Teeven ziet af van staatsraad

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door taigitu » 01 jul 2017, 17:00

Teeven ziet af van staatsraad

Afbeelding
1-7-2017 Redactie parlement

Amsterdam - Voormalig staatssecretaris van Justitie Fred Teeven (VVD) is niet meer in de race voor een toppositie bij de Raad van State.

Dat bevestigen bronnen rond de partij na berichtgeving van het AD.
Op advies van de VVD zou hij zich hebben teruggetrokken.

De oud VVD-bewindsman werd genoemd om te worden benoemd tot de staatsraad van het adviesorgaan. Nadat hij tegenover de Groene Amsterdammer echter zou hebben gezegd dat hij als staatssecretaris bezuinigde op de advocatuur zodat zij minder tijd hebben voor verdachten die daardoor langer in de cel zitten, ontstond er echter veel kritiek op hem.

Teeven verweerde zich door te stellen dat dat hij in het tijdschrift verkeerd is geciteerd en alleen op achtergrondbasis had gesproken. Maar de VVD zou het toch beter hebben geleken dat hij daarop de eer aan zichzelf hield en zich terugtrok.

De voormalig politicus was in de volksmond bekend als ‘crimefighter’, een titel die hij te danken had aan zijn harde werk als officier van justitie. Hij vatte grote criminelen als Mink Kok en Johan ‘De Hakkelaar’ in de kraag.

Als bewindsman op het departement van Veiligheid en Justitie was hij vermaard om zijn spierballentaal en zijn dadendrang. Het was uiteindelijk de bonnetjesaffaire, die teruggreep op zijn oude deal met crimineel Cees H., die hem de das omdeed.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2851 ... aad__.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door Tammy » 02 jul 2017, 09:37

Tsja de bonnetjesaffaire..........wat een soap was dat.
Hij heeft het verprutst net als die van de Steur.
De geloofwaardigheid stopt een keer en dan word het moeilijk om een belangrijke baan ergens anders te krijgen.
Zo gaat dat in het leven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door gusteman » 02 jul 2017, 11:01

Interessant aan dit soort zaken is dat er zo goed als nooit aandacht wordt besteed aan een ander aspect, namelijk de impact van de persoon (in dit geval Teeven) op de partij zelf.
Het is altijd nuttig om de overweging te maken: werd die "goede raad" van de partij gegeven om de belangen van het volk te behartigen of om de belangen van de partij te vrijwaren?

Met andere woorden: zou het soms kunnen dat de VVD de heer Teeven liever niet in die staatsraad zag zetelen uit schrik dat hij dan misschien wel eens op "onzuivere" zaakjes van de eigen partij zou kunnen stuiten? En die dan ook zou "uitzuiveren" met de bedoeling zichzelf te "zuiveren" omwille van in het verleden gepleegde "onzuiverheidjes"?

Misschien toch eens overwegen om, al was het er maar één, de "overheidsinstellingen" om te vormen tot "zuiverheidsinstellingen"?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door Tammy » 03 jul 2017, 09:53

Het gaat niet om het volksbelang,maar gewoon om partijbelang.
Ik denk dat de meesten dat toch ook zien.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door taigitu » 03 jul 2017, 10:23

Tammy schreef:Het gaat niet om het volksbelang,maar gewoon om partijbelang.
Ik denk dat de meesten dat toch ook zien.
Ben ik helemaal met je eens.
Maar ook 'Jan met de Pet' zal weinig geloof meer hebben in deze man meer hebben.
Daarvoor was zijn optreden en verweer gedurende de 'bonnetjesaffaire' en de uiteindelijke
uitkomst te bizar. Zijn integriteit is niet geloofwaardig meer.
Bestaan er 'toiletmannen'?'
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door gusteman » 03 jul 2017, 17:32

taigitu schreef:
Tammy schreef:Het gaat niet om het volksbelang,maar gewoon om partijbelang.
Ik denk dat de meesten dat toch ook zien.
Ben ik helemaal met je eens.
Maar ook 'Jan met de Pet' zal weinig geloof meer hebben in deze man meer hebben.
Daarvoor was zijn optreden en verweer gedurende de 'bonnetjesaffaire' en de uiteindelijke
uitkomst te bizar. Zijn integriteit is niet geloofwaardig meer.
Bestaan er 'toiletmannen'?'
Kijk, dit vind ik nu eens interessant: een gedeeld standpunt dat stelt dat voor politici het partijbelang op de eerste plaats komt en het volksbelang niet echt meer mee speelt.
En dit standpunt wordt gedeeld door twee mensen die, ondanks deze kennis, bij de laatste verkiezingen een stem hebben gegeven aan een politieke partij. Dat is toch wat ik heb begrepen uit hun hier op het forum ten berde gebrachte reacties in de aanloop naar de laatste verkiezingen.

Daaruit volgt de vraag: waarom een stem geven aan een politieke partij als je toch weet dat het volksbelang het moet afleggen tegen de partijbelangen? Het enige wat je daarbij bereikt is de particratie versterken waarbij de democratie de duimen moet leggen.
Door een stem te geven aan een politieke partij geef je dus je vrijheid, je rechten maar vooral je zelfbeschikkingsrecht af aan een partijtop.
En daaruit volgt de prangende vraag: wat is het waard om je vrijheid, rechten en zelfbeschikkingsrecht op te offeren? Wat kan je ervoor in ruil terug krijgen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door Tammy » 03 jul 2017, 17:50

Ik kan alleen voor mezelf spreken Gusteman.
Ik heb gestemd omdat ik hoop dat een aantal punten in de partij waar ik op heb gestemd toch worden uitgevoerd.
Dit ondanks dat wat ik net heb geschreven in vorige bericht.
Helemaal niks doen vind ik geen optie voor mij.
Dus niks geen opofferen van mijn vrijheid en rechten enz zoals jij het stelt beste Gusteman.
Ik zie dat anders dan jij.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Teeven ziet af van staatsraad

Bericht door taigitu » 03 jul 2017, 17:51

gusteman schreef:
Daaruit volgt de vraag: waarom een stem geven aan een politieke partij als je toch weet dat het volksbelang het moet afleggen tegen de partijbelangen? Het enige wat je daarbij bereikt is de particratie versterken waarbij de democratie de duimen moet leggen.
Door een stem te geven aan een politieke partij geef je dus je vrijheid, je rechten maar vooral je zelfbeschikkingsrecht af aan een partijtop.
En daaruit volgt de prangende vraag: wat is het waard om je vrijheid, rechten en zelfbeschikkingsrecht op te offeren? Wat kan je ervoor in ruil terug krijgen?
Ik hoop niet dat je verwacht dat ik hier serieus op in ga.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie