristic that sets true dunes apart from other wind-shaped bodies of sand, such as drifts and ripples previously visited by Mars rovers, is a steep, downwind slope known as the slip face. Here, sand blowing across the windward side of the dune suddenly becomes sheltered from the wind by the dune itself. The sand falls out of the air and builds up on the slope until it becomes steepened and flows in mini-avalanches down the face.

The mission's dune-investigation campaign is designed to increase understanding about how wind moves and sorts grains of sand, in an environment with less gravity and much less atmosphere than well-studied dune fields on Earth. The Bagnold Dunes are active. Sequential images taken from orbit over the course of multiple years show that some of these dunes are migrating by as much as a yard, or meter, per Earth year.

Curiosity has not caught a sand slide in action, but the rover's images of the Namib Dune slip face show where such slides have occurred recently. These dunes likely are most active in Mars' southern summer, rather than in the current late-fall season.

A few days of rover operations were affected in December due to an arm-motion fault, diagnosed as a minor software issue. Normal use of the arm resumed Dec. 23.

Curiosity has been working on Mars since early August 2012. It reached the base of Mount Sharp in 2014 after fruitfully investigating outcrops closer to its landing site and then trekking to the mountain. The main mission objective now is to examine successively higher layers of Mount Sharp.

For more information about Curiosity, visit:

http://mars.jpl.nasa.gov/msl

Afbeelding

This Dec. 18, 2015, view of the downwind face of "Namib Dune" on Mars covers 360 degrees, including a portion of Mount Sharp on the horizon.
Credits: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Afbeelding

This view from NASA's Curiosity Mars Rover shows the downwind side of a dune about 13 feet high within the Bagnold Dunes field on Mars. The rover's Navigation Camera took the component images on Dec. 17, 2015.


Afbeelding

This Dec. 17, 2015, view combines multiple images from the telephoto-lens camera of the Mast Camera (Mastcam) on NASA's Curiosity Mars rover to reveal fine details of the downwind face of "Namib Dune." Sand on this face of the dark dune has cascaded down a slope of about 26 to 28 degrees.
Credits: NASA/JPL-Caltech/MSSS

http://www.nasa.gov/feature/jpl/rover-r ... other-side
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 17 jan 2016, 13:14

Voor oktagon.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door oktagon » 31 jan 2016, 16:42

En dit Egyptisch Ankh-symbool werd door Nasa op een foto getoond:

https://www.youtube.com/watch?v=2wGq7rI01fs
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat is Curiosity op dit moment aan het doen ?

Bericht door univers » 02 feb 2016, 14:05

Curiosity Self-Portrait at Martian Sand Dune

Afbeelding

This self-portrait of NASA's Curiosity Mars rover shows the vehicle at 'Namib Dune,' where the rover's activities included scuffing into the dune with a wheel and scooping samples of sand for laboratory analysis.
This self-portrait of NASA's Curiosity Mars rover shows the vehicle at "Namib Dune," where the rover's activities included scuffing into the dune with a wheel and scooping samples of sand for laboratory analysis.

The scene combines 57 images taken on Jan. 19, 2016, during the 1,228th Martian day, or sol, of Curiosity's work on Mars. The camera used for this is the Mars Hand Lens Imager (MAHLI) at the end of the rover's robotic arm.

Namib Dune is part of the dark-sand "Bagnold Dune Field" along the northwestern flank of Mount Sharp. Images taken from orbit have shown that dunes in the Bagnold field move as much as about 3 feet (1 meter) per Earth year.

The location of Namib Dune is show on a map of Curiosity's route at http://mars.nasa.gov/msl/multimedia/ima ... ageID=7640. The relationship of Bagnold Dune Field to the lower portion of Mount Sharp is shown in a map at PIA16064.

The view does not include the rover's arm. Wrist motions and turret rotations on the arm allowed MAHLI to acquire the mosaic's component images. The arm was positioned out of the shot in the images, or portions of images, that were used in this mosaic. This process was used previously in acquiring and assembling Curiosity self-portraits taken at sample-collection sites, including "Rocknest" (PIA16468), "Windjana" (PIA18390) and "Buckskin" (PIA19807).

For scale, the rover's wheels are 20 inches (50 centimeters) in diameter and about 16 inches (40 centimeters) wide.

MAHLI was built by Malin Space Science Systems, San Diego. NASA's Jet Propulsion Laboratory, a division of the California Institute of Technology in Pasadena, manages the Mars Science Laboratory Project for the NASA Science Mission Directorate, Washington. JPL designed and built the project's Curiosity rover.

More information about Curiosity is online at http://www.nasa.gov/msl and http://mars.jpl.nasa.gov/msl/.

Photojournal Note: Also available is the full resolution TIFF file PIA20316_full.tif. This file may be too large to view from a browser; it can be downloaded onto your desktop by right-clicking on the previous link and viewed with image viewing software.

http://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/det ... d=PIA20316
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie