#MeToo en #IHave

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 21 feb 2018, 11:23

vandaar dus nou pas een reactie op Metal Pig ,, kijk als ze allemaal zo preuts zijn en moord en brand gillen ,loop er dan ook niet zo bij, tenzij het toch beter is voor je én aandacht krijgt , maar dan ook niet zeikstralen over die ´verkeerde´ aandacht ... alles of niks zogezegt nog een fijn ezonnige dag gewenst alle
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 21 feb 2018, 11:29

herman50 schreef:
21 feb 2018, 11:23
vandaar dus nou pas een reactie op Metal Pig ,, kijk als ze allemaal zo preuts zijn en moord en brand gillen ,loop er dan ook niet zo bij, tenzij het toch beter is voor je én aandacht krijgt , maar dan ook niet zeikstralen over die ´verkeerde´ aandacht ... alles of niks zogezegt nog een fijn ezonnige dag gewenst alle
Helaas, ik was er al bang voor. Je legt de schuld bij het slachtoffer in plaats van bij de dader.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 21 feb 2018, 11:38

ehhhh ja kijkt als je zo gekleed gaat en zulke foto´s maakt is mijn vraag ben je dan .....´slachtoffer´??????...... en heb ik er iets over gezegt, naam genoemd oid of ....... <en als je toch zo doordenkt ,,,ben er niet trots op maar m´n eigen zus -RIP- is zelf ook ooit aangerand , dus effe kalm en nadenken voor je iets zegt dat voor altijd blijft staan ,,, dacht je dat ik het leuk vond toen, z´n poten breken was ie verdomme niet waard die kaffer ,hij woonde nog aan de overkant ook dus elke keer zag je die grafzak ,,,oke >
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 21 feb 2018, 12:09

herman50 schreef:
21 feb 2018, 11:38
ehhhh ja kijkt als je zo gekleed gaat en zulke foto´s maakt is mijn vraag ben je dan .....´slachtoffer´??????......
Ik zou zeggen: ja, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Determinist » 21 feb 2018, 12:16

Ik ben het met MetalPig eens dat ongeacht hoe mensen ervoor kiezen zich te kleden (of haast niet te kleden) dat dit geen vrijbrief mag zijn voor anderen om met hun poten aan anderen te zitten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 21 feb 2018, 12:22

herman50 schreef:
21 feb 2018, 11:38
<en als je toch zo doordenkt ,,,ben er niet trots op maar m´n eigen zus -RIP- is zelf ook ooit aangerand ,
En legde je de schuld toen meteen bij de dader of keek je eerst hoe je zus gekleed was?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 21 feb 2018, 12:37

[burn] ga je nou niet effe wat tever beste man?
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 21 feb 2018, 12:43

herman50 schreef:
21 feb 2018, 12:37
[burn] ga je nou niet effe wat tever beste man?
Nou ja, bij andere vrouwen kijk je wel naar de kleding en vraag je je af of ze wel echt slachtoffer zijn...

Je mag boos op mij worden, maar het is jouw eigen hypocrisie die hier blootgelegd wordt.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 22 feb 2018, 07:52

er bestaat een -onzichtbare- lijn ,die echte mensen niet overschrijden, maar sommige hebben lak aan ...helaas,, snap niet dat iemand dit gewoon doet en boos worden ,,,och meelij hebben zou meer kloppen
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 22 feb 2018, 08:04

Bericht door herman50 » 21 feb 2018, 12:37

[burn] ga je nou niet effe wat tever beste man?
Is een meissie Herman.
Of ze is bij de keurslager geweest. :mrgreen:

En hoe een vrouw gekleed gaat heeft er niets mee te maken, je moet gewoon je handen thuis laten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 22 feb 2018, 08:11

o daank je Uni , en idd handen thuis
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 22 feb 2018, 10:21

univers schreef:
22 feb 2018, 08:04
En hoe een vrouw gekleed gaat heeft er niets mee te maken, je moet gewoon je handen thuis laten.
herman50 schreef:
22 feb 2018, 08:11
en idd handen thuis
Fijn dat we het nu eens zijn. ;P!

gusteman

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door gusteman » 23 feb 2018, 08:43

In het debat over aanranding mis ik telkens weer één aspect wat naar mijn mening uiterst belangrijk is, namelijk de bezittingsdrang.
Aanranders willen iemand bezitten, erover "heersen", beschouwen het slachtoffer niet als een mens maar als een gebruiksobject waarop zij hun lusten kunnen botvieren.

En daar zal de maatschappij eens heel hard moeten werk van maken, want die bezittingsdrang zit ingebakken in onze maatschappij: ondanks het voortdurend aanklagen van mensenhandel en slavernij heeft onze eigen maatschappij in diverse wetten het "bezit" van anderen gelegaliseerd.

Kijk maar eens wat er gebeurt wanneer één lid van een gehuwd koppel overlijdt: de overblijvende huwelijkspartner blijkt opeens eigenaar te zijn van het lichaam van de overledene, blijkt verantwoordelijk te zijn voor wat de overledene bij leven heeft gedaan.

Zo las ik hier ook een reactie van Gast1 binnen het onderwerp over de donor wetgeving. Daarin schreef Gast1 dat bij het overlijden de overlevende partner beschikt over het lichaam van de overledene ..... zij/hij is dus in feite eigenaar van haar/zijn levensgezel.

Die bezittingsdrang zien wij ook in alle denkbare uitingen van jaloezie tussen partners en zelfs tussen would-be partners, daar waar er nog niet eens een binding of overeenkomst bestaat.

Het gegeven dat iemand zou een andere mens "bezitten", er dus eigenaar van zijn en over die mens (of dat lichaam, want dat is nu precies wat aanranders doen) kunnen beschikken naar welbevinden, staat gelijk aan slavernij ..... en toch heeft onze westerse rechtsstaat deze vorm van slavernij goedgekeurd, ja zelfs bij wet vastgelegd.

Het is allemaal niet zo eenvoudig, zwart-wit, als sommigen wel graag zouden zien: de volledige maatschappij, elk van ons inbegrepen, is mee verantwoordelijk.
Maar dat horen de meesten dan liever weer niet.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 23 feb 2018, 08:51

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

zara
Student
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 feb 2014, 15:37

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door zara » 23 feb 2018, 13:42

Door Oktagon via map Zara! [wave]

We leven in de westerse wereld,waarvan de meer ontwikkelde bevolking zich aan het bevrijden is van de christelijke religie (binnen en onder het kerkelijke systeem) en vrijer durven te praten.Ook in het huwelijk durven man en vrouw vrijer over seks te praten en laten de kerkleiders maar doen en praten wat ze willen.

De jeugd zou vanaf de pubertijd door ouders en onderwijzers geleidelijk moeten worden onderwezen op sexualiteit en seks-gedrag; sex-gefrustreerde leiders in bedrijven en besturen hebben vaak een gefrustreerd puberleven gehad en leven zich uit in nabijheid van nogal sexy geklede adolescenten en wat ouder vrouwelijk personeel.

Aan beide zijden van de sexes is wel veel bij te schaven door ouders,onderwijzend en leiding gevend management (of hoe je dat kunt/moet benamen) . :hands:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 25 mei 2018, 12:45

Afbeelding

Morgan Freeman beschuldigd van ongewenste intimiteiten.

Morgan Freeman (80) is de nieuwste naam die opduikt in de #MeToo-kwestie. Zestien mensen hebben zich tegenover CNN uitgesproken over ongepast gedrag en intimidatie door de acteur, acht van hen zeggen slachtoffer van hem te zijn.

Onder de slachtoffers is onder anderen een jonge productie-assistent die in 2015 op de set van Going In Style werd lastiggevallen door de inmiddels tachtigjarige Freeman. Hij zou bijna dagelijks vervelende opmerkingen hebben gemaakt over haar figuur en kleding en haar ook hebben aangeraakt op haar onderrug. Ook probeerde hij volgens de vrouw meermaals haar rok omhoog te schuiven en vroeg hij of ze ondergoed droeg.
Ook op de sets van diverse andere films zou Freeman zich misdragen hebben. Zo zegt een productiemedewerkster dat de acteur diverse opmerkingen over haar en een vrouwelijke assistent maakte tijdens opnames van Now You See Me in 2012.

CNN sprak voor het onderzoek uitgebreid met vele mensen die door de jaren heen met Freeman werkten. Sommigen loofden hem omdat ze nooit getuige waren geweest van enig twijfelachtig gedrag.
Morgan Freeman heeft vandaag via een woordvoerder laten weten erg geschrokken te zijn van de beschuldigingen. In een verklaring wordt gesteld: 'Ik maak mijn excuses aan iedereen die zich op welke wijze dan ook oncomfortabel of niet gerespecteerd voelde tijdens een samenwerking met mij. Het is nooit mijn intentie geweest iets verkeerds te doen. Zo'n man ben ik ook niet. En dat weet bijna iedereen'.

Freeman is een van de grootste Hollywood-acteurs. Hij is al meer dan vijf decennia actief en speelde grote rollen in films als Driving Miss Daisy en Shawshank Redemption. In 2004 won hij een Oscar voor beste mannelijke bijrol in Million Dollar Baby. Freeman werd daarnaast voor nog eens vier Oscars genomineerd.

BRON.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Hoop dat hij eerlijk proces krijgt.
Als hij fout zit is hij fout.
Maar eerst bewijzen voordat zijn carriere naar de maan gaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 25 mei 2018, 12:56

Afbeelding
Morgan Freeman ontving in januari dit jaar de Life Achievement Award; het is de vraag of hij de ereprijs mag houden.

Op onderstaande link staat dat hij de prijs misschien moet inleveren.
Daar staat ook het volgende :
Een woordvoerder van de gerenommeerde filmorganisatie reageert op het nieuws van donderdag via CNN naar buiten kwam, dat Morgan Freeman zich tegenover in elk geval acht vrouwen ongepast zou hebben gedragen. „Deze beschuldigingen zijn verwoestend en niet te negeren. Ze zijn absouluut het tegendeel van alle stappen die wij als beroepsorganisatie genomen hebben om een veilige werkomgeving te verzekeren voor de professionals in de filmindustrie.”

De organisatie reikte in januari dit jaar aan Morgan Freeman kreeg de Life Achievement Award uit, maar bekijkt nu welke ’corrigerende acties’ mogelijk zijn. Hoewel ze het recht van Freeman op een eerlijk proces erkennen, laten ze weten dat hun uitgangspunt is om ’de moedige stemmen te geloven die naar voren stappen om incidenten van intimidatie te melden’.
En die laatste zin is zorgelijk over heel deze #MeToo discussie.
De aanklagers meteen geloven en daarna pas eerlijk proces.
Dat moet andersom zijn.
En dat gebeurd niet, en dat kan hele akelige gevolgen hebben.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -inleveren

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 26 mei 2018, 13:18

Morgan Freeman in shock door beschuldigingen.

Morgan Freeman zegt verbijsterd te zijn door de beschuldigingen van seksuele intimidatie, die eergisteren naar buiten kwamen. In een eerste reactie bood de acteur zijn excuses aan aan 'iedereen aan die zich oncomfortabel of niet-gerespecteerd voelde'.

,,Ik ben verbijsterd dat tachtig jaar van mijn leven in een handomdraai dreigt te worden ondermijnd door de berichten van donderdag", laat Freeman in een tweede verklaring weten, waarin hij ontkent zich onoorbaar te hebben gedragen.

,,Ik wil ook duidelijk zijn: ik heb geen onveilige werkomgevingen gecreëerd. Ik heb geen vrouwen aangevallen. Ik heb geen werk of promotie aangeboden in ruil voor seks. Elke suggestie dat ik dat heb gedaan is volledig onjuist."

Zestien mensen hebben zich tegenover CNN uitgesproken over ongepast gedrag en intimidatie door Freeman, acht van hen zeggen slachtoffer te zijn van de acteur.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat als het echt niet waar is ?
Dan kan 80 jaar inderdaad zomaar weggegooid worden.
Hoop dat hij eerlijk proces krijgt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Arminius » 26 mei 2018, 14:10

Pfff, tegenwoordig mag je tegen een vrouw al niet meer zeggen dat ze een lekkere kont heeft, want dat is al ongewenst seksueel gedrag. We zijn met die hele MeToo beweging een beetje aan het doorslaan. :( Maar ongetwijfeld zijn er nu mensen die deze uitspraak van mij weer ongepast vinden. :P

Afbeelding

MeToo Clint, MeToo
Laatst gewijzigd door Arminius op 26 mei 2018, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Determinist » 26 mei 2018, 14:12

Je hebt gelijk Arminius.

Plaats reactie