Gaven...!?

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Gaven...!?

Bericht door entropy » 04 jul 2015, 13:32

De mensen zeggen dat wat ik denk en meemaak een waan is. Nu ben ik zeker niet de eerste die dit gaat zeggen: hoe komt het dat het niet bij mensen opkomt dat wat ik meemaak geen waan is? Wat als ik precies weet wat ik mankeer en moet doen, maar dat men daarvoor in de plaats mensen met spirituele gaven vol stopt met pillen, een hersenspoeling en opsluiting, gevolgd door uitsluiting door de maatschappij?

Ik kan wanen in anderen herkennen, omdat ze vaak absurd zijn. Mijn waan heeft misschien ook een tikkeltje absurditeit in zich, maar is overigens logisch en waarschijnlijk meetbaar en verklaarbaar. Dat komt mij wel vreemd voor: ik refereer naar mijn 'wanen' als: 'realiteit', terwijl ik de wanen van mede-zieken als een 'vergissing' kwalificeer. Misschien zijn er twee soorten mentaal zieken. Overigens herken ik in mede zieken vaker mijn eigen gaven, dus het zou kunnen dat grosso modo de gaven misschien aanwezig zijn, maar het vermogen ze te hanteren varieert van persoon tot persoon?

Ik voel me opgesloten in dit leven, waarvan ik weet wat mijn taak zou moeten zijn, maar die niet kan uitvoeren omdat ik gedwarsboomd word.

"Dat zou je wel heel belangrijk maken" is een argument dat ik weleens hoor. WTF??? If so, THEN WHAT IS THE PROBLEM ABOUT THAT? Het zijn de mensen zelf die een ander belangrijk maken!

Misschien wil men mensen met gaven opsluiten, omdat men zelf vol met ego en gebreken zit?

Nogmaals: ik zeg niet dat ik bijzondere gaven heb. Ze zijn er gewoon. Moet ik ze negeren en mijn leven uitzitten, braaf en niet meer lastig?

Overigens spreek ik liever niet van 'gaven' maar van 'talenten', omdat het eerste een soort van superioriteit impliceert (wat helemaal verkeerd is, omdat het naar ego refereert!!), terwijl het laatste, 'talenten', verwijst naar iemands aard, de richting waarin iemand zich moet kunnen ontplooien!!! :grin: In mijn ideale wereld ;) heeft iedereen respect voor iemand anders' ontplooiing! :D
Laatst gewijzigd door entropy op 04 jul 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gaven...!?

Bericht door univers » 04 jul 2015, 13:45

Je moet gewoon door gaan met waar je mee bezig ben.
En je moet je minder wat aantrekken wat andere mensen zeggen.
Je kan wat anderen zeggen beter naast je neer leggen, en je eigen gevoelens volgen.
Je bent wie je bent, en leg alle negatieve naast je neer.
Ik zeg altijd " Ze kunnen beter van me lullen, dan van me vreten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gaven...!?

Bericht door Witte wel » 04 jul 2015, 13:48

Blijf gewoon jezelf en houd je omgeving voor de gek. Speel hun spel mee op jou manier en je zult merken dat er een enkeling zal zijn die je werkelijk opmerkt.
Die enkeling is je aanknopingspunt, de rest kan aan je voorbij gaan maar je blijft er mee te maken hebben.
Gaven, wanen, talenten, het zijn maar woorden. Het beeld wat je daarmee verkrijgt zet je in een hokje. Geef het geen naam en laat het zijn en druk jezelf uit.
Het als een visser met een hengel. Als je het juiste aas aan de haak doet zal er de vis op bijten die jij wenst.
Bij de ene manifesteren natuurlijke krachten vanzelf, bij andere zijn ze aangeleerd. Bij velen is en blijft het een illusie als zijnde een schijnbare aanwezigheid.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Gaven...!?

Bericht door entropy » 04 jul 2015, 13:50

Ja, bedankt univers. Maar ik loochen mijzelf: ik geloof zelf ook niet meer dat ik gaven heb. Raar is het dus des te meer dat ik elke dag de hele dag bevestigd word in mijn 'gaven' (rotwoord :evil: ).

Bedankt, Witte Wel!! :loveU:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Gaven...!?

Bericht door Witte wel » 04 jul 2015, 13:58

Het is zoals het is entropy en niet zoals men je doet geloven.
Het is je eigen weg en niet het pad van een ander.
Leer dat verschil te zien en je traject zal vele malen eenvoudiger blijken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gaven...!?

Bericht door Osiris » 05 jul 2015, 09:15

Herken je verhaal Entropy !
Heb zelf geaccepteerd dat de 'gaven' bij mij horen.
Dat een ieder in potentie ze in zich heeft.

Maar omdat niet iedereen zich daarvan bewust is,zich laten manipuleren dit te onderdrukken door een groep,die niet wil dat de gaven zich manifesteren.
Het zij door medicatie,beinvloeding en labeling als een of andere ziekte.

Hierdoor bevinden degene die zich de gaven bewust zijn en zich niet laten beinvloeden op welke wijze dan ook, zich inderdaad in een andere soort realiteit die vaak niet meer strookt met de huidige maatschappij.

Ben gelukkig steeds meer mensen tegengekomen die op dat zelfde level zitten en daardoor sta je niet meer alleen met je 'wanen'.

Velen zitten echter nog steeds in de 'waan van de dag' en een opgelegde realiteit,door medicinale en/ of rationele onderdrukking ( en er zijn er meer ;zoals o.a. blootstselling aan straling,die de hersenfuncties onderdrukkend beinvloeden ).

Alleen heb ik de laatste tijd het idee dat energieen komende van buiten ons zonnestelsel die impasse aan het doorbreken zijn,dat zelfs die onderdrukkende beinvloeding geen of steeds minder effect heeft.
Dat meer en meer mensen ontwaken uit de opgelegde waan en hun ingebedde gaves ontwikkelen.
Dat paranormaal weer normaal word.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Gaven...!?

Bericht door Osiris » 05 jul 2015, 09:40

De genoemde energieen die het aan het doorbreken zijn,komen door het voortbewegen van ons zonnestelsel door het heelal.
Het doorkruisen van een hoogenergetisch gebied,onze zon fungeert als een soort katalysator die de energieen als golven onze planeten laat bereiken.
Dit om een acceptabele manier van integratie in ons zenuwstelsel (en dat van de aarde zelf ) te creeren ( alles ineens zou dat ons zenuwstelsel laten 'verbranden', net als de elektronica op onze wereld ).

Dat is de reden dat sommigen meer last krijgen van kwalen en klachten tijdens deze golven,maar ook een verhoogde vorm van bewustzijn gewaar worden.

Verwijs verder naar andere topics zoals het zonnevlamtopic.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie