Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door oktagon » 29 mei 2016, 16:40

Naar aanleiding van een door de gemeente Tholen georganiseerde enquete;wegens plaatselijke gevoeligheden overgedragen aan een deskundig buro in Utrecht,kan elke inwoner (die alleen maar zijn ABCD zonder huisnummer in de gemeente moet opgeven en een mailbevestiging moet sturen naar het buro in Maarsbergen) ,die burger kan zijn inbreng geven op gestelde vragen om mogelijk invloed te kunnen uitoefenen op de Raadsbeslissing van de gemeente.
Dit gaat dan over het op te vangen aantal vluchtelingen uit het Midden Oosten en Afrika en andere gebieden,die sectarisch gewijze aan het moorden zijn geslagen om uit te vechten ofwel de Soennieten,Sjiieten,Moslimbroeders,andere Moslimsecties en daarbij ook nog de Kalifaatmoordenaars van de ISS de overmacht zullen verkrijgen.
Europa met de USA begingen m.i. de fout om zich daar als Vredesapostel in te mengen daar ook Rusland meende daar iets te kunnen regelen met Mr.Hassad van Syrie.

Nu vluchten al een aantal jaren slachtoffers van die `Eindstrijd`naar Europa en veel Syriërs begonnen te vertrekken naar Turkije ,welke staat ze poogt door te sluizen naar de EU.

Het probleem voor de EU en in hoge mate ook voor Nederland,blijft dat hier mensen arriveren met een heel andere cultuur dan de westEuropese met een afwijkende denkwijze over sociale zaken en religies,ondanks dat ze Nederlands zouden leren en sommigen al Engels,het blijven Moslims door de eeuwenlange starre denkwijze,opgelegd door Mohammed en zijn opvolgende Imams,volgens hun de door Allah opgelegde leefregels.

Al met al ontstaat door dit alles voor de EU en staatsbesturen met gemeentes een chaos, hoe dit in goede banen te leiden mbt.de stroom vluchtelingen en gezien de bovenvermelde enquete gaf ik als simpel burger de volgende verdelingsmethode op:

In de EU ,dus ook in Nederland met zijn grote steden en vele kleinere gemeentes zou het aantal vluchtelingen gelijk over het inwonersaantal moeten worden verdeeld,nadat er een gelijke reductie wordt gedaan mbt. de grote steden met dichtbevolkte gebieden.Hier geen vluchtelingen plaatsen.

Voor Nederland stel ik me voor terug te gaan van 17 miljoen inwoners naar 10 miljoen inwoners om op te nemen in de berekening en dat er 10.000 vluchtelingen,of mogelijk meerdere-mindere, zijn berekend voor Nederland in de EU/toewijzing voor een willekeurig jaar of langer.

Per duizend Nl.inwoners komt er dan 1 Moslim/vluchteling in een willekeurige door de overheid met OAC aangewezen kleinere gemeente en dat betekent voor Tholen als enqueteplek met 25.000 inwoners op het gehele eiland met ca. 7 subgemeentes een opvang te regelen voor 25 vluchtelingen en niet de door B en W voorgestelde 200 tot 300 aantal vluchtelingen.

Wegens de vele Moslimgezinnen zou het minimale aantal dat aan een kleine gemeente wordt toegewezen ca. 6/8 personen kunnen zijn,weer rekening houdende met het inwoner/aantal en dat laat ik dan maar over aan de overheidsdetaillisten om dit te berekenen.

In Zeeuws Vlaanderen ontstond al veel commotie door het plan van de gemeente Sluis om voor hun gemeente die geheel West Zeeuws Vlaanderen omvat met ca. 30.000 inwoners,om 300 tot 500 vluchtelingen te deponeren aan een dijkje net buiten de oorspronkelijke gemeente Breskens en niet
veraf van een grote toeristencentrum.
Het door mij genoemde aantal Vlamingen kan 10.000 of meer mis zijn,de berekening kan overigens goed toepasbaar zijn.

Dus de Bressiaanders reageerden heel hard en agressief tegen dat B en W idee.
Hier zou een oplossing voor 30 vluchtelingen mbt. de 30.000 inwoners meer op zijn plek zijn. Het aantal kan met 10 tot 20 verhoogd,bij ander inwoneraantal.

Zo zou verder een beperkt aantal gedragsnormen kunnen worden opgesteld en niet allemaal, gebaseerd op onze wetten,maar maar als plaatselijke politieverordening,waar elke gemeente vrij in mag zijn en niet direct als intolerant wordt aangemerkt door te softe overheidsbestuurders,die plaatselijke toestanden in kleinere gemeentes niet acuut of onjuist beoordelen.

Waarschijnlijk bestaan over dit onderwerp bij de forumleden meningen,die sterk afwijken van de mijne,graag hoor ik dat en hoop,dat bestuurders van de besproken democratische gemeentes ook op een idee gebracht worden. :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door gusteman » 29 mei 2016, 17:25

Als ik het goed begrijp is de basis voor je redenering het behalen van een doelstelling, met name: zo weinig mogelijk vluchtelingen een opvang bezorgen.

Om dat doel te bereiken ben je er niet vies van om te gaan sjoemelen met cijfers (in casu inwonersaantallen) en je voorziet tevens een waaier van willekeurigheden.

Geldt diezelfde willekeur dan, naar de toekomst toe, ook voor alle autochtone Nederlanders?

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door oktagon » 29 mei 2016, 19:52

Tav.Gusteman:

Mijn doelstelling is alleen maar een verhoudingsgewijze verdeling van vluchtelingen over staten en gemeentes en dat houdt in over inwonersaantallen,waarbij ik de dichtbevolkte landsdelen vrij stel van vluchtelingen. Mijn getalsberekening is maar een voorbeeld van hoeveelheden,ik stel geen beperking zoals jij denkt.

Als er 30.000 moslims in Nederland moeten worden opgenomen resulteert dat in 30 vluchtelingen per 1000 Nederlanders en dat zou dan betekenen dat er (10:17)x 180miljoen EU bewoners moeten worden gesteld tegenover de dan eerder genoemde 30 vluchtelingen per 1000 bij deze berekende EU-bewoners ofwel 3.176.469 vluchtelingen.

Als Turkeije het voor elkaar krijgt om het 2/3 deel ofwel 2.118.705 van zijn aanwezige vluchtelingen uit het Middenoosten naar de EU te laten verplaatsen zou dat neerkomen op 20 vluchtelingen per berekende Nederlandse inwoner in een gelijke verdeling als ik bedoel en veel minder clusters
in een land zou veroorzaken en voor mij geen probleem zijn.

Als dit zou gebeuren,zal er een deel teruggaan als de "Eindstrijd"gestreden (tussen de Islam-sectariers) is en zal er een ander deel ingeburgerd zijn en een toekomstig meer mediteranair kleurtje aan het EU-soort toevoegen,niet allemaal zo nadelig voor ons westerlingen.

De Koran zal door andere culturen wel moeten muteren in haar exegese om geaccepteerd te worden als een vreedzame religie,die geen overheersing naleeft,China en vooral India zullen geen overheersing door Moslims dulden. :peace:

PS.
37stuks WSF35 aanschaffen door alleen al Nederland kost een sloot geld en wrs veel meer,dan voorzieningen voor de vluchtelingen;het blijft een uitdaging voor politici in de EU om ook Erdogan te paaien en Putin bij te schaven.Angela M. heeft veel ervaring met Russen en de big oil-brothers in de 7 Sisters met de rest van de onrustige wereld.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door gusteman » 29 mei 2016, 21:59

oktagon schreef:Als er 30.000 moslims in Nederland moeten worden opgenomen resulteert dat in 30 vluchtelingen per 1000 Nederlanders en dat zou dan betekenen dat er (10:17)x 180miljoen EU bewoners moeten worden gesteld tegenover de dan eerder genoemde 30 vluchtelingen per 1000 bij deze berekende EU-bewoners ofwel 3.176.469 vluchtelingen.
Sorry hoor, beste oktagon, maar ik kan je hier even niet volgen.

Als er 30.000 vluchtelingen (ik veronderstel dat jij vluchtelingen bedoelt daar waar je "moslims" schrijft?) naar Nederland komen dan resulteert dat in 30.000 vluchtelingen op 17.000.000 Nederlanders, en dus 30 vluchtelingen per 17.000 Nederlanders .... en dus niet per 1.000 Nederlanders.
Oftewel 1 vluchteling per 566 Nederlanders.

Een stad als Amsterdam zou er dan 1480 (838.000 : 566) extra inwoners bij krijgen.
Een dorp als Culemborg zou 49 (27.674 : 566) vluchtelingen te huisvesten krijgen.

Naar Europa doorgerekend (180 miljoen inwoners) zou dit neerkomen op een totaal van 318.021 vluchtelingen.

Indien Turkije het door jou aangehaalde aantal vluchtelingen zou doorsluizen naar Europa dan kwam dit neer op 1 vluchteling per 85 inwoners.
Dat zou dan betekenen: voor Amsterdam 10211 extra bedden en voor Culemborg 325 bijkomende monden om te voeden.

Ik begrijp jouw bekommernis om een toevloed aan inwoners, vooral in grote agglomeraties dan.
Maar veeleer dan een verdeelsleutel op te stellen aan de hand van het aantal inwoners ben ik van mening dat het verstandiger zou zijn om rekening te houden met de fiscale inkomsten van gemeenten.

Gemeenten met een industriezone waar grote bedrijven gevestigd zijn rijven veel meer belastinggelden binnen dan bijvoorbeeld typische landbouwgemeenten.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door oktagon » 29 mei 2016, 22:56

Gusteman:"Als er 30.000 vluchtelingen (ik veronderstel dat jij vluchtelingen bedoelt daar waar je "moslims" schrijft?) naar Nederland komen dan resulteert dat in 30.000 vluchtelingen op 17.000.000 Nederlanders, en dus 30 vluchtelingen per 17.000 Nederlanders .... en dus niet per 1.000 Nederlanders.
Oftewel 1 vluchteling per 566 Nederlanders."

Als je mijn berekeningen goed bekijkt,kun je zien dat ik uitga van 10miljoen in aanmerking komende Nl inwoners en geen 17 miljoen en ga ik verder met dit hoge aantal om dan te komen op :

Als er 30.000 moslims in Nederland moeten worden opgenomen resulteert dat in 3 vluchtelingen per 1000 Nederlanders en dat zou dan betekenen dat er (10:17)x 180miljoen EU bewoners moeten worden gesteld tegenover de dan eerder genoemde 3 vluchtelingen per 1000 bij deze berekende EU-bewoners ofwel 3.176.469 vluchtelingen.

Dit betekent dus voor de 10 milj. in rekening gebrachte inwoners per 333 nederlandse inwoner 1 gevluchte moslim

In mijn vorige deel maakte ik een foute opmerking ( in rood de correctie):
Als Turkeije het voor elkaar krijgt om het 2/3 deel ofwel 2.118.705 van zijn aanwezige vluchtelingen uit het Middenoosten naar de EU te laten verplaatsen zou dat neerkomen op 2 vluchtelingen per berekende 1000 Nederlandse inwoners in een gelijke verdeling als ik bedoel en veel minder clusters in een land zou veroorzaken en voor mij geen probleem zijn.


Nb.De berekening wordt blijkbaar wat complex;ik neem aan dat dit aantal pas over een tiental jaren zou kunnen arriveren,maar de toekomst is in dit opzicht ook niet voorspelbaar.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door gusteman » 30 mei 2016, 06:25

oktagon schreef:Nb.De berekening wordt blijkbaar wat complex;
Inderdaad, beste oktagon: je husselt twee berekeningen door elkaar.
Aan de ene kant vertrek je vanuit een maximum van 30.000 tegenover 10.000.000; en dat ga je mengen met een verhouding van 2.118.705 tegenover 108.000.000 [180.000.000 x (10:17)].

Zo krijg je inderdaad een vertekend beeld.
Voor Europa/Turkije (lijkt wel een interland :mrgreen: ) ligt het ook eenvoudig: 108.000.000 (in aanmerking komende) inwoners tegenover 2.118.705 vluchtelingen geeft een verhouding van 1 vluchteling per 51 inwoners.

Wanneer Nederland zijn grenzen zou openstellen voor 30.000 vluchtelingen dan zou dit overeenkomen met minder dan één zesde van de lasten die door de andere naties zouden worden gedragen.
Rekening houdend met de huidige (door de bevolking steeds vaker gestelde) vraag om de rijksten het meeste belasting te laten betalen zou het door de buurlanden niet aanvaard worden dat één van de rijkste lidstaten van Europa zich er zou mee tevreden stellen om slechts één zesde van de lasten op zich te nemen.

P.S. Wat bedoel jij eigenlijk met "in aanmerking komende Nl inwoners"?

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Vluchtelingen in Nederland plaatsen.

Bericht door oktagon » 30 mei 2016, 09:55

Ik bedoel dat ik het aantal van de resterende dichtbevolkte steden van Nederland met ca.7 milj. inwoners niet meetel in de berekening voor Nederland,dat is overigens ca 40 % en dat telt dan ook voor de rest van de EU,zodat ik voor de EU 60% meetellende inwoners bereken ofwel 108 miljoen stuks en daar welk aantal moslim vluchtelingen ook gelijkmatig over EU,staten en gemeentes verdeel.

Bij die ca.40% worden geen vluchtelingen geplaatst ,geldt voor alle EU-staten!

De 1,2 of 3 of meer tellende vluchtelingen per 1000 inwoners van elke EU lidstaat is afh. van het aantal moslim vluchtelingen!

Nb1.
Ik zoek al diverse malen naar het aantal vluchtelingen dat in 2015 naar Europa en naar Nederland en verdeeld over de rest van de EU kwamen,
lees alleen maar algemene kritiek,positief en negatief en weinig simpele details of burenruzies en veel clusters gevluchte moslims.
De EU en Nederland barsten van de organiserenden,statistiekdata en veel meer wat allemaal bekend is bij overheden;waarom geen bekend maken van alle data inzake vluchtelingen.
Nb2.
Nader zoeken (in Elsevier, SypWynia) leverde op 14 mei jl. een verslag op dat in sept.2015 door de EU ministers werd besloten om 160.000 aanwezige asielzoekers ( ook wel vluchtelingen of moslims genoemd) die waren gestrand in Italie en Griekenland,eerlijk te verdelen over de rest van de EU-staten.
Tot heden werden er 1145 personen herplaatst!
Als ik de genoemde 160.000 gelijkmatig verdeel over alle inwoners van de EU (wat de afspraak was),komt dat neer op alle 180 miljoen inwoners van de Eu en dus 1 asielzoeker per 1125 EU-inwoners, dus dat zou moeiteloos moeten gaan en voor alleen Nederland met mijn rekensom 10.000.000/1125= 8888 asielzoekers te herbergen. En dat lukte blijkbaar ook niet door de complexe Nederlandse en EU voorschriften en landelijk gebruikte wetten ,werkwijzen ,etc. [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie