Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door univers » 06 mar 2017, 20:34

Met wijsheid geschreven. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Vitharr » 07 mar 2017, 07:04

Ik ben helaas zeer goed op de hoogte van de problematiek. Ik zie vooralsnog niemand die benoemen.

Om een voorbeeld te geven; als slecht geïntegreerde buitenlanders 'onze' vrouwen op straat lastig vallen zijn we collectief verontwaardigd. Als ze echter een stapje verder gaan en 'onze' vrouwen de illegale prostitutie in forceren dan wordt een verrassend deel van de verontwaardigde Nederlanders ineens klant in het kader van 'we wisten het niet'.

Wilders is inderdaad de stem van het volk, maar niet van de goyim. Zijn stemvee is voor hem slechts een middel om zijn doel te bereiken. Ik volg hem al heel lang en betrap hem hier keer op keer op.

Wilders kanaliseert de negatieve energie die in onze maatschappij zit. En dat kan hij heel goed. Het gemak waarmee hij o.a. problematiek met Marokkaanse jongeren mengt met de vluchtelingenstroom vind ik daar een goed voorbeeld van. Daarom is met veel PVV aanhangers ook nauwelijks te communiceren. Alles wordt op 1 hoop gegooid. Zelfs de discussie rond zwarte piet wordt er bij gesleept. Het zijn haters geworden.

Mede daarom beschouw ik de PVV als een deel van het probleem. Als je ervaring een interpretatie wilt noemen dan mag dat natuurlijk. Ieder zijn visie hoor. Voor mij heeft de huidige heersende elite echter volledig afgedaan. Ik heb onbevangen naar hem geluisterd en daar wederom bevestiging voor gevonden. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Gast1 » 07 mar 2017, 09:07

Vitharr schreef:Als je ervaring een interpretatie wilt noemen dan mag dat natuurlijk.
Een ervaring is geen interpretatie Vitharr. Ik pak ze er even bij:

Ervaring is kennis hebben van de gebruikelijke gang van zaken, verkregen door observatie en betrokkenheid bij bepaalde processen of toestanden.
Het begrip 'ervaring' is haast synoniem met 'inzicht', ' knowhow ' en 'weten'.
Een persoon met een aanzienlijke ervaring op een bepaald gebied, wordt wel een 'expert' genoemd, en zijn ervaring 'expertise'.
Andere duidingen: 1) Wat je op een bepaalde manier voelt of meemaakt 2) Het door ondervinding geleerd 3) Ondervinding


Een interpretatie is een persoonlijk beredeneerd oordeel over de betekenis van een waarneming, een tekst of een stuk muziek.
Het woord is verwant aan het Franse interprète, wat "tolk", maar ook "vertolker" betekent.
Andere duidingen: 1) Denkbeeld 2) Duiding 3) Gezichtspunt 4) Idee


Een paar zinnetjes van jou Vitharr:
Zijn stemvee is voor hem slechts een middel om zijn doel te bereiken.
Wilders kanaliseert de negatieve energie die in onze maatschappij zit.
Het (note Pierre: 'zijn stemvee') zijn haters geworden.
Ik volg hem al heel lang en betrap hem hier keer op keer op.


Vertel mij, zijn dit ervaringen of interpretaties van jou?

Ik ken hem persoonlijk en ik ken de mensen die hem persoonlijk kennen.
Niet zo moeilijk, want hij komt uit dezelfde geboortestad als ik.
Ik volg hem ook al heel lang en verwerp zijn vele eerdere uitspraken, die ik ronduit impertinent, onbeschoft en hitsend vind.
Ik volg hem nu echter ook en ben heel intens mijn best aan het doen om 'm te betrappen op uitspraken waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Dat laatste lukt mij nu echter niet meer.
In het interview met Nieman heb ik 'm nergens op kunnen betrappen wat mij tegenstaat of waar ik het niet mee eens ben.
Volgende week heeft hij twee debatten, eentje met Rutten en een dag later, net voor de verkiezingen, nog een.
Ik wil eigenlijk helemaal niet stemmen op die club, maar toch kom ik er steeds bij uit na het invullen van een drietal 'stemwijzers'.
Het CDA komt echter ook steeds meer in de buurt.
D66 staat bijna steeds helemaal onderaan bij mij.
Vitharr schreef:Voor mij heeft de huidige heersende elite echter volledig afgedaan.
... En precies dat zegt Wilders ook.
Vitharr schreef:Zijn stemvee is voor hem slechts een middel om zijn doel te bereiken.
Hmmmm ... geldt dat niet ook voor Rutte en Pechtold, Asscher, Buma en Roemer en uiteraard alle anderen?
Kijk wat die jongens allemaal doen om het stemvee achter zich te krijgen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door univers » 07 mar 2017, 10:06

Hmmmm ... geldt dat niet ook voor Rutte en Pechtold, Asscher, Buma en Roemer en uiteraard alle anderen?
Dat zijn de grootste parasieten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Vitharr » 07 mar 2017, 13:36

Gast1 schreef:
Vitharr schreef:Als je ervaring een interpretatie wilt noemen dan mag dat natuurlijk.
Een ervaring is geen interpretatie Vitharr. Ik pak ze er even bij:

Ervaring is kennis hebben van de gebruikelijke gang van zaken, verkregen door observatie en betrokkenheid bij bepaalde processen of toestanden.
Het begrip 'ervaring' is haast synoniem met 'inzicht', ' knowhow ' en 'weten'.
Een persoon met een aanzienlijke ervaring op een bepaald gebied, wordt wel een 'expert' genoemd, en zijn ervaring 'expertise'.
Andere duidingen: 1) Wat je op een bepaalde manier voelt of meemaakt 2) Het door ondervinding geleerd 3) Ondervinding


Een interpretatie is een persoonlijk beredeneerd oordeel over de betekenis van een waarneming, een tekst of een stuk muziek.
Het woord is verwant aan het Franse interprète, wat "tolk", maar ook "vertolker" betekent.
Andere duidingen: 1) Denkbeeld 2) Duiding 3) Gezichtspunt 4) Idee


Een paar zinnetjes van jou Vitharr:
Zijn stemvee is voor hem slechts een middel om zijn doel te bereiken.
Wilders kanaliseert de negatieve energie die in onze maatschappij zit.
Het (note Pierre: 'zijn stemvee') zijn haters geworden.
Ik volg hem al heel lang en betrap hem hier keer op keer op.


Vertel mij, zijn dit ervaringen of interpretaties van jou?
Dat zijn ervaringen voor mij.
Gast1 schreef:Ik ken hem persoonlijk en ik ken de mensen die hem persoonlijk kennen.
Niet zo moeilijk, want hij komt uit dezelfde geboortestad als ik.
Ik volg hem ook al heel lang en verwerp zijn vele eerdere uitspraken, die ik ronduit impertinent, onbeschoft en hitsend vind.
Ik volg hem nu echter ook en ben heel intens mijn best aan het doen om 'm te betrappen op uitspraken waar ik het absoluut niet mee eens ben.
Dat laatste lukt mij nu echter niet meer.
In het interview met Nieman heb ik 'm nergens op kunnen betrappen wat mij tegenstaat of waar ik het niet mee eens ben.
Dat verbaasd mij niet want hij zit nu in de oogstfase zoals ik al eerder zei.
Gast1 schreef:Volgende week heeft hij twee debatten, eentje met Rutten en een dag later, net voor de verkiezingen, nog een.
Ik wil eigenlijk helemaal niet stemmen op die club, maar toch kom ik er steeds bij uit na het invullen van een drietal 'stemwijzers'.
Verbaasd me ook niet vanwege dezelfde reden.
Gast1 schreef:
Vitharr schreef:Voor mij heeft de huidige heersende elite echter volledig afgedaan.
... En precies dat zegt Wilders ook.
Het cruciale verschil voor mij is dat hij deel uitmaakt van de heersende elite.
Gast1 schreef:
Vitharr schreef:Zijn stemvee is voor hem slechts een middel om zijn doel te bereiken.
Hmmmm ... geldt dat niet ook voor Rutte en Pechtold, Asscher, Buma en Roemer en uiteraard alle anderen?
Kijk wat die jongens allemaal doen om het stemvee achter zich te krijgen.
Hmm we lijken wat langs elkaar heen te praten. Wilders is in het zadel geholpen door mensen die zijn agenda steunden. Daarna heeft hij de ruimte gekregen zijn eigen draagvlak te scheppen. Ik probeer mijn specifieke persoonlijke afkeer van Wilders te motiveren maar tegelijkertijd doe ik hetzelfde met die hele kliek. Misschien dat het daardoor wat onduidelijk wordt.

Als ik kortaf lijkt komt dat omdat ik op mijn telefoon zit te tikken. Verschrikkelijk! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Gast1 » 07 mar 2017, 19:27

Vitharr schreef:Als ik kortaf lijkt komt dat omdat ik op mijn telefoon zit te tikken. Verschrikkelijk! :mrgreen:
Hihihi ... nevermind broeder, we hoeven het beslist niet altijd met elkaar eens te zijn, toch? :wink:
Overigens ben ik het met je eens dat Wilders zelf deel uitmaakt van de heersende elite.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Vitharr » 07 mar 2017, 19:35

Ik vind dat hij momenteel de juiste dingen zegt om de verkeerde redenen. En ik ben sowieso een wereld beu die geleid wordt door negativiteit. Ken je Jonna Jinton? Zulke mensen wil ik aan het roer. De straat veeg ik dan zelf wel schoon. :mrgreen:

In mijn beleving zijn alleen zulke wezens in staat om de wereld echt veiliger te maken. Zelfs ik zou luisteren. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Gast1 » 08 mar 2017, 04:55

Vitharr schreef:Ik vind dat hij momenteel de juiste dingen zegt om de verkeerde redenen.
Dat zou kunnen.
Vitharr schreef:En ik ben sowieso een wereld beu die geleid wordt door negativiteit.
Eens.
Vitharr schreef:Ken je Jonna Jinton?
Nee.
Vitharr schreef:Zulke mensen wil ik aan het roer.
Ik ga het opsnorren.
Vitharr schreef:De straat veeg ik dan zelf wel schoon. :mrgreen:
Dat doe ik al 10-tallen jaren, zelfs bij beide buren. Soms was ik zelfs hun ramen. :wink:
Vitharr schreef:In mijn beleving zijn alleen zulke wezens in staat om de wereld echt veiliger te maken. Zelfs ik zou luisteren. :wink:
Ben benieuwd ... :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door taigitu » 08 mar 2017, 11:58

Wilders: Pim Fortuyn is vermoord door radicale moslim
Zo 26 februari, 18:42

De PVV-leider zei dat in een interview met de Duitse televisiezender ARD.
Wilders zegt dat het een verspreking was.

Zie korte video: http://nos.nl/video/2160262-wilders-pim ... oslim.html
Waar het hart vol van is...... loopt de mond van over.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door taigitu » 08 mar 2017, 12:17

Een gebrek aan innerlijk discipline kan iemand ertoe verleiden alle emoties die haar of hem
door het hoofd schieten ook te acteren – met het voorwendsel dat men er nu eenmaal lucht
aan moet geven.
Dergelijke praktijken leiden tot grof misbruik, zelfs tot overtreding van ’s lands wetten.
Menselijke emoties kennen geen grenzen, de kracht van storende emoties is eindeloos.

TENZIN GYATSO, VEERTIENDE DALAI LAMA
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Susan » 08 mar 2017, 16:01

Gast1 schreef:.
Vitharr schreef:De straat veeg ik dan zelf wel schoon. :mrgreen:
Dat doe ik al 10-tallen jaren, zelfs bij beide buren. Soms was ik zelfs hun ramen. :wink::
[clap]
Pierre,even off-topic:
Kan je dat bij mij dan ook af en toe eens doen? Sinds een grote renovatie (die nog niet klaar ) heb ik alleen al aan de voorkant
van het huis 54 kleine raampjes met dus ook veel houtwerk, aangezien je ( nog) niet aan het werk kan elders, dacht ik
misschien een extra tijdvulling of zo....? :mrgreen:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Gast1 » 08 mar 2017, 18:37

Heu ... ik heb niet geschreven hoe lang het geleden is dat ik de ramen bij de buren waste ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door univers » 08 mar 2017, 18:48

Heu ... ik heb niet geschreven hoe lang het geleden is dat ik de ramen bij de buren waste ..
Deed je het hiermee. :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Gast1 » 09 mar 2017, 08:54

:grin:

Heel goed Uni, het dient te zijn 'de ramen lappen' ...
Hier in het dialect is het 'de rammen wassen'.

;P!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door taigitu » 10 mar 2017, 14:06

Bewering Wilders over kijkcijfers klopt niet helemaal'

Geert Wilders (PVV) was gisteren te zien bij Goedemorgen Nederland, als gasthoofdredacteur
en presentator. Vandaag twittert hij dat "er maar liefst 1,4 miljoen kijkers" naar het programma hebben gekeken. "Een record aantal kijkers voor ze dit seizoen!"

Maar zijn bewering klopt niet helemaal, laat Stichting Kijkonderzoek weten.
Als er 1,4 miljoen mensen naar het programma hadden gekeken,
had Goedemorgen Nederland in de dag top 25 gestaan.
"Voor de vier uitzendingen samen kwamen de gemiddelde aantallen inderdaad op 1,4 miljoen, echter kun je deze gemiddelden niet op deze manier optellen. Er kan dan namelijk overlap in de kijkers zijn", legt een woordvoerder van Stichting Kijkonderzoek uit. "De uitzendingen hadden gemiddeld 344.000 kijkers. Het aantal mensen dat iets heeft gezien van een van de uitzendingen is 940.000."

nos.nl/liveblog
Grappig zoals hij zich 'rijk' rekent.....
Hij deed één uitzending maar telt gewoon de kijkers van vier uitzendingen bij elkaar op.....
Elke uitzending werd door een ander persoon gedaan.
Zou dat nou weer een vergissing zijn?
Of is hij nou echt zo dom om te denken dat hij niet zou worden betrapt/gecorrigeerd op deze rekenfout?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Tammy » 10 mar 2017, 14:35

Je bedoeld net zo dom als die anderen politici die van alles beloven en na de winst als een blad aan een boom omdraaien en denken dat de kijkers daar nu intrappen Taigitu ? :mrgreen:

Ik zal dit weekend het filmpje opzoeken van Lubach over de speech van Jesse Klaver die een kopie is van de speech van Obama.
En dan zal ik het plaatsen hier.
Dat is vele malen erger en misleidender dan Wilders doet met kijkcijfers.
Hij kan wel met opgestroken mouwtjes van zijn witte overhemd een zaal toespreken, maar die jongen is zo fake als wat.
Ik zeg niet dat jij Klaver ok vind, maar Wilders is niet de enige politicus die soms de waarheid wat verdraait. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door univers » 10 mar 2017, 14:48

en denken dat de kijkers daar nu intrappen
Ja natuurlijk.
De bewijzen heb je toch na elke verkiezingen.
Ze beloven je rozengeur en Manenschijn, en daarna trappen ze je weer hard de beerput in.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Tammy » 10 mar 2017, 14:54

Sommige kiezers trappen er niet in Univers.
Maar je weet het nooit helemaal zeker als je stemt. :-P

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Politiek in 2017: Het wordt een zinderend verkiezingsjaar

Bericht door Tammy » 14 mar 2017, 11:39

Zoals beloofd. :mrgreen:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie