Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door taigitu » 20 aug 2017, 13:46

In 1993, Deepak Chopra Showed Oprah the Power of Her Mind
The Oprah Winfrey Show
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door gusteman » 20 aug 2017, 23:21

Gedachtekracht?

Volgens Deepak Chopra was het dus de gedachtekracht van Oprah Winfrey die het ringetje in beweging bracht?
Op televisie, in één van de drukst bekeken shows van de afgelopen dertig jaar zit die kerel daar een stukje hocus-pocus op te voeren en iedereen stinkt er in?

Wat de argwaan van de kijker sowieso al zou moeten opwekken zijn de richtlijnen van Deepak; zeker wanneer hij zelf al gaat aangeven in welke richting het slingertje zal bewegen.
Want als de beweging werkelijk het gevolg is van de gedachten van Oprah dan kan hij onmogelijk op voorhand weten welke richting de slingerbeweging zal maken.
Hier geeft hij dus al aan dat de "test" niet zuiver is.
Verder is het ook interessant om te zien dat hij aangeeft dat Oprah het touwtje niet zo maar mag vasthouden, zij moet de elleboog op de knie plaatsen.
Iedereen die al eens een diepgaand neurologisch onderzoek heeft ondergaan weet dat die houding een druk op bepaalde zenuwbanen teweeg brengt waardoor de arm oncontroleerbaar gaat heen en weer bewegen, heel licht, maar voldoende om een slingertje in beweging te zetten.

Wat je hier ziet heeft niets te maken met gedachtekracht maar is gewoon een zuiver biologisch verschijnsel.

Dat wel als "bijzonder" wordt verkocht door iemand die er blijkbaar geen problemen in ziet om miljoenen mensen te bedriegen.

Gast1

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 09:04

gusteman schreef:Wat je hier ziet heeft niets te maken met gedachtekracht maar is gewoon een zuiver biologisch verschijnsel.
Afbeelding

Ik vraag me oprecht af waarom dat je hier reageert wanneer dit soort reacties van jou grosso modo 'in de lijn der verwachtingen' ligt.
Zóóóóóóó voorspelbaar. :mrgreen:

Vandaar mijn plaatje, maar je had 'm vast al door. [joker]

gusteman

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door gusteman » 21 aug 2017, 11:27

Gast1 schreef:Ik vraag me oprecht af waarom dat je hier reageert wanneer dit soort reacties van jou grosso modo 'in de lijn der verwachtingen' ligt.
Zóóóóóóó voorspelbaar. :mrgreen:
Nou, beste Gast1, ik reageer altijd, ook als het in de lijn der verwachtingen ligt, op onzin. Vooral wanneer die, verpakt als zogeheten levenswijsheid, wordt aan de man gebracht door bedriegers als die meneer Chopra.

En je vraagt je dus af "waarom" ik reageer?

Omdat die video werd geplaatst door iemand die de mening is toegedaan dat er sprake is van één of andere "gedachtekracht", terwijl overduidelijk is dat in de video een bedrieger aan het werk is.

Ik dacht dat jij op je werk ook geen problemen had om bedriegers aan de kaak te stellen?
Misschien werd dat door jouw collega's ook gezien als "voorspelbaar" maar het heeft je nooit belet om je rechtvaardigheidsgevoel te volgen.
Nou, dat is precies wat ik hier doe, voorspelbaar of niet: bedriegers ontmaskeren.
Dat kan jou toch niet onbekend overkomen, of niet?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door taigitu » 21 aug 2017, 12:22

Vijf geheimen van effectieve gedachtenkracht

Er wordt veel gesproken over het visualiseren als een middel om je leven te veranderen.
Visualiseren is niets anders dan een woord voor het handig gebruiken van
je gedachtenkracht.


Het is een feit dat wij als mens een voortdurende bron van bestellingen zijn die bewust
of onbewust elke minuut van de dag worden gemaakt. Het probleem hierbij is vaak dat
we meestal niet weten wat we bestellen totdat het in ons leven ontstaat.
Op dat moment is het te laat om daar nog iets aan te doen.
Op het moment dat je iets onaangenaams meemaakt in je leven, is het zaak om je af te
vragen wel (onbewust) deel van jou dit nu besteld heeft. Soms komen we daar echter
niet zo gemakkelijk achter, en blijven we ondertussen die ongewenste ervaringen bestellen.

Door verschillende moderne wijsgeren wordt er geopperd dat je met behulp van
visualisatie een verandering in je leven kan bewerkstelligen. Wat velen echter niet
weten is dat effectief visualiseren een kunst is die je moet beheersen. Als je deze
kunst doorhebt, dan kan je je leven werkelijk tot ongekende hoogte veranderen!

Er zijn vijf geheimen die je gaan helpen om je gedachtenkracht aan te scherpen.
Deze zullen de komende tijd één voor één de weg naar je inbox vinden, zodat ook jij
hier bewust van kan worden en nóg scherper je ideale wensen kan bestellen.
Hieronder volgt de eerste stap voor het effectief visualiseren….

Geheim 1: Mik op de maan

Moon and sun Afbeelding

Heb je dat wel eens gehad, dat je net een briljant idee kreeg en je daar meteen razend
enthousiast over werd? Je bent helemaal blij met dat inzicht of dat idee en …..….
een paar seconden later is het hoofd al weer druk bezig met allerlei bezwaren waarom
het toch niet zou kunnen of waarom je het niet zou moeten doen. Het gevolg is dat je
leuke plan steeds minder leuk wordt en je je gaat inperken naar wat ‘haalbaar’ of
‘redelijk’ lijkt.

We hebben geleerd om voorzichtig te zijn met onze wensen. Vaak wordt dit veroorzaakt
door de angst om teleurgesteld te worden. Hoe vervelend zou het namelijk zijn als we
eerst onze hoop hebben opgekrikt om vervolgens te concluderen dat we iets niet
hebben bereikt? “FALEN!” waarschuwt ons hoofd. En Falen doet pijn, dus beter maar
niet doen. Zobehoedt het hoofd/ het ego ons voor het oplopen van mogelijke pijn.
Begrijp me goed, dit mechanisme is belangrijk het leven, het houdt ons namelijk in leven
als het even spannend wordt. Het gevaar hiervan is echter dat je je doelen naar
beneden gaat bijstellen en dat je dat leuke, inspirerende en blijmakende doel nooit zal bereiken.

Het hoofd kan alleen maar denken aan het verleden of de toekomst.
Bij het maken van een nieuw plan zal het hoofd redeneren vanuit ervaringen die je in
het verleden hebt gehad. Aan de hand van die ervaringen projecteert het vervolgens
een voorstelling naar de toekomst. Deze voorstelling is per definitie bekrompen,
aangezien de ervaringen in het verleden maar één van de vele mogelijkheden zijn voor
hoe een bepaalde situatie kan aflopen. Bij investeringsreclame zegt men: “resultaten
behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst”. Nou, zo werkt het dus
ook in ons leven. Een positieve ervaring in het verleden is geen garantie voor een
positieve afloop in de toekomst, maar het tegengestelde is ook niet waar!
Een negatieve ervaring in het verleden is geen garantie voor eennegatieve ervaring in
de toekomst.
Wat het hoofd namelijk niet weet, is dat wij allemaal in verbinding staan met een veld
van onbeperkte mogelijkheden en dat het simpelweg een kwestie is van kiezen om te
bepalen wat er uiteindelijk wordt neergezet. Waar de aandacht is, volgt namelijk
energie en dát is wat je gaat ervaren. Hetgeen wat dus de meeste aandacht krijgt,
krijgt de meeste voorrang bij de creatie. Zo simpel is het!

Wat je het beste kan doen, is je doel zo groot mogelijk neerzetten.
Op deze manier gaat je interne navigator alles richten op dat doel.
Mochten er onderweg kinken in de kabel komen, dan kom je uiteindelijk nog steeds
hoger uit dan als je vanaf het begin je doel al naar beneden had bijgesteld.

Bij het visualiseren is voorzichtigheid dus contraproductief. Zorg dat je voor je hoogste
doel mikt. Mik dus op de maan! Als het tegenzit, beland je altijd nog tussen de sterren.

DENK GROOT is dus het devies. Wat je namelijk ook wenst, je hele systeem gaat
zich er op richten om je te helpen dit te behalen. Als alles mogelijk is vanuit het veld
van onbeperkte mogelijkheden, waarom zou je dan jezelf bij voorbaat al beperken?

Geef het hoofd geen kans en zet datgene neer wat je werkelijk wenst.

http://powerthinking.nl/vijf-geheimen-v ... tenkracht/
Iedereen kan proberen, door een ring aan een touwtje, proberen of het hen lukt om die
ring te laten draaien. Het vergt concentratie en je moet voor de mogelijkheid open staan.
Als je al een innerlijke dialoog hebt van 'dat is onmogelijk' dan zal die ring mogelijk niet
gaan draaien. Dan kan je aanvoeren dat het hocus pocus of onzin is....... enz.
Gusteman schreef:
Wat de argwaan van de kijker sowieso al zou moeten opwekken zijn de richtlijnen van
Deepak; zeker wanneer hij zelf al gaat aangeven in welke richting het slingertje zal
bewegen.
Want als de beweging werkelijk het gevolg is van de gedachten van Oprah dan kan
hij onmogelijk op voorhand weten welke richting de slingerbeweging zal maken
.
Hier geeft hij dus al aan dat de "test" niet zuiver is.
??????????
Hij geeft aan wat Oprah moet doen, namelijk visualiseren dat de slinger rechts-om of
links-om draait of terug, en het gebeurt! Hoezo is de 'test' niet zuiver?
En hoezo het woordje test tussen aanhalingstekens.

Het is leuk en verrassend om dit (op een regenachtige dag?) eens met een groepje uit
te proberen. Het kan iets toevoegen, uitgaande in hoeverre je denkt, of van mening
bent dat het mogelijk/onmogelijk is. Positief als je gelijk krijgt, en positief als je geen
gelijk hebt, maar het so wie so iets aan je belevingswereld toevoegt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door herman50 » 21 aug 2017, 13:02

heb zojuist het filmpje bekeken en zeker van 1min 19 tot 1,36 beet/beweegt Ophra heel fijntjes met haar vingers ook bij antwoorden gaat het sneller ,, zou het niet ´eerlijker´ overkomen als het touwtje word vastgemaakt een een driepoot o i d . ?
het lijkt me dat ook de adem van genoemde heer -zo dichtbij - voor enige beweging kan zorgen
máár t is leuk om naar te kijken fijne namiddag ;P!
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 13:02

gusteman schreef:... terwijl overduidelijk is dat in de video een bedrieger aan het werk is.
Hoe weet je dat gusteman?
gusteman schreef:Ik dacht dat jij op je werk ook geen problemen had om bedriegers aan de kaak te stellen?
Klopt, maar ik kan dat dan wel onderbouwen.
Mijn onderbouwing is onderzocht door experts en ik bleek meer gelijk te hebben dan dat ik dacht.
Overigens werd het naderhand ook volmondig toegegeven.
Kun jij jouw bewering onderbouwen inzake Chopra?
gusteman schreef:Misschien werd dat door jouw collega's ook gezien als "voorspelbaar" maar het heeft je nooit belet om je rechtvaardigheidsgevoel te volgen.
Ik kan je niet volgen in dezen.
Zoals je voorstelbaar tussen aanhalingstekens zet is overigens incorrect. Later in deze tekst meer hierover.
Mijn collega's hebben mij geholpen om een en ander aan de kaak te stellen en hebben mij onweerlegbare bewijzen geleverd.
Ook ik had onweerlegbare bewijzen.
gusteman schreef:Nou, dat is precies wat ik hier doe, voorspelbaar of niet: bedriegers ontmaskeren.
Zozo ... is dat zo mijn beste gusteman?
Ik heb nog niets gezien of vernomen van jouw onweerlegbare bewijzen.
Ik lees van 'hocus-pocus' en van jouw -mij niet onbekende- gedachtegang, zoekende naar 'bedrog'. :grin:
Ik lees iets van 'iedereen die een diepgaand neurologisch onderzoek heeft ondergaan weet dat die houding een druk op bepaalde zenuwbanen teweeg brengt waardoor de arm oncontroleerbaar gaat heen en weer bewegen, heel licht, maar voldoende om een slingertje in beweging te zetten.
Zozo ... die zenuwbanen toch ...
Grappig dat die zenuwbanen dan ook zomaar de slingerbeweging in een andere richting kunnen zetten.
Dat is toch op z'n minst gezegd erg opmerkelijk, niet dan?
Best wel interessant maar voor mij is dit verre van steekhoudend en inderdaad, het doet me wel aan mijn werkgever denken.
gusteman schreef:Dat kan jou toch niet onbekend overkomen, of niet?
Zoals ik dan ook al schreef, mijn hoogbegaafde allerbeste.
Merkwaardig dat het mij overigens opvalt dat je er weer anderen bij aan het halen bent ...
Ik ben heel even een gedachtelezer en ik weet wat je nu denkt.

Zullen we het bij het topic houden en mijn werkgever er voortaan even buiten laten?
By the way ... die 'bedrieger' van jou heeft meer dan veertig boeken geschreven en zijn werken zijn in 35 talen vertaald.
Daarnaast heeft hij vele videobanden en geluidscassettes uitgegeven.
Chopra werd in 1999 door het tijdschrift TIME Magazine uitgeroepen als een van de honderd grootste helden en idolen van de twintigste eeuw.

Als laatste sluit ik aan bij taigitu:
taigitu schreef:Hij geeft aan wat Oprah moet doen, namelijk visualiseren dat de slinger rechts-om of links-om draait of terug, en het gebeurt!
Hoezo is de 'test' niet zuiver?
En hoezo het woordje test tussen aanhalingstekens.
... waarbij mij opvalt dat taigitu de leestekens correct gebruikt en jij niet.
Jij gebruikt dubbele aanhalingstekens daar waar je enkele dient te gebruiken.
een laatste poging *klik* ... waar ik je al eerder op wees en waar je je vervolgens (ahum, ahum) niets van aantrekt als hoogbegaafde.

Ik ga een hapje eten en daarna weer lekker wandelen met het hondje van mijn Moeder.

gusteman

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door gusteman » 21 aug 2017, 14:52

Gast1 schreef:... waarbij mij opvalt dat taigitu de leestekens correct gebruikt en jij niet.
Jij gebruikt dubbele aanhalingstekens daar waar je enkele dient te gebruiken.
een laatste poging *klik* ... waar ik je al eerder op wees en waar je je vervolgens (ahum, ahum) niets van aantrekt als hoogbegaafde.
Als notoire dwarsligger verkies ik in dezen om te doen wat door de Taalunie wordt toegestaan, alhoewel hun advies is "om het niet te doen".
Wikipedia/Aanhalingstekens schreef:De Nederlandse Taalunie geeft aan dat dit gebruik van aanhalingstekens voorkomt en toegestaan is, maar adviseert toch om het niet te doen omdat aanhalingstekens normaliter een citaat aangeven.
Gast1 schreef:Zozo ... is dat zo mijn beste gusteman?
Ik heb nog niets gezien of vernomen van jouw onweerlegbare bewijzen.
Alles in de juiste volgorde, beste Gast1.
Eerst dient te worden bewezen dat wat in de video te zien is ook effectief het gevolg is van "gedachtekracht" want dat is wat wordt beweerd.
Tot zolang dat niet bewezen is blijft mijn standpunt betwistbaar maar minstens even valide als dat van Chopra.
Gast1 schreef:Zozo ... die zenuwbanen toch ...
Grappig dat die zenuwbanen dan ook zomaar de slingerbeweging in een andere richting kunnen zetten.
Dat is toch op z'n minst gezegd erg opmerkelijk, niet dan?
Is dat opmerkelijk? Waarom dan wel?
Gast1 schreef:By the way ... die 'bedrieger' van jou heeft meer dan veertig boeken geschreven en zijn werken zijn in 35 talen vertaald.
Daarnaast heeft hij vele videobanden en geluidscassettes uitgegeven.
Chopra werd in 1999 door het tijdschrift TIME Magazine uitgeroepen als een van de honderd grootste helden en idolen van de twintigste eeuw.
Mega Mindy is ook een held en idool.
So what?
Is het schrijven van boeken nu ook al een bewijs voor het waarheidsgehalte van de inhoud van die boeken?

Gast1

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Gast1 » 21 aug 2017, 17:41

gusteman schreef:Als notoire dwarsligger verkies ik in dezen om te doen wat door de Taalunie wordt toegestaan, alhoewel hun advies is "om het niet te doen".
Hoewel ik dat allang wist, siert jou deze zelfkennis.
Ik heb echter geen zin om met notoire dwarsliggers te communiceren.
Erg vermoeiend uiteindelijk, maar ik vond onze eerdere discussies daarentegen niet vermoeiend, integendeel zelfs.
Ik heb me geamuseerd en tal van bevestigingen gekregen.
Een van deze bevestigingen vind ik hier al direct van jezelf.
Je bent een notoire dwarsligger en dat niet alleen ...

:loveU:


Gast1

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Gast1 » 22 aug 2017, 04:34

Jouw eigen gedachtekracht pruttelt overigens toch nog een beetje na bij mij ...
gusteman schreef:Eerst dient te worden bewezen dat wat in de video te zien is ook effectief het gevolg is van "gedachtekracht" want dat is wat wordt beweerd.
Alvorens echter het tegendeel te bewijzen, bestempel jij Chopra overduidelijk tot een bedrieger, waarbij je niet in de gaten hebt wat je hier schrijft ...
gusteman schreef:Tot zolang dat niet bewezen is blijft mijn standpunt betwistbaar maar minstens even valide als dat van Chopra.
... dus jouw bewering over Chopra is ook betwistbaar, toch veroordeel ende bestempel je hem tot een bedrieger.
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Zozo ... die zenuwbanen toch ...
Grappig dat die zenuwbanen dan ook zomaar de slingerbeweging in een andere richting kunnen zetten.
Dat is toch op z'n minst gezegd erg opmerkelijk, niet dan?
Is dat opmerkelijk? Waarom dan wel?
Ook hier weer erg typisch.
In plaats hiervan een explicatie te geven, geef je mij mijn vragen terug. Een bekend fenomeen van jou.
Hier start de vermoeiing al in de discussie.
gusteman schreef:
Gast1 schreef:By the way ... die 'bedrieger' van jou heeft meer dan veertig boeken geschreven en zijn werken zijn in 35 talen vertaald.
Daarnaast heeft hij vele videobanden en geluidscassettes uitgegeven.
Chopra werd in 1999 door het tijdschrift TIME Magazine uitgeroepen als een van de honderd grootste helden en idolen van de twintigste eeuw.
Mega Mindy is ook een held en idool.
So what?
Is het schrijven van boeken nu ook al een bewijs voor het waarheidsgehalte van de inhoud van die boeken?
En daar gaan we weer hoor.
Je vult alweer in en ook op dat gebied blijkt je een kei te zijn in dwarsliggerij, maar nog veel meer in halsstarrigheid -in het kader van 'het blijven invullen'-.
Dat bewijst ook het blijven gebruiken van die aanhalingstekens.
Nergens heb ik geschreven dat het schrijven van boeken een bewijs voor het waarheidsgehalte van die boeken is.

Yes! Ik twijfelde nog even om in discussie te gaan met jou omdat ik het eerder amusant vond.
Inmiddels echter constateer ik bij mezelf, dat je bij mij een beetje overkomt als een pedante betweterige wijsneus.
Een beetje een vervelend mannetje en zo gaan er van jou dertien in een dozijn ...

Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door taigitu » 22 aug 2017, 08:46

@ Gusteman en Pierre

Een vriendelijk verzoek.... kunnen jullie weer samen gaan discussiëren over elkaar
op de site http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... &start=200 ?
Want ook hier komen jullie er niet uit samen, maar het is voor mij en misschien anderen
niet interessant hoe jullie elkaar digitaal 'ontleden'.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Gast1 » 22 aug 2017, 08:53

taigitu schreef:@ Gusteman en Pierre

Een vriendelijk verzoek.... kunnen jullie weer samen gaan discussiëren over elkaar op de site http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... &start=200 ?
Want ook hier komen jullie er niet uit samen, maar het is voor mij en misschien anderen niet interessant hoe jullie elkaar digitaal 'ontleden'.
Op het aangehaalde topic had ik al geschreven dat ik aldaar niet meer zou reageren.
Dus ben ik ook niet van plan dat te doen.
Hier poogde ik het nog even om daarna tot de trage conclusie te komen dat ik de discussie met gusteman ook hier staak.
Ik had echter nog even een 'napruteling' ... gaapte en sloot af.
Vooral met gusteman.

Jouw vriendelijk verzoek was dus onnodig.

Overigens ben ik steeds bij het topic gebleven op één keer na, toen gaf ik een reactie op dat wat gusteman schreef.
Dus laat het hier alsjeblieft bij, dat is mijn vriendelijk verzoek.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Tammy » 22 aug 2017, 09:11

Taigitu haar verzoek is niet onnodig geweest beste Gast1. :wink:
Ze was mij net voor anders had ik dat verzoek ingediend.
Ik zie heel goed wat er tussen jou en Gusteman aan het afspelen is.
Dat kan en dat mag daar bemoei ik me niet mee.
Maar als het anderen topics gaat overschaduwen bemoei ik me er wel mee.

Taigitu haar verzoek is terecht amigo.
Napruteling of niet, zo kunnen we aan de gang blijven.

Dus vanaf hier weer ontopic voor iedereen. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.


Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door MetalPig » 22 aug 2017, 10:39

Gast1 schreef:Ik vraag me oprecht af waarom dat je hier reageert wanneer dit soort reacties van jou grosso modo 'in de lijn der verwachtingen' ligt.
Zóóóóóóó voorspelbaar. :mrgreen:
En hoe verschilt dat van jouw reactie?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Tammy » 22 aug 2017, 14:05

Ok Gast1. :hands:

MetalPig, voor iedereen weer graag ontopic.
Eventueel ongenoegen graag in een daarvoor bestemde topic. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door taigitu » 24 aug 2017, 10:04

Wat Oprah in de video in haar hand heeft en laat slingeren is in feite een simpele pendel.
Een instrument wat je kan gebruiken, en werd gebruikt, voor verschillende doeleinden.
Hieronder wat meer info.
Wat is een pendel eigenlijk?

Afbeelding

Simpelweg, een pendel is een klein gewichtje aan een draadje of kettinkje zoals hiernaast afgebeeld staat. Vorm, materiaal enzovoort. Kan verschillen naar behoefte of voorkeur. Daar zijn geen bepaalde regels voor. Je kan op paranormale beurzen of bepaalde winkels allerlei soorten kopen of zelf eentje maken. Een pendel is iets persoonlijks, dus neem de tijd ervoor om een pendel uit te kiezen of te maken. Zorg ervoor dat het koord of ketting niet langer is als je onderarm.

Wat is “pendelen”?

Eenvoudig gezegd, het raadplegen van je ‘onbewuste’ door middel van een pendel. Via vragen beweeg je onbewust de pendel een bepaalde richting op. Aan de hand van de beweging kan je je antwoord daaruit interpreteren. Het bewegen van de pendel gaat niet via spierkracht, maar meer d.m.v. energie/gedachten kracht.

Pendelen is dus uitermate geschikt voor het beantwoorden van persoonlijke vragen voor meer inzicht in jezelf, het uit-pendelen van je chakra’s en het opsporen van lichamelijke aandoeningen.

Pendelen heeft dus niets te maken met “geesten oproepen” of toekomst voorspellen.

Voorbeeld: je weet al dat je vanmiddag naar school van je kind gaat voor het rapporten verhaaltje. Onbewust weet je al een beetje hoe dit gesprek gaat verlopen, je onderbewuste slaat meer op dan je denkt…zonder dat je je dit realiseert zie/hoor je vaak al veel meer van je kind dan dat je denkt. Zou je van tevoren dit uit gaan pendelen, dan heb je grote kans dat je het gesprek vooraf al heel aardig hebt kunnen “voorspellen”.

Ik zelf ben soms helderziend en helder-horend, maar veel vaker “weet” ik gewoon iets. Vraag me niet precies hoe dat werkt, maar het is iets wat voor mij de normaalste zaak van de wereld is (en voor heel veel mensen) Als extra bevestiging vraag ik mijn onderbewuste dan soms via de pendel of het klopt…dit omdat ik soms dingen door krijg die WEL kloppen, maar soms is de interpretatie over tijd, personen, etnzovoort niet helemaal duidelijk. Soms is het gewoon bedoeld om die persoon te waarschuwen voor een klein stukje verkeerde weg in haar /zijn leven. Ook krijg ik soms dingen door die erg ongeloofwaardig lijken te zijn en dan is een pendel ook een heerlijk instrument om bevestiging te vinden…soort dubbel blind onderzoek dus! Inmiddels ben ik zo vertrouwt geraakt met alle valkuilen die er zitten in het pendelen, dat ik redelijk snel aan de beweging van het draadje voel of ik op de verkeerde weg zit, of dat ik mijn eigen wensen/dromen/angsten de uitslag iets teveel kleuren! Want dat kan een van de grootste fouten zijn die je met pendelen kunt maken! Maar ook zonder deze ervaring kun je met enige hulp/aanwijzingen ook er achter komen of je zuiver bezig bent

Hoe werkt een pendel?

Pendelen is een andere vorm van radiësthesie, net als wichelroeden lopen. Beiden vormen werken volgens hetzelfde principe, maar het doel is iets anders.

De pendel wordt, in tegenstelling tot de wichelroede, meestal binnenshuis gebruikt.

De slingerende, rechtlijnige of cirkelende bewegingen die een pendel boven een object, bijvoorbeeld een foto, portefeuille of (liefdes) brief ,pendelkaart enzovoort maakt, ontstaan door onbewuste spierreacties die naar de hand worden geleid. Door aan deze bewegingen vaste betekenissen te hechten, krijgt je als pendelaar antwoorden op de vragen die je over het uit te pendelen voorwerp of individu stelt.

Het feit dat je heel bewust hand en vingers stilhoudt, terwijl de pendel toch beweegt, is natuurlijk fascinerend. Het lijkt wel “boven natuurlijk” alleen kun je je afvragen als nuchtere Hollander of je die hand wel echt stilhoudt. Bewust wel doen, die hand stilhouden, anders heeft het pendelen helemaal geen zin. Het principe van het pendelen is dat alles onbewust gebeurt. Als je in een laboratorium proeven zou doen, zul je wel degelijk piepkleine, onmerkbare beweginkjes kunnen constateren.

Hoe betrouwbaar is een pendel?

Een pendel zet onbewuste zenuwimpulsen om in beweging. Vaak zeggen mensen dat het zeker is dat hun pendel uit zichzelf beweegt. Dat is dus een veelvoorkomend misverstand. Het eigen-bewustzijn dient te worden uitgeschakeld en dat blijkt in de praktijk toch ook heel moeilijk en misschien ook niet ten alle tijden te lukken. Of de pendel goed werkt is dus geheel afhankelijk van degene die het instrument bedient. Er zijn diverse testsituaties geweest waaraan pendelaars hebben meegewerkt waaruit de betrouwbaarheid van de pendel niet zo goed naar voren is gekomen. De conclusie is dus eigenlijk dat er goede en minder goede pendelaars zijn, maar dat de pendel wel degelijk kan werken.

Welke toepassingen zijn er voor een pendel?

Wanneer je nuchter blijft, dan zijn er vele toepassingen te bedenken en kun je van alles uit-pendelen…tenminste….zolang je er vanuit durft te gaan dat jouw onderbewuste aardige trucs uit kan halen met je…en daardoor ook via je pendel (Angsten en wensen spelen soms een sterke rol in je onderbewuste)

* Gezondheid is een apart toepassingsgebied waar een aantal boeken over in de handel zijn, het is moeilijk voor een leek om zonder voldoende achtergrond en kennis een goede diagnose te stellen.
Toch kun je wel simpele en doeltreffende vragen stellen over voeding, kruiden en andere zaken die je gezondheid kunnen bevorderen of verbeteren.

* Edelstenen, goud, zilver enzovoort hebben allemaal een eigen “stralingsuitslag” en kunnen makkelijk op zuiverheid uit getest kunnen worden via een pendel.

* Vragen uit je onderbewuste. Als voorbeeld…Je beste vriend vraagt of je samen met hem in zaken wilt. Je gevoel van waardering en vriendschap verhindert je soms om te zien dat hij op zakelijk gebied niet echt een succes is, terwijl je dat in je onderbewuste wel goed weet. De pendel zal in dit geval dus nee zeggen terwijl je hart “ja” roept.

* Ook als je vragen hebt waarbij je opvoeding, waarden en normen soms erg duidelijk hun stempel drukken op iets, kun je met de pendel soms verrassende antwoorden krijgen over “hoe je werkelijk denkt of voelt”.

* Overeenkomsten van stoffen en je eigen lichaam. Vooral bij homeopathische medicijnen e.d. is dit een handige toepassing. Onbewust reageert je lichaam op de nabijheid van verschillende stoffen.

Wanneer je een pendel houd tussen je lichaam/hand en (bijvoorbeeld) een kruid zul je via de pendelbeweging kunnen merken of deze stof in het lichaam aanwezig is. De pendel zal in dat geval een cirkel beweging maken omdat de energie van het kruid op tafel en in het het lichaam elkaar herkennen. Bij een tekort van het kruid zal het lichaam reageren door via de pendel een rechte verbinding te maken en bij een weerstand van het lichaam zal er een scheidingsbeweging komen van de pendel
Het stellen van de juiste vragen hierbij kan daarna soms heel handig zijn. Als ik een sigaret naast me leg en ik op dat moment een nicotinebehoefte heb, zal de pendel aangeven dat ik die sigaret nodig heb. Wanneer ik daarna vraag of deze sigaret ook gezond voor me is zal de pendel toch een “nee” beweging maken!

* Zoeken naar verloren voorwerpen. Ken je dat? Je legt zonder er bij na te denken je sleutel ergens neer en een dag later heb je geen idee meer of je hoe dan ook dat ding de laatste dagen ergens gezien hebt. Op verschillende manieren is via de pendel je geheugen te onderzoeken, welke plaats je uitgezocht had om deze verdwijntruc te creëren.

Als 1e is het belangrijk om een pendel te maken of uit te zoeken die bij je past. Daarnaast is het ook een voordeel als je in staat bent tot het “leeg-maken”van je gedachten…bijvoorbeeld via ontspanningsoefeningen of meditatie. Deze ontspanning zul je steeds sneller op kunnen roepen naar mate je vaker pendelt.

Ga met je gekozen pendel zitten aan een hoge tafel met een neutrale ondergrond zoals hout of glas en probeer een goede relaxte houding te vinden. Zet je voeten goed naast elkaar op de grond, je linkerhand met open vingers op je knie of achter je rug en in je rechterhand de pendel.

Zet je elleboog op tafel en zorg ervoor dat je pols niet knikt, het moet in recht lijn zijn met je arm terwijl de pendel dan zo’n 3-5 cm boven tafel zweeft. De pendel hou je vast tussen je duim en wijsvinger en zorg ervoor dat je hem stil houd. Hierna kun je kijken wat voor jou de beweging is voor ja, nee, enzovoort. Dus zeg in gedachten ja of vraag iets heel makkelijks, waarvan het antwoord alleen ja kan zijn. Het kan zijn dat de pendel dan in een kring gaat bewegen, met de klok mee of hij maakt een opwaartse “ja-knik” beweging.

Hierna doe je dit hetzelfde met ‘nee’, ‘misschien’ en ‘weet niet’! Lukt dit niet allemaal in 1x, wanhoop dan niet, misschien ben je nog niet ontspannen genoeg of heb je iets meer tijd nodig. Voor nee, komt meestal de omgekeerde beweging van het ja , voor misschien gaat de pendel meestal ellipsvormige beweging maken met de klok mee of van links onder naar rechtsboven en het weet niet is daar weer het tegenovergestelde aan. Uiteindelijk kun je door dit vaak genoeg te doen ook gaan voelen of je de pendel bewust aan het sturen bent of dat het echt uit je onderbewustzijn komt. Blijf vragen stellen waarbij je zeker bent van het antwoord en ga pas daarna voorzichtig een stapje verder.

Pendelprocedure

* ontspan je en maak je zoveel mogelijk leeg. Wat het misschien makkelijker maakt is een soort nieuwsgierige open houding aan te nemen.

* formuleer een duidelijke vraag, waarbij maar 1 antwoord mogelijk is. Vraag bv niet of het mooi weer wordt morgen…want wat is “mooi weer”? Wat de strandganger mooi vind, kan een ramp zijn voor een agrariër. Het helpt ook om de vraag eerst op te schrijven en deze goed in gedachten nemen.

* Pak de pendel en neem een goede houding aan. (benen naast elkaar op de grond, hand die geen pendel vast heeft leg je “open” neer, tenzij je iets vast hebt waarvan je de energie uitpendeld.

* vraag met de pendel of je nu kunt/mag pendelen en let goed op het antwoord. Krijg je een negatief antwoord, stop dan of kies een ander gebied waar je vragen over wilt stellen.

* stel hierna de vraag en neem hierbij een nieuwsgierige houding aan.

Volg met je ogen de baan die de pendel beschrijft, zodat je hem niet beïnvloed. Bij het antwoord kun je hierna vragen of het antwoord klopt. Hierna kun je zo nodig aanvullende vragen stellen, waarbij je tussendoor probeert om de pendel steeds opnieuw de neutrale houding aan te nemen.

* Na het pendelen is het een goede gewoonte om je pendel even te reinigen onder stromend water en op te laten drogen in de zon.

Ook in bergkristal water of via Reiki kun je de pendel ontdoen van overtollig energie. Voor het uit-pendelen van stoffen/ medicijnen kun je het beste je pendel tussen de stof en het lichaam (bv hand) houden en kijken naar de beweging die de pendel maakt als reactie tussen de beide energie?.
Een scheidingsbeweging is dat er geen overeenkomst/herkenning is. Een cirkel zal aangeven dat er een herkenning is van beide stoffen (nadere vraagstelling zal nodig kunnen zijn om te bekijken of de stof ook nog aangevuld moet worden). Heel duidelijk wordt het als de beide energieën zich willen gaan verbinden door middel van de pendelbeweging. Verder is er ook een mogelijkheid om gebruik te maken van pendelkaarten. Deze zijn voor verschillende doeleinden te verkrijgen in de boekhandel of new age winkel, maar ook zelf te maken.

Adviezen

Gebruik van de pendel is persoonlijk, dus leen hem bij voorkeur niet uit.

Roep geen geesten op met je pendel en gebruik hem ook niet boven een Ouija bord (net zo gevaarlijk als glaasje draaien!!!).

Vragen over tijdstip van overlijden zijn (behalve totaal onbetrouwbaar) ook in meeste gevallen niet toelaatbaar.

Let ook op dat je niet de privacy van anderen schend door vragen te stellen zonder dat zij dat weten. Vraag steeds weer toestemming aan de betrokkene!

Gebruik voor het uit-pendelen van anderen iets waar hun energie in aanwezig is, bv een foto, geschreven vraag, plukje haar, of…(misschien nog beter) de persoon zelf! (kan soms ook storend werken omdat je dan niet voldoende ontspannen bent).

Laat niet je leven leiden door de pendel en let goed op de signalen dat je je eigen kunnen overschrijd.

Probeer steeds controle vragen te bedenken om wat zekerder te zijn van de uitslag.

Realiseer je dat vragen over de toekomst weinig of geen betrouwbare antwoorden oplevert, vaak krijg je hierbij het antwoord vanuit je eigen wensen, je angsten of je ervaringen vanuit het verleden. Wij raden af om bezig te zijn met toekomstvoorspellingen.

Bevestiging vragen over zaken die je op een andere manier “binnen kreeg” is natuurlijk iets anders en werkt vaak wel goed, mits je een flinke dosis gezond verstand mee laat spelen.

Zitten er boze (duistere) krachten achter de pendel?

Natuurlijk gaan er achter een pendel niet meer boze krachten schuilt dan (bijvoorbeeld) achter een koekenpan of een aardappelschilmesje. Wat niet wil zeggen dat ik niet iemand met een koekenpan op zijn hoofd kan slaan, of het mesje gebruiken om iemand te verwonden. Maar dan zit het kwaad niet in de dingen, maar in mijzelf! Ik ben dan als het kind dat zijn hoofdje stoot en vervolgens de tafel waartegen dat gebeurde klappen geeft: ‘stoute tafel’. Er zijn mensen die een pendel gebruiken om via een soort Ouija bord in contact te komen met energieën die niet meer lijfelijk aanwezig zijn.
Dat ‘contact zoeken’ is gevaarlijk spel en raden wij af, bovendien blijkt een pendel dan ook nog eens heel vaak een verkeerde uitleg te geven.

Tenslotte
De meeste mensen (70 a 80 procent) kunnen pendelen, het is niet moeilijk maar vraagt om de juiste techniek en vooral veel oefening. Als je een pendel hebt gekocht/ gemaakt dan kan je hem even uittesten bij een waterkraan. Hou de pendel bij de kraan als het water stroomt. De pendel zal dan in beweging komen. Sluit je de kraan dan zal de pendel stilstaan. De pendel voelt de aanwezigheid van het water. Wichelroeden lopen, waarmee men water in de grond zoekt is ook een vorm van pendelen. Door middel van pendelen is het mogelijk om subtiele krachten en energie op te zoeken met je onderbewuste die anders verborgen blijven.

http://www.practicalspiritualityschool.com/nl/pendelen/
Pendelen is van alle tijden. Zelf heb ik in een spiritueel weekend met meerdere mensen
gependeld in een bosrijke omgeving. Leuk was daarbij dat verschillende mensen op
bepaalde plekken dezelfde reacties kregen van hun pendel. Hierbij vermoeden wij dat
het wateraders waren waar de pendel op reageerde. Maar ook binnenshuis is het
interessant om te pendelen met planten of voedsel.
Verhalen over de pendel of wichelroede, vinden we al ver voor Mozes tijd. .
Verhalen over de pendel of wichelroede vinden we al in de Chinese kronieken al.
Verhalen over wichelroedelopers of pendelaars die eerst terreinen moesten onderzoeken op stralingen alvorens er een nederzetting of een versterkte burcht van een krijgsheer zou worden gebouwd.
De oude Egyptenaren wichelden eerst de plaatsen uit vooraleer zij een piramide bouwden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door gusteman » 24 aug 2017, 12:20

Gast1 schreef:Ik lees iets van 'iedereen die een diepgaand neurologisch onderzoek heeft ondergaan weet dat die houding een druk op bepaalde zenuwbanen teweeg brengt waardoor de arm oncontroleerbaar gaat heen en weer bewegen, heel licht, maar voldoende om een slingertje in beweging te zetten.
Zozo ... die zenuwbanen toch ...
Pendelen schreef:Een pendel zet onbewuste zenuwimpulsen om in beweging.

______________
Ik onthoud mij van elke commentaar; zie de link in mijn onderschrift.

Gast1

Re: Gedachtenkracht - Deepak Chopra met Oprah

Bericht door Gast1 » 24 aug 2017, 12:22

taigitu schreef:
Verhalen over de pendel of wichelroede, vinden we al ver voor Mozes tijd.
Verhalen over de pendel of wichelroede vinden we al in de Chinese kronieken al.
Verhalen over wichelroedelopers of pendelaars die eerst terreinen moesten onderzoeken op stralingen alvorens er een nederzetting of een versterkte burcht van een krijgsheer zou worden gebouwd.
De oude Egyptenaren wichelden eerst de plaatsen uit vooraleer zij een piramide bouwden.
Wat die wichelroede betreft ...

Een opmerkelijk waargebeurd verhaal:

Onze buren hebben van alles geprobeerd om kinderen te krijgen.
Na 5 miskramen -akelige woorden trouwens- schakelden ze een wichelroedeloper in.
Ze geloofden er totaal niet in, maar waren radeloos.
Het was een oude man die een paar 'plaatjes' in een paar kamers plaatste en jawel hoor, nadien werden hun twee kinderen geboren.
De oudste is inmiddels ruim 25 jaar, net als onze dochter.

Wij hebben die problemen die onze buren hadden, gelukkig niet zelf gehad.
Maar we hebben wel een poos andere dingen ervaren.
Onze tweede zoon heeft ons bijna drie jaar elke nacht wakker gehouden door ons minimaal twee tot drie keer te wekken met zijn huilen.
Ons geduld werd erg op de proef gesteld.
Onze dochter van inmiddels 25 jaar, die op een andere kamer sliep had het 's nachts altijd heel koud.

Dus ook wij naar een wichelroedeloper.
Alexander van de Pas, een jonge erg drukke gast waar je een beetje zenuwachtig van kon worden.
Hij vertelde over hartmannlijnen en leylijnen, over breuken en wateraders.
Hij ontdekte van alles en vertelde ons de bedden van onze kinderen te verplaatsten.
Hij vroeg ons of onze buren de slaapkamer tegen onze slaapkamer gesitueerd hebben, waarop wij dat bevestigden.
Alex vertelde ons dat die buren erg voorzichtig moesten zijn met hun gezondheid en dat ze mogelijk geen kinderen kunnen krijgen.
Er liep bij hun een waterader door hun slaapkamer die zich daar waar het bed stond, een breuk kruiste.
Hij wees naar een huis van onze achterburen waar volgens hem ook grote problemen waren, ook daar liep een waterader naar toe waarbij zelfs twee breuken het huis kruisten.
Hij kon onmogelijk weten wat ik wist en dat dat mijn ouderlijk huis was en hij vertelde dat daar heel veel onbalans was.
Dat zal ik nooit meer vergeten.

Alex ontdekte overigens dat ook ik wichelroede kon lopen.
Hij vroeg een plattegrond van het huis en tekende daar de hartmannlijnen, de breuken en de wateraders op.
Een dag later ging ik naar de buren met de plattegrond en zij haalden ook hun plattegrond erbij.
Hun wichelroedeloper had ook de lijnen opgetekend.

Alle lijnen liepen werkelijk nagenoeg exact in elkaar over en dat wat Alex ons vertelde -dat er dus bij hun een waterader door hun slaapkamer liep die zich daar waar het bed stond, een breuk kruiste- klopte precies.
Ik kreeg van Alexander een boekje van Mariano Bueno; 'Stoorvelden in onze woning' wat nu voor me ligt.

Mijn onderschrift: 'Geloof het of niet' ... heb ik zorgvuldig gekozen.

Plaats reactie