Het minderwaardigheidsgevoel van de man.

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het minderwaardigheidsgevoel van de man.

Bericht door univers » 14 jun 2017, 17:30

Saoedi Arabië kan volgens de tekst van het Vrouwenverdrag van de VN wel
aangesproken worden. Hij heeft het ondertekend. Dus waarom hier geen actie?
Lees artikel 1 er op na en de rest op de link.
Dat is toch niet zo moeilijk.

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Het minderwaardigheidsgevoel van de man.

Bericht door gusteman » 14 jun 2017, 21:41

taigitu schreef:Dan is de VN wel selectief bezig. Terwijl ook Saoedi Arabië lid is van de VN.
Nederland werd door de VN aangesproken op het Sinterklaasfeest met de zwarte
Pieten. Dat wordt het op discriminatie gegooid? Dat werd een grote rel in de media.
Met alle respect, beste taigitu, maar hier ben je appelen met peren aan het vergelijken.
En je kan dat makkelijk zelf vaststellen, namelijk door enkele gerichte vragen te stellen, zijnde:
1) heeft Nederland een democratisch onderbouwde wetgeving?
2) worden in Nederland de universele mensenrechten erkend en gehandhaafd?
3) heeft Saoedi-Arabië een democratisch onderbouwde wetgeving?
4) worden in Saoedi-Arabië de universele mensenrechten erkend en gehandhaafd?

Ik maak me sterk dat je op vragen 1 en 2 een ja als antwoord zal geven en op vragen 3 en 4 een neen.

Saoedi-Arabië hanteert de Sharia als richtlijn bij het opmaken van binnenlandse wetten. Zij halen dus hun gedachtegoed uit de Koran.
En als je dat wil zal je in die Koran meer dan voldoende argumenten vinden die bepalen dat een vrouw bepaalde dingen niet mag, dingen die mannen wel mogen ... of zelfs moeten.

De positie van vrouwen in Saoedi-Arabië is dus niet gebaseerd op het geslacht, of de afkomst van die vrouwen maar uitsluitend op geloofsartikelen.
Derhalve is het niet mogelijk om op juridisch verdedigbare gronden die positie als discriminerend te omschrijven.

En dus kan Saoedi-Arabië perfect het Vrouwenverdrag ondertekenen en toch in de ogen van westerlingen discriminerend omgaan met de vrouwen in hun land.

Waardoor de VN niet kan optreden zoals zij dat wel konden in het geval van de Zwarte Pieten.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het minderwaardigheidsgevoel van de man.

Bericht door Fenna » 15 jun 2017, 11:11

Vitharr schreef:mijn nickname is niet voor niets Vitharr. :wink:
Ik weet het Víðarr zoon van Odin en Jötun.
Een wijze krijgsheer zei eens; ontneem ze hun zekerheid en je hebt overwonnen. Levenslang kan zwaarder wegen dan de doodstraf. :wink:
Wijze woorden.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie