#MeToo en #IHave

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Susan » 31 okt 2017, 16:43

Tammy schreef: Er word een bericht op internet gezet door iemand over iets van jaren geleden.
Bewijs is moeilijk te vinden dus wat is waar en wat niet ?
Levens kunnen geruinieerd worden door iets wat misschien niet waar is en dat enkel door 1 bericht op internet te plaatsen ?
Dat vind ik een hele gevaarlijke ontwikkeling.
Vinden jullie dat ook ?

Nu komt er dus een rechtszaak tegen Jelle.
Ben heel benieuwd wat daar voor uitspraak uitkomt.
In Amerika en over heel de wereld zal dat ook gaan gebeuren.
Als er geen getuigen zijn hoe weet men dan of de aanklacht terecht is of niet ?
Als men verkracht is dan is daar bewijs van.
De sporen op het lichaam laten dat zien net zoals sexuele geweld.
Maar niet na 20 of 30 jaar.

Ik denk dat deze hashtag compleet uit de hand gaat lopen.
Maar ik zei het al eerder , zoiets op internet zetten is niet de juiste manier.
Maar daar denken veel mensen anders over.
;P!
Helemaal mee eens Tammy,
en ik had al eerder ergens geschreven dat ik daarom nergens anders
op zit.
Ook al is het waar wat sommigen op internet zetten, ik vind dat niet de
manier, al helemaal niet in dit soort zaken als met dergelijke beschuldigingen aan
komen, zeker indien het zó lang geleden is, is het denk ik niet meer te bewijzen... :shock:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 31 okt 2017, 17:05

Ik zie dat er meer zo denken zoals ik.
Waar ik ook van schrik is dat de mensen die beschuldigd worden meteen de gevolgen ervan ondervinden.
Ze worden ontslagen bij het bedrijf waar ze werken.
Zo'n ouvreprijs voor Kevin Spacey word al meteen geschrapt enz.

En dat allemaal na 1 tweet ?? :shock:
Zonder onderzoek dat het waar is ?
Dit kan toch zo maar niet ?
De snelheid en het gemak vind ik gewoon verbijsterend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 03 nov 2017, 14:11

Na Kevin Spacey is nu ook Dustin Hoffman aan de beurt.
De serie met Kevin in de hoofdrol House of Cards is stilgelegd.
ING heeft zijn bezoek eind deze maand in Ahoy ook al gecancelled waar hij zou spreken.
En dat allemaal zonder gedegen onderzoek.
Hij kan het schudden.

Dustin Hoffman schijnt ook verkeerde dingen te hebben gedaan jaren geleden maar wat is er waar en wat is niet waar ?
Het gaat over het jaar 1985 .
Ruim 30 jaar geleden dus.
Het artikel kan je HIER lezen.

En nu ook een actrice die Weinstein beschuldigd van twee verkrachtingen.
Vreemd verhaal want tweede keer belandde ze weer in een kamer met hem maar was ze te zat om nee te zeggen zegt ze zelf.
Dit snap ik dus niet maar ze gooit het de wereld in.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... rachtte-me

Er zullen nog vele namen volgen, maar dit is een heksenjacht aan het worden.
Mensen worden beschuldigd doordat iemand die hashtag gebruikt en begint te schrijven.
Beter is aangifte doen en door een rechter uitspraak te laten doen.
Want er zullen veel verhalen kloppen maar ook veel verhalen niet.
Dit heeft gevaarlijke proporties aangenomen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Susan » 03 nov 2017, 14:30

Tammy schreef:Na Kevin Spacey is nu ook Dustin Hoffman aan de beurt.
De serie met Kevin in de hoofdrol House of Cards is stilgelegd.
ING heeft zijn bezoek eind deze maand in Ahoy ook al gecancelled waar hij zou spreken.
En dat allemaal zonder gedegen onderzoek.
Hij kan het schudden.

Er zullen nog vele namen volgen, maar dit is een heksenjacht aan het worden.
Mensen worden beschuldigd doordat iemand die hashtag gebruikt en begint te schrijven.
Beter is aangifte doen en door een rechter uitspraak te laten doen.
Want er zullen veel verhalen kloppen maar ook veel verhalen niet.
Dit heeft gevaarlijke proporties aangenomen.
Erg al dit soort zaken, en het ergste is indien mensen valselijk beschuldigt worden en hier
aangifte van is gedaan...dan ben je voor hele lange tijd in de aap gelogeerd, door allerlei
vaak trage slepende 'onderzoeken' (vaak natte vinger werk heb ik de indruk..) en gewroet
in betrokkenen hun privé leven wat diep in kan slaan....echt heel verschrikkelijk.. :shock:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 03 nov 2017, 15:02

Jij hebt dus ook je bedenkingen Susan.
Dit is zo uit de hand aan het lopen.
Stel je voor dat je word beschuldigd en je hebt niks gedaan.
Dan kan je alles kwijt raken wat je hebt opgebouwd in je leven .
Dit kan toch zo niet doorgaan ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 03 nov 2017, 15:20

dacht dat ik de enige was die het nu echt totaal uit de klauwe ziet lopen, vanmorgen in AD Arm om je collega NIET doen, geef je een vrouwelijke collega complimentje NIET doen.... enz enznez,,,verdimme het lijkt wel of we zombies geworden zijn
maar mis tot heden nog wel dé naam welke het heeft toegegeven,,,, pussyman

he nog fijne middag
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 03 nov 2017, 15:41

Dat las ik ook Herman50 in het AD.
Jeetje straks ben je al schuldig als je iemand aankijkt pffff.
Wat een idiote situatie is dit aan het worden.

Welke persoon bedoel je in je laatste zin ?.........je grote vriend in dat witte huis ? :mrgreen:
Die word altijd door het slijk gehaald vanaf het begin al.
Wij weten van zijn kleedkamerpraat.
Ik als vrouw zijnde ben niet beledigd door zijn taalgebruik.
Ik sta daar boven . Doet me niks.
Mannen moeten eens weten hoe sommige vrouwen praten over mannen , daar is Trump nog heel onschuldig bij.
Er zitten echte bitches bij.

We hebben het nu over anderen mensen Herman50. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 03 nov 2017, 16:03

"Het is krankzinnig. Het is een sneeuwbal die steeds groter wordt." Filmjournalist Robbert Blokland somt het schandaal rond acteur Kevin Spacey op: in nog geen week tijd betichtten vier filmmakers hem van aanranding, werden de opnames van House of Cards stilgelegd, een Emmy-uitreiking afgeblazen en zegde ING een congres af.

"Laten we wel wezen: er is nog niks bewezen, het zijn allemaal verhalen, insinuaties en geruchten", benadrukt Blokland. "Maar toch valt iedereen hem af. Dus blijkbaar was er al die tijd al meer aan de hand en wist men het, of is iedereen heel bang voor zijn reputatie." Imago-expert Paul Stamsnijder onderschrijft dat: "Waarom heeft Netflix er anders zo snel de stekker uitgetrokken?"

Stamsnijder begrijpt dat bedrijven hun handen van de besmette acteur aftrekken. "Je wil hem geen podium bieden. Het is zerotolerancebeleid: je wilt niet met zo'n man geassocieerd worden. Dat roept negatieve associaties op met het merk ING."

Lees verder :

https://nos.nl/artikel/2201107-iedereen ... pacey.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 03 nov 2017, 17:39

Jeminee zeg ...
Sneeuwbaleffect.

Ik denk dat ik er maar 'gewoon' afstand van neem.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 04 nov 2017, 08:04

sorry maar als je iets goed wil praten en geeft dit antwoord , ben je zelf ook de weg kwijt

Netflix trok maandag al de stekker uit de succesvolle serie House of Cards, waarin Spacey een machtsbeluste politicus speelt. Die beslissing zou los staan van de affaire rond Spacey.
dat heet in Nederland de kip met gouwe eieren,,

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 04 nov 2017, 15:01

Die beslissing staat daar niet los van, heeft alles te maken met wat er nu aan de hand is met Kevin Spacey.
Het zesde seizoen zou wel misschien het laatste worden, maar die zijn ze nog aan het maken.
De eerste twee afleveringen waren al gemaakt en nu ligt de produktie stil.
En moeten ze een andere verhaallijn verzinnen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 05 nov 2017, 07:36

zo´n zin snap ik ook nooit, na iemand dus vakkundig naar de verdoemins te hebben geholpen staat er doodleuk

De politie doet op dit moment onderzoek naar de vermeende seksuele intimidatie van Spacey.

vermeende??, dus ze moeten het eerst nog effe uitzoeken maar knuppelen hem toch maar neer ....rare jonges en meisies daar :knots:


oja , Tammmy hij gaat dood , makkelijk om iemand uit een serie te schrijven ...fijne dag

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 05 nov 2017, 09:25

Ja Herman50 , helemaal met je eens.
Ze moeten nog onderzoek doen maar hij is al veroordeeld.
Bizarre vormen neemt dit aan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 05 nov 2017, 16:03

wat ik ook niet begrijp is dat er nu plotseloos zóveel figuren zijn bij íets´ is gebeurt , begrijp me goed er zullen écht wel zaken bij zitten dat je zegt he dat gaat gewoon te ver, maar de meeste heb ik ?????????? bij ,,,
zou haast zeggen geld het ook voor als na te zijn geboren afgedroogt -denk ik - waar mogelijk ook ´iets´is aangeraakt ... :mrgreen: fijne -namiddag nog ;P!

(((kunnen we nou -ook- nog eventueel wat verwachten tegen ; Fred Aster , Charlie Chaplin ,, die gozer van Grease en John Travolta ....e,d,,? :shock:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 06 nov 2017, 11:30

Haha wat zeg je dat leuk over die geboorte Herman50. [joker]

En ja we zullen nog veel meer horen.
1 Bericht op internet zetten en ze zijn al veroordeeld.
Wat een wereld toch. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 08 nov 2017, 04:55

En daar hebben we de eerste dode al.
Ik zat er al op te wachten wanneer dit ging gebeuren.
Of hij fout was of niet, hij was al veroordeeld.
In afwachting van onderzoek noemen ze dat.
Deze zelfmoord zal niet de enigste zijn.

<<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

Zelfmoord minister Wales na beschuldigingen over ongepast gedrag.

Een ontslagen minister in Wales, die door enkele vrouwen was beschuldigd van ongepast gedrag en tegen wie een onderzoek liep, is vanochtend dood in zijn woning in Connah's Quay gevonden. Volgens Britse media pleegde de 49-jarige Carl Sargeant zelfmoord.

Sargeant werd vrijdag ontslagen nadat de beschuldigingen bij de premier van Wales, Carwyn Jones, onder de aandacht waren gebracht. Zijn partij Labour had hem al eerder geschorst in afwachting van een onderzoek.

Sargeant, die had aangekondigd zijn naam te zullen zuiveren, was kabinetssecretaris voor Familiezaken. Hij was getrouwd en had twee kinderen. Zijn familie laat in een verklaring weten 'kapot te zijn van het verlies'. 'Carl was een liefhebbende echtgenoot, vader en vriend. Hij was niet alleen maar een onderdeel van onze familie, hij was de lijm die ons bijeen hield. ... We weten dat ons verdriet wordt gedeeld door iedereen die hem kende en liefhad'.

Labourleider Jeremy Corbyn noemde de dood van zijn partijgenot 'diep schokkend nieuws'. De Nationale Vergadering van Wales schorste alle activiteiten van vandaag.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 08 nov 2017, 11:50

Vijfhonderd jaar geleden werden er mensen op de brandstapel gegooid, puur en alleen omdat er een gerucht ging dat ze weleens een pact met de duivel konden hebben gesloten. Dan denk je: 'Dat zou nou nooit meer gebeuren. Daar zijn we inmiddels echt te geciviliseerd. Think again. Want met #metoo als brandende fakkel steken we momenteel de ene na de andere stapel sprokkelhout in de fik.

"Vind jij ook niet dat de viooltjes in de tuin van Betsy er wel erg mooi uitzien?", fluistert de ene buurvrouw tegen de andere. "En ze is ook wel erg goed met kruiden hè. Volgens mij doet ze er stiekeme dingen mee. Heb je gezien hoe die vent van jou tegenwoordig naar haar kijkt?"

1592

"Het zou me niet verbazen als ze die een beetje heeft betoverd. En dan nog wat; die baby van de timmerman, die was toch zo ziek? Mooi dat die koorts dus opkwam nadat zij daar naar het kindje was komen kijken." De buurvrouw verbleekt. "Denk jij…" Ze kan het woord bijna niet uitspreken: "Hekserij…" Ze fluistert het bijna. "Maar dan moeten we ingrijpen. We moeten het melden!"

We spreken 1592. Voor die arme Betsy was het voorbij. Ze werd in de gracht gegooid waar bleek dat ze onschuldig was. Ze verdronk namelijk. Had ze kunnen zwemmen, dan was het verhaal anders afgelopen. Een vrouw die bleef drijven, eindigde op de brandstapel. Want die was bewezen heks. Einde oefening. En de buurvrouwen wiedden het onkruid rond hun viooltjes nog lang en gelukkig.


En dan is het 2017. En de #metoo waart rond over internet. "Ik ben aangerand door Pietje, door Klaas, door Kevin, door Dustin, door Bas…" #metoo erachter en daar gaan we dan. Waar rook is, is vuur, toch? "Heb jij dat ook gelezen over Kevin Spacey?", fluistert de ene buurvrouw tegen de andere.

"Die vent uit House of Cards, die vergrijpt zich dus aan tienerjongens hè. Ja joh, net als Michael Jackson. En hoe heet die ene vent ook alweer met die rare truien? Cosby, ja die ja." "Nou", zegt de buurvrouw; "en die Dustin Hoffman, die grijpt ook iedereen in het kruis."




Dronken staart

Er was eens een man die zei dat hij op zijn 14e was misbruikt door een acteur die door iedereen op handen werd gedragen. Nou ja, misbruikt… De man drong zich op. De jongen weerde hem af, de acteur droop af met zijn dronken staart tussen de benen.

Als een olievlek verspreidt het zich. Op social media spreekt de wereld er schande van. Gekruisigd moet 'ie, naar de brandstapel gesleept. En wel onmiddellijk. Zonder onderdompelen in de gracht, gewoon hoppa meteen door naar het vuurpeloton.


Dertig jaar geleden


Opdrachtgevers trekken meteen hun conclusie: 'Netflix stopt per onmiddellijk met House of Cards, de film Gore, waarin Spacey de hoofdrol zou spelen wordt stopgezet. En naar een Emmy, want daarvoor was hij in de race, kan hij ook wel fluiten.

Het verhaal van de jongen speelde zich dertig jaar geleden af. Dat maakt verder niet uit. Als het waar is, stoer van die puber dat ie zich zo kranig heeft verweerd, achterlijk van de acteur dat hij zich aan een tiener wilde vergrijpen.


Aangifte


Als het waar is… Want we leven niet meer in 1592. Tegenwoordig gaan we anders om met verdachtmakingen. We doen aangifte. En met een aangifte in de hand gaat de politie bewijzen verzamelen en als die bewezen acht dat iemand de misdaad waarvan hij/zij wordt verdacht heeft gepleegd, dan volgt er een rechtszaak, een veroordeling en een straf. Zo doen we dat.

Bij ieder nieuw verhaal over Spacey en al die anderen die met de #metoo veroordeeld worden zonder dat er een rechter aan te pas komt, moet ik denken aan die heksenjacht. De hashtag die zichtbaar moest maken hoeveel slachtoffers er wereldwijd zijn van seksueel misbruik en seksuele intimidatie, is ontaard in een heksenjacht en de een na de ander wordt publiekelijk afgefikt. Wat is er gebeurd met: iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen? #medoetnietmeermee
-------- [clap]
http://www.msn.com/nl-nl/lifestyle/life ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 08 nov 2017, 12:05

:post: ;P!

Geen fijne dag ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Susan » 08 nov 2017, 13:03

Mooi stuk Herman50 ;P!

Ook nu worden mensen op allerlei manieren als verdacht van...neergezet, dat is al zo lang er mensen bestaan.
Wat is er 'mooier' dan dat er nu óók internet is om iemand een 'poot uit te draaien'..?
Wie zijn gram kwijt wil ziet zijn kans schoon op de digitale weg, gaat het in een mum van tijd de wereld rond,
dus...'succes' verzekerd hoor!

Al of niet schuldig zijn van iemand, daar hebben veel mensen geen boodschap aan lijkt het wel, want ook wie
ten onrechte zwart gemaakt word, heeft daar onherroepelijk soms lange tijd erg nadelige gevolgen van.
Via internet willen sommigen nu eenmaal graag het superieure 'baasje' spelen, gaan anderen 'lesjes leren', onderuit halen, tegen elkaar uit spelen, stoken, openlijk te schande maken enz enz. Kan vaak ook 'fijn' anoniem, hoeven ze het niet
rechtstreeks in de ander zijn gezicht te zeggen zoals in eigen omgeving bij directe confrontatie...

Natuurlijk kan internet ook positief gebruikt worden gelukkig, maar op dit moment word ik er misselijk van hoeveel
narigheid er juist gaande is via tv, internet etc.
Ben nu zo ver dat ik er over zit te denken om er eens een tijd niet meer naar te gaan kijken en gebruiken.
Alleen nog voor eigen dingetjes...verder is een winterslaap houden misschien een idee, 'k heb het even
helemaal gehad.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Fenna » 08 nov 2017, 13:07

:post: Herman50.

Wat mij altijd verbaasd in dit soort kwesties is, dat de slachtoffers soms decenia wachten eer ze aan de bel trekken.
Zou mij zoiets overkomen, dan ondernam ik direkt actie.
Intimidatie van welke soort ook deugt niet, maar zoals zich dit ontwikkeld lijkt het mij er eerder op, dat ze de persoon in kwestie willen kaal plukken en kapot maken en heeft het niets meer met de sexuele intimidatie van toen te maken.

Ik ben in het verleden ook wel eens lastiggevallen door mannen en die hebben van mij een pak op hun sodemieter gehad en een aantal van hen missen nu een paar voortanden en dat was voor mij voldoende.
Ik voel niet de behoefte om ze nu nog aan de schandpaal te nagelen ondanks dat er een paar bijzaten die nu een topfunktie hebben.
Ik ben ook wel eens héél ver gegaan maar bepaalde altijd de grens als het er op leek dat het uit de klauwen liep dan was het einde verhaal.

Zij hadden toch ook een grens kunnen stellen, maar ze namen risico's om een rol te krijgen, dan moet je de gevolgen aan aanvaarden.
Als er een producer in een badjas de deur opendoet, dan bedank je voor het feestje en houd de eer aan jezelf.
Als je als acteur of actrice goed bent word je wel gevraagd voor een rol en hoef je niet op de casting couch.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie