De domste mensen ooit....?

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De domste mensen ooit....?

Bericht door taigitu » 12 jun 2018, 11:08



Hoe is de stand van zaken in Nederland.....?


Nederlands onderwijs is slechter geworden

Laura van Baars– 12:33, 6 december 2016

De praktische kennis en vaardigheden van 15-jarige kinderen op het gebied van wiskunde, lezen en natuurwetenschappen, is verslechterd.Het niveau van de 15-jarigen is wereldwijd achteruit gegaan, maar in Nederland (dat nog wel bij de goede subtop hoort) nog wat sterker dan elders.

Dit blijkt uit het driejaarlijkse PISA-onderzoek van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (Oeso). Op het gebied van wiskunde staat van de EU-landen Nederland nog wel op een tweede plaats, maar volgens de onderzoekers 'kan die goede positie niet verhullen dat de wiskundeprestaties van 15-jarige kinderen stelselmatig achteruit gaat'.

Voor taal staat Nederland op de zesde plek van EU-landen, en op de zevende plek voor natuurwetenschappen. Betrek je ook de andere Oeso-landen erbij, 71 in totaal, dan staat Nederland zesde voor wiskunde, vijftiende voor taal en zeventiende voor natuurwetenschappen.

Wie het meest zijn weggezakt in Nederland, zijn de vmbo'ers. Zij zijn minder goed geworden in natuurwetenschappen, lezen en wiskunde ten opzichte van 2012.

Zorgelijk

Het aantal laaggeletterde leerlingen dat zoveel moeite heeft met het gebruiken van schriftelijke teksten dat zij niet kunnen functioneren in de maatschappij, is sinds 2003 toegenomen van 11,5 tot 17,9 procent van de kinderen.

Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) vindt de neerwaartse trend zorgelijk. "We kunnen en mogen hier geen genoegen mee nemen", reageert de bewindsman. "Het gaat hier immers om basisvaardigheden, vaardigheden die iedere jongere nodig heeft."

Aangezien de OESO in het onderzoek geen verklaringen voor trends noemt, wil Dekker de resultaten de komende maanden met hulp wetenschappers docenten en ambtenaren verder analyseren. In totaal deden meer dan een half miljoen leerlingen mee aan het onderzoek.

Ook de Algemene Onderwijsbond (AOB) is bezorgd. De bond wijst er op dat de prestaties in de klas voor een belangrijk deel gedrukt worden door onbevoegde docenten voor de klas.

https://www.trouw.nl/samenleving/nederl ... ~a2c772a1/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 12 jun 2018, 19:45

taigitu schreef:
12 jun 2018, 11:08

Staatssecretaris Sander Dekker (Onderwijs) vindt de neerwaartse trend zorgelijk. "We kunnen en mogen hier geen genoegen mee nemen", reageert de bewindsman. "Het gaat hier immers om basisvaardigheden, vaardigheden die iedere jongere nodig heeft."

Heb je geen wetenschappers voor nodig om uit te zoeken waarom.
Die basisvaardigheden zijn overschreven door de verslavende WIFI smartphone en tablet vaardigheden, voeg daar nog een paar uurtjes per dag Facebook, WhatsApp, Twitter en Instagram aan toe
en je hebt een 'bewusteloze' generatie gecreeerd.

Ach i.p.v. dat ze de maatschappij wat op gaan leveren,leveren ze straks de farmaceutische industrie een hoop op,met tal van WIFI straling gerelateerde ziektes en klachten.

Maar vooral blijven ontkennen......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 20:14

Ik moet even bijkomen van dat filmpje.
Jeetje wat kunnen mensen akelig dom zijn. :rolfl:

En Osiris schrijft over een bewusteloze generatie..........schitterend verwoord . :hahaha: ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 12 jun 2018, 20:19

Tel daarbij nog een ander aspect op.
De huidige jongere generaties zijn intuitiever en gevoeliger dan de voorgaande.
Zij willen geen slaven van de elite zijn in deze geconditioneerde maatschappij en verzetten zich bewust of onbewust gevoelsmatig tegen de huidige stand van zaken.
Daarom zoveel burn-outs en uitval onder de huidige groepen jongeren,ze passen niet meer in een systeem wat blijft proberen via geconditioneerd onderwijs alles onder controle te houden voor de toekomst.

Gaat niet meer lukken,vandaar ook de 'mentale bewustzijnsonderdrukking' via o.a. WIFI.
Vooral niet zelfbewust laten worden en de heersende 'dictatuur' ondermijnen....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 20:26

Deze generatie studeerd via Youtube om anderen te zien studeren ? :shock:

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Uren naar een studerende YouTuber kijken. Saai? Nee, het motiveert juist.

Linda Leijten (20) moet echt beginnen met leren. Voordat ze haar boeken pakt, opent ze eerst YouTube. Op het scherm is een meisje te zien dat achter haar bureau zit. Ze praat niet met de kijker, ze geeft geen tips; ze studeert. Urenlang zien we haar niets anders doen dan lezen, typen en markeren.

Dit soort video's worden steeds populairder op YouTube. Honderden kanalen nodigen kijkers uit om samen met ze te studeren. 'Studeer met mij!' of 'Study with me' heten ze. De hoofdpersoon zit soms uren achter een bureau te leren. Het idee is dat de kijker de video aanzet op de achtergrond, zodat ze het gevoel hebben dat ze samen kunnen leren.

>>>>>>>>>>>>

Op onderstaande link meer informatie.
Kan deze generatie nog iets alleen doen of zijn het allemaal dezelfde eenheidsworsten geworden ?
Kan het nog dommer ? [doh]

Wilt iemand studeren zet dan gauw dit filmpje aan.
Kan je meisje 8 uur zien studeren, gezellig . :roll:




https://nos.nl/artikel/2236198-uren-naa ... juist.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 12 jun 2018, 20:37

Ik denk niet perse dommer,Tammy.
Vermoedt dat velen zelfs hoog-intelligent zijn, wat bijna altijd gepaard gaat met hoog-sensitief ( IQ èn EQ ), echter worden ze veel teveel overprikkeld en is huidig regulier onderwijs daar totaal niet op afgestemd.
Een aantal vriendinnen van me hebben kinderen met dezelfde problemen,echter hebben zij scholen gevonden,die veel meer op de persoon gericht zijn,met onderwijs wat veel vrijer is en op de talenten van de individuen gericht.
Enigszins gelijkend op de zogenaamde Montesorischolen, en het kunnen verkrijgen van diploma's op basis van leringen van Cambridge University.
De juiste prikkels krijgen stimuleert de uitdaging en de wil om het doel te bereiken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Tammy » 12 jun 2018, 20:47

Osiris schreef :
Ik denk niet perse dommer,Tammy.
Vermoedt dat velen zelfs hoog-intelligent zijn, wat bijna altijd gepaard gaat met hoog-sensitief ( IQ èn EQ ), echter worden ze veel teveel overprikkeld en is huidig regulier onderwijs daar totaal niet op afgestemd.
Nou Osiris als je een Youtube kanaal moet open zetten om een ander studerend persoon te zien om motivatie en inspiratie voor je eigen studie te krijgen , ben je in mijn ogen toch niet bijster intelligent.
Qua leerstof misschien wel maar voor de rest als persoonlijkheid zit je bij mij toch niet echt hoog.
Ik zie een hele kudde mensen die allemaal hetzelfde doen.

Zijn er nog eigen persoonlijkheden of niet meer ?
Moeten ze weer allemaal naar een schermpje kijken ?
Alsjeblieft zeg wat een geestelijke armoede.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 12 jun 2018, 20:54

Tammy schreef:
12 jun 2018, 20:47
Osiris schreef :
Ik denk niet perse dommer,Tammy.
Vermoedt dat velen zelfs hoog-intelligent zijn, wat bijna altijd gepaard gaat met hoog-sensitief ( IQ èn EQ ), echter worden ze veel teveel overprikkeld en is huidig regulier onderwijs daar totaal niet op afgestemd.
Nou Osiris als je een Youtube kanaal moet open zetten om een ander studerend persoon te zien om motivatie en inspiratie voor je eigen studie te krijgen , ben je in mijn ogen toch niet bijster intelligent.
Qua leerstof misschien wel maar voor de rest als persoonlijkheid zit je bij mij toch niet echt hoog.
Ik zie een hele kudde mensen die allemaal hetzelfde doen.

Zijn er nog eigen persoonlijkheden of niet meer ?
Moeten ze weer allemaal naar een schermpje kijken ?
Alsjeblieft zeg wat een geestelijke armoede.
En dat doet dus die WIFI, precies de reden waarom het aan de man gebracht is .
Controle en dominantie door creatie van bewusteloosheid.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door univers » 12 jun 2018, 21:20

met tal van WIFI straling gerelateerde ziektes en klachten.
Dat is de reden, waarom ik de mobiel een zwieper heb gegeven, heb gewaarschuwd voor de negatieve energie die het afgeeft.
Resultaat kan je nu al zien, de mensen lopen er als zombies bij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 12 jun 2018, 21:27

univers schreef:
12 jun 2018, 21:20
met tal van WIFI straling gerelateerde ziektes en klachten.
Dat is de reden, waarom ik de mobiel een zwieper heb gegeven, heb gewaarschuwd voor de negatieve energie die het afgeeft.
Resultaat kan je nu al zien, de mensen lopen er als zombies bij.
Niet alleen je mobiel ( tenzij het een oldschool gsm is ), maar ook je tablet,laptop en digitale tv etc gaan via WIFI.
Met alleen je smartphone de deur uit, ben je er nog niet :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 12 jun 2018, 22:21

Kennis van een vriendin werkt in een ziekenhuis,waar jonge kinderen met kanker behandeld worden.
Een schrikbarende stijging van zeer jonge kinderen met tumoren in de buik/schaamstreekregio ( laptop/tablet op schoot ) en bij het hoofd ( smartphone ).

Maar daar hoor je uiteraard niets over in de media,wetenschap of medisch circuit.
Zeg het maar.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Susan » 12 jun 2018, 22:42

Naast wat al geschreven is over die vermaledijde tablets, etc, gaat het ook nog om heel andere zaken,
waarbij ik de lesstof niet als onbelangrijk zie, maar er mist iets al jaren op scholen.

Op veel scholen is kinderen afgeleerd hun eigen inbreng als creativiteit en intuïtie te gebruiken.
Ze leren hierdoor niet meer ook goed naar zichzelf te kijken en te luisteren wat gevolgen kan hebben in hun eigen leven, in contacten met anderen, kunnen niet of moeilijker situaties overzien en begrijpen dan ook vaak niet wat er nog meer mee kan spelen wat niet direct zichtbaar is. Kinderen die dit wel vrij mochten gebruiken en gevrijwaard waren van opgelegde vaste meningen denkwijzen etc, zullen later veel
meer op hun eigen gevoel vertrouwen. Los van wat anderen er wel van zullen denken...

Dit las ik pas geleden, gaat wel over iets anders, maar geeft goed aan wat ik bedoel:

CITAAT:

Kort geleden werd er op de radio een oproep gedaan naar alternatieven voor de woorden laag- en hoog opgeleid. Steeds meer mensen beseffen dat deze woorden niet meer van deze tijd zijn. Ze dekken de lading niet en ze leiden tot stigmatisering. Nieuwe meer passende termen zouden een hele verbetering zijn. Een kleine verschil in woorden, kan veel invloed hebben op hoe je denkt over jezelf en je mogelijkheden en over die van anderen. Diverse onderwijshervormers hebben al voorgesteld om laag- en hoogopgeleiden te vervangen door praktisch en theoretisch geschoolden. Maar tot nog toe zijn deze nieuwe aanduidingen nog niet blijven hangen.

Door deze hele discussie realiseer ik mij opnieuw hoe fundamenteel intuïtieve ontwikkeling is. Als onderwijs, rationele informatie en intuïtie samengaan kunnen we optimaler gebruik maken van onze potenties. En met intuïtie bedoel ik dan visie en integriteit. Oog hebben voor zowel de korte als de lange termijn. Door de details heen het grotere geheel zien: inzicht hebben in wat meespeelt maar niet direkt zichtbaar is.

Willen we de kwaliteit in ons eigen leven en in dat van anderen bevorderen dan zullen we onze intuïtie, de wijsheid van ons hart, moeten versterken. Als life-coach begeleid ik mensen die zeer verschillend geschoold zijn. Met een groot scala aan beroepen. En ook hierin word ik er voortdurend mee geconfronteerd hoe belangrijk het is om je innerlijke kennis te kunnen aanspreken. Praktisch of theoretisch opgeleid maakt niet uit. Bij belangrijke levensvragen, sociale contacten en creativiteit kun je daar meestal niet op terugvallen.

Dan moet je kunnen luisteren naar je intuïtie die je vertelt welke opleiding, welke partner, welke vrienden en wat voor werk bij je passen. Je intuïtie die ook bij de kleine maar vaak o zo belangrijke dagelijkse beslissingen een waardevolle bijdrage kan leveren.
Er is geen psycholoog die op basis van onderzoek weet, wie een goede partner voor hem of haar is. Een client, een succesvolle managementconsultant, vertelde dat zij in de kennismakingsfase met een klant, niet zozeer bezig is met feitelijke gegevens, maar zich vooral richt op haar intuïtie om bepaalde signalen op te pikken. Een andere client, een veelgevraagde investeerder vertelt dat hij veel informatie vergaart maar dat het steeds zijn intuïtie is die voor de vele goede keuzes zorgt die hij maakt.

Het gevestigde onderwijs voorziet niet in dat soort kennis. Vaak blijkt zelfs dat wat we leerden een sta-in-de-weg kan zijn. Soms moeten we eerst allerlei adviezen, verwachtingen en vaststaande denkbeelden loslaten voordat we kunnen zien wat er echt speelt en wat wij zelf, iets of iemand of een situatie nodig heeft. Er is misschien nog nooit zo veel onzekerheid geweest als in de snel veranderende wereld van vandaag. De tijd dat het ging om het nauwgezet volgen van opdrachten is allang voorbij. Out of the box leren denken is onmisbaar geworden.

Tegenwoordig moeten we net zo creatief en flexibel zijn als de situatie vereist. We moeten nieuwe ideeën kunnen bedenken als we ze nodig hebben. We moeten initiatief tonen, verantwoorde risico’s nemen, de juiste vragen stellen en willen weten wat echte vooruitgang inhoudt.
Dat vereist een diep besef van wat van waarde is en daar steeds meer naar gaan leven.
Of we nu praktisch- of theoretisch opgeleid zijn: we hebben meer dan ooit onze intuïtie en creativiteit nodig om verder te komen.

Carolina Bont
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 13 jun 2018, 02:43

Inderdaad Susan,wat ik ook al probeerde aan te geven.
We leven in een tijd dat het patriarchale gaat plaats maken voor het matriarchale, dat het puur rationeel mannelijke vervangen word door het intuitieve, gevoelsmatige vrouwelijke.

Zie je in meerdere zaken al terug.
Zomaar wat voorbeelden; het Me too gebeuren, de voetbalvrouwen die het steeds verder schoppen,terwijl de mannen er niets meer van bakken :wink:
En hoewel onzin,het idee dat iemand in de politiek opperde, om de vrouwen in de geschiedenis meer te gaan benadrukken, oftewel de geschiedschrijving gaan veranderen ten faveure van vrouwen.
Zomaar wat uiteenlopende 'impulsen'...

Onze huidige generatie kinderen lijken daar al meer op voorbereid te zijn, echter probeert het patriarchale van alles uit de kast te halen om dat te blijven onderdrukken en tegen te gaan.
Adhd stempel met bijbehorende medicatie is er ook een voorbeeld van , naast eerder genoemde stralingsgebruik van o.a. WIFI.

Het mooiste zou zijn als beide kanten samenvloeien tot een balans,maar ben bang dat de extreme patriarchale periode van afgelopen 13000 jaar qua polariteit, beantwoord zal worden met een extreem matriarchale periode van komende13000 jaar.
En die tegenstrijdige druk word met de dag groter, sinds een week of 4 geleden.

Zou eigenlijk op dit tijdstip moeten slapen,maar ben klaarwakker [doh]
Geen solaractiviteit,maar wel wat meer zwaardere bevingen gaande vanaf moment van weer wakker worden.
Over ( over ) gevoeligheid gesproken :shock:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Determinist » 13 jun 2018, 11:18

Osiris schreef:
13 jun 2018, 02:43
...dat het puur rationeel mannelijke vervangen word door het intuitieve, gevoelsmatige vrouwelijke.
Dat is een slechte zaak. Met zowel puur rationeel handelen en denken kan je intuitie en gevoel niet vervangen.
Maar intuïtie en gevoel kan puur rationeel handelen en denken niet vervangen.

We hebben zowel mannelijk als vrouwelijk handelen en denken nodig (wat dat dan ook moge zijn) en het sturen van het ene naar de andere is tot mislukking gedoemd.
Alleen al om het feit dat handelen en denken voortkomen vanuit biologische processen in de basis. En die kan je niet uitschakelen.

Een stratenmaker dien je niet in te zetten in een wetenschappelijk lab en een wetenschapper laat je geen straten maken.

Het gaat hier om vrijheid van kansen, niet vrijheid van uitkomsten.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Osiris » 13 jun 2018, 20:39

Determinist schreef:
13 jun 2018, 11:18
Osiris schreef:
13 jun 2018, 02:43
...dat het puur rationeel mannelijke vervangen word door het intuitieve, gevoelsmatige vrouwelijke.
Dat is een slechte zaak. Met zowel puur rationeel handelen en denken kan je intuitie en gevoel niet vervangen.
Maar intuïtie en gevoel kan puur rationeel handelen en denken niet vervangen.

We hebben zowel mannelijk als vrouwelijk handelen en denken nodig (wat dat dan ook moge zijn) en het sturen van het ene naar de andere is tot mislukking gedoemd.
Alleen al om het feit dat handelen en denken voortkomen vanuit biologische processen in de basis. En die kan je niet uitschakelen.

Een stratenmaker dien je niet in te zetten in een wetenschappelijk lab en een wetenschapper laat je geen straten maken.

Het gaat hier om vrijheid van kansen, niet vrijheid van uitkomsten.
Patriarchaal en matriarchaal zullen in een ( verre ) toekomst ook samen moeten komen, alles in het kosmische streeft altijd en eeuwig naar balans.
Echter zie ik daar de menselijke beschaving voorlopig nog niet toe in staat, die balans te creeren, helaas....
Het één kan niet zonder het ander, net zoals licht niet zonder duister kan.
Anders is er geen referentiekader meer....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door univers » 13 jun 2018, 21:17

Er zijn werelden waar die balans er wel is.
Helaas is het hier niet het geval.
Zolang de mensen elkaar, het licht niet in de ogen gunnen.
Geld wat eigenlijk niet bestaat, is de boosdoener.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Tammy » 14 jun 2018, 07:44

Gisteren was op het Belgische nieuws dat meisje wat aan het studeren is .
Precies datzelfde meisje die mijn mijn filmpje hier staat.
Ik blijf het zo raar vinden dat studenten dit nodig vinden om hun eigen motivatie daardoor te krijgen.

Ik begrijp dat echt niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Gast1 » 14 jun 2018, 08:36

Osiris schreef:
13 jun 2018, 20:39
Patriarchaal en matriarchaal zullen in een ( verre ) toekomst ook samen moeten komen, alles in het kosmische streeft altijd en eeuwig naar balans.
Het bijzondere hierbij is dat het dat ooit was, het begon echter met de celdeling ...
Vóór de celdeling was er enkel maar één ... en alles!

Gast1

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Gast1 » 14 jun 2018, 08:43

Tammy schreef:
14 jun 2018, 07:44
Gisteren was op het Belgische nieuws dat meisje wat aan het studeren is .
Precies datzelfde meisje die mijn mijn filmpje hier staat.
Ik blijf het zo raar vinden dat studenten dit nodig vinden om hun eigen motivatie daardoor te krijgen.

Ik begrijp dat echt niet.
Dat noemen ze synchroniciteit Tammy.
En geloof me, dat werkt.
De 'beste' zaken heb ik gedaan tijdens het eten.
Synchroniciteit is hier de verbindende factor en het is iets wat heel diep intrinsiek zit.
Hoe aanstekelijk is het gapen wel niet?

Pak tijdens een bezoekje maar een een glas om leeg te drinken, de ander zal dat dan ook doen.
Non-verbale communicatie pur sang: Ik doe wat jij doet: 'studeren' in dit geval ... :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De domste mensen ooit....?

Bericht door Tammy » 14 jun 2018, 08:55

Dus het is synchroniciteit Gast1 ? :roll:
Men heeft het schijnbaar nodig om zo te kunnen studeren ?
Je moet dus een vreemde zien studeren op je laptop en dat urenlang , want als het schermpje door bijvoorbeeld storing uitvalt dan lukt het niet meer ?
Jezelf motiveren en denken ik moet dit diploma halen zodat ik die mooie baan straks kan krijgen werkt dus niet meer.
Het leven van deze generatie word door velen geleefd via een schermpje , kan op mobiel zijn-pc-laptop maar dat schermpje moet er zijn.

Gast1 zijn er nog individuen ?
Jongelui die gewoon hun boeken pakken en studeren en dan alleen ?
Zijn mensen bang geworden om alleen en in stilte te zijn ? [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie