10 redenen om jezelf te knuffelen

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door taigitu » 15 jun 2016, 09:21

10 Redenen om jezelf dagelijks te knuffelen

Afbeelding

Knuffelen en aangeraakt worden is fijn. En eerlijk gezegd is niets heerlijker dan kruipen in de armen van iemand van wie je houdt. Maar soms is er niemand in de buurt die een arm om jou heen kan slaan als je het nodig hebt. Dan is het goed om te weten dat jij jezelf die grote knuffel kan geven ongeacht waar je bent. En je hoeft ook niet te wachten tot je er een reden voor nodig hebt. Dus waarom jezelf geen dagelijkse helende knuffel geven zoals in de Jin Shin Jyutsu?

Mezelf-omhelzen

10 redenen om jezelf dagelijks te knuffelen?

1 Door jezelf te knuffelen komt er een chemische stof oxytocine in je hersenenvrij. Het zorgt voor een geluksgevoel. Je wordt er blijer van.

2 Als jij jezelf omhelst wordt het stresshormoon cortisol in je lichaam verminderd.

3 Een omhelzing helpt je om verdriet te verwerken.

4 Jezelf knuffelen helpt je om spanning in je bovenrug te verminderen.

5 Je gaat er rustiger en dieper van ademhalen.

6 Knuffelen helpt je om je hart te helen.

7 Je versterkt op deze manier je immuunsysteem.

8 Het helpt je ook om op te laden als je moe bent.

9 Door jezelf te knuffelen kom je in het hier en nu.

10 Jezelf knuffelen zorgt ervoor dat je jezelf accepteert zoals je bent.

Afbeelding

Wat is Jin Shin Jyutsu?
Jin Shin Jyutsu is een meer dan 1000 jaar oude geneeskunst die de levensenergie in het lichaam harmoniseert.

Hoe knuffel je jezelf volgens de Jin Shin Jyutsu?
Je gaat zitten, liggen of staan in een positie die jij fijn vindt.
Je stopt je linkerhand onder je rechteroksel en je linkerduim onder je rechtersleutelbeen.
Je stopt je rechterhand onder je linkeroksel en je rechterduim onder je linkersleutelbeen.
Je ademt rustig in en uit.

Hoe lang knuffel je jezelf?

Je mag jezelf natuurlijk net zolang knuffelen als je wilt. Maar 1-5 minuten is al voldoende. Voor een beter resultaat mag het 10-20 minuten per dag.

Waarom werkt het?
Door je armen over je borstkast te kruisen, raak je een aantal meridianen aan. Deze meridianen zorgen ervoor dat je dieper gaat ademhalen, rustiger wordt, je hart opent, minder last hebt van stress en makkelijker loslaat. Door de omhelzing word je volledig.

Veel succes met jezelf knuffelen!!!!

https://naomiwelkens.wordpress.com/2015 ... knuffelen/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2016, 11:14

Mooi om te lezen.
Ik doe dit al ongeveer een jaartje of 10, maar in de uitvoering ietsje anders.
Proefondervindelijk ben ik daar achter gekomen.
Leuk om dit nu zo te gaan proberen.
Ik zie het als een vorm van een soort zelfbevrediging waar totaal niets mis mee is.

Overigens geldt dat ook voor het algemene begrip van zelfbevrediging (masturbatie) waarover ene 'Sanne' schreef:

Note: Pierre:
-en lezer, let nu op of je hier van schrikt of dat je gaat glimlachen-
-als je glimlacht ken je jezelf redelijk goed, als je schrikt zijn er nog vele taboes voor jou-
-geloof het of niet-


Liefs, 'Sanne' = bron *klik*

Oké, ik zag pas later dat dit vooral voor de vrouw is bedoeld.
Voor de heren geldt dit evenzo (laat de flauwekul a.u.b. achterwege, dit is een serieus onderwerp).
Ik ben het er helemaal mee eens!

gusteman

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door gusteman » 15 jun 2016, 16:00

Gast1 schreef:Ik zie het als een vorm van een soort zelfbevrediging waar totaal niets mis mee is.
Ik dacht al "wat schrijft ie nou toch" maar gelukkig wordt het meteen gevolgd door
Gast1 schreef:Overigens geldt dat ook voor het algemene begrip van zelfbevrediging (masturbatie)
Natuurlijk is er niets "mis" met masturberen.
Het is een natuurlijke remedie tegen stress en stukken gezonder dan een slaappilletje.

Het zo gezegde "foute" aan masturbatie is ontstaan uit religie en is volstrekt tegennatuurlijk.

Het enige wat er als "nadelig" zou kunnen worden op gekleefd is de mogelijkheid dat bij intens veel masturberen er een vorm van afhankelijkheid kan ontstaan. Het lichaam kan dan reageren op een tekort aan lichaamseigen drugs en zorgen voor prikkelbaarheid.

Die zelfde vorm van afhankelijkheid echter wordt ook vastgesteld bij mensen die vaak lange afstanden lopen of fietsen; ook die lichamen krijgen "nood" aan extra hoeveelheden adrenaline en serotonine. Indien aan die nood niet wordt voldaan vertonen die sporters afkick verschijnselen.

Maar hey, gevaarlijk kan het niet zijn, per slot gaat het om stoffen die door je eigen lichaam worden aangemaakt op vraag van jezelf.

Gast1

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2016, 16:37

:post:

Voor wat betreft de religie: alstublieft!
Met een paar dingetjes ben ik het overigens wel eens, van dat wat ik gelezen heb althans.

Even terug naar het directe topic.
Lichaamstaal is iets heel interessants.

Al opgevallen hoe vaak mensen zich zelf 'knuffelen'?
Sommigen geven zich tijdens een gesprek zelf een schouderklopje of strijken door hun haren.
Kloppen zachtjes op hun borst of wrijven over hun bovenarmen.
Zitten hun snor te krullen of hun baard te strelen.
Strelen hun bovenbenen en of knieën.
Weer anderen kijken in in spiegel tijdens het praten.
Nog interessanter is het al je kijkt hoe mensen zichzelf bekijken in een spiegel; spiegeltje, spiegeltje, wie is ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door univers » 15 jun 2016, 18:45

Natuurlijk is er niets "mis" met masturberen.
Het is een natuurlijke remedie tegen stress en stukken gezonder dan een slaappilletje.
Enigste nadeel, je krijgt er een lamme klauw van. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2016, 18:52

Als je wat ouder wordt, loop je daar waarschijnlijk een risico mee.
Die ervaringen heb ik bij lange na (nog) niet.
Een tip is om eens van 'klauw' te wisselen.
Mocht dat niet baten, probeer de nagels eens mooi te lakken en fantaseer dat een vrouw dat dan doet.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door herman50 » 18 jun 2016, 07:24

Gast1 schreef:Mooi om te lezen.
Ik doe dit al ongeveer een jaartje of 10, maar in de uitvoering ietsje anders.
Proefondervindelijk ben ik daar achter gekomen.
Leuk om dit nu zo te gaan proberen.
Ik zie het als een vorm van een soort zelfbevrediging waar totaal niets mis mee is.

Overigens geldt dat ook voor het algemene begrip van zelfbevrediging (masturbatie) waarover ene 'Sanne' schreef:

Note: Pierre:
-en lezer, let nu op of je hier van schrikt of dat je gaat glimlachen-
-als je glimlacht ken je jezelf redelijk goed, als je schrikt zijn er nog vele taboes voor jou-
-geloof het of niet-


Liefs, 'Sanne' = bron *klik*

Oké, ik zag pas later dat dit vooral voor de vrouw is bedoeld.
Voor de heren geldt dit evenzo (laat de flauwekul a.u.b. achterwege, dit is een serieus onderwerp).
Ik ben het er helemaal mee eens!
vraag je er nou niet om dat je eventueel flauwe opmerkingen krijgt?, als je dat zinnetje achterwege had gelaten, zou niemand iets/het opgevallen zijn, vraag wel af ,,als een cabaretier dit onderwerp in een show gebruikt als mop , zou je dan opstaan en zeggen he dit is een serieus onderwerp........ ,,,, fijne [wave] nog
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door gusteman » 18 jun 2016, 07:50

herman50 schreef:vraag je er nou niet om dat je eventueel flauwe opmerkingen krijgt?
Nou, beste herman50, het lijkt mij behoorlijk duidelijk te zijn dat Gast1 NIET vraagt om flauwe opmerkingen.
In tegendeel, hij vraagt duidelijk om GEEN flauwe opmerkingen te maken.

En aangezien we hier toch binnen het hoofdstuk Psychologie zitten vind ik het gepast om de volgende vraag te stellen: vanuit welke redenering ben jij, herman50, er toe gekomen om net het tegenovergestelde te denken als datgene wat Gast1 heeft bedoeld? [think]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door herman50 » 18 jun 2016, 07:59

gusteman schreef:
herman50 schreef:vraag je er nou niet om dat je eventueel flauwe opmerkingen krijgt?
Nou, beste herman50, het lijkt mij behoorlijk duidelijk te zijn dat Gast1 NIET vraagt om flauwe opmerkingen.
In tegendeel, hij vraagt duidelijk om GEEN flauwe opmerkingen te maken.

En aangezien we hier toch binnen het hoofdstuk Psychologie zitten vind ik het gepast om de volgende vraag te stellen: vanuit welke redenering ben jij, herman50, er toe gekomen om net het tegenovergestelde te denken als datgene wat Gast1 heeft bedoeld? [think]
dat ik me echt afvraag waarom jij zo heftig hiertegen reageer .... :?
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door gusteman » 18 jun 2016, 08:58

herman50 schreef:dat ik me echt afvraag waarom jij zo heftig hiertegen reageer .... :?
Nou, beste herman50, ook hier stel ik (nog steeds binnen het hoofdstuk Psychologie) dezelfde vraag: volgens welke redenering kom jij tot de conclusie dat mijn reactie "heftig" zou zijn?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door herman50 » 18 jun 2016, 10:17

gusteman schreef:
herman50 schreef:dat ik me echt afvraag waarom jij zo heftig hiertegen reageer .... :?
Nou, beste herman50, ook hier stel ik (nog steeds binnen het hoofdstuk Psychologie) dezelfde vraag: volgens welke redenering kom jij tot de conclusie dat mijn reactie "heftig" zou zijn?
dus kan ik ook de vraag stellen, waarom er wél gereageerd word op het1e deel, maar niet 2e deel van m´n vraag of je zou opstaan en een cabaretier vragen over dit geen toespelingen opmerkingen moppen te maken/vertellen ..... fijne dag nog
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Gast1 » 18 jun 2016, 12:20

herman50 schreef:Vraag je er nou niet om dat je eventueel flauwe opmerkingen krijgt?
Nee.
Dat was dus gemakkelijk te beantwoorden herman50. Jouw vraag past uitstekend bij deze topic *Klik*
herman50 schreef:Als je dat zinnetje achterwege had gelaten, zou niemand iets/het opgevallen zijn
Wederom, jouw vraag past uitstekend bij deze topic *Klik*
herman50 schreef:Vraag wel af ,,als een cabaretier dit onderwerp in een show gebruikt als mop , zou je dan opstaan en zeggen he dit is een serieus onderwerp........
Nee.
Uiteraard niet.
Als ik naar een cabaretier ga, weet ik wat me te wachten kan staan, toch?
herman50 schreef:fijne [wave] nog
Ingelijks herman50, en tot nu toe is het dat zeker wat mij betreft :wink:

Gast1

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Gast1 » 18 jun 2016, 12:24

herman50 schreef:
gusteman schreef:
herman50 schreef:vraag je er nou niet om dat je eventueel flauwe opmerkingen krijgt?
Nou, beste herman50, het lijkt mij behoorlijk duidelijk te zijn dat Gast1 NIET vraagt om flauwe opmerkingen.
In tegendeel, hij vraagt duidelijk om GEEN flauwe opmerkingen te maken.

En aangezien we hier toch binnen het hoofdstuk Psychologie zitten vind ik het gepast om de volgende vraag te stellen: vanuit welke redenering ben jij, herman50, er toe gekomen om net het tegenovergestelde te denken als datgene wat Gast1 heeft bedoeld? [think]
dat ik me echt afvraag waarom jij zo heftig hiertegen reageer .... :?
Ik vind bijvoorbeeld dat gusteman niet heftig reageert, gusteman lijkt mij duidelijk te zijn, jouw 'interpretatie' ende vraag past uitstekend bij deze topic *Klik*

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Fenna » 18 jun 2016, 12:30

Ben het met Gast1 en gusteman eens. ;P!
Dit onderwerp is niets mis mee en het taboe wat er op rust zou doorbroken moeten worden.
Het heeft een helende werking hebben op je gemoedstoestand en het ontstrest en daar is niks mis mee en inderdaad beter dan een pilletje.
Laatst gewijzigd door Fenna op 18 jun 2016, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: 10 redenen om jezelf te knuffelen

Bericht door Gast1 » 18 jun 2016, 12:32

:post: Fenna.
herman50 schreef:Dus kan ik ook de vraag stellen, waarom er wél gereageerd word op het1e deel, maar niet 2e deel van m´n vraag of je zou opstaan en een cabaretier vragen over dit geen toespelingen opmerkingen moppen te maken/vertellen ..... fijne dag nog
Omdat je mijn citaat aanhaalde 'nam ik aan' dat je je met je vraag tot mij wende.
Ik was niet eerder in de gelegenheid om jouw vragen te beantwoorden.
Inmiddels heb ik dat gedaan, meen ik voorzichtig op te merken.
Verder constateer ik dat je de vraag van gusteman nog niet beantwoord hebt, wel?

Plaats reactie