Diana Revealed: The Princess No One Knew (In her own words)

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Diana Revealed: The Princess No One Knew (In her own words)

Bericht door taigitu » 06 aug 2017, 13:27

Dossier Roddel: de broer van wijlen Diana smeekte om de documentaire niet uit te zenden
Op 6 augustus 2017 pakt zender Channel 4 met de documentaire 'Diana: In Her Own Words' uit…
31 juli 2017 21:09

Earl Spencer, de broer van wijlen prinses Diana, zou aan Channel 4 gevraagd hebben om de langverwachte documentaire over zijn zus te schrappen. De documentaire bevat namelijk opgenomen gesprekken waarin de Britse prinses openlijk praat over haar huwelijk en seksleven met prins Charles.

Enerzijds hebben we er geen zaken mee, maar anderzijds schetst het een beeld van (1) het feit dat 'koningskinderen' ook maar doodgewone stervelingen zijn, en (2) dat Diana noch een gelukkige jeugd, noch een gelukkig huwelijksleven heeft gekend, net als zoveel andere mensen.

Volgens verschillende Britse media zou Spencer aan Channel 4 gezegd hebben dat de inhoud van de documentaire, die op 6 augustus zal worden uitgezonden, de kinderen van Diana - prinsen William en Harry - zou kunnen schaden. Channel 4 houdt echter vol dat het gaat om belangrijk historisch materiaal.

"We hebben goed nagedacht over al het materiaal dat gebruikt wordt in de documentaire," aldus de zender. "De opnames werden in de privésfeer gemaakt, maar de personen waar het over gaat, zijn publieke figuren en het materiaal geeft een unieke inkijk in het persoonlijke verhaal van Diana."

De documentaire bevat eveneens opnames van gesprekken tussen Diana en haar Amerikaanse stemcoach Peter Settelen, die ook een vertrouwenspersoon van haar was. De prinses is daarin zeer open over haar seksloos huwelijk met prins Charles. Deze laatste zou geclaimd hebben dat het ‘zijn recht’ was om er een maîtresse op na te houden. Diana heeft het ook over haar gevoelens voor Barry Manakee - een politieagent, die instond voor haar bescherming.

De gesprekken werden door de prinses opgenomen, en na haar dood door de politie teruggevonden bij Diana’s voormalige butler Paul Burrell.

In die gesprekken oefent Diana haar stem, terwijl ze praat over persoonlijke zaken, zoals de affaire van prins Charles, toen nog haar verloofde, met Camilla Parker-Parker Bowles.

"We hadden wel een seksuele relatie, maar het doofde zeven jaar geleden uit. Mijn instinct vertelde me dat er iets raar aan de hand was. We hadden ongeveer om de drie weken seks en toen ontdekte ik een soort van patroon. Hij zag zijn 'lady' (Camilla) ook telkens één keer elke drie weken voor we trouwden", vertelt Diana in die tapes. Toen ze aan Charles vroeg waarom hij Camilla bleef zien, was zijn reactie volgens haar: "Ik weiger om de enige Prins van Wales te zijn die nooit een minnares had". Van zijn vader zou Charles het advies gekregen hebben: "Als je huwelijk niet lukt, kan je na vijf jaar altijd teruggaan naar haar".

Toen ze Charles' moeder, de Queen, om raad vroeg over haar huwelijksleven, zou die alleen geantwoord hebben: "Ik weet niet wat je moet doen. Hij is hopeloos."

In de documentaire vertelt Diana ook over hoe ze Charles leerde kennen op het landgoed van vrienden in Sussex. "Hij belde me eerst elke dag op, dan hoorde ik weer drie weken niets van hem. Dat was raar, maar ik dacht: 'Prima, hij weet waar ik ben als hij me nodig heeft." Maar de spanning was intens als hij belde: de andere meisjes in mijn flat werden gek."

In de gesprekken praat ze ook over haar verhouding met bodyguard Barry Mannakee, die volgens haar niet seksueel was, hoewel ze wel overwoog haar gezin in de steek te laten om er met hem vandoor te gaan. Ze vertelde wel dat ze 'heel verliefd was' op hem en dat het motorongeluk dat hem het leven kostte 'de grootste opdoffer uit haar leven' was.

De gesprekken tussen Diana en Peter Settelen werden opgenomen tussen 1992 en 1993 en bestaan uit 21 uur gespreksmateriaal. Ze kwamen in 2004 opnieuw in handen van Settelen, na een lang dispuut met de familie van Diana, die beweerde dat de tapes hen toebehoorden. Later verkocht hij ze aan de Amerikaanse zender NBC News, die er delen van uitzond in 2004: hieronder zijn ze te zien. In Groot-Bittannië werden ze nooit vertoond, omdat er teveel controverse rond was.

Kortom: twintig jaar na haar overlijden blijft het turbulente huwelijksleven van prins Charles en Lady Diana de Britse media beroeren. Volgende week pakt zender Channel 4 dus met de documentaire 'Diana: In Her Own Words' uit met een aanvulling van gesprekken die nooit eerder werden uitgezonden.

spiritualia.be
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Diana Revealed: The Princess No One Knew (In her own words)

Bericht door univers » 06 aug 2017, 15:18

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie