Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Determinist » 13 jul 2017, 07:32

Osiris schreef:Heb al vaker de link gelegd met de WIFI straling en het ziek worden.
Welke link?
We proberen met z'n allen braaf de overheidspropaganda te volgen om gezonder te leven; stoppen met roken,gezonder te eten,meer te sporten,minder drinken etc etc....
Met name op echte wetenschap gebaseerde argumenten. Prima dus.
Hoe kan het dan dat o.a. kankergevallen en andere ziektes alleen maar gestaag toenemen ?
Eh, wellicht omdat we ondanks de propaganda wij nog te weinig sporten, te veel troep eten, lekker door blijven drinken om maar wat te noemen?
Dus zit de oorzaak duidelijk ergens anders.
Waar baseer je dat op?
WIFI is er één van en een belangrijke
Geef even wat onderzoeken waaruit dit blijkt.
Want waar baseer jij je op? Omdat jij de link legt?
De daaropvolgende,bewust gecreeerde stress is een volgende dominosteen.
Bewust. BEWUST? Waar haal je dat vandaan?
Je kunt zo langzamerhand maar beter stoppen met ademhalen.
Als je dat wilt zijn er nu instanties waar je bij geholpen kan worden. Slechts een tip.
Maar dan hebben ze precies, zoals met alle bovengenoemde middelen, hun doel bereikt en er ook nog grof hun zakken mee gevuld......
Ze. ZE? Over wie heb je het?
Ik heb trouwens uit je verhaal geen middel kunnen vinden waarmee ZE BEWUST (blijkbaar) hun doel bereikt hebben.
Graag duidelijkheid over je stelling.
En dat laatste is de enige reden waarom al het werkelijk juiste onderzoek, wat aantoont hoe slecht alles is , op grote schaal in de doofpot verdwijnt.
Ahaaaaaaa. Je ben een complot-theoreticus.
Ja dan begrijp ik je volkomen.
Degenen die dit allemaal stelselmatig negeren zijn al nagenoeg hersendood door de stralingsabsorptie, hun stukje eigen bewustzijn is allang geabsorbeerd door het scherm waar ze de hele dag mee versmolten zijn....
De verwachtte zin staat er inderdaad tussen. Is een moetje voor complotters om de kritiek weg te wuiven.
Wat een 'mooie' wereld leven we toch in
Is zekers mooi. Ook veel niet goed. Maar daar kunnen we aan werken. Liefste op basis van rede. Laten we beginnen met het stoppen van geloven in onzin zodat we onze energie kunnen richten op de werkelijkheid.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door MetalPig » 13 jul 2017, 08:50

Gast1 schreef:Overigens begin je een zin die mogelijk uitgesproken of gedacht wordt met een hoofdletter, maar dat terzijde.
Ohja, mekkeren over andermans taalfoutjes, ook een hobby van je.

Hier zijn die van jou uit dit topic:
Gast1 schreef:Ik weet dus dat het een emotie is, net zoals ik weet dat al jouw reacties vervult zijn met liefde naar mij toe.
Gast1 schreef:Ik begrijp je omdat je binnen een bepaalt paradigma denkt ...
Iets met eerste steen werpen en zo. :roll:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Fenna » 13 jul 2017, 10:22

MetalPig schreef:
De 'vinkjes-stress' is volgens mij een verzonnen fenomeen. Ik ken niemand die tureluurs wordt van dat soort dingen.
Ik ken d'r genoeg.
Vooral pubers hebben er veel last van.
Ze appen een vriendje of vriendinnetje, zien dat het appje is gelezen aan de twee blauwe vinkjes en willen het liefst direkt antwoord.
Als er dan niet snel genoeg antwoord komt dan schieten ze in de stres "waarom geeft hij/zij nog geen antwoord? Ben ik niet meer in beeld? Ik ben toch belangrijk genoeg om zo snel mogelijk antwoord te geven?" e.d.
Daar kunnen ze ongelofelijk om stressen, pubertjes vinden zichzelf héél erg belangrijk en willen niet wachten.
Ze zouden beter kunnen bellen, dan krijgen ze direkt antwoord.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Susan » 13 jul 2017, 10:46

Fenna schreef:
MetalPig schreef:
De 'vinkjes-stress' is volgens mij een verzonnen fenomeen. Ik ken niemand die tureluurs wordt van dat soort dingen.
Ik ken d'r genoeg.
Vooral pubers hebben er veel last van.
Ze appen een vriendje of vriendinnetje, zien dat het appje is gelezen aan de twee blauwe vinkjes en willen het liefst direkt antwoord.
Als er dan niet snel genoeg antwoord komt dan schieten ze in de stres "waarom geeft hij/zij nog geen antwoord? Ben ik niet meer in beeld? Ik ben toch belangrijk genoeg om zo snel mogelijk antwoord te geven?" e.d.
Daar kunnen ze ongelofelijk om stressen, pubertjes vinden zichzelf héél erg belangrijk en willen niet wachten.
Ze zouden beter kunnen bellen, dan krijgen ze direkt antwoord.
Sommige volwassenen hebben dat zelfs nog wat ik zo om me heen zie.
Dat gaat soms echt heel ver, want dit hoorde ik pas geleden van iemand, dat zelfs tijdens een uitvaart ze zich niet in konden houden en keken even vlug tussen door op hun schermpje.... :shock: niet te volgen zoiets... waren volwassenen...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Fenna » 13 jul 2017, 11:00

Mijn moeder ook.
74 jaar en ook zo'n jantje ongeduld als het om haar nieuwe vriend gaat.
Als hij niet snel en lief genoeg reageert is ze in alle staten.
Je zou verwachten dat ze meer wijsheid had op haar leeftijd.

Misschien voelt ze de druk dat ze niet zo veel tijd meer heeft :hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Gast1 » 13 jul 2017, 12:03

MetalPig schreef:Ohja, mekkeren over andermans taalfoutjes, ook een hobby van je.

Hier zijn die van jou uit dit topic:
Gast1 schreef:Ik weet dus dat het een emotie is, net zoals ik weet dat al jouw reacties vervult zijn met liefde naar mij toe.
Gast1 schreef:Ik begrijp je omdat je binnen een bepaalt paradigma denkt ...
Iets met eerste steen werpen en zo. :roll:
:grin:

Wat jij 'mekkeren' noemt, noem ik attenderen.
Ik attendeerde gusteman hier op omdat hij vaak heel correct is in het taal- en grammaticagebruik.
Ik vind dat ik daar wat van kan leren en dat probeer ik ook te doen.
Zelf word ik ook graag geattendeerd op vergissinkjes en vandaar dat ik je bij deze dank voor het attenderen hierop. ;P!

Maar het weer is hier prima, dus ga ik nu een flink stuk fietsen met mijn vrouwtje :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Susan » 13 jul 2017, 12:31

Fenna schreef:Mijn moeder ook.
74 jaar en ook zo'n jantje ongeduld als het om haar nieuwe vriend gaat.
Als hij niet snel en lief genoeg reageert is ze in alle staten.
Je zou verwachten dat ze meer wijsheid had op haar leeftijd.

Misschien voelt ze de druk dat ze niet zo veel tijd meer heeft :hahaha:

Ja, zo kan het ook gaan, vind ik toch ietsje anders liggen Fenna, (lief ook) :grin:
dan die verslaafde 'mutsen' die overal dat ding mee naar toe nemen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Susan » 13 jul 2017, 12:50

Tammy schreef:
Dit filmpje zag ik een paar jaar geleden.
Ik ben het nooit vergeten.
Ondanks het irritante muziekje is deze video van een paar minuten de moeite waard om af te kijken.
Vooral de laatste minuut vind ik treffend in beeld gebracht.
Die jongeman zegt en ziet het goed.
;P! ;P!
Helemaal waar wat er hier gezegd werd Tammy, ik had ooit nog een andere
gezien die hiermee overeen komt, kan het helaas nergens meer vinden, vandaar dat
ik er nu pas op reageer en nu heb ik ook niet veel gelegenheid om verder te zoeken.
Laatst gewijzigd door Susan op 13 jul 2017, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Susan » 13 jul 2017, 12:55

Osiris schreef:Heb al vaker de link gelegd met de WIFI straling en het ziek worden.

We proberen met z'n allen braaf de overheidspropaganda te volgen om gezonder te leven; stoppen met roken,gezonder te eten,meer te sporten,minder drinken etc etc....

Hoe kan het dan dat o.a. kankergevallen en andere ziektes alleen maar gestaag toenemen ?

Dus zit de oorzaak duidelijk ergens anders.

WIFI is er één van en een belangrijke,aangezien dit alleen maar toeneemt , maar ook het merendeel van bijvoorbeeld zonnebrandcremes ( overheidspropaganda; smeren ,smeren en nog eens smeren met een zo hoog mogelijke factor ) en deo's bevatten kankerverwekkende stoffen ( worden al her en der in andere landen verboden ).

Veelvuldige medicatiegebruik ( overheidspropaganda om ons zogenaamd gezond en beter te maken ) maakt ons lijf en onze financieen kapot.

De daaropvolgende,bewust gecreeerde stress is een volgende dominosteen.

Je kunt zo langzamerhand maar beter stoppen met ademhalen.
Maar dan hebben ze precies, zoals met alle bovengenoemde middelen, hun doel bereikt en er ook nog grof hun zakken mee gevuld......
En dat laatste is de enige reden waarom al het werkelijk juiste onderzoek, wat aantoont hoe slecht alles is , op grote schaal in de doofpot verdwijnt.

Degenen die dit allemaal stelselmatig negeren zijn al nagenoeg hersendood door de stralingsabsorptie, hun stukje eigen bewustzijn is allang geabsorbeerd door het scherm waar ze de hele dag mee versmolten zijn....

Wat een 'mooie' wereld leven we toch in, bedoel daarmee natuurlijk de energetisch verrotte maatschappij/beschaving , niet onze planeet an sich.
;P!
Je kan wel eens helemaal gelijk hebben Osiris....
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door gusteman » 13 jul 2017, 14:00

Susan schreef:
Osiris schreef:Heb al vaker de link gelegd met de WIFI straling en het ziek worden.

We proberen met z'n allen braaf de overheidspropaganda te volgen om gezonder te leven; stoppen met roken,gezonder te eten,meer te sporten,minder drinken etc etc....

Hoe kan het dan dat o.a. kankergevallen en andere ziektes alleen maar gestaag toenemen ?

Dus zit de oorzaak duidelijk ergens anders.

WIFI is er één van en een belangrijke,aangezien dit alleen maar toeneemt , maar ook het merendeel van bijvoorbeeld zonnebrandcremes ( overheidspropaganda; smeren ,smeren en nog eens smeren met een zo hoog mogelijke factor ) en deo's bevatten kankerverwekkende stoffen ( worden al her en der in andere landen verboden ).

Veelvuldige medicatiegebruik ( overheidspropaganda om ons zogenaamd gezond en beter te maken ) maakt ons lijf en onze financieen kapot.

De daaropvolgende,bewust gecreeerde stress is een volgende dominosteen.

Je kunt zo langzamerhand maar beter stoppen met ademhalen.
Maar dan hebben ze precies, zoals met alle bovengenoemde middelen, hun doel bereikt en er ook nog grof hun zakken mee gevuld......
En dat laatste is de enige reden waarom al het werkelijk juiste onderzoek, wat aantoont hoe slecht alles is , op grote schaal in de doofpot verdwijnt.

Degenen die dit allemaal stelselmatig negeren zijn al nagenoeg hersendood door de stralingsabsorptie, hun stukje eigen bewustzijn is allang geabsorbeerd door het scherm waar ze de hele dag mee versmolten zijn....

Wat een 'mooie' wereld leven we toch in, bedoel daarmee natuurlijk de energetisch verrotte maatschappij/beschaving , niet onze planeet an sich.
;P!
Je kan wel eens helemaal gelijk hebben Osiris....
Gelijk hebben is niet zo moeilijk hoor, beste Susan, omwille van het feit dat iedereen altijd gelijk heeft. Dat volgt uit de vaststelling dat "gelijk hebben" eigenlijk enkel verwijst naar de kennis waarover iemand beschikt.

Gelijk halen daarentegen (aan anderen kunnen aantonen dat de kennis waarover je beschikt ook overeenkomt met de werkelijkheid) vereist dat de stelling kan bewezen worden en in dit geval leidt dit tot de vraag: op grond van welke argumenten dan wel? (zie de reactie van Determinist)

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Osiris » 13 jul 2017, 18:54

Tja en daar gaan we weer, bewijzen.

Als onderzoeken die aantonen dat het ziekmakend is,bewust achtergehouden worden,in de doofpot gestopt worden,wat met talloze zaken gebeurt uit 'economisch ( lees financieel ) belang ', dan word dat wel erg lastig om die bewijslast te leveren en ook dat is al veelvuldig aangetoond.

Simpel 1 en 1 optellen is dan het enige wat overblijft,voor sommigen blijkbaar erg moeilijk; zelf rekenen.
Daar heb je tegenwoordig eveneens een smartphone voor nodig blijkbaar,tja en dan is die uitkomst ineens heel ( verrassend ) anders.....

Maar goed ,sommigen blijven een bord voor hun kop houden,zo groot als een blok huizen.
So be it.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door gusteman » 13 jul 2017, 20:37

Osiris schreef:Als onderzoeken die aantonen dat het ziekmakend is,bewust achtergehouden worden,in de doofpot gestopt worden,wat met talloze zaken gebeurt uit 'economisch ( lees financieel ) belang ', dan word dat wel erg lastig om die bewijslast te leveren en ook dat is al veelvuldig aangetoond.
Je zegt hier dus dat er voldoende bewijs is van een bewijslast waarmee niet kan worden bewezen dat de resultaten van onderzoeken worden achtergehouden. [think] . . . :shock: . . . :?
Dus bestaan er geen echte bewijzen dat resultaten worden achtergehouden.
Hoe kan dan iemand er weet van hebben? [think]
Ergens, ooit, moet toch minstens één iemand in staat geweest zijn om te bewijzen dat resultaten werden achtergehouden. Die minstens éne persoon moet toch minstens één bewijs kunnen voorleggen van die achtergehouden resultaten ......... of niet soms?
Osiris schreef:Simpel 1 en 1 optellen is dan het enige wat overblijft, ...../.....
Hiermee doel je waarschijnlijk op het combineren van gegevens om alzo tot een betrouwbaar resultaat te komen?
Dat kan inderdaad nuttig zijn.
De vraag is dan natuurlijk: over welke gegevens gaat het dan, aangezien je geen echte bewijzen hebt?
Je schrijft: 1 en 1 optellen, nou da's makkelijk hoor, dan heb je dus 2. Maarreuh ....; wat moet je dan met die 2? Hoe kan je daarmee aantonen dat onderzoeksresultaten achtergehouden worden?
Osiris schreef:...../..... voor sommigen blijkbaar erg moeilijk; zelf rekenen.
Daar heb je tegenwoordig eveneens een smartphone voor nodig blijkbaar,tja en dan is die uitkomst ineens heel ( verrassend ) anders.....
Kan je hier wat extra verduidelijken? Ik heb al aangetoond dat ik 1 en 1 kan optellen, dus dat hoeft geen verduidelijking.
Ik doel vooral op de "(verrassend) anders uitkomst". :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Fenna » 13 jul 2017, 21:06

Leuke avatar Suus. ;P!
Afbeelding
Afbeelding


Gast1

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Gast1 » 14 jul 2017, 04:02

Fenna schreef:Leuke avatar Suus. ;P!
Vind ik ook Fen.
Humoristische videoclip goeie gouwepeer.
In feite komt het daar precies op neer.

Dat 'rijmen' ging overigens onbewust. [joker]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5804
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door herman50 » 14 jul 2017, 08:01

:rolfl: goed filmpje Gouwe Peer ,,

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door univers » 14 jul 2017, 08:08

Hij is humoristisch, is wel de werkelijkheid.
Op mijn scootmobiel, moet ik beter uit mijn doppen kijken, dan in de auto.
Lijkt wel of ik in de wereld van de zombies leef.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80580
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door Tammy » 14 jul 2017, 15:02

Kijk op onderstaande link even het filmpje. :mrgreen:
Een vrouw wilt een selfie maken en vernielt een kunstwerk van 200.000 Dollar.

De kunstenaar heeft er jaren over gedaan.
Van mij mag de schade verhaalt worden op die vrouw.
Werkelijk hoe dom kan je de mens hebben tegenwoordig, niet te geloven dit. [doh]

Ik moet erom lachen, sneu voor die kunstenaar maar dit lijkt net candid camera.
Het kan bijna niet waar zijn zo stom is het. :rolfl:

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... rken.dhtml

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Zes dingen die onze technologie ons ontnomen heeft

Bericht door MetalPig » 14 jul 2017, 15:28

Dat soort grappige dingen is wat technologie ons gebracht heeft :-)

En ook:

"As part of the exhibition Birch <...> filmed the destruction of his $50,000 Ferrari 308"

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... 0-000.html

Dus ik kan het niet echt erg vinden. Kapitaalvernietiging was blijkbaar toch al een van de doelen van deze 'kunst'.

<edit:>

Het was helemaal geen selfie. De dame in de donkere kleding is degene die de foto's maakt.

Plaats reactie