De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door taigitu » 20 nov 2016, 12:18

De zetelrovers van DENK hebben weer een nieuwe vijand. Dit keer zijn het de media die de schuld krijgen. Waarvan precies is ons een raadsel, maar dat het filiaal van Erdogan niets op heeft met vrije nieuwsgaring is inmiddels wel duidelijk. Volgende week: DENK weet het zeker: 9-11 was an inside job…
Gepubliceerd op 31 mei 2016
Hoog bezoek in de Tweede Kamer vandaag. Het toekomstige Kamerlid *kuch* Sylvana Simons maakte namelijk bekend iedereen die haar onheus heeft bejegend helemaal de moeder te slopen. Tot grote verbazing overigens van de echte parlementariërs…
De PvdA gaat bij de komende verkiezingen kandidaten scherper beoordelen Nederlandse normen en waarden. Op die manier wil de partij types als Kuzu en Ozturk weren. En dus krijgen alle kandidaten vragen hoe zij denken over homoseksualiteit en vrouwenrechten. Maar of dat nou de manier is…
14-06-2016
De politieke partij DENK heeft via Facebook een filmpje de wereld ingestuurd waarin gewaarschuwd wordt voor de media. Volgens de partij zijn deze namelijk niet onafhankelijk. De titel van het filmpje luid dan ook ‘De media willen niet dat je dit weet... Trap er niet in!’ De media deelt het filmpje echter veelvuldig. Daarnaast zijn er ook een behoorlijk aantal cynische tweets over het feit dat Sylvana Simons , net als de andere leden van de partij in deze video, nog recent veel in de media zijn geweest. En deze media verfoeien zij nu juist. De Nederlandse Vereniging voor Journalisten (NVJ) stelt daarnaast dat het filmpje meer past bij landen als Turkije. Maar ze noemen het ook een gemiste kans. De NVJ denkt dat de achterliggende boodschap van DENK is dat media meer zouden moeten doen met diversiteit.
.
De partij Denk heeft haar verkiezingsprogramma bekent gemaakt met o.a. de volgende punten:
De 10 thema’s uit het verkiezingsprogramma:

Een inclusieve samenleving waarin wij elkaar accepteren;
Een lerende samenleving waarin wij ieders talent benutten;
Een gezonde samenleving waarin wij zorg dragen voor elkaar;
Een sociale samenleving waarin wij oog hebben voor elkaar;
Een veilige samenleving waarin mensen zich vertrouwd en geborgen voelen;
Een ondernemende samenleving waarin het MKB bloeit;
Een leefbare samenleving waarin mensen betaalbaar prettig en gemengd wonen;
Een rechtvaardige samenleving die internationaal rechtvaardigheid bevordert;
Een democratische samenleving waarin de stem van alle burgers wordt gehoord;
Een duurzame samenleving waarin wij omkijken naar onze omgeving.

Lees meer: https://www.bewegingdenk.nl/standpunten
Wat ik tot nu toe heb gezien van de heren is eerder een anti-reclame dan een gezonde,
sociale, veilige, leefbare, rechtvaardige en democratische samenleving tot voorbeeld zijn.
Wat jammer dat ze nog geen regel/wet hebben gemaakt
dat leden van een partij hun zetel]niet mogen meenemen als ze uit die partij stappen.
Of zou dat horen bij hun regel: Een lerende samenleving waarin wij ieders talent benutten,.....
Ze hebben gezien en dus geleerd dat die mogelijkheid bestaat door (eerst VVD-er) Wilders....
En 'een goed voorbeeld doet goed navolgen'...? Dat kan je zien als een talent......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Witte wel » 20 nov 2016, 13:40

Totdat DENK dadelijk zelf "de zwarte Piet" is geworden.
En daar gaat het naar toe vrees ik.

Diegenen die niet vertrouwd zijn met de spelregels vaan de huidige politiek zullen genadeloos afgestraft worden.
En maar goed ook want deze "Denktank" slaat behoorlijk de spijker mis.
Als je zelf niet voldoende alternatieve media achter je hebt staan, en dat is hier begrijpelijk, dan is het uiterst lomp te noemen dat je dan alsnog de reguliere media in een hoek aan het trappen gaat. Er is hier sprake van een groot tekort aan professionaliteit en politieke ervarenheid. "De" media zal DENK heel snel kraken. Einde verhaal voor DENK.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Gast1 » 21 nov 2016, 04:40

Witte wel schreef:Einde verhaal voor DENK.
Dat DENK ik ook. Goeie zaak ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door taigitu » 21 nov 2016, 09:14

Witte wel schreef: Er is hier sprake van een groot tekort aan professionaliteit en politieke ervarenheid. "De" media zal DENK heel snel kraken. Einde verhaal voor DENK.
Ik denk eerder dat ze last hebben van een groot ego en gaan voor de breedsprakerigheid
vermengd met brutaliteit zoals ze ook van Wilders zien. Daarnaast zijn het oud partijleden van
de PvdA. Dat is hun CV en ze zijn door de 'keuring' van de PvdA gekomen waarmee ze een
plaats in de 2e kamer kregen. Dat geeft hun een bepaalde status inzake politieke ervarenheid,
ook al merk je er weinig van. Het is een spel.
Ze waren/zijn getuige van, en weten wat het Wilders heeft opgeleverd en nog oplevert als je
flink veel kabaal maakt in de 2e kamer enz. Ik denk dat ze behoorlijk gaan scoren met de
verkiezingen.
Veel Turkse mensen zullen op hen gaan stemmen en dat zullen zowel proteststemmen zijn
(zoals er ook veel proteststemmen naar Wilders gaan) als mensen die hun denken/ideeën
onderstrepen. En als de media hen werkelijk gaan kraken..... dat zal ze alleen maar helpen nog
groter te worden. Niets over hen vermelden in de media zou meer effect hebben.
Het gezegde is 'alles waar je aandacht aan besteed groeit'......
We zullen het zien in maart 2017.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Gast1 » 21 nov 2016, 09:23

taigitu schreef:Het gezegde is 'alles waar je aandacht aan besteed groeit'......
.... en dat gezegde klopt als een galopperende paardenhoef.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Witte wel » 21 nov 2016, 23:42

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben Taigitu wat betreft dat ego.
Ze liften mee met hun politieke verleden maar of dat stand zal houden betwijfel ik en of die status wel als zo'n status gezien zal worden ook.
Ik weet ook nog niet zo zeker of dat 't wel zo zal blijken te zijn dat de Turkse mensen hun stem uit zullen brengen op deze "Denkwijze". Grote vriend Erdogan had ook de Turkse bevolking in Europa opgeroepen in opspraak te komen maar dat is ook niet gelukt. Sterker nog. Het heeft een averechtse werking gekregen.
De "Nederturk" is verstandiger dan men zou verwachten. Een klein deel sympathiseert met oppositie maar het grootste deel van deze bevolkingsgroep kiest voor een samenleving zoals de nederlander deze wenst. Een Nederturk is net zo goed nederlander als welke andere dan ook.
Het is nog maar de vraag of de Nederturk zich zal laten vangen door DENK. Ik betwijfel dat als ik zelf kijk naar de Turkse reacties in mijn omgeving en zoals zij over politieke kwesties spreken en denken. Ik zie het zo nog niet zomaar gebeuren en ben er va overtuigd dat de Nederturk een verstandigere weg kiest.
De Turkse gemeenschap in nederland wil niets liever dan een samenleving voor elkaar en met elkaar en wel zonder een klaagbede of zwartepieten nonsens.
En dat kan en gaat ook gebeuren.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Witte wel » 22 nov 2016, 00:05

Hoe serieus zal DENK gezien blijven zou je je af kunnen vragen.
Vind het eigenlijk wel een beetje grappig. :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Tammy » 22 nov 2016, 06:49

DENK is een partij die al werd geboren toen die twee heren nog bij de PVDA zaten.
Dat Denk ik namelijk.
Het is altijd de bedoeling geweest om alleen verder te gaan.
In mijn ogen een plan die er dus al was.
Slim gedaan van die heren, deze partij is niet voor verbinding, verre van dat.
Het zaait verdeeldheid en haat.
Wolven in schaapskleren, maar dat wist ik allang.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door univers » 22 nov 2016, 08:59

Het zaait verdeeldheid en haat.
Heb ik altijd gezegd, wat die mensen doen, is haat zaaien met de paplepel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door taigitu » 22 nov 2016, 09:49

Ik voorzie dat de partij DENK met de verkiezingen 5 zetels zal behalen.
Niet omdat het zulke 'keien' zijn in de politiek maar omdat ze keihard schreeuwen......
We gaan het zien in maart 2017.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Witte wel » 22 nov 2016, 10:50

Mooie vergelijking Taigitu. :grin:
Dat onderste steentje schuift er vanzelf wel onder uit. Daar hoeven wij niets voor te doen.
Als je vuur bestrijdt met de brander nog in de hand dan zal dat niet echt gaan lukken denk ik. :wink:

Ik zie nog wel iets meer in je vergelijking.
Het bovenste steentje wijkt wel erg af. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door taigitu » 22 nov 2016, 12:25

Witte wel schreef: Ik zie nog wel iets meer in je vergelijking.
Het bovenste steentje wijkt wel erg af. [think]
Ach ja, dat is een tenger steentje.......... klopt toch?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Tammy » 26 nov 2016, 02:53

Het is niet te hopen dat ze 5 zetels krijgen.
We zullen het zien inderdaad.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door univers » 26 nov 2016, 09:42

Denk, is nog erger dan Wilders.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door MetalPig » 28 nov 2016, 08:15

Ik vermoed dat Denk zich in de vingers heeft gesneden door Sylvana erbij te halen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door univers » 28 nov 2016, 09:18

En dan loopt ze te ouwe-t-h.
Ze geeft zelf het voorbeeld.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Tammy » 24 dec 2016, 05:19

Sylvana has left the building. :mrgreen:
Mevrouw begint eigen partijtje Artikel 1 genaamd.
Samen met de woordvoerder van Denk.
Wat een soap toch. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door Gast1 » 24 dec 2016, 09:06

Farce majeure ... [doh]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door univers » 24 dec 2016, 10:33

Farce majeure, kon je nog om lachen.
Dit geval is te triest voor woorden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De partij DENK en de verkiezingen van 2017......

Bericht door taigitu » 24 dec 2016, 10:38

Sylvana Simons begint eigen partij

Sylvana Simons verlaat Denk en begint een nieuwe partij onder de naam Artikel 1. Dat maakt ze vandaag bekend in interviews met de Volkskrant en de NOS. Simons kan zich naar eigen zeggen niet meer vinden in de koers van de partij.

Met Artikel 1 gaat ze meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. De directe aanleiding voor Simons' vertrek is de commotie rondom een lynchfilmpje dat op internet werd verspreid. Naar aanleiding van dat filmpje werd een aantal veiligheidsmaatregelen getroffen. Volgens Simons werd ze daarbij te weinig gesteund door de leiders van Denk. ,,Ik leefde in een totaal onwerkelijke situatie, terwijl Denk die media-aandacht vierde'', zegt ze tegen de Volkskrant.'

,,Sinds mijn aantreden bij Denk heb ik veel warme reacties gekregen, maar ook veel bedreigingen. Juist op zo'n moment is het belangrijk dat je je bij een partij geborgen voelt. Daarin ben ik teleurgesteld", vertelt Simons aan de NOS.

Ertussenuit knijpen
Ook Ian van der Kooye, tot vandaag campagneleider van Denk, stapt uit de partij en sluit zich aan bij Artikel 1. De twee besloten hun oud-partijgenoten niet in te lichten over hun vertrek. ,,Een scheiding komt niet van de ene op de andere dag. Soms moet je 's nachts ertussenuit knijpen omdat je partner je niet onbeschadigd zal laten gaan", zegt Simons in de Volkskrant.


Sylvana Simons sloot zich in mei aan bij Denk, op uitnodiging van de oprichters Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... rtij.dhtml
Enigszins discutabel excuus vind ik dat. Alsof ze de oprichters van Denk pas voor het
eerst heeft ontmoet toen ze uitgenodigd werd, en dus niet wist hoe de heren in elkaar
steken en hun partij onder de aandacht brengen. Of ze heeft niet de tijd gehad om na te
denken en moest gelijk 'ja' zeggen tegen ze......? Je begint toch niet aan een
zeer publieke functie zonder na te denken over je collega's en hoe die daar in aanwezig zijn?
Dat de heren momenteel weinig tijd hebben om haar te steunen is mogelijk want ze
moeten zich flink 'in de picture' spelen om straks zo veel mogelijk zetels te veroveren.
Wilders beperkt hun kansen om zetels te halen behoorlijk.... Dus waar leggen ze hun
aandacht....... Partijbelang.

Voor mij lijkt het me niet handig als je je eigen weg wilt gaan, om dan de mensen waar je
je eerst mee verbonden hebt niet in te lichten over je vertrek. Het voelt ook als
eigenbelang. Het is voor mij in ieder geval iets wat onder de maat is.
Wie zegt dat ze dat niet opnieuw doet als haar iets niet bevalt.
Betrouwbaarheid in openbaarheid is een groot goed, zelfs als de andere partij hier niet
toe uitnodigt. Onbetrouwbaarheid, zeker in de politiek, blijft aan je plakken.

Voorzitter Denk in opspraak
15/06/16


Hij zag het waarschijnlijk al aankomen. Selcuk Öztürk, voorzitter van de nieuwe politieke partij Denk, is in opspraak geraakt. Vandaag werd bekend dat er onderzoek wordt gedaan naar zijn handelen als zakenman vijf jaar geleden, in de tijd dat hij nog raadslid en fractievoorzitter van de PvdA in de gemeente Roermond was.

De Limburgse zorginstelling Daelzicht wil weten of er onregelmatigheden plaatsvonden toen Öztürk in 2011 twee panden van die instelling verwierf. In één wilde hij een hotel vestigen, de ander verkocht hij door.

Het onderzoek naar de rol van Öztürk maakt sinds kort deel uit van een al langer lopend groter onderzoek bij de instelling. Het werd toegevoegd toen een journalist van NRC stuitte op de vastgoedtransactie, waarbij twee panden van de zorginstelling voor 400.000 euro van eigenaar wisselden. Op het moment van aankoop was de bestemming van de panden nog zorg, maar die wijzigde kort daarna in horeca. In die voor Öztürk gunstige bestemmingswijziging zou de Limburgse wethouder Jos van Rey de hand hebben gehad.

Ook bij een andere zorginstelling, Reinaerde in Utrecht, zou Öztürk een dubieuze rol hebben gespeeld. Hier zou een medewerker van de instelling in 2007 1000 euro hebben ontvangen van de politicus voor het aannemen van een opdracht.

Onderzoek
In een schriftelijke persverklaring die woensdagmiddag werd verspreid betwist Öztürk zowel de feiten die NRC presenteert als de interpretatie daarvan. Hij zegt dat hij een onderzoek toejuicht. "Ik praat wel met onderzoekers, maar niet met bevooroordeelde journalisten."

Lees meer: http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek ... raak.dhtml
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie