Beelschermtechnieken

Voor alle wetenschappelijke onderwerpen, die niet in een ander subforum thuis horen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Beelschermtechnieken

Bericht door oktagon » 08 feb 2018, 16:47

Bij het schoonmaken-voorzichtig dus- van mijn computer-beeldscherm,ging ik aan het filosoferen van de gebruikte technieken en materialen
en gebruikte YouTube om daar achter te komen.
Mijn twijfel was .is het nu glas of veredelde kunststof en YT hielp me uit de droom,zie:



getoond wordt (ik dacht dat Panasonic zou komen):

,met Sony-ontwikkelingen

Er kwam een verslag over ontwikkelingen bij Panasonic; de plasmatechniek (?) was gestopt en was vervangen door een systeemCZ950,dat
een veel betere weergave van beeld gaf;de aansturing was verbeterd.Dat was voor mij ook een een vraag,hoe gebeurt deze.
Mijn gedachte was bij gebruik van glas of kunststof,dat er geleidende metalen in microkorrelvorm zouden zijn gebruikt en vermengd met
smeltend glas of kunststof,dan wel een gespoten oppervlakte op de genoemde beeldschermen.

De site,die ik alleen maar ff bekeek,gaf daarover geen uitsluitsel;alleen toonde men gebogen beeldscherm en randen met kleine gaatjes die
als luidsprekers fungeerden;de enige ontdekking was voor mij het gebruik van kunststof; de samenstelling ervan blijft natuurlijk het geheim
van Panasonic.
Er werd ook nog vermeld dat er op de een of andere manier gemalen (?) Alcantara werd gebruikt achter(direct?) op het scherm en dat was
voor mij voorlopige genoeg om te zien en te horen.

Ik neem aan,dat er onder de leden van het forum ook techneuten aanwezig zijn op de diverse vakgebieden,die bij de de moderne ICT gehanteerd worden!
Graag commentaar! [think]

nb. Panasonic is hoogstwrs. een product van Sony! [doh]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gouwepeer

Re: Beelschermtechnieken

Bericht door gouwepeer » 08 feb 2018, 22:35

oktagon schreef:
08 feb 2018, 16:47
nb. Panasonic is hoogstwrs. een product van Sony!
Panasonic is een volledig zelfstandig merk.
Wel worden heel veel producten in opdracht van een merk door een extern bedrijf gedaan, waarna het juiste merklogo erop wordt geplakt. Zo kunnen verschillende concurrenten hun spullen door 1 dezelfde fabrikant laten maken. Verder worden er nogal wat onderdelen met elkaar uitgewisseld om zo door massaproductie de kosten te kunnen drukken.

Plaats reactie