Te jong voor echte straf ?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gast1

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Gast1 » 01 feb 2015, 09:32

Susan schreef:
Gast1 schreef:Laat de daders voelen wat angst is, door ze bijvoorbeeld in het gevang te stoppen bij volwassen criminelen
Nee, hier ben ik pertinent op tegen, jongeren van 14/15.... horen niet in een gevangenis voor volwassenen en dan ook nog eens bij criminelen gezet te worden.... "nee "nee "nee
Hihihi ... oké ...
Ik ga nu niet schrijven dat we het eens worden, want dat hoeft niet.
Mais heeft ook gereageerd en daar ga ik dadelijk onder de koffie even over nadenken ...
K'ben net op ... :shock:

Gast1

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Gast1 » 01 feb 2015, 10:15

univers schreef: Als je deze wereld wil veranderen, zal men eerst de troep van de media van de buis moeten halen en de films met geweld verbieden.
En dat het de laatste jaren zo verpauperd is, kunnen de kinderen niets aan doen.
Het zijn de volwassenen, die zich als slaafje verkocht hebben voor het grote geld, en ter verwaarlozing van hun kinderen.
Applaus!! [klap] [klap] [klap] [tu]

Volstrekt mee eens en niets aan toe te voegen.

Gast1

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Gast1 » 01 feb 2015, 10:21

Maris schreef:Wat ik waarneem in de door jou geposte reacties, is dat jij je door je eigen ervaringen en door hetgeen je hebt willen zien en horen van professionals uitspreekt en daarin generaliserende uitspraken doet.
Ik geef aan dat ik ook de verhalen van professionals ken, maar dat ik de nuance er in heb gehoord en gezien.
En nogmaals, het staat jou vrij om primair te reageren, maar ik ben blij dat jij geen rechter bent.
En nog blijer dat jij geen straffen mag opleggen aan minderjarigen.

En ook rechters zijn mensen en maken fouten. Ook wetten zijn niet waterdicht.
Maar kinderen verdienen het volgens de universele rechten van het kind om als kind behandelt en berecht te worden.

Nevermind dat wij het niet eens zijn, laat maar weten of je je verdiept hebt in de door mij geposte linken en of het zinvol is om verder te discussiëren.
Ik heb me nog niet verdiept Maris en dat ga ik nog wel doen.
Met jouw reactie hierboven ... daar kan ik wat mee.
Toch wil ik ook even nuanceren.
Het door mij gekleurde in jouw citaat is een interpretatie, werkelijk.
Ik heb niets willen zien en horen, ik heb geconstateerd na wikken en wegen.
Maar met het generaliseren wat je aanhaalt ... daar heb je een punt in.
Maris schreef: So lets make love and stop violence and revenge! :-)
Klopt helemaal, zo sta ik er ook in en dat lijkt haaks te staan op dat wat ik in mijn reacties schrijf binnen dit topic.
Wij mensen en schijnvolwassenen dienen het geweld in de kiem te smoren, en dat begint bij ons.
Univers schreef iets heel belangrijks.

We wijzen naar onze kinderen, maar we dienen eens heel goed in de spiegel te kijken wat wij voor wapens produceren en welke films en filmpjes plaatsen op tv, schrijven of wat dan ook.
Wij mensen vereenzamen steeds meer achter onze speeltjes zoals ik dat nu ook doe.
Wij (schijnvolwassenen en kinderen) nemen heel veel geweld waar en lachen om humor die ik ronduit spottend en beledigend vind.
Het zijn wij schijnvolwassenen die 'gestraft' dienen te worden, maar het is waarschijnlijker dat we dat krijgen, wat we blijkbaar verdienen.


Wordt vervolgd ...

Gast1

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Gast1 » 01 feb 2015, 12:01

Maris schreef: Even wat feiten die niet zo sensationeel zijn, maar gebaseerd op de wet van de grote getallen:

http://www.rechtspraak.nl/Recht-In-Nede ... praak.aspx
Mijn reactie op deze link:
Maar zijn het strafrecht en strenge straffen goede middelen om deze overlast en de 'echte' criminaliteit een halt toe te roepen?
De Rechtspraak is van mening dat overlast beter is aan te pakken door direct ingrijpen dan door strenge straffen.
Verder kan de onvrede over echte criminaliteit beter worden opgelost door de pakkans te vergroten, en niet door strengere straffen.
'Nederlandse strafrechters zijn te soft'
Misvatting, rechters leven wetten na, zoals ik ook al schreef.
Zo bezien kan een hoge straf afschrikwekkend werken.
Maar zonder een hoge pakkans heeft zwaarder straffen echter vrijwel geen zin.
Het weerhoudt de 'rationele' crimineel er niet van een delict te plegen.
Dit vind ik een zwakke en slecht beargumenteerde reden.
Voor de tweede (waarschijnlijk veel grotere) groep speelt afschrikking door straf minder een rol en dat geldt ook voor de indruk die men van de pakkans heeft.
Het gaat bij deze groep om mensen met een lage zelfcontrole en een hoge graad van impulsiviteit, die hun daad soms verrichten onder invloed van alcohol of drugs.
Daardoor zijn zij niet goed in staat de consequenties van daden in te schatten, en dus ook niet de pakkans en de straf.
Plegers van de ernstige gewelds- en zedendelicten zijn vooral in deze groep te vinden, maar ook zwakbegaafden of gestoorden.
Die laten zich moeilijk sturen door een hoge strafbedreiging.
Ook een klassieke crime passionnele wordt niet voorkomen door er een hoge straf op te zetten.
Daar kan ik me echter weer wel wat bij voorstellen.
Een gevangenisstraf heeft aan de andere kant natuurlijk wel een effect op de criminaliteit: zolang iemand in de gevangenis zit, kan hij geen strafbare feiten begaan.
Dit effect is vooral geconstateerd bij (vaak verslaafde) veelplegers van doorgaans vermogensdelicten. Ik bedoel maar ...
Wat werkt beter: preventie of repressie?
Voorkomen is niet alleen beter dan genezen, maar ook goedkoper.
Elke euro die aan de voorkant aan preventie wordt besteed, bespaart aan de achterkant gemiddeld drie euro.
En daar ben ik het, geheel uiteraard, mee eens. Zie de eerdere reactie van Univers en mijn mening daarop.
Jammer is weer wel, dat er altijd een kostenplaatje bij moet worden gehaald.

Op naar de volgende link.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 01 feb 2015, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 01 feb 2015, 12:03

univers schreef: Zoeker en Maris, kies de volgende keer een andere wereld uit, er zijn er genoeg, al in dit kleine stukje van het universum, zijn het al miljoenen. (dus keuze zat)
Deze wereld gaat binnenkort zich zelf reinigen, wordt de zaak automatisch opgelost.

Ik heb het prima naar mijn zin in deze wereld. Waarom zou ik hier niet mogen zijn? Omdat ik een andere mening heb?
Deze wereld is zelfs precies goed zoals die is. Wat er 'binnenkort' gaat gebeuren, daar heb ik geen idee van.
Ik heb geen glazen bol.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 01 feb 2015, 12:07

Maris schreef:


Exact! Veiligheid is het doel en het voorkomen van nieuwe delicten.
En ja, liefde is besmettelijk, net als (behoefte aan) geweld/wraak. De keuze is aan ieder van ons om de verandering te Zijn, die we in de wereld willen zien.
So lets make love and stop violence and revenge! :-)
Ons lot is kennelijk de dualiteit. Ook op deze thread zie ik diezelfde dualiteit terug. Alleen door liefde te Zijn kan je daaraan ont-snappen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 01 feb 2015, 12:10

univers schreef:
Als je deze wereld wil veranderen, zal men eerst de troep van de media van de buis moeten halen,en de films met geweld verbieden.

Daar ben ik het dus ook niet mee eens. Maar ik wil de wereld dan ook niet veranderen.
Verbieden deden ze in de verstikkende jaren 50. Dat heeft toen ook al nergens toe geleidt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door univers » 01 feb 2015, 12:39

Alleen door liefde te Zijn kan je daaraan ont-snappen.

Daar ben ik het dus ook niet mee eens. Maar ik wil de wereld dan ook niet veranderen.
Verbieden deden ze in de verstikkende jaren 50. Dat heeft toen ook al nergens toe geleidt.
Dat dachten ze in die jaren ook met de geitenwollensokken en de jezus sandalen, Met al die zogezegd liefde is de wereld er enkel rotter op geworden.
Alles werd gecamoufleerd met de mantel der liefde.
Het ergste is dat een overgroot deel van de bevolking, als een kip zonder kop erachteraan hobbelt.

Laten we 1 ding duidelijk stellen, deze wereld is nog niet voor verbeteringen vatbaar.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Gast1 » 01 feb 2015, 13:50

De 2e link ...
Waarom zou je repressief optreden?

Bij de aanpak van ongewenst gedrag wordt vaak naar repressieve middelen gegrepen.
Men wil van het ongewenste gedrag af, het bestraffen ervan moet de oplossing brengen.
In de praktijk blijkt vaak, dat het middel minstens zo erg is als de kwaal.
Het hoofddoel, het verminderen van het ongewenste gedrag, wordt in de meeste gevallen niet bereikt.
Vaak werkt repressie zelfs averechts.

Repressie is een aanpak, bedoeld om anderen in het gareel te brengen.
Dit tracht men te bereiken door de ander sterk te verlagen. Het is een vorm van agressie.
Repressie geeft de controlerende (repressieve) partij een instant verhoging, en wel door de verlaging van de ander.
Het is qua dynamiek vergelijkbaar met de ouder die zijn kind slaat uit onmacht.
Het slaan is een compensatie van een ervaren statusverlaging.
Het is dus geen weldoordachte strategie, maar een vorm van afreageren.

Met repressie wordt de onderdrukte partij verlaagd.
Deze verlaging vraagt weer om compensatie.
De onderdrukte partij is meestal geneigd deze compensatie vorm te geven met precies het (ongewenste) gedrag dat de andere partij wilde verminderen.
Het compensatiegedrag van de onderdrukte partij is in de ogen van de controlerende partij weer aanleiding tot meer repressieve maatregelen, et cetera.
In een bepaald opzicht ben ik het hier helemaal mee eens.
De laatste 2 jaar ben ik zelf een 'slachtoffer' van repressie in verband met mijn werkgever.
Inmiddels ben ik de rollen om aan het draaien en dat lukt.
Niet oog om oog, tand om tand ... maar via 'het recht' ...
Overheidsinstanties hebben zich ook aan regels te houden ...

We zullen zien ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 01 feb 2015, 18:41

univers schreef:
Dat dachten ze in die jaren ook met de geitenwollensokken en de jezus sandalen, Met al die zogezegd liefde is de wereld er enkel rotter op geworden.
Alles werd gecamoufleerd met de mantel der liefde.
Het ergste is dat een overgroot deel van de bevolking, als een kip zonder kop erachteraan hobbelt.

Laten we 1 ding duidelijk stellen, deze wereld is nog niet voor verbeteringen vatbaar.

We leven allemaal in onze eigen wereld. Het ik is een egotunnel die werelden schept. Daarom is mijn wereld al goed zoals die is.
Er hoeft niets verbeterd te worden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Susan » 01 feb 2015, 18:59

Zoeker schreef:We leven allemaal in onze eigen wereld. Het ik is een egotunnel die werelden schept.
Dat is denk ik vaak ook zo.
Daarom is mijn wereld al goed zoals die is.
Er hoeft niets verbeterd te worden
En spreekt hier jouw ego alleen dan? (dat lijkt nml zo door het woordje 'mijn'.. :wink:
In de wereld dicht rond om mij, én in de wereld daar ook (ver) buiten,
mag wat mij betreft wel het een en ander verbeteren...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 01 feb 2015, 19:06

Susan schreef: En spreekt hier jouw ego alleen dan? (dat lijkt nml zo door het woordje 'mijn'.. :wink:
In de wereld dicht rond om mij, én in de wereld daar ook (ver) buiten,
mag wat mij betreft wel het een en ander verbeteren...

Dat kunnen alleen die anderen doen, Susan.
Kennelijk begrijp jij niet waar ik op doel.
Ik zie Uni in een zelf-geschapen wereld leven.
Hij kan alleen zichzelf daar uithalen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Susan » 01 feb 2015, 19:52

Zoeker schreef: Dat kunnen alleen die anderen doen, Susan.
Kennelijk begrijp jij niet waar ik op doel.
Ik zie Uni in een zelf-geschapen wereld leven.
Hij kan alleen zichzelf daar uithalen.
Dat zij dan zo dat je dat denkt, en dat jij mij ook
niet hebt begrepen is jammer, dat heb ik er dan
blijkbaar ook niet duidelijk neer gezet.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door univers » 01 feb 2015, 20:28

Zoeker.

Die wereld heb ik niet geschapen, die was er al, voor IK hier een jas vond.
De wereld zoals ik zie, is de realiteit, die heb ik niet geschapen, maar het geld.
Is het fantasie? ik ben van kinds af aan al een fantast genoemd, tot de fantasie werkelijkheid werd, na een tijdje leer je wel, dat het verstandiger Is om je mond te houden.

Wat je schreef ben ik het mee eens, dat begrijp ik wel.

Maar voor de rest, zal het me een worst wezen wat er met deze wereld gaat gebeuren, mijn zelf geschapen wereldje, had al gezien.
in dat zefde zelf geschapen wereldje, zie je ook de ongelukken die in je naaste omgeving gebeuren, en ook werkelijkheid ziet worden.

Het drinkt ineens tot me door, dat vandaag precies 62 jaar geleden, ik mijn eerste beelden van de toekomst zag.

Ik leef niet op een rosse wolk, heb altijd met beide benen op deze wereld gestaan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door univers » 01 feb 2015, 20:33

Ik denkt dat hij er nog niet aan toe is, hij moet zich zelf meer openstellen,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Maris » 01 feb 2015, 23:18

Tammy schreef:
Ok , ik snap jouw standpunt hoe jij het ziet.
Ik vind het leuk om hierover te praten met mensen die dit anders bekijken. :wink:
Dus hier komt mijn volgende vraag:

Als jij aan werkstraf denkt, kijk jij dan ook naar de zwaarte van het delict ?
Als iemand iets heeft gestolen kan ik mij in de eerste plaats een werkstraf voorstellen.
Maar wat als er grof geweld word gebruikt ?
Zoals in deze zaak of anderen zaken waar iemand half dood word geschopt of zelfs met dodelijke afloop ?
Denk jij dan ook nog steeds aan een werkstraf
Want ik dus niet.
Daar zit voor mij een heel groot verschil in.
Tammy, ik heb geen studie rechten gedaan en ben geen rechter. Wat ik wel weet als Nederlands staatsburger, is dat onze rechtspraak uit gaat van feiten en achtergronden.
Wat ik ook weet is dat in het Nederlands recht onderscheid wordt gemaakt tussen doodslag, moord en moord met voorbedachte rade. En dat Nederland in de rechtspraak onderscheid maakt tussen volwassenen en minderjarigen.

In deze specifieke situatie on topic, heb ik mijn mening gegeven. Het valt niet goed te praten wat is gebeurd en het is terecht dat er een straf is gegeven. De strafmaat die is toegepast komt bij mij redelijk over, nadat ik (in vogelvlucht) wat achtergronden heb opgezocht. Daarnaast ben ik mij bewust dat ik niets weet van de hoed en de rand in deze specifieke situatie.

Ik kan en wil geen uitspraken doen over situaties waar ik nog minder over weet. Wel weet ik dat ik blij ben met het rechtssysteem, zoals wij dat in Nederland kennen.
Nederland is in vergelijking met een hele hoop plekken in de wereld een veilige wereld.

So lets make love and stop violence and revenge! is een prachtige uitspraak van je.
Maar dan denk ik meteen aan Gast1 zijn uitspraak, dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
Die uitspraak kan voor sommige zaken gelden maar niet voor allemaal vind ik.
Jou heb ik de uitspraak zien doen, dat deze straf een trap na zou zijn aan het slachtoffer. Daar heb ik uit opgemaakt, dat de doel van de straf genoegdoening zou moeten geven aan het slachtoffer, ik vertaal dat in wraak. Okay, misschien te gechargeerd geïnterpreteerd. Daar ben ik het dus niet mee eens. Straf ja, maar niet om een slachtoffer genoegdoening te schenken.

En zachte heelmeesters maken stinkende wonden is een uitspraak die mij raakt: die heeft mijn vader er nogal gewelddadig in proberen te rammen. Ik was dan ook al op 18-jarige leeftijd het huis uit. En geen medelijden hoor: ook ik was een draak van een puber, die het bloed letterlijk onder zijn nagels vandaan trachtte te halen.
Ik zie gevangenisstraf ook totaal niet iets dat met wraak te maken heeft Maris.
Jij ziet dat dus wel zo.
Het is voor mij een straf die een persoon voor bepaalde tijd buiten de samenleving plaatst.
Die zijn vrijheid kwijt is en in een cel zit om eens goed na te denken wat hij of zij in vredesnaam heeft gedaan.
Een zware beperking van zijn eigen leven door het delict wat heeft plaatsgevonden.
Voor een bepaalde tijd of voorgoed.
Want sommige horen niet meer terug te keren in de maatschappij.
Ikzelf zie dat niet als wraak, ik zie het als straf.
Dat zijn 2 verschillende zaken voor mij.
Maar jij zal dat denk ik anders zien.
Nogmaals, in deze situatie in het bijzonder, en bij straf in het algemeen, ik heb vertrouwen in ons Nederlands rechtssysteem. En het is aan de rechters, die daarvoor hebben gestudeerd en die daardoor meer kennis hebben dan jij en ik samen om recht te spreken.
Het virtuele marktplein is daarbij overigens ook van invloed. Hoe meer er kort door de bocht op onderbuik wordt geuit, in dit specifieke geval zijn er dus ook bedreigingen geuit naar de daders, hoe meer coulance rechters naar de daders zullen tonen. Deze jochies hebben moeten onderduiken voor de harde en wraakzuchtige "leermeesters". Reken maar dat dat indruk maakt op knullen van 14/15 jaar. Daar zijn ze nog voor de rechter een uitspraak had gedaan feitelijk ook al mee gestraft. Tenzij het gevoelloze psychopathen zijn, maar die zijn zeldzaam. En die komen uiteindelijk ook terecht bij het Pieter Baan Centrum.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Maris » 01 feb 2015, 23:33

univers schreef:
Alleen door liefde te Zijn kan je daaraan ont-snappen.

Daar ben ik het dus ook niet mee eens. Maar ik wil de wereld dan ook niet veranderen.
Verbieden deden ze in de verstikkende jaren 50. Dat heeft toen ook al nergens toe geleidt.
Dat dachten ze in die jaren ook met de geitenwollensokken en de jezus sandalen, Met al die zogezegd liefde is de wereld er enkel rotter op geworden.
Alles werd gecamoufleerd met de mantel der liefde.
Het ergste is dat een overgroot deel van de bevolking, als een kip zonder kop erachteraan hobbelt.

Laten we 1 ding duidelijk stellen, deze wereld is nog niet voor verbeteringen vatbaar.
Dat is jouw mening en geen waarheid. Misschien de tip die je mij enige tijd geleden gaf zelf opvolgen en zoeken naar je eigen innerlijke rust Uni.

De wereld is een school, het leven de les.
En ik verlaat deze wereld niet, omdat Uni mij niet duldt op deze wereld....
De wereld is onze spiegel, de wereld ben jij, de wereld ben ik. Ik ben dankbaar dat ik ook het goede en mooie in onze wereld zie. Alles is precies zoals het moet zijn, anders was het wel anders geweest. In alles zit een les, ook al begrijpen we het (nog) niet....

Waarom ben je zo boos (hard) op dit moment?
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 01 feb 2015, 23:56

univers schreef:Ik denkt dat hij er nog niet aan toe is, hij moet zich zelf meer openstellen,

Verlaat eens de wereld van het denken in overtuigingen.
Je bent nog altijd slachtoffer van je concepten.
Van zaken die jij denkt te zien, maar er in werkelijkheid niet zijn.
Dat is de wereld die jij ziet…..

Als je heel goed kijkt dan zie je dat ook de vriendjes emotie en gevoel zelfbedachte concepten zijn waar jij je aan conformeert.
Onderzoek eens het denken en de overtuigingen en zie dat er geen ruimte zit tussen denker en gedachte.
Verlaat deze wereld vol illusies en betreed de wereld van eeuwigdurend bewustzijn….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Zoeker » 02 feb 2015, 00:08

Maris schreef: Dat is jouw mening en geen waarheid. Misschien de tip die je mij enige tijd geleden gaf zelf opvolgen en zoeken naar je eigen innerlijke rust Uni.

De wereld is een school, het leven de les.
En ik verlaat deze wereld niet, omdat Uni mij niet duldt op deze wereld....
De wereld is onze spiegel, de wereld ben jij, de wereld ben ik. Ik ben dankbaar dat ik ook het goede en mooie in onze wereld zie. Alles is precies zoals het moet zijn, anders was het wel anders geweest. In alles zit een les, ook al begrijpen we het (nog) niet....

Waarom ben je zo boos (hard) op dit moment?

Ontsnapt zijn aan het snappen, dat is wat 'zijn' met je doet.
Het wetende niet-weten.
Iedere boosheid, iedere emotie is een ont-kennen van 'dat wat is'.
Hetgeen niet wil zeggen dat emoties zinloos zijn.
Ze zijn boodschappers van de doener.
Uni kan deze wereld niet accepteren.
Dat houdt de doener in hem wakker.

Je ziet het helemaal goed, Maris. De wereld is een spiegel die ons toont wat we zelf zijn.
De achterdochtige zal een wereld vol complotten zien.
De hebberige zal een wereld vol dieven zien.
De kwaadspreker zal een wereld vol met leugenaars zien.
Zo laat ons eigen ego ons een spiegelpaleis zien.
Dat is wat ik de geziene wereld noem.


Verlaat deze wereld en je zult in een wereld leven zoals die bedoelt is.
De ongeziene wereld die ons allemaal staat te wachten.
De wereld die precies goed is zoals die is.
Je bent die wereld.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Te jong voor echte straf ?

Bericht door Tammy » 02 feb 2015, 06:22

Dank je Maris voor je antwoord op mijn vraag. :hands:
We zitten inderdaad niet op de stoel van de rechters.
Ik begrijp wel hoe jij er tegenaan kijkt.
Je bent niet de enigste.
Persoonlijk mag de strafmaat van mij veel hoger zijn dan het nu is.
Daar heb ik gewoon problemen mee.

Wat je zegt dat ik schreef over een trap na richting slachtoffer is voor mij geen wraak.
Dat is genoegdoening voor het slachtoffer wat gruwelijk mishandeld is.
Het trauma wat dat meisje heeft opgelopen of anderen mensen van zware mishandeling is zo groot.
De impact dendert nog jaren voort.
Een taakstraf staat niet in verhouding met het leed wat haar of anderen mensen is aangedaan.
Maar zoals je zei, wij zijn geen rechters .
En de wet in Nederland is zoals het is.
Maar van mij mag het een stuk strenger.
Maar zo zie ik het.
En ik respecteer iedere anderen mening hierover. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie