Met alle liefde

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 21 aug 2015, 09:39

Zoeker schreef:
Zoeker schreef:Ik ben een mislukkeling.
Ik ben een mislukt ontwerp. Alleen door van de mislukkingen te leren gaat het nog een beetje.
Maar als ik een auto was geweest, dan had ik hem teruggebracht naar de verkoper!
Voor mij is niets wat er in het universum aanwezig is een 'mislukking of een mislukt ontwerp'.
Dat lijkt me een onmogelijkheid. En ook is elk mens even waardevol als ieder ander.
Iedereen heeft een bedoeling in de vorm waarop wij ons manifesteren op dit aardse bolletje.
En dan mogen we daar het (héél) moeilijk mee hebben of kunnen we misschien niet
inschatten of waarderen waar we in dit leven lichaamsgewijs en geestelijk mee moeten
werken, de kern van ons wezen is gaaf en precies zoals het moet zijn.
Waar we in kunnen verschillen is onze manier waarop het ons mogelijk is hoe we ons
manifesteren in dit leven. Hoe gedragen we ons naar elkaar in onze omgeving, maar ook
hoe gedragen we ons naar onszelf.
Als je dus zegt een 'mislukt ontwerp' te zijn..........
dat is het denken, metend met de menselijk maatstaf van wat we 'gelukt' vinden
en als 'mislukt' afschrijven.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Met alle liefde

Bericht door univers » 21 aug 2015, 09:52

Voor mij is niets wat er in het universum aanwezig is een 'mislukking of een mislukt ontwerp'.
Kijk maar naar mij. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Met alle liefde

Bericht door Zoeker » 21 aug 2015, 10:22

taigitu schreef: Voor mij is niets wat er in het universum aanwezig is een 'mislukking of een mislukt ontwerp'.
Dat lijkt me een onmogelijkheid. En ook is elk mens even waardevol als ieder ander.
Iedereen heeft een bedoeling in de vorm waarop wij ons manifesteren op dit aardse bolletje.
En dan mogen we daar het (héél) moeilijk mee hebben of kunnen we misschien niet
inschatten of waarderen waar we in dit leven lichaamsgewijs en geestelijk mee moeten
werken, de kern van ons wezen is gaaf en precies zoals het moet zijn.
Waar we in kunnen verschillen is onze manier waarop het ons mogelijk is hoe we ons
manifesteren in dit leven. Hoe gedragen we ons naar elkaar in onze omgeving, maar ook
hoe gedragen we ons naar onszelf.
Als je dus zegt een 'mislukt ontwerp' te zijn..........
dat is het denken, metend met de menselijk maatstaf van wat we 'gelukt' vinden
en als 'mislukt' afschrijven.

Mislukt zijn is een oordeel. Net als gelukkig zijn. Het oordelend vermogen is weer onderdeel van het 'mislukt zijn'. Het lijkt een cirkelredenering, maar dat is het niet. Het is het cirkeltje waar de meeste mensen in verkeren….een selffulfilling prohepcy.

De ontsnapping bestaat er uit om de mislukking waar te nemen maar het oordeel achterwege te laten.
Ik neem 'het mislukte' in mijzelf waar.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 21 aug 2015, 11:24

Zoeker schreef: Mislukt zijn is een oordeel. Net als gelukkig zijn. Het oordelend vermogen is weer onderdeel van het 'mislukt zijn'. Het lijkt een cirkelredenering, maar dat is het niet. Het is het cirkeltje waar de meeste mensen in verkeren….een selffulfilling prohepcy.

De ontsnapping bestaat er uit om de mislukking waar te nemen maar het oordeel achterwege te laten.
Ik neem 'het mislukte' in mijzelf waar.
Bij waarnemen kan je alleen waarnemen en dus kan je het 'mislukte' (oordeel) niet waarnemen. Je kan hoogstens waarnemen wat er werkelijk is en dat zou 'anders' kunnen zijn dan dat je zou willen of verwachtte. Maar dat op zichzelf is dat al weer introspectie want je oordeelt dat het anders is.....?
J. Krishnamurti
Gewaarzijn is geen zelfverbetering.
Integendeel, het is de beëindiging van het 'zelf', van het 'ik', met al zijn bijzondere eigenaardigheden, zijn herinneringen, eisen en najagen.
In introspectie zit vereenzelviging en veroordeling.

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 81&t=14020
Voor mij is me gelukkig voelen/zijn een lichaamsgebonden gevoel wat me kan overkomen in
zelfs een heel somber moment of als ik zo maar op straat loop. Het gebeurt, overkomt me.
Bij iets als mislukking bestempelen zit mijn oordelen en dat is n.a.v. het denken.
Ik leg iets/mezelf langs de meetlat (die van tevoren is bepaald door mij of de buitenwereld)
en die meetlat geeft aan of ik of iets is gelukt of mislukt.......
Die twee verschillen hemelsbreed voor mij.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 21 aug 2015, 12:50

Voor jou taigitu:

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 15 okt 2015, 14:14

Prachtige tekst/lied van Toon Hermans !!!!

Er moeten mensen zijn
die zonnen aansteken,
voordat de wereld verregent.

Mensen die zomervliegers oplaten
als het ijzig wintert,
en die confetti strooien
tussen de sneeuwvlokken.

Die mensen moeten er zijn.

Er moeten mensen zijn
die aan de uitgang van het kerkhof
ijsjes verkopen,
en op de puinhopen
mondharmonika spelen.

Er moeten mensen zijn,
die op hun stoelen gaan staan,
om sterren op te hangen
in de mist.

Die lente maken
van gevallen bladeren,
en van gevallen schaduw,
licht.

Er moeten mensen zijn,
die ons verwarmen
en die in een wolkenloze hemel
toch in de wolken zijn
zo hoog
ze springen touwtje
langs de regenboog
als iemand heeft gezegd:
kom maar in mijn armen

Bij dat soort mensen wil ik horen…

Die op het tuinfeest in de regen BLIJVEN dansen
ook als de muzikanten al naar huis zijn gegaan

Er moeten mensen zijn
die op het grijze asfalt
in grote witte letters
LIEFDE verven

Mensen die namen kerven
in een boom
vol rijpe vruchten
omdat er zoveel anderen zijn
die voor de vlinders vluchten
en stenen gooien
naar het eerste lenteblauw
omdat ze bang zijn
voor de bloemen
en bang zijn voor:
“ik hou van jou”

Ja,
er moeten mensen zijn
met tranen
als zilveren kralen
die stralen in het donker
en de morgen groeten
als het daglicht binnenkomt
op kousenvoeten

Weet je,
er moeten mensen zijn,
die bellen blazen
en weten van geen tijd
die zich kinderlijk verbazen
over iets wat barst
van mooiigheid

Ze roepen van de daken
dat er liefde is
en wonder
als al die anderen schreeuwen:
“alles heeft geen zin”
dan blijven zij roepen:
“neen, de wereld gaat niet onder”
en zij zien in ieder einde
weer een nieuw begin

Zij zijn een beetje clown,
eerst het hart
en dan het verstand
en ze schrijven met hun paraplu
“i love you” in het zand
omdat ze zo gigantisch
in het leven opgaan

en vallen
en vallen
en vallen

en OPSTAAN

Bij dát soort mensen wil ik horen
die op het tuinfeest in de regen BLIJVEN dansen
ook als de muzikanten al naar huis zijn gegaan
de muziek gaat DOOR
de muziek gaat DOOR
en DOOR…

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 15 okt 2015, 14:30

Hier de 'audioversie';


Clip op verzoek verwijderd door Tammy.

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 15 okt 2015, 14:41

Tja ... Toon ... een mede-Limburger die 'de dingen' prachtig kon verwoorden, met alle liefde:

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 15 okt 2015, 14:46

En misschien wel met nóg meer liefde:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 15 okt 2015, 15:18

Gast1 schreef:Tja ... Toon ... een mede-Limburger die 'de dingen' prachtig kon verwoorden, met alle liefde:
Ik weet dat je de video in liefde hebt geplaatst maar.....
zoals ik het gedicht nu hoor van Toon, 'beschadigt' dat het gevoel wat ik eerst voelde toen
ik het gedicht voor mezelf las. Het is niet meer hetzelfde, ik mis een gevoel van ruimte en
vrijheid. Ik heb het ook niet afgeluisterd. Vreemd dat dit zo kan gebeuren.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 15 okt 2015, 15:26

taigitu schreef:
Gast1 schreef:Tja ... Toon ... een mede-Limburger die 'de dingen' prachtig kon verwoorden, met alle liefde:
Ik weet dat je de video in liefde hebt geplaatst maar.....
zoals ik het gedicht nu hoor van Toon, 'beschadigt' dat het gevoel wat ik eerst voelde toen
ik het gedicht voor mezelf las. Het is niet meer hetzelfde, ik mis een gevoel van ruimte en
vrijheid. Ik heb het ook niet afgeluisterd. Vreemd dat dit zo kan gebeuren.
Ik begrijp het en je hebt ook nog gelijk, ik haal 'm weg, maar ik denk dat je mijn audioversie bedoelt, toch?
Sorry ... :oops:

:shock: Hey ... da's raar, ik kan 'm niet verwijderen?

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 15 okt 2015, 15:31

[quote="Pierre"]Hier de 'audioversie';

Tammy, wil jij deze clip weghalen in mijn eerdere post en in deze (die laat ik nu staan anders weet je niet welke ik bedoel).
Eigenlijk vind ik 'm inderdaad ook niet mooi en kan het gedicht veel beter gelezen worden.

Clip verwijderd op verzoek door Tammy.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 16 okt 2015, 04:51

Gast1 schreef:
Gast1 schreef:Hier de 'audioversie';
Tammy, wil jij deze clip weghalen in mijn eerdere post en in deze (die laat ik nu staan anders weet je niet welke ik bedoel).
Eigenlijk vind ik 'm inderdaad ook niet mooi en kan het gedicht veel beter gelezen worden.
Toch bijzonder dat hier zo duidelijk naar voren komt wat een tekst je laat voelen als je die
zelf leest of dat de auteur je die voorleest.

Dat je die video niet weg kan halen is omdat Tammy en Paulus de tijd waarin je een net
geplaatst bericht alleen kan veranderen binnen één uur. Ik heb gevraagd of we langer de
tijd (een dag) zouden krijgen. Tammy heeft geantwoord dat we acht uur krijgen en dat het
deze week zou worden veranderd. Dus daarna gaat het via Tammy of Paulus.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 16 okt 2015, 07:03

Tsjee ja, ik zie het en was nét 1 minuut te laat (tijdsbestek = 1 uur en 1 minuut)
Daarom kon ik 'm dus niet wijzigen.

Toch ga ik Tammy er even op attenderen.
taigitu schreef:Toch bijzonder dat hier zo duidelijk naar voren komt wat een tekst je laat voelen als je die
zelf leest of dat de auteur je die voorleest.
Inderdaad, ik las 'm ook anders dan toen ik de stem hoorde.
Die nam het gevoel weg wat ik er eerst bij had ...
Nieuw topic-je?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 20 okt 2015, 10:37

Grenzen trekken...?

Wie graag grenzen trekt en voorwaarden stelt, kiest voor een leven van angst.
Wie vanuit een onbegrensd perspectief leeft, wekt elk moment nieuwe levensenergie op die vreugde schenkt.

“Tot hier. En verder niet,” zei de eekhoorn tegen zichzelf.
Hij trok een streep in het zand langs de oever van de rivier en bleef aan één kant van de streep staan. Hij had zich al lang voorgenomen zo’n streep te trekken en daar dan niet voorbij te gaan. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben, dacht hij. Hij was moe en ging zitten. De zon ging langzaam onder en er heerste stilte en rust in het bos en boven de rivier. Soms dreef de geur van hars of heide voorbij. De eekhoorn liet zijn hoofd op zijn handen rusten en keek naar de andere kant van de streep. Het was alsof alles daar anders was. Maar hij kon niet goed uitmaken wat er dan anders was.

“Eekhoorn! Eekhoorn!” hoorde hij plotseling roepen. “Ja,” riep hij terug. Hij herkende de stem van de krekel. “Kom eens hier,” riep de krekel. “Waar ben je?”

“Hier.”

De eekhoorn keek om zich heen en zag iets bewegen in het struikgewas.

“Ach,” zie hij. “Je zit aan de verkeerde kant van de streep. Ik kan niet bij je komen.”

“Dan eet ik hem maar alleen op,” zei de krekel.

De eekhoorn rekte zich uit om te zien wat de krekel bedoelde, leunde met zijn bovenlichaam ver over de streep, maar hij zag alleen het puntje van de staart van de krekel. De geur kwam hem echter bekend voor. “Wacht even!” riep hij. Hij keek om zich heen of niemand hem zag en wiste toen snel, met zijn staart, de streep uit. Misschien is het wel helemaal niet goed om te weten waar je aan toe bent, dacht hij.

“Ik kom eraan,” riep hij.

Maar toen hij bij het struikgewas aankwam zei de krekel: “Waar bleef je toch? Ik heb hem nu zelf maar opgegeten.”

“Wat?” vroeg de eekhoorn.

“Ja … eh … hoe heet zo’n ding ook maar weer …”

“Een beukennoot?”

“Ja! Inderdaad. Hoe wist je dat? Een beukennoot. Op is op. Maar om nou te zeggen lekker …”

De krekel haalde zijn schouders op en de eekhoorn liet zijn hoofd zakken en slofte in de schemering naar huis. Hij nam zich voor nooit meer een streep te trekken of zich iets voor te nemen of te willen weten waar hij aan toe was. En als ik ooit nog eens “Tot hier” zeg, dacht hij, dan moet ik meteen daar achteraan mijn hoofd schudden. Beloof je dat? Hij knikte en beloofde het zichzelf.

Uit: Misschien wisten zij alles van Toon Tellegen
Als je gedachten gelooft als: “Dat is niet te verdragen.” “Als mij dat overkomt, dan …” “Dat is onmogelijk.” “Tot hier is mijn grens en verder niet.” … dan ga je ervan uit dat je die zogeheten grens kan bewaken, verdedigen of beschermen. Wanneer je hierover eens ernstig nadenkt, dan kom je toch tot de vaststelling dat dit eigenlijk onmogelijk is. In het leven gebeuren de dingen omdat ze gewoonweg gebeuren. Voor je het goed beseft, is datgene wat je misschien liever niet had, reeds gebeurd.

Als je een echt territorium bezat, zou je nog een heel leger kunnen optrommelen om je gebied te beschermen, maar een mens kan gebeurtenissen niet verhinderen zoals hij evenmin kan beletten dat anderen hem met lieve of kwaadaardige woorden toespreken.

Dat is dus al een eerste reden waarom je het verlangen naar grenzen best laat varen. Als je leeft met de illusie dat jij je grenzen kent en dat jij ze kan handhaven, dan bereid je je bovendien voor op een leven van angst, omdat er zich toch allerlei verrassingen zullen voordoen. En er is nog een ander beklemmend idee dat hiermee verbonden is. De eekhoorn wiste stiekem met zijn staart de streep weg. Hij vond het blijkbaar gênant om te tonen dat hij van mening was veranderd, zijn grens leverde hem niet veel voordelen op en dus veegde hij ze zo stiekem als mogelijk weg.. Voor mensen is dit ook zo. De omgeving vindt het namelijk ongeloofwaardig als je voorheen heel hardnekkig ideeën hebt verkondigd die je later laat varen.

http://gerbert.webplus.net
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 25 okt 2015, 09:29


“Het paard van Plato en emoties”

Plato vergeleek emoties wel eens met een stel prachtige paarden. Als je die dieren goed roskamt en goed verzorgt, zullen ze altijd klaar staan als je hen roept. Het zijn perfecte dienaren die onmiddellijk komen als je hen roept.

Zo zijn onze emoties ook, als we ze roepen of wakker maken door iets wat er in onze omgeving gebeurt, zijn ze onmiddellijk paraat.

Maar laten we de vergelijking even doortrekken. Wat doe je als een paard op hol slaat? Je kunt er misschien gaan voorstaan om het tegen te houden. Je kunt proberen aan zijn staart te trekken, maar het zal niet veel baten. Het paard zal je vertrappelen of je meesleuren.

Evenzo kan je hevig protesteren tegen je emoties. Ze wegduwen, ze onder de deurmat vegen, er in alle talen ‘neen’ tegen zeggen door boos of verdrietig te worden.

Maar wat kan je dan wel doen?

Net zoals bij een paard mag je één ding niet laten gebeuren. De paarden laten beslissen waar je naartoe gaat en dat doe je simpelweg door op het paard te gaan zitten en de teugels in handen de nemen.

Zo heb je ieder moment de kans om met de teugels van jouw redelijkheid zelf meester te worden van je emotionele toestand.


Oefening:

Enkele gedachten over emoties die je kunnen helpen om met meer redelijkheid naar je emoties te kijken in plaats van er door meegesleurd te worden.

- We worden allemaal geboren met eenzelfde basispakket emoties, ze zijn dus aangeboren

- Hoe we met emoties omgaan, is aangeleerd

- Emoties dienen om te ‘overleven’ in de natuur, ze zijn al veel ouder dan de mens

- Emoties zetten ons in beweging, zetten ons in motie

- Emoties zonder redelijkheid zijn op hol geslagen paarden

Emoties ‘overvallen’ je niet.

Emoties zijn het gevolg van onze geconditioneerde gedachten. Dus … verander je gedachten en je emoties volgen gewillig het pad dat jij wilt gaan.

Je kunt geen emotie vasthouden,
net zoals je geen storm kan vasthouden.
Je kunt alleen een herinnering vasthouden.


ANONIEM
gerbert.webplus.net
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 28 okt 2015, 10:03

Je gekwetst voelen..... is een denkfout

Niets of niemand kan je kwetsen.
Gekwetstheid is een gevolg van een verkeerde gedachte bij jou.
Meesterschap over je leven is een persoonlijke keuze - in alle omstandigheden.


Er vinden gebeurtenissen plaats in je omgeving, in je stad, in je dorp, in je land, in het universum, waarvan je je op geen enkele wijze kan inbeelden dat jij ertoe hebt aangezet.

Veel van die gebeurtenissen laten je niet onbewogen. Ze beroeren je en je kijkt met mededogen naar de beelden van een vliegtuigcrash, een natuurramp, een overstroming, een ziekte, … Je vindt het misschien ontzettend jammer en je zoekt soms wel eens naar schuldigen die dit hadden kunnen vermijden of je stort een bijdrage om het leed te verzachten.

Er vinden ook gebeurtenissen plaats waar iemand de behoefte heeft om jou uit te schelden, om je te beoordelen, om je te doen geloven dat jij schuldig bent aan iets. Dit vind je meestal niet meer jammer, maar arrogant, onbeleefd, kwetsend, onrespectvol, …

Al deze gebeurtenissen worden veroorzaakt door iets of iemand buiten jou. Het gebeurt aan jou. Je had het misschien wel, misschien niet kunnen vermijden, maar dat baat nu niet meer, want het is al gebeurd. Het heeft zich al voorgedaan. Toch voelen velen zich bij deze persoonlijke ervaringen sneller gekwetst en slachtoffer van de situatie. De meest voorkomende reactie is dan iemand beschuldigen en hem of haar op een tegenreactie trakteren.

Een kind heeft nog niet geleerd dat zich gekwetst voelen eigenlijk een persoonlijke keuze is. Een kind kan nog geen afstand nemen van de feiten en erop toezien. Het kind zegt bv. dat de tafel stout is als het zich gestoten heeft. Het legt de verantwoordelijkheid van zijn pijn volledig buiten hem. Er gebeurt iets, het jonge kind beoordeelt het als prettig of onprettig en geeft de dader een pluim of een draai om z’n oren.

Een volwassene kan begrijpen dat niets kwetsend is uit zichzelf. Gekwetstheid is steeds een gevolg van een persoonlijke veroordelende gedachte over de ander/het andere, het is dus een denkfout. Zolang als een volwassene zich blijft vastklampen aan het vertrouwde beeld dat niets tegen zijn zin mag gebeuren, ongeacht hoe ellendig het ook is, dan bereidt hij zich voor op een leven van veel onwelzijn. In deze denkwijze blijft hij anderen verantwoordelijk stellen voor zijn goed voelen.

Een volwassene kan beter. Als hij gelooft in de vrije keuze van de beleving (niet van de feiten), dan is hij volledig verantwoordelijk voor alles wat hij innerlijk beleeft ongeacht wat er in de buitenwereld gebeurt. Dan neemt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn geluksbeleving, ongeacht de omstandigheden.

Meesterschap is niet het elimineren van schade, pijn of verlies. Meesterschap is al deze dingen erkennen en besluiten dat je er geen martelaar of slachtoffer van bent. Ongeacht de intentie van de ander om jou te kwetsen, kan jij toch anders beslissen over hoe jij het wil beleven. Alles hangt af van de betekenis die jij eraan toekent.

Als jij toont dat je gekwetst bent en lijdt, dan ben je het slechtst mogelijke voorbeeld voor de andere, dan kopieer je het gedrag dat hij jou toont. Je kan ook zonder betekenis te geven aan wat de ander doet, observeren en vol verwondering kijken wat er voor je neus gebeurt.

Angst heeft bescherming nodig. Liefde niet. Liefde toont dat je de ander aanvaardt zoals hij is, wat hij ook zegt of doet, met zijn groot of klein bewustzijn.

Meesterschap = kiezen voor emotionele vrijheid

http://gerbert.webplus.net
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 30 okt 2015, 06:16

Reddende Liefde....!


Afbeelding

Deze foto hoort bij een artikel, genaamd 'reddende liefde'.
Het vertelt over een tweeling van een paar dagen oud, die 12 weken te vroeg geboren
was en van wie er een met een hart-kwaal geboren was.

Men verwachtte niet dat deze baby in leven zou blijven, de situatie was
dermate verslechterd dat men rekening hield met het feit dat deze baby elk moment
zou kunnen overlijden.

Een verpleegster vroeg toestemming om tegen het beleid van het ziekenhuis de
tweeling bij elkaar in één couveuse te leggen. Het had nogal wat voeten in aarde, maar
omdat er op dat moment toch geen enkele toekomstverwachting meer was,
stemde de arts ermee in.

Op de een of andere manier kreeg het gezonde en sterkere babyjongetje het voor
elkaar steeds dichter bij zijn zieke zusje te komen en zijn armpje om haar heen te
slaan. Spoedig en zonder aanwijsbare reden begon haar hartje te stabiliseren,
nam haar bloeddruk normale waarden aan en verbeterde haar lichaamstemperatuur.
Beetje bij beetje verbeterde haar conditie en vandaag de dag zijn deze twee baby's
twee gezonde twintigers!

http://www.holistischekinderyoga.nl/Htm ... iratie.htm
Dit is toch wel het mooiste voorbeeld van 'met elkaar verbonden zijn'.
En wat we in die verbondenheid met elkaar delen en helen.......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Met alle liefde

Bericht door Gast1 » 30 okt 2015, 06:22

Zo is dat taigitu ...
En zo ben ik ook met jou verbonden (en dat weet je wel).

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Met alle liefde

Bericht door taigitu » 30 okt 2015, 06:55

Inderdaad. We komen van dezelfde Bron en zijn op alle vlakken met elkaar verbonden.
Het is een groot cadeau als je mag zien hoe het in de praktijk van het alledaagse leven
dat zichtbaar aan je wordt gemaakt.
En als je daar dan als verpleegster instrument in hebt mogen zijn......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie