Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Speciaal voor onderwerpen die de psyche betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Bericht door taigitu » 10 sep 2018, 12:02

Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

9 september 2018

Afbeelding

Kiezers hebben steeds minder vertrouwen in D66-leider Alexander Pechtold, blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond.
Toen Pechtold tussen 2006 en 2017 in de oppositie zat was hij steeds één van de drie fractievoorzitters in wie kiezers het meeste vertrouwen hadden.
Nu staat hij op de tiende plek.
Klaas Dijkhoff (VVD) geniet het meeste vertrouwen, gevolgd door Lilian Marijnissen (SP) en Gert-Jan Segers (ChristenUnie).

Verhalen over privéleven
Van alle fractievoorzitters scoort Pechtold het laagst (6,1) bij zijn achterban.
Vermoedelijk hebben de verhalen over zijn privéleven een rol gespeeld. Pechtold had een affaire met een D66-raadslid uit Meppel.
De meeste andere fractievoorzitters scoren bij hun eigen kiezers tussen de 7 en 8.

De Hond stelde meer vragen over politici en hun privacy. Van de ondervraagde kiezers vindt 43 procent dat wat een politicus privé doet
buiten de publiciteit moet blijven. Van de D66-kiezers vindt zelfs twee derde dat.

Meer dan de helft van de ondervraagden vindt dat nu de kwestie van Pechtold in de openbaarheid is gekomen,
hij er wel tekst en uitleg over zou moeten geven.

Aantal zetels van D66 het laagst in acht jaar
Ook het aantal zetels van D66 is het laagst in acht jaar. Als er nu verkiezingen zouden zijn, haalt de partij elf zetels, net als het CDA.
Voor de christendemocraten is het de laagste score in zes jaar. De coalitie zou uitkomen op 55 zetels.
In werkelijkheid hebben VVD, D66, CDA en ChristenUnie op dit moment een nipte meerderheid van 76 zetels in de Tweede Kamer.

De peiling is gehouden voordat bekend werd dat de twee Armeense kinderen Lili en Howick in Nederland mogen blijven.
Over die beslissing van staatssecretaris Mark Harbers (VVD, Justitie en Veiligheid) en de weg daarnaartoe was in politiek Den Haag veel te doen.

Door: Sikko Debbenhof
https://wnl.tv/2018/09/09/vertrouwen-pechtold/

Afbeelding


Ex-minnares Pechtold klapt uit school!

5 september 2018

Anne Lok (36), de voormalig minnares van D66-politicus Alexander Pechtold (52), vertelt haar kant van het verhaal over de bizarre relatie.
Vier jaar lang is zij samen geweest met Pechtold, en in die tijd is Anne erachter gekomen dat de politicus twee gezichten heeft.

Tweeling

Vier jaar geleden werden Pechtold en Anne, die gemeenteraadslid in Meppel was, verliefd op elkaar, nadat ze elkaar ontmoetten tijdens een
landelijke bijeenkomst van D66. Anne brak met haar partner om bij Pechtold te zijn, en ook de politicus ging weg bij zijn vrouw.

,,Wij hadden in het begin echt een fantastische liefdesverhouding”, vertelt Anne, moeder van vijf kinderen, aan weekblad Privé.
,,Geregeld gingen we samen weg en er even op uit.” Twee jaar lang hebben de twee D66’ers van elkaar genoten, maar daarna kwam de
harde realiteit om de hoek kijken. ,,Ik raakte zwanger van een tweeling. Toen ik dat voorzichtig aan Alexander vertelde,
omdat ik niet wist hoe hij zou reageren, raakte hij volledig in paniek.” Het is niet zeker van wie de tweeling is,
want in die tijd heeft Anne ook een keer het bed gedeeld met haar ex. ,,Alexander vroeg me dan ook wie de vader was.
Ik vond het niet relevant om daarop te antwoorden. Hij trok vervolgens helemaal wit weg.”
De politicus dwong zijn vriendin een abortus te laten plegen, maar Anne heeft dat niet gedaan.
,,Ik was verbaasd hoe hij tegen mij tekeerging en mijn zwangerschap wilde beïnvloeden.”

Abortus
De ruzie’s tussen Anne en Pechtold gingen door, en van een gezonde relatie was niet meer te spreken na de geboorte van de tweeling.
In december 2017 verslechterde hun relatie. ,,Ik kreeg langzamerhand een ander beeld van die aardige, leuke, charismatische partijleider
zoals ik Alexander ooit kwalificeerde en kende”, vertelt Anne aan het weekblad. Pechtold bleek volgens Anne moeilijk om te kunnen gaan
met de druk die zijn baan met zich meebrengt. Hij dacht er zelfs over na weg te gaan bij het Binnenhof.

In het voorjaar van 2018 ging het definitief mis. Anne bleek weer zwanger te zijn, van haar zesde kind.
,,Alexander en ik vreeën onveilig. Achteraf gezien natuurlijk niet echt slim”. De politicus reageerde woest toen Anne vertelde weer zwanger te zijn.
Hij probeerde Anne weer te dwingen tot abortus, en dit keer stemde ze toe.
,,Op een gegeven moment schreeuwde hij: ‘Ik maak je helemaal kapot als de baby laat komen!’ Uiteindelijk heb ik ingestemd met de abortus.”
Anne moest twee pillen nemen om de vrucht af te breken, maar na het nemen van de eerste pil kreeg ze enorm spijt.
,,Daarop heb ik Alexander opnieuw gebeld en hem verteld dat ik de tweede pil niet zou gebruiken. Dat heb ik toen ook niet gedaan.”
Vervolgens escaleerde de ruzie en noemt Anne de situatie ‘angstaanjagend’. ,,Een paar dagen later heb ik die abortus toch gepleegd.
Vervolgens heb ik Alexander gebeld en hem geëmotioneerd de moordenaar van ons kind genoemd.”
De politicus liet hierop weten geen toekomst meer met de Drentse te zien. ,,Hij liet me achter als oud vuil.”

Womanizer
Het verzorgen en opvoeden van de tweeling komt sindsdien alleen op Anne neer.
,,Ik heb mij enorm in die man vergist. Hij is ronduit een womanizer en ik weet niet in hoeverre hij naast mij nog contacten had met andere vrouwen.
Het meest stuitende is nog dat Alexander me tot abortus heeft gedwongen en daarbij veel druk op me heeft uitgeoefend.”
Anne hoopt dat door het vertellen van haar verhaal aan Privé, iedereen straks weet dat de Pechtold twee gezichten heeft.
,,Samen met de kinderen wil ik nu verder. Van Alexander Pechtold heb ik nu bijna een maand niets meer gehoord.”

Anne heeft vandaag bekend gemaakt dat zij uit de gemeenteraad van Meppel stapt en per direct haar lidmaatschap van D66 opzegt.

https://www.ditjesendatjes.nl/ex-minnar ... it-school/


Afbeelding

Gerucht: Pechtold gaat aftreden…

8 september 2018

Pechtold
Alexander Pechtold heeft de allermoeilijkste week uit zijn politieke loopbaan achter de rug.
Het gerucht doet nu de ronde dat hij de Pijp aan Maarten wil geven. De verklaringen van zijn ex-vriendin waren vernietigend.
Alle details over de relatie tussen de D66-leider en Anne Lok zijn funest voor de reputatie van Pechtold.

Over abortus, een ongewenste zwangerschap, bijzonderheden over zijn fysieke en geestelijke toestand, over zijn woedeaanvallen, mogelijke depressiviteit:
de details in de berichtgeving liegen er niet om.

Nieuws
Een voormalig adviseur in de politieke arena Hans Kriek weet het zeker:

Pechtold stapt op.
,,NIEUWS: Pechtold treedt af. Uit betrouwbare bron vernomen dat hij binnenkort aftreed. Partijcongres 6 oktober”, aldus Kriek.

Ook in de rijen van Kamerleden houdt men rekening met het opstappen van Pechtold.
Er is te veel gebeurd, aldus een Kamerlid.

Want politiek gaat D66 ook langs het ravijn. Pechtold liet het ‘referendum’ vallen als een baksteen, een van de kroonjuwelen
notabene van de oprichters van zijn partij, onder wie Gruyters en Van Mierlo. Maar ook verliest D66 razendsnel het stempel van onderwijspartij.
Studenten voelen zich behoorlijk belazerd door de hogere rente die D66-minister Van Engelshoven (een politieke vriendin van Pechtold)
in het vooruitzicht heeft gesteld. En het beloofde miljard extra voor het onderwijs is er ook nog niet.

Broer en zuster
En bovendien was het zwijgen van Pechtold in de kwestie van de Armeense broer en zuster alleszeggend.
Ze mogen blijven, maar niet dankzij de inzet van Pechtold…

Parlementaire journalisten verzaakten hun taak om de privékwestie van Anne en Alexander tot op de bodem uit te zoeken en lieten het vuile werk
over aan de journalisten van Story en Privé, die met de nek worden aangekeken door het Haagse journaille.
Netzoals ook andere ‘privékwesties’ in de doofpot worden gestopt.

Het lokale partijkader van D66 gaat zich onmiskenbaar ook roeren. Want Anne Lok, duo-raadslid in Meppel,
diende haar ontslag in omdat het ongeloofwaardig is dat ze nog lid van D66 met haar voormalige geliefde als politiek leider.
Daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

Lokaal
Voorbeeld hiervan: fractievoorzitter Jeannet Bos van D66 in Meppel wil een duidelijk standpunt van de partij in de affaire-Pechtold
die al dagen hen bezighoudt. ,,Staan we als partij achter hem of vinden we dat het nu klaar is, en dat hij weg moet? Want zo gaat het niet.”

Als Pechtold inderdaad in oktober aan zijn stutten trekt zijn er drie kandidaten die hem willen opvolgen.
Alle drie trouwens vrouwen en alle drie minster. Kaag, Van Engelshoven en Ollongren.
Ollongren staat stijf van de ambitie en hunkert naar meer macht, Van Engelshoven is niet geschikt en Sigrid Kaag is eigenlijk de meest aangewezene:
ze is nieuw, fris en heeft het niveau van een premier.

Maar een ding staat vast: Pechtold kan het Torentje definitief op zijn buik schrijven.

https://www.ditjesendatjes.nl/gerucht-p ... -aftreden/

Afbeelding

Pechtold reageert op verhaal minnares

5 september 2018

D66-leider Pechtold zegt zich niet te herkennen in in het verhaal dat Anne Lok aan Privé heeft verteld, en dat vandaag is gepubliceerd.
Daarin doet ze een boekje open over de relatie tussen haar en Pechtold.

Verantwoorden
“Ik voel geen behoefte om me te verantwoorden voor dat beeld, waar ik me totaal niet in herken”, zegt Pechtold tegen Hart van Nederland.
Hij wil verder niets kwijt over de beschuldigingen die Anne heeft gedaan. Zo zegt ze dat Pechtold haar twee keer heeft gedwongen tot een abortus,
en één keer daadwerkelijk haar zwangerschap daardoor heeft afgebroken. Ook vertelt ze dat ze een tweeling heeft gekregen,
en dat de vader van de kindjes misschien Pechtold is. Maar dat de kans ook bestaat dat de vader haar ex-partner is.

Daarnaast heeft Anne tegen Privé gezegd dat Pechtold geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor de tweeling,
en dat het werken in de politiek hem enorm zwaar valt. Hij zou er zelfs aan gedacht te hebben te stoppen met zijn werk.

Gemeenteraad
De politicus laat wel weten het erg jammer te vinden dat Anne stopt met haar werk als gemeenteraadslid bij gemeente Meppel
en zegt haar lidmaatschap van D66 per direct op.

https://www.ditjesendatjes.nl/pechtold- ... -minnares/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Bericht door Tammy » 10 sep 2018, 12:20

,,Ik raakte zwanger van een tweeling. Toen ik dat voorzichtig aan Alexander vertelde,
omdat ik niet wist hoe hij zou reageren, raakte hij volledig in paniek.” Het is niet zeker van wie de tweeling is,
want in die tijd heeft Anne ook een keer het bed gedeeld met haar ex. ,,Alexander vroeg me dan ook wie de vader was.
Ik vond het niet relevant om daarop te antwoorden. Hij trok vervolgens helemaal wit weg.”

Je krijgt een tweeling en het is niet relevant om antwoord te geven wie de vader is ? :rolfl:
Ooh my god ik zou ook wit wegtrekken als ik Pechthold was geweest.
Bestaan er nog van die naieve vrouwen ?
Ja dus . [doh]

En Pechthold zelf is een akelig kereltje met zijn vingertje altijd wijzend naar anderen.
Tijd om te vertrekken had al na dat appartement moeten zijn wat hij niet had opgegeven.

En deze mevrouw Lok...………...u bent 36 jaar ?
Gedraag u daar dan ook naar, vrijen zonder voorbehoedsmiddel kan u zwanger maken en als uw partner niet weet wie de vader is hoeft u daar niet verbaasd op te reageren dat hij niet enthousiast doet over deze mededeling.

Pechthold gaat vertrekken denk ik, hij is aangeschoten wild nu en schaad zijn partij.
Zullen ze niet pikken.
Wat een afgang.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Bericht door univers » 10 sep 2018, 12:37

En Pechthold zelf is een akelig kereltje met zijn vingertje altijd wijzend naar anderen.
Hij zat nu met zijn vinger, in het verkeerde gat. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Bericht door Osiris » 10 sep 2018, 19:15

Denk dat de Affaire slechts de druppel is.
Pechtold is al meerdere keren in opspraak gekomen.
Tel daarbij het kiezersbedrog naar zijn achterban bij een aantal belangrijke D66 speerpunten vvor de verkiezingen.
Hij draait net zo makkelijk als PvdA-er Samson destijds.
Blijkbaar een vereiste om met Rutte samen op het pluche te mogen zitten ( net zo verrot zijn als tal van VVD-ers, die al het veld geruimd hebben ).

Word nog wat als er straks meer bekend word over de rollen die er gespeeld zijn betreffende regeringssteun aan terreurorganisaties in Syrie.
Misschien dat er dan wat meer koppen gaan rollen.
Schrale troost voor Roland Bernhard en tal van anderen die al veel langer verkondigden dat NAVO landen in opdracht van Zionisten VS/Israel/Saoedi Arabie hun bevolkingen totaal een rad voor ogen draaien wat betreft de werkelijke aanstichters van alle Midden-Oosten ellende ( en elders ).

Word vervolgd.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Bericht door taigitu » 12 sep 2018, 09:49



Anne Lok: 'Dat Pechtold hiermee kan leven' - RTL LATE NIGHT MET TWAN HUYS

RTL Late Night met Twan Huys
Gepubliceerd op 5 sep. 2018
Anne Lok baalt van de publicatie van Privé en zegt dat ze niet aan een interview heeft meegewerkt.
Lok wil ook niet ingaan op wat er precies is gebeurd. Maar zegt ze: "Ik schrijf deze brief niet voor niets."
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Vertrouwen in Alexander Pechtold daalt, zetelaantal D66 in peiling het laagst in acht jaar

Bericht door Osiris » 12 sep 2018, 18:51

Ach, psychopaten hebben geen last van gevoel en geweten.
Dus hij zal er prima mee kunnen leven, net als met alle andere voorgaande zaken.
Maar dat had deze dame ook van tevoren kunnen weten, dus waarom ze er uberhaupt voor gekozen heeft met een psychopaat een relatie aan te gaan,zegt ook wat over haar.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie