Computerontwikkeling en hersenvermogen (mens)

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Computerontwikkeling en hersenvermogen (mens)

Bericht door oktagon » 05 nov 2017, 15:01

In mijn "bieb"ontdekte ik een boek: Moderne Psychologie (vanuit het duits vertaald naar het Nl) uit 1972,waarin een uitgebreide omschrijving van de hersenen met afbeeldingen wordt gegeven en de vergelijking met de computers met geheugen en de verwachtingen ervan.

Er wordt via een omschrijving van het CZS (centraal zenuwstelsel) een vergelijking gemaakt met de besluitfunctie van zenuwcellen met de software (bouwstenen) van een computer.

De computer heeft schakelelementen voor de logische operaties en bekabeling voor transport van de besluiten (resultaten),etc.

Na een blad of tien met uitleg over het functioneren van hersenen met hjersenschors,etc en elctr.prikkels,komen er getallen tevoorschijn en die worden vergeleken met de toen in 1972 verkregen resultaten met de computer.
De psychische resultaten van hersenprocessen zijn een samenstel van 10 tot 15 miljard neuronen (getal uit 1972)

Ik sloeg dit eerste deel van mijn verslag op en was bezig met het vervolg en dat werd geblokkeerd door ESET,om welke onbekende reden dan ook (ik was 20 regels verder!),dus nu eerst maar met mijn computerbeschermer ESET pogen om contact te krijgen,mogelijk over een paar dagen verder [burn]

Wordt vervolgd door de topic bij overige wetenschap : "de Robo Sapiens" in zake computer ontwikkeling.

nb.

Ik vervolg ,heel kort±


De absolute fysieke grens voor info en verwerking van materie-hersenen is 10 tot de macht 47 per gram/sec;volume hersenen ca. 2 liter.

Hoever is de computer nu gevorderd in verhouding tot die van het hersen-vermogen

nb. Vanmiddag realiseerde ik me,dat de blokkade-formulieren van ESET grijswit zijn en ik ze daarom niet kon versturen;
mogelijk heeft een hacker copien gemaakt in grijswit en deze verstuurd;ik zond ESET deze mogelijke hint met de copies
van de in te vullen grijswitte formulieren! [think] [burn]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie