Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Tammy » 25 jul 2017, 09:51

Ik heb maar 1 kind en dat is een meisje. :grin:
Dus ik weet niet of deze campagne zin heeft.
Want is het wel waar wat die organisatie Sire zegt ?
Ikzelf heb het gevoel dat kinderen veel te vrij worden opgevoed.
Dat ze niet op tijd tot de orde worden geroepen als ze rotzooi trappen enz.

Dus ik ben benieuwd of jullie deze campagne correct vinden en dat jongens beknot worden tegenwoordig.
Ben benieuwd naar jullie meningen en wat ook de heren hier van vinden. :grin:


Afbeelding


DEN HAAG - We zijn tegenwoordig te bang dat jongens thuiskomen met een kapotte broek. Dat zegt de Stichting Ideële Reclame (SIRE), die deze week met een campagne begint om jongens weer de ruimte te geven die ze nodig hebben en ze te laten stoeien en ravotten. Dat is hard nodig, want als ze zich niet op die manier kunnen ontwikkelen, gaan ze onderpresteren, zegt Sire.

Er is momenteel een tendens om ‘jongensgedrag’ minder te waarderen, aldus Sire. ,,We remmen jongens soms te veel af in hun gedrag, zo leren zij minder uit eigen ervaring en dat remt hen in hun ontwikkeling”. Jongens ontwikkelen zich echter het best door zelf te ontdekken, te experimenteren, risico’s te nemen en veel te bewegen.

Volgens Sire zeggen experts dat jongens die worden afgeremd zich gaan afsluiten, minder zelfvertrouwen krijgen, gaan denken dat het niet uitmaakt wat ze doen, sneller hun concentratie verliezen en hun motivatie verliezen.

BRON.

En kijk HIER voor meer informatie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door herman50 » 25 jul 2017, 10:17

tja wat kan en mag ik zeggen over kinderen, heb der geen dus ,,, echter wat je ziet denk ik wel es moet dat nou zo?,, kijk bv naar dat filmpje , zie je er géén uit de grote stad, maar die zijn er wel weet ik zekers ;) , die krijgen dan een trapveldje -voetballen ed- alleen heel vaak hebben de omwonenden dan weer last van ......weet ik veel - ze hebben zo snel last- ,, dus wat moeten ze dan?
klein worden ze al gebracht met de bakfiets ,later de auto dan een scooter en daarna .......
ze krijgen geen tijd om iets te doen of uit te vreten ,, maar zoals gezegt 1e Wie ben ik en 2e heb geen koters .... fijne dag nog ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Tammy » 25 jul 2017, 11:34

Herman50, er is inderdaad wel verschil denk ik met de stad of het platteland.
Sire kan wel deze campagne starten maar willen die jongens dat wel ?
Hoe jong zitten ze al aan hun pc of mobieltje ?

Ik ben ook voor ravotten in bomen enz, tegelijkertijd als je een groep jongens hebt in je buurt die elke dag rotzooi trappen , daar word je ook niet vrolijk van.
De meeste moeders tegenwoordig vinden alles best.
Iets van kind moet zich kunnen uiten enz.
Van die moeders word ik heel moe van. :mrgreen:

Maar toch zet dit bericht mij aan het denken.
Want als ik om mij heen kijk en jongemannen van in de dertig zie met hun Nivea koppies en haartjes vol met gel dan denk ik .............aan die cowboy in Wyoming om 6 uur in de ochtend die ik zag toen ik koffie ging halen bij mijn Motel 6 accommodatie. :-P

Daar stond verdorie een echte vent in mijn ogen , Cowboy hoed -Wrangler spijkerbroek en cowboy laarzen.
En de Dodge pick-up truck maakte het plaatje compleet. :mrgreen:

Ja ik weet het........maar dat beeld vergeet ik nooit meer.
Die zal ravottend zijn opgegroeid.
Die heeft geen Sire campagne nodig. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door gusteman » 25 jul 2017, 12:05

Tammy schreef:Dus ik ben benieuwd of jullie deze campagne correct vinden en dat jongens beknot worden tegenwoordig.
Nou, lieve Tammy, of jongens echt "beknot" worden zou ik niet weten.
Wat ik wel ondervind (met een knaapje van 10, begenadigd met ADHD en ASS) is dat de meerderheid der mensen niet veel meer kan hebben, niet van kinderen maar ook van elkaar. Van het minste geraakt iedereen geïrriteerd en ja, kinderen zijn nu eenmaal veel levendiger dan volwassenen, maken meer lawaai en doen stof opwaaien.
Tammy schreef:Die zal ravottend zijn opgegroeid.
Die heeft geen Sire campagne nodig. [joker]
Waarschijnlijk is dat ook zo maar die cowboy zal je bijvoorbeeld in Washington DC nergens tegen komen.
De inwoners van de achterbuurten in die stad hebben echter heel hard die SIRE raadgevingen nodig.
De enige uitlaatklep voor jongens in die buurten bestaat uit bendegedrag.
Tammy schreef:Ik ben ook voor ravotten in bomen enz, tegelijkertijd als je een groep jongens hebt in je buurt die elke dag rotzooi trappen , daar word je ook niet vrolijk van.
De meeste moeders tegenwoordig vinden alles best.
Iets van kind moet zich kunnen uiten enz.
Van die moeders word ik heel moe van.
En toch is het juist dat kinderen zich moeten kunnen uitleven. Het alternatief is dat dit uitleven er dan toch nog komt op latere leeftijd, eens ze als volwassene "mee draaien" in de maatschappij. En dat resulteert dan in "avontuurlijk onderzoekend" gedrag, gaande van amoureuze slippertjes over gewelddadig gedrag (al dan niet in bendeverband) tot lidmaatschap van een sekte en zelfs deelnemen aan IS (of iets vergelijkbaars).
SIRE schreef:We zijn tegenwoordig te bang dat jongens thuiskomen met een kapotte broek.
Dit vind ik persoonlijk alvast een heel correcte uitspraak die onderlijnt waar SIRE voor staat: de burger aantonen dat wat in reclameboodschappen wordt mee gegeven meestal totaal niet strookt met de werkelijkheid.
Maar die reclameboodschappen zetten de burger wel aan tot een bepaald gedrag (*) en het is net dit soort gedrag waartegen SIRE zich keert.

________________

(*) Kijk maar eens hoe mensen worden aangepord om zich spullen aan te schaffen die ze volstrekt niet nodig hebben of zich ergens toe te verbinden waar niet echt een noodzaak toe is maar waarvan wordt beweerd dat je dit wel moet doen "om erbij te horen".

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Tammy » 25 jul 2017, 12:25

Die cowboy was een lichtvoetige noot in een serieus onderwerp. :mrgreen:
Ik denk dat mensen sneller geïrriteerd raken doordat we in de steden zo op elkaar wonen.
Op het platteland zal dat denk ik heel wat minder zijn.

Achterbuurten heeft elke grote stad in de wereld.
Maar dat jongens later last kunnen hebben als ze niet in hun kinderenjaren hun jongensgedrag hebben kunnen uiten is iets waarvan ik mij afvraag of dat waar is.
Mij lijken de gewelddadige gamespelletjes eerder een oorzaak.

Maar zoals ik al zei, ik heb nooit met jongensgedrag te maken gehad.
Ben vrouw en heb dochter , dus vergelijk heb ik niet.
Maar jij denkt dat er dus wel een verband is Gusteman wat Sire zegt.
Heb jij het gezien in je omgeving ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door herman50 » 25 jul 2017, 12:53

nee je hebt ergens wel gelijk Tammy het gewone ravotten bestaat niet meer als er nog iets bestaat dan is het .... <als ik soms wel een die zg home video´s zie> zoveel ongein en onnatuurlijke lol, dat
je denkt -dat is eewn gezegde uit m´n tijd - moet je dat de wereld redden ... vind niet dat je echt nog ergens gewoon leuk ravotten ziet .. <<btw die cowboy van jou trok me nou niet,máár dat ie een Dodge Pick Up had des te meer ;) >>
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Tammy » 25 jul 2017, 13:05

Hee liefhebber herman50 van Dodge ? :grin:
Is mijn lievelingsauto, de Dodge Ram 1500 in zwart. :mrgreen:
In Wyoming rijden ze, het stikt er daarvan, ook van Ford en GMC heel mooi, maar Dodge is mijn favoriet.
Die 3500 is ook kicken.

Ik ben de enigste vrouw daar in Wyoming die je weg moet sleuren op een parkeerterrein , ik kan er uren naar kijken. [jaja]
Verleden jaar op het werk hier kwam er tot mijn stomme verbazing eentje aanrijden op de parkeerplaats.
Ik werd knettergek en hing half uit het raam om niks te missen, mijn collega's verbijsterend kijkend naar mij. :mrgreen:

Ik ben een meisje, maar ik speelde als een jongen vroeger.
En altijd buiten ook in bomen enz.
Daar zal het door komen. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door taigitu » 25 jul 2017, 21:59

Zoals ik me vroeger in de buurt mijn vertier kon hebben als kind, is die mogelijkheid voor de huidige jeugd gewoon beperkter. Maar in een buitenschoolse opvang kan dan weer veel.
Deze opvang in Haarlem laat jongens gewoon jongens zijn - zonder hulp van Sire

Jongens moeten weer gewoon jongens kunnen zijn. Dat is de boodschap van een nieuwe Sire-campagne. Het leidt tot veel ophef. We gingen kijken bij een groep jongens in Haarlem.
25 juli 2017

Bij het Ninjaspel met meester Ruben is het dinsdagmiddag even uit de hand gelopen. Luc loopt daarom met een grote pleister over het plein bij Buitenschoolse Opvang de Zonnewijzer in Haarlem. Onder zijn shirt zit ook nog een lelijke rode striem.

'Ja, we gingen er met een groepje jongens helemaal in op', zegt Ruben Binnendijk (23). 'Inclusief vechtgeluiden. Luc moest even huilen, dat vond verder niemand gek. We hebben nog wel even de ouders gebeld om hen te vertellen wat er gebeurd is.' Luc rent inmiddels alweer achter een bal aan.

Gemiddeld genomen nemen jongens nou eenmaal meer risico's dan meisjes en houden ze van stoeien
Op Stoom-directeur Linda Blankhorst

BSO de Zonnewijzer is een van de 38 buitenschoolse opvanglocaties van de Haarlemmer kinderovangorganisatie Op Stoom. Tijdens de eerste week van de grote vakantie zijn er zo'n veertig jongens en meisjes. Binnen in het voormalige schoolgebouw is een medewerkster met een groepje koekjes aan het bakken. Buiten begeleiden Ruben en Davey (25) de meer fysieke onderdelen van het middagprogramma.

De vraag die Sire sinds dinsdag aan Nederland voorlegt - Laat jij jouw jongen wel genoeg jongen zijn? - speelde bij Op Stoom al in 2008. 'Natuurlijk gaat het allemaal om gemiddelden', zegt manager Linda Blankhorst. Net op dat moment snelt meester Davey naar een spichtig meisje dat in een roze legging al enige tijd licht paniekerig aan een tak anderhalve meter boven de grond bungelt. Iets verderop slingert een meisje aan haar knieën van de rekstok en landt met een halve salto op haar voeten.

Help, er zit een man in mijn team

Een beetje op elkaars stok inhakken moet zeker kunnen. Over het gooien met dingen doen we ook niet al te moeilijk
Meester Davey (25)

Blankhorst: 'Maar gemiddeld genomen nemen jongens nou eenmaal meer risico's dan meisjes, houden ze van stoeien en gemiddeld zijn ze ook vaker geïnteresseerd in techniek.' Blankhorst vindt het dan ook 'heel tof' dat Sire nu breed aandacht vraagt voor die behoeften van jongens. 'We willen graag dat zij echt zichzelf kunnen zijn.'

Ook voor meisjes is het belangrijk dat ze mannelijke rolmodellen hebben, vindt Blankhorst. 'Maar voor jongens is het essentieel.' Om die inspirerende voorbeelden te bieden heeft Op Stoom de afgelopen jaren vooral veel energie gestopt in het werven en opleiden van mannelijke pedagogisch medewerkers. Inmiddels is op veel BSO's van Op Stoom ruim een kwart van de pedagogisch medewerkers man. Aanzienlijk meer dan in de hele sector, daar bevinden zich onder de 60 duizend medewerkers slechts een paar honderd mannen. In het basisonderwijs is een op tien docenten man.

Lees meer: https://www.volkskrant.nl/binnenland/de ... ~a4508110/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door MetalPig » 26 jul 2017, 08:25

Goh, we kunnen wel een Dodge-pickup-truck-fanclubje oprichten hier :mrgreen:

Ik vind het ook prima dat kinderen zich uiten, maar ze moeten ook leren dat er grenzen zijn, en dat mis ik wel eens.

Ik ben benieuwd of Sire ook een meisjes-variant gaat maken [think]

Ik hoop in ieder geval dat MetalPiglet met enige regelmaat met een kapotte broek thuiskomt [jaja]
Maar wij steken haar dan ook niet in dure merkkleding.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door univers » 26 jul 2017, 09:36

Maar wij steken haar dan ook niet in dure merkkleding.
Dat zijn kinderen toch niet waard.
Ik in ieder geval niet.
Die ouwe heeft wat schoenen voor mij moeten lappen.(die rot spijkertjes :mrgreen: )
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Tammy » 26 jul 2017, 10:13

Leuk idee MetalPig, ook een Dodge fan ? :mrgreen:

Ik geef je gelijk dat kinderen moeten kunnen ravotten maar dat er ook regels moeten zijn.
Dat laatste word steeds minder helaas.
Merkkleding is zeker op jonge leeftijd niet nodig, ze groeien er ook zo uit.

Er is een hoop commentaar over deze Sire campagne.
Vraag me ook af hoe zo'n meisjes campagne eruit zou zien.

Lopen alle jongens in spijkers Univers ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door univers » 26 jul 2017, 10:20

Bij mij lagen altijd de zolen er van af, kwam door het voetballen.
Dan pakte die ouwe zijn leest, en dan werd de zool weer vast gespijkerd.
En als je er even op gelopen had, kwamen de spijkertjes er door heen.
Vandaar dat ik het liefst op blote voeten loop.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door univers » 26 jul 2017, 10:20

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Gast1 » 26 jul 2017, 20:00

MetalPig schreef:Ik vind het ook prima dat kinderen zich uiten, maar ze moeten ook leren dat er grenzen zijn, en dat mis ik wel eens.

:post:

Gast1

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Gast1 » 27 jul 2017, 07:37

Ik had me er nog niet in verdiept.
Het geplaatste filmpje is overigens niet meer te bekijken, opmerkelijk?
De inhoud van het filmpje echter heb ik wel eerder gezien op tv en al meteen sprak mijn innerlijke gevoel mij aan:
Wanneer dat de klassieke jongen dient te zijn zou ik geen jongens willen hebben -en ik heb er twee-.
Onze dochter is inderdaad anders en dat vinden wij helemaal prima, maar dat terzijde.

We moeten jongens laten stoeien en druk doen, waarschuwt SIRE ...
Ik ben het daar beslist niet mee eens, als jongens echter zelf willen stoeien en zich druk willen maken is dat een ander verhaal.
Waarom 'moeten' ze nou alweer?

Laat een kind een kind blijven en bewaak wat ze doen en hoe ze zich ontwikkelen.
Stuur daar waar nodig bij en geef adviezen en verklaringen.
En dat geldt dus ook voor jongens.

Het betwiste filmpje laat zaken zien van jongens zoals jongens dat van mijn generatie deden.
Op een of andere manier ben ik blij dat ze die zaken die ik vroeger deed, niet ook hebben gedaan.
Wij hebben met onze kinderen tikkertje gespeeld en verstoppertje in de bossen alhier.
In een stad zag er dat een stuk anders uit en we zijn blij dat onze kinderen zich hebben kunnen ontwikkelen op het 'platteland'.
Onze jongens waren geïnteresseerd in allerlei diertjes (glanzende torren en vlinders, vogels en noem maar op), steenvormen en planten.
Hebben judo gehad (wat ze ook zelf wilden) en ... afijn.

Onze jongens hebben nog nét de tijd meegemaakt dat er nog geen digitaal speelgoed was.
Tja, en de jongens van mijn generatie hebben dat helemaal niet gekend.
Als jongens jongens 'moeten' zijn, dan zouden wij eens eerst 'moeten' beginnen om onze jongens die digitale speeltjes af te nemen.
Let een op hoe die jongens weer heel snel jongens gaan worden.
Ze zullen in opstand komen en daar krijgen we het gedrag wat we graag willen.
Sorry, wat SIRE wil.

SIRE is met haar spotje 'niet bij de tijd' en wil terug naar het verleden.
Dat verleden is er niet meer en we leven in andere tijden en kinderen passen zich daar sneller in aan dan volwassenen.

De lieftallige en mooie Cordelia Fine (42) en psycholoog en professor wetenschapsgeschiedenis en -filosofie aan de Universiteit van Melbourne in Australië, stelt het goed.
Athans zoals Marco Visscher het geschreven heeft.
De verschillen tussen mannen en vrouwen zijn ook veel minder groot dan we denken, en dat is wat ik al jaren geleden schreef op het vorige forum.

Ik kom er op terug, eerst nu koffie gaan zetten.
Goedemorgen overigens. :wink:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door MetalPig » 27 jul 2017, 08:19

Gast1 schreef:We moeten jongens laten stoeien en druk doen, waarschuwt SIRE ...
Ik ben het daar beslist niet mee eens, als jongens echter zelf willen stoeien en zich druk willen maken is dat een ander verhaal.
Waarom 'moeten' ze nou alweer?
Wat jij zegt is hoe ik Sire begrijp. Het moeten zit bij de ouders, niet bij de jongens.
Maar het is op verschillende manieren op te vatten. Ik heb me er niet genoeg in verdiept om te weten wat Sire precies bedoelt :oops:

Gast1

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Gast1 » 27 jul 2017, 09:14

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:We moeten jongens laten stoeien en druk doen, waarschuwt SIRE ...
Ik ben het daar beslist niet mee eens, als jongens echter zelf willen stoeien en zich druk willen maken is dat een ander verhaal.
Waarom 'moeten' ze nou alweer?
Wat jij zegt is hoe ik Sire begrijp. Het moeten zit bij de ouders, niet bij de jongens.
Zo had ik het ook begrepen MatalPig. :wink:
Zoals ik al schreef:
SIRE is met haar spotje 'niet bij de tijd' en wil terug naar het verleden.
Dat verleden is er niet meer en we leven in andere tijden en kinderen passen zich daar sneller in aan dan volwassenen.
Ik stel mij de vraag of je zo'n kretologie dan ook niet bij meisjes, vrouwen en mannen aan kunt wenden.
De meisjes, vrouwen en mannen van 50 jaar geleden zijn ook niet meer zoals van toen.

Enfin, ik schreef het al:
De lieftallige en mooie Cordelia Fine (42) en psycholoog en professor wetenschapsgeschiedenis en -filosofie aan de Universiteit van Melbourne in Australië, stelt het goed.
Athans zoals Marco Visscher het geschreven heeft.
De verschillen tussen mannen en vrouwen zijn ook veel minder groot dan we denken, en dat is wat ik al jaren geleden schreef op het vorige forum.

Ik kom er op terug, eerst nu koffie gaan zetten.
...en dat doe ik bij deze.

Zelf ben ik de mening toegedaan dat vrouwen van nature wél empathischer en zorgzamer zijn en niet alleen dat.
Ze hebben -door de bank genomen- vaak een veel bredere ziens-horizon en een veel grote diepgang.
Ze staan veel vaker open voor zaken zoals alternatieve geneeskunst en spirituele zaken en andere zaken, waar mannen deze van zich afschuiven.

Ik ben zo vrij om te schrijven om dit te weten en zelf ervaren te hebben, na zeker 45 jaar veldwerk gedaan te hebben.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13658
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Fenna » 27 jul 2017, 10:01

Gast1 schreef: De meisjes, vrouwen en mannen van 50 jaar geleden zijn ook niet meer zoals van toen.
.
Afbeelding
:wink:

Maar nu even serieus.
De dames en heren zijn watjes geworden.
De dames voelen zich bij het minste of geringste gepasseerd en eisen dat bijvoorbeeld een mangat, mensgat genoemd word, als een bouwvakker vanaf de steiger naar ze fluit voelen ze zich sexueel geïntimideerd en de arme mannen moeten verwijven, die moeten in contact komen met hun vrouwelijke kant.
Wat een bulshit en laten ze eens ohouden met die onzin.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door MetalPig » 27 jul 2017, 10:18

Fenna schreef:Maar nu even serieus.
De dames en heren zijn watjes geworden.
De dames voelen zich bij het minste of geringste gepasseerd en eisen dat bijvoorbeeld een mangat, mensgat genoemd word, als een bouwvakker vanaf de steiger naar ze fluit voelen ze zich sexueel geïntimideerd en de arme mannen moeten verwijven, die moeten in contact komen met hun vrouwelijke kant.
Wat een bulshit en laten ze eens ohouden met die onzin.
Vrouwen zoals jij zijn de reden waarom vrouwen nog steeds niet als gelijkwaardig worden gezien.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13658
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nieuwe Sire-campagne komt op voor jongensgedrag

Bericht door Fenna » 27 jul 2017, 10:22

:hahaha:
Dus jij bent met die onzin eens?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie