Je verwacht het niet: De EU wil spaargeld bevriezen bij bank

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Je verwacht het niet: De EU wil spaargeld bevriezen bij bank

Bericht door Osiris » 04 aug 2017, 21:26

Inderdaad vermogen is de totaalsom van al het bezit en geld,inclusief de spaartegoeden.

Die spaartegoeden zijn dus alle vormen waar een ( maandelijkse ) inleg voor geldt.
Dus zoals eerder genoemd spaargeld op de rekening (al dan wel of niet specifiek op een spaarrekening ), pensioen,levensverzekering,lijfrente,begrafenisverzekering etc etc.

Ik neem aan dat ook gewone priverekeningen meegerekend worden bij de bail-inn, anders zou bij e.v.t. crisis het met één druk op de knop overhevelen van de spaar naar priverekening al het geld gered zijn,lijkt mij niet.
Nogmaals, daarom word er nu zoveel geinvesteerd door bedrijven,juist vanuit het opgebouwde privevermogen ( dus niet het bedrijfsvermogen,wat in vorige crisisjaren m.i. bewust laag gehouden is om de loonsverhogingen op nul te kunnen houden,daar hebben ze deboekhouders voor... ) .

Ik weet alleen niet of privebeleggingen op de beurs de dans ontspringen alszijnde 'spaarconstructie',aangezien eerder genoemde spaarvormen qua verzekeringen ook meestal beursgerelateerd zijn.

Ach, we zien het vanzelf,naar mijn idee zal het niet al te lang duren....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie