Sex robots

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Sex robots

Bericht door Determinist » 25 jan 2018, 12:18

Ik ben een vaste luisteraar van de podcasts van Sam Harris.

Bij deze podcast over bewustzijn:

https://samharris.org/podcasts/113-cons ... -the-self/

wordt er gesproken over AI, bewustzijn bij robots.

Interessant onderwerp...wanneer spreek je van bewustzijn bij robots en hoe "meet" je dat.
Wat er werd aangestipt is hoe we met robots omgaan zodra wij niet meer het verschil kunnen herkennen tussen mensen en robots.
Qua uiterlijk of qua intellect/bewustzijn.

Een goed voorbeeld is de TV serie Westworld waar robots niet meer te onderscheiden zijn en worden ingezet voor entertainment voor mensen in een amusementspark. Alhoewel in de serie uiteindelijk blijkt dat deze robots meer bewust zijn dan men vermoed, komen er automatisch ethische vragen opdoemen.

Uiteraard zal de sex industrie zich meteen storten om het ontwikkelen van sex robots.
Daar waar we nu (opblaas) sex poppen hebben zal het in de toekomst mogelijk zijn een sex robot te kopen.

Wellicht ideaal voor diegenen die niet aan een partner kunnen komen, iets anders willen daar waar het met echte mensen niet kan.
Ik heb zelf geen bezwaar tegen dit soort producten. Zolang je niemand er mee kwaad doet.
Uitgaande dat de robots niet zelfbewust zijn. Slechts machines.

Maar in de podcast werd er een opmerking gemaakt die mij opeens op een verkeerd been zette.

Er zullen dan ook kind-robots te koop zijn. Mensen die graag sex met kinderen willen kunnen een robot kopen in welke gesimuleerde leeftijd dan ook.

Het beeld dat dit bij mij opriep was van afschuw en er ontsproot meteen de gedachte dat we dit zouden moeten verbieden.

Maar meteen ook de gedachte dat dit vreemd is. Waarom zou iemand niet sex mogen hebben met een onbewust object in de vorm van een kind?
Is dat iets dat verboden zou moeten worden? En wat zou het argument daarvoor zijn?

Wat denken jullie?

gusteman

Re: Sex robots

Bericht door gusteman » 25 jan 2018, 14:29

Ik ben van mening dat er geen verbod kan komen op neuken (*) met een robot of pop, onder om het even welke vorm.
Want zo'n verbod zou enkel kunnen binnen een juridisch kader. Zo'n juridisch kader zou enkel van toepassing zijn op voorwerpen en zou de bron worden voor duizenden tegenargumenten, zoals: mag het dan wel met een banaan? Of net niet? Mag het dan wel met een watermeloen? Of net niet? Mag het wel met een washandje? Of net niet? Mag het wel met een haarborstel? Of net niet?

(*) Ik heb hier bewust gekozen voor de term die ik gebruikt heb omdat het hier gaat om een daad die gesteld wordt door een persoon die gebruik maakt van een voorwerp.
Vrijen, of geslachtsgemeenschap, of om het even welke term die van toepassing is op seksueel getinte daden tussen mensen onderling kan onmogelijk van toepassing zijn op zulk gedrag.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sex robots

Bericht door Tammy » 25 jan 2018, 14:59

Determinist schreef:
Maar in de podcast werd er een opmerking gemaakt die mij opeens op een verkeerd been zette.

Er zullen dan ook kind-robots te koop zijn. Mensen die graag sex met kinderen willen kunnen een robot kopen in welke gesimuleerde leeftijd dan ook.

Het beeld dat dit bij mij opriep was van afschuw en er ontsproot meteen de gedachte dat we dit zouden moeten verbieden.

Maar meteen ook de gedachte dat dit vreemd is. Waarom zou iemand niet sex mogen hebben met een onbewust object in de vorm van een kind?
Is dat iets dat verboden zou moeten worden? En wat zou het argument daarvoor zijn?
Tsja daar zeg je me iets Determinist, een sex robot in de vorm van een kind. [think]
Afschuwelijk en dat mag van mij verboden worden.
Want als je dat fijn vind zal je misschien dat ook willen met een echt kind.
Want zo'n iemand is al verknipt in zijn hoofd als je een kind robot wilt om sex mee te hebben.
Maar men zal ook zeggen dat het misschien helpt bij pedofielen om geen echt kind te pakken.
Al met al mogen ze hier bij mij de lijn trekken.

Maar juridisch zal het inderdaad geen stand houden.
Wat ik schrijf is vanuit mijn gevoel, zeker met dit soort zaken waar kinderen bij zijn betrokken.
Ja ik weet het, het is geen echt kind die robot.
Maar het hele kind sex robot idee vind ik walgelijk .

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Sex robots

Bericht door Tammy » 25 jan 2018, 15:01

Gusteman schreef:
(*) Ik heb hier bewust gekozen voor de term die ik gebruikt heb omdat het hier gaat om een daad die gesteld wordt door een persoon die gebruik maakt van een voorwerp.
Vrijen, of geslachtsgemeenschap, of om het even welke term die van toepassing is op seksueel getinte daden tussen mensen onderling kan onmogelijk van toepassing zijn op zulk gedrag.
Ik dacht al, ik ben dat taalgebruik niet gewend van jou. :grin:
Bedankt voor de opheldering. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Sex robots

Bericht door Susan » 25 jan 2018, 15:15

vergissing...
Laatst gewijzigd door Susan op 25 jan 2018, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Sex robots

Bericht door Susan » 25 jan 2018, 15:18

Susan schreef:
25 jan 2018, 15:15
Ja dat mogen ze van mij verbieden.
Mensen worden nu bestraft en gaan in behandeling indien ze sex met kinderen hebben,
en dan nu zulke zieke figuren tegemoet komen én stimuleren door ze met een kinderrobot als vervanger hun gang dan wel te laten gaan.... :shock: dat is pervers, absurd en banaal, te gek voor woorden.
Moet er niet aan denken als ze gebruik maken van een kinderrobot, daarna de smaak te pakken hebben... een echt jongetje of meisje tegen
komen waar ze op vallen, of zwaaien ze dan alleen maar even..?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie