#MeToo en #IHave

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 18 nov 2017, 07:49

univers schreef:
Ze verklaren elkaar echt niet de liefde.
Nou?????

Trump stond eerst zelf te swingen. :mrgreen:

is het normaal dat -ik- de laatste tijd geen yoetjob filmpjes meer zie , alleen aan zwart blok? :shock:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 18 nov 2017, 09:20

Niet normaal maar er staat een topic hierover Herman50 bij Vragen en mededelingen aan leden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 18 nov 2017, 10:27

Mijn fout Herman.
Korte termijn geheugen laat me in de steek. :mrgreen:
Als nog hier het adres. https://www.youtube.com/watch?v=FZmUT6AMSE0
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 18 nov 2017, 10:29

is het normaal dat -ik- de laatste tijd geen yoetjob filmpjes meer zie , alleen aan zwart blok?
Heb je, je luister en kijkgeld wel betaald? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 18 nov 2017, 11:17

wat is dat kijk en luistergeld, vroeger m´n pa wel over gehoord maar ikke niet :uhhhm:
:hands: voor de ´bronvermelding´ dus zo erg is je vergeetachtigheid nog niet :grin:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 18 nov 2017, 11:47

wat is dat kijk en luistergeld, vroeger m´n pa wel over gehoord maar ikke niet :uhhhm:
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door gusteman » 18 nov 2017, 14:09

herman50 schreef:@ bedankt Uni,,marre nee laten we het lekker ´normaal´ noemen als er een vent over een andere zingt ....je bent het licht in m´n leven ,,,,ja zeg kom effe , het idee=!!!!= op zich is al , netjes gezegt ´ verdacht´,,,,, fijne dag verder :chicken:
Als ik dit goed begrijp, beste herman50, vind jij het "abnormaal" wanneer een man laat uitschijnen dat hij liefde voelt voor aan andere man?
En vind jij "het idee=!!!=" op zich al "verdacht"?

Dit laat vermoeden dat jij, anno 2017 dan nog wel, problemen hebt met homofilie in één of andere vorm. Is dat zo, beste herman50?

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 18 nov 2017, 14:20

zou zoveel kunnen zeggen nou, allen dan maar dit
Heb het 9 maanden uitgehouden met een andere vent in een erg kleine ruimte ,,,,, < als jij denkt wat ik niet bedoel ben jij vul maar in oja fijne dag nog nouja
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 18 nov 2017, 14:32

Heb het 9 maanden uitgehouden met een andere vent in een erg kleine ruimte ,
Op de Noordsingel ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 18 nov 2017, 15:14

nee Uni, niet de nor,,,, maar bij Mammie!!! maar bij m´n werk ook veel met homo
´s te maken gehad , oa Hendrikse schoenen en 2 zaken in het Haegje echt leuke fidele gasten <he fijna dag ..nouja middag na middag nog :peace:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door taigitu » 22 nov 2017, 11:03

Trump: Schikking na seksueel wangedrag noemen

22-11-17

President Donald Trump wil dat parlementariërs die zich schuldig hebben
gemaakt aan seksuele intimidatie en een schikking hebben getroffen met hun slachtoffers,
bekend worden. Hij riep het Congres dinsdag op namen te noemen van
volksvertegenwoordigers die hun misdragingen hebben afgekocht.


„Ik denk dat ze de details van die regelingen maar moeten onthullen”, aldus Trump.
De Democratische afgevaardigde John Conyers (88) bekende een deal te hebben gesloten
na een klacht over ongewenste intimiteiten. Hij wees de beschuldiging van de hand maar zei
dat zijn staf actie had ondernomen om een „langdurige rechtszaak te voorkomen”.

Trump stelde zich vierkant op achter partijgenoot Roy Moore. De Republikeinse
Senaatskandidaat voor Alabama ligt zwaar onder vuur wegens onfatsoenlijk gedrag
tegenover vrouwen, onder wie tieners. Hij ontkent de aantijgingen.

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/tr ... -1.1447713
Je kan één ding zeggen over Trump.... Zijn onfatsoenlijk gedrag doet hij (ook) publiekelijk.
Vrouwen zijn dus gewaarschuwd niet te dicht bij hem te komen of hem helemaal te
vermijden. Zou een 'knietje' geoorloofd zijn, indien je ambtshalve met hem te maken hebt
en hij belaagt je?

De krant De Morgen heeft een iets uitgebreider bericht.
Het wordt aangevuld met het volgende:
Trump wil namen bekendmaken van congresleden die schuldig zijn
aan seksueel wangedrag
22-11-17
Trump spreekt journalisten toe in Washington DC voor zijn vertrek naar zijn
buitenverblijf Mar-A-Lago, waar hij Thanksgiving zal vieren.

Roy Moore

Trump staat wel nog steeds achter zijn partijgenoot Roy Moore.
De Republikeinse senaatskandidaat voor Alabama ligt zwaar onder vuur wegens
onfatsoenlijk gedrag tegenover vrouwen, onder wie tieners.

Op een vraag van een journalist antwoordde Trump vandaag dat er rekening mee moet
gehouden worden dat Moore de beschuldigingen ontkent en hij beklemtoonde
ook dat hij niet wilde dat Moore's Democratische tegenstander zou winnen.


Trumps houding staat haaks op die van andere vooraanstaande Republikeinen,
zoals meerderheidsleider in de senaat Mitch McConnell, die Moore oproept
om uit de verkiezingsrace te stappen.
Ook Trumps dochter Ivanka zei al dat ze geen reden heeft om te twijfelen
aan de beschuldigingen van de vrouwen aan het adres van Moore.


https://www.demorgen.be/buitenland/trum ... -b1695985/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 23 nov 2017, 07:44

Wanneer Trump op tv verschijnt of als er ergens iets te lezen is over deze man -wat hij gezegd zou hebben- negeer ik dat volledig.
Ik vind het een verschrikkelijke man en ik heb waarachtig een hekel aan hem.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door taigitu » 25 nov 2017, 17:33

Veel seksuele intimidatie tijdens wetenschappelijk veldwerk

20 okt. 2017

Recente diepte-interviews met wetenschappers die veldwerk doen, illustreren het hardnekkige probleem van seksuele intimidatie. Vooral jonge vrouwelijke onderzoekers lopen risico bij werk in het veld, met name bij afwezigheid van goede gedragsregels. Ze zien daarnaast hun carrièrekansen in de wetenschap slinken.

Een recent onderzoek naar de ervaringen van wetenschappers in opleiding toont problemen en mogelijke oplossingen van seksuele intimidatie in de academische wereld. De studie richtte zich op zogenaamd veldwerk: praktisch onderzoek waarbij vaak lang op locatie gewerkt wordt. 26 studenten en jonge docenten werd in diepte-interviews gevraagd naar hun ervaringen tijdens veldonderzoek. Hieruit kwam naar voren dat duidelijke gedragsregels én handhaving daarvan broodnodig zijn om een veilige onderzoeksomgeving te creëren.

In het onderzoek bleek dat wetenschappers die positieve ervaringen hadden met veldwerk vaak in een omgeving werkten waar gedragsregels duidelijk werden gecommuniceerd, en waar nodig ook werden gehandhaafd. De bevraagde onderzoekers met negatieve ervaringen werkten doorgaans zonder duidelijke regels, of werden niet serieus genomen als gedragsregels overtreden werden. Velen merkten bovendien ook op dat die negatieve ervaringen leidden tot verminderde kansen in hun verdere wetenschappelijke carrière.

De wetenschap onderzoekt: hoe veilig is de wetenschap?


Het onderwerp van dit onderzoek is momenteel veel in het nieuws. Sinds het seksueel misbruik van filmproducent Harvey Weinstein is geopenbaard, ligt de seksistische cultuur van de filmindustrie onder een vergrootglas. Ook in andere sectoren komen daardoor getuigenissen naar buiten van seksuele intimidatie, waaronder de wetenschap. Zo sprak hoogleraar Vanessa Evers van de Universiteit Twente zich deze week uit over de vele gevallen van grensoverschrijdend gedrag die zij in de academische wereld meemaakte.

De 26 ondervraagde jonge wetenschappers in dit nieuwe onderzoek werden geselecteerd uit 666 respondenten van een enquête uit 2014 over dit onderwerp. Uit die enquête bleek dat ruim de helft seksuele intimidatie had meegemaakt tijdens veldwerk. Nog schokkender was het percentage onderzoekers dat slachtoffer was geweest van aanranding of verkrachting: ruim twintig procent.

De resultaten lieten ook zien dat vooral vrouwen hiermee te maken kregen, en dat zij vaker dan mannen door meerderen werden lastiggevallen. Vorige week nog kwam een illustratief geval in het nieuws: een professor van Boston University wordt door twee vrouwen beschuldigd van seksuele intimidatie, en fysieke en psychologische mishandeling. Dit had twintig jaar geleden plaatsgevonden tijdens veldwerk op Antarctica.

Ruimte voor verbetering

De enquête uit 2014 en het huidige vervolgonderzoek vertegenwoordigen niet de gehele wetenschap, al zijn er meer studies naar dit onderwerp gedaan. De hoeveelheid ondervraagden maakt het slechts indicatief voor de sector, en het ging hier specifiek om wetenschappelijk veldwerk. De onderzoekers wijzen hier zelf ook op: ze willen in eerste instantie problemen in kaart brengen en mogelijke oplossingen aandragen.

De vraag rijst of dit probleem zichzelf in stand kan houden. De onderzoekers merken op dat mensen in hogere posities vaak niet doorhebben wat het effect van hun gedrag is, omdat ze zelden gestraft worden. En terwijl de man-vrouwverhouding onder hoogleraren nog erg scheef ligt, kan seksuele intimidatie er dus voor zorgen dat vooral vrouwen hierdoor minder ver komen in de wetenschap.

Er is wel een klein lichtpuntje in het nieuwe onderzoek. Jonge academici die zelf negatieve ervaringen hadden gehad, bleken zelf vaak actief te zorgen voor een goede werkomgeving voor hun eigen studenten als ze wel hogerop kwamen in de wetenschap.

https://www.dekennisvannu.nl/site/artik ... dwerk/9433
Bizar als je veldwerk doet op Antartica.... Je kan geen kant op als je wordt belaagd
want je kan niet weglopen en in de auto stappen....
Misselijk makend gedrag waarvan ze 'niet doorhebben' wat het met de ander doet....?
Totdat iemand die Jan NUL tegen de haren instrijkt, dan wordt hun ego aangesproken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 26 nov 2017, 09:02

Het overkomt me steeds vaker dat ik niet meer weet wat te schrijven.
Woorden zijn maar woorden ...

Muziek zegt echter veel meer:
https://www.youtube.com/watch?v=girCC_jyEC8

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 29 nov 2017, 10:00

het spijt me maar kijk als man zijnde vond ik deze -vanmoregen in AD- enorm gaaf

Afbeelding ----- :mrgreen: ;P!
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 29 nov 2017, 12:21

De wereld is gek geworden. [doh] [doh]
Wat is het volgende ? :roll:

>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Moeder beschuldigt prins in Doornroosje van misbruik.

Een nieuwe kwestie in de #metoo-discussie gaat deze keer niet over een acteur, maar over een sprookjesfiguur. Een Britse moeder vindt namelijk dat de prins in de tekenfilm Doornroosje zich schuldig maakt aan seksueel misbruik. Doornroosje geeft namelijk nooit toestemming voor de kus die de prins haar geeft zodat zij wakker wordt.

De moeder, Sarah Hall, wil daarom niet dat het verhaal van Doornroosje nog wordt voorgelezen op de school van haar zoontje. Ze plaatste een afbeelding van het voorleesboek op Twitter en schreef daarbij: 'Ik zal je vertellen: als we dit soort verhalen nog steeds op scholen tegenkomen, zullen we nooit iets veranderen aan de houding die we nu hebben ten opzichte van seksueel gedrag. #metoo'

'Belachelijk'

De moeder kan niet op veel bijval rekenen: velen vinden dat Hall hierbij echt te ver door denkt. Zo schrijft iemand in een reactie: ,,Waarom verban je Sneeuwwitje niet ook meteen? De volgende keer dat ik mijn vrouw een kus geef wanneer ik het huis verlaat in de ochtend, zal ik haar eerst wakker maken om te vragen of dat wel oké is. Wat een belachelijke post."

Anderen vinden het zelfs een beetje raar dat de vrouw een sprookje seksualiseert en hebben medelijden met haar kind. De vrouw zelf geeft op Twitter aan dat ze verder geen commentaar meer wil geven op haar uitspraak.

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 01 dec 2017, 10:06

eindelijk een vrouw met verstand

De vrouwen die Harvey Weinstein beschuldigen van seksuele intimidatie en misbruik, hadden nooit alleen met hem in een kamer moeten zijn. Dat stelde Pamela Anderson donderdag in een Amerikaanse talkshow.

"Het was algemeen bekend dat je bepaalde producenten en andere mensen in Hollywood moest ontwijken in privésituaties", aldus Pamela. "Je weet wat je jezelf op de hals haalt als je alleen naar een hotelkamer gaat."

Zelf heeft de Baywatch-ster in haar jonge jaren ook vaak oneerbare voorstellen gekregen, vertelt de nu 50-jarige. "Natuurlijk kreeg ik ook vragen om privé-audities te doen en andere zaken die gewoon niet klopten. Je moet je gezond verstand gebruiken: ga niet alleen naar een hotelkamer. Als iemand opendoet in een badjas, vertrek. Dat zijn logische afwegingen."

Pamela weet uit ervaring dat jonge actrices van alles in het vooruitzicht wordt gesteld. "Geld, huizen, filmrollen. Ik wilde het niet op die manier doen, daar had ik geen behoefte aan. Ik ben een
romanticus, dus dat sprak mij niet aan."
http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP

@nou dan kan je de TV wel het raam uit donderen en alle CD´s verbranden
etc ....wat een onzin
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 01 dec 2017, 13:24

Als iemand opendoet in een badjas, vertrek. Dat zijn logische afwegingen."
Ja daar heeft ze helemaal gelijk in.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 04 dec 2017, 08:15

herman50 schreef:Pamela weet uit ervaring dat jonge actrices van alles in het vooruitzicht wordt gesteld. "Geld, huizen, filmrollen. Ik wilde het niet op die manier doen, daar had ik geen behoefte aan. Ik ben een
romanticus, dus dat sprak mij niet aan."
En omdat ze een romanticus is ging ze met haar blote reet in de Playboy.

gusteman

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door gusteman » 04 dec 2017, 09:12

MetalPig schreef:
herman50 schreef:Pamela weet uit ervaring dat jonge actrices van alles in het vooruitzicht wordt gesteld. "Geld, huizen, filmrollen. Ik wilde het niet op die manier doen, daar had ik geen behoefte aan. Ik ben een romanticus, dus dat sprak mij niet aan."
En omdat ze een romanticus is ging ze met haar blote reet in de Playboy.
Deze conclusie mag je nu eens onderbouwen, beste MetalPig.
Want dit heeft toch wel hééééél veel trekjes van een subjectieve benadering (al is het behoorlijk aangenaam om vast te stellen dat ook jij niet vrij bent van menselijke kantjes). :wink:

Plaats reactie