#MeToo en #IHave

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 09 nov 2017, 07:03

:post: Herman50, Susan en Fenna.
Helemaal eens met julie.
Het blijft apart hoe de mens in elkaar steekt.
Dat massale kuddegedrag zoals ik het noem of Lemminggedrag.
Niet alleen apart maar ook eng om te zien.
Alsof mensen zelf niet meer kunnen denken en handelen zonder een grote groep.

Fenna schrijft dat ze zelf actie heeft ondernomen toen ze iets meemaakte wat niet ok was.
Geweldig dat die personen een paar tanden missen.
Good for you Fenna. ;P!

Ik heb zelf ook tientallen jaren geleden iets meegemaakt en wel in het ziekenhuis.
Ik was rond de twintig jaar en was bij een dokter voor nek en
schouderklachten.
Meneer zei dat de pijn soms kan uitstralen en deed toen een handeling die niet klopte.
Ik was zo verbouwereerd dat ik hem geen klap heb gegeven.
Toen ik buiten stond werd ik ineens bloedlink.
Niet alleen op hem maar vooral op mezelf dat ik hem niet had aangevallen.
Maar ik was zo verbaasd.

Ik heb dezelfde dag nog een aanklacht ingediend bij de directie van het ziekenhuis.
Niet bijna 40 jaar later maar diezelfde dag.
Weken later kreeg ik een brief terug waarin men zei dat er met de dokter over gesproken is maar dat hij zei juist gehandeld had.
Ik wist dus zeker dat hij dat niet had gedaan maar was blij dat hij wel heeft geweten dat ik een aanklacht had ingediend.
Verder gaan deed ik niet , was voldoende voor mij en ik wist dat ik het niet zou gaan winnen van een ziekenhuis.
Was jong meisje die alleen op een kamertje woonde in de stad met amper geld nadat mijn zus en ik uit huis waren gezet door mommy dearest.
Had nooit een goede advocaat kunnen betalen.

Maar ik nam toen actie en niet jaren later en daar ben ik trots op.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 09 nov 2017, 10:34

Afbeelding AD gisteren 8 11 2017

vanmorgen AD, uit enquête onder 305!!!mannen van deze krant blijkt dat een op de elf mannen zich schuldig heeft gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag ,,
[think] ,nou zou het niet weten , wie die 305 mannen , en van de hoeveel Nderlandse mannen??
sjees het word echt bij de konijnen af,,

oja nog een fijne dag -as dat lukt- Uni voor jou 2x :grin: ;P! )
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 09 nov 2017, 10:44

Uni voor jou 2x :grin: ;P! )
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 10 nov 2017, 10:13

De Vlaamse omroep VRT heeft de samenwerking met één van de belangrijkste televisiemakers van het land per direct beëindigd na klachten over grensoverschrijdend gedrag. Dat maakte acteur en presentator Bart de Pauw zelf bekend in een videoboodschap.

Tegen De Pauw (49) waren verschillende meldingen over zijn gedrag binnengekomen, schrijft de VRT op zijn website. "Na diverse meldingen van grensoverschrijdend gedrag bij de openbare omroep en bij andere media is er onvoldoende vertrouwen om nog samen te werken." De Pauw presenteerde op zondagavond de quiz Twee tot de zesde macht. Die wordt niet langer uitgezonden.

Vertrouwenspersoon

De VRT schrijft dat de omroep na meldingen over grensoverschrijdend gedrag in de media zijn integriteitsbeleid 'opnieuw onder de aandacht heeft gebracht' bij medewerkers. Een aantal van hen stapten daarop naar de vertrouwenspersoon.

Over wat de medewerkers verteld hebben, wil de VRT niets zeggen, maar volgens De Pauw, die naar eigen zeggen 30 jaar voor de omroep werkte, ging het 'niet om fysieke aanrandingen, maar vooral om sms-verkeer met flirterige toon'. "Op een bepaald moment werd er ook gewag gemaakt van stalking."

Moeilijke stap

De VRT wil alleen laten weten: "Het was voor betrokkenen een moeilijke stap om hierover te getuigen, een stap waarvoor we bij VRT veel respect hebben. (...) Gevallen van grensoverschrijdend gedrag nemen we ernstig, en worden discreet en in vertrouwen behandeld. We geven geen details uit respect voor alle betrokkenen." Naast presentator is De Pauw ook actief bij en productiehuis, Koekentroef!. De samenwerking daarmee wordt voorlopig opgeschort en opnieuw bekeken.

"Ik krijg niet de kans om mij te verdedigen", zegt De Pauw. "De VRT heeft duidelijk laten weten dat het niet gaat om schuld of onschuld, maar dat het risico op een controverse al genoeg is om een samenwerking na 30 jaar af te breken. Wat heel heavy is."

Hij bekent dat hij soms flirterig is, maar zegt nooit de bedoeling te hebben gehad om mensen te kwetsen. "Als ik met mijn gedrag toch mensen heb gekwetst, dan wil ik mij daar ongelooflijk hard voor excuseren, want dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. (...) De lucht rond mij is nu zo troebel, dat ik die heel graag opgeklaard zie."

hoever willen ze gaan, tot je TV /film op zwart staat ? ,,,komop zeg het is alleen maar wat je leest vermoedens vermoedens en vermoedens,,,,, heb dus voorgenomen hier bij gesprekjes met kennisen eigenlijk met iedereen zéker 1 meter afstand te houden voor het geval dat ...... OMG wat een wereld

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Kristof Piessens » 11 nov 2017, 10:41

:post:

Bart kennende is in de eerste plaats een publiek figuur, er zijn nu wel twee mogelijke juridische stappen mogelijk om zijn ontslag aan te vechten, in de eerste plaats contractbreuk en het tweede is laster en eerroof. In aanvulling hierop is dat deze zaak in de rechtbank dient uitgevochten worden.

Ik zou bijna denken dat Bart in navolging van de hetze dat begon in de VS weer iets aan het bekokstoven is, heb zijn boodschap gehoord en gezien, het verbaasde me dat het verhaal toch niet echt consequent overkomt evenals uit de interviews met Lambrechts in verschillende duidingsprogramma's de zaken veranderen in groot orde, ethisch gezien mankeert het wat aan geloofwaardigheid als het beleid binnen de bedrijven wil voorkomen dat er grensoverschrijdend gedrag gebeurd, is de definitie van grensoverschrijdend gedrag via sms voldoende als feiten beschouwd te worden.

Maar de definitie van grensoverschrijdend gedrag is bij mijn weten een manier om iets uit te lokken wat niet de wil is van de zogenaamde dader, maar het element stalking maakt de situatie uiteindelijk wel zwaarwichtig genoeg als je weet dat stalking een misdrijf is waarbij je slachtoffers voortdurend lastigvalt via sms en tot aan fysieke ontmoetingen in het openbaar, stalking is bij definitie een begin van iets onschuldig dat kan escaleren in daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag wat men verkrachting noemt, ik geloof niet dat Bart hiertoe in staat is mits hij getrouwd is en zijn vrouw mee in het bedrijf werkt als manager van zijn productiehuis.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 11 nov 2017, 12:24

je word er wel kotsmisselijk van onderhand ;;;

Het blijft misbruikbeschuldigingen regenen in Hollywood. De bedenker van de succesvolle serie Mad Men, Matthew Weiner, wordt er door voormalig scriptschrijver Kater Gordon van beschuldigd dat hij onzedelijke opmerkingen heeft gemaakt.

Gordon moest in 2008 een avond laat doorwerken met Weiner en volgens de vrouw zei hij toen „dat ze het aan hem verplicht was zichzelf naakt te vertonen”. Een woordvoerder van Weiner ontkent dit met klem: „Hij kan zich niet herinneren een dergelijke opmerking gemaakt te hebben. Het zijn sowieso geen teksten die hij zou uitkramen.”

Uit angst haar baan te verliezen, hield Gordon haar mond tegen collega’s. Het HarveyWeinstein-schandaal gaf haar naar eigen zeggen de moed om met haar verhaal naar buiten te treden. De scriptschrijver won in 2009 een Emmy voor haar tekstbijdrage aan Mad Men, maar is momenteel niet langer meer werkzaam in de televisiewereld. Na het derde seizoen hield haar loopbaan bij de hitserie op.
http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP

dan nu toch echt wachten op de grote klapper Trump die veel dingen heeft gezegt die ´onvriendelijk´ waren buten z´n bekenden uitspaken omtrent een ander sexueel iets ,,,,,óf is hij hiervoor té?? :evil:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 11 nov 2017, 14:07

George Takei wordt door Scott R. Brunton beschuldigd van seksuele intimidatie. Het model zegt in de jaren tachtig te zijn aangerand door de Japanse acteur.

Brunton zegt op 23-jarige leeftijd in 1981 te zijn misbruikt in het huis van Takei, bekend door zijn rol als Hikaru Sulu in Star Trek. Hij zegt destijds erg kwetsbaar te zijn geweest.

"Dit is lang geleden gebeurd, maar ik ben het nooit vergeten", vertelt Brunton aan The Hollywood Reporter.

"Het is zo'n verhaal dat je vertelt aan een groep mensen als gekke gebeurtenissen worden opgehaald. Ik vertel het al jaren, maar nu ben ik er ineens nerveus over."

Flauwte

De twee hadden elkaar ontmoet in een bar, waarna Takei het beginnende model zijn telefoonnummer vroeg. Na een etentje nam de nu 80-jarige acteur Brunton mee naar huis. Daar werd hij na een tweede drankje niet lekker en viel flauw op een stoel. "Het volgende dat ik me herinner is dat ik mijn broek op mijn enkels heb en dat hij aan mijn kruis zat."

Toen hij realiseerde wat er aan de hand was, zegt hij naar huis te zijn gegaan. Brunton zegt niet eerder met het verhaal naar buiten te zijn gegaan, omdat hij niet verwachtte te worden geloofd.

@>dit is er een die vreemd overkomt hij zegt oa ik vertel het al jaren ,,,en dan burton zegt niet met het verhaal naar buiten te zijn gegaan :shock:

http://www.msn.com/nl-nl/entertainment/ ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Kristof Piessens » 12 nov 2017, 10:04

Ivm Bart de Pauw onze Belgische publieke figuur is gisteren na de berichten in de media een onderzoek gestart door het parket afdeling mechelen en zijn begonnen met een huiszoeking in de VRT gebouwen om er onder meer de preventieadviseur, sociale dienst en Paul Lambrechts te horen.

Iedereen weet naderhand dat Stalking een ernstige verstoring is van de rust van een persoon in welke omstandigheden ook, de actie is vanuit het initiatief van het parket gestart zonder klacht van beide partijen, gezien stalking in de wet geen klachtmisdrijf meer is mag het gerecht dit onderzoeken of van de berichten iets van waar is ?

Hoe dan ook, ik maak op dat machtsmisbruik geheel van andere orde is dan stalking met seksuele bedoelingen, laat daar geen twijfel over zijn !

Er zijn vermoedens dat dat iets te maken heeft gehad met 1 van de vlaamse films die enkele jaren terug in de bioscopen liep, kent iedereen de film loft nog ? Daarin speelde bart de pauw de muze van de vrouw die de dochter is van van mieghem, het plaatje wordt al bij al wat duidelijker, loft was een film en inderdaad daar kwamen naaktscènes in voor....de film an sich heb ik nog niet gezien dus weet weinig van wie er allemaal in meegespeeld hebben, evenals zullen er nog vlaamse films bestaan waarin naaktscènes voorkomen, dus het thema van "Grensoverschrijdend gedrag" slaat terug op de films waarin naaktscènes werden gespeeld !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 13 nov 2017, 14:11

vind dit volgende toch ook echt een tikkie te ver gaan

De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft tijdens een diner voor wereldleiders een Filipijns liefdesliedje gezongen. Later legde hij uit dat het 'op bevel van Donald Trump' was.
Trump en Duterte waren gisteravond op een gala in de Filipijnse hoofdstad Manilla met de leiders van de ASEAN, een organisatie van tien landen in Zuid-Oost Azië, die vandaag aan hun jaarlijkse top beginnen.

'Het licht van mijn wereld'

Trump en Duterte heffen het glas tijdens het galadiner© AFP Trump en Duterte heffen het glas tijdens het galadiner
Op een gegeven moment nam Duterte de microfoon en zong hij samen met een lokale popzangeres het lied 'Ikaw', wat 'jij' betekent. 'Jij bent het licht van mijn wereld, de helft van mijn hart', is een deel van de tekst. Volgens de nieuwszender ABS-CBN zei de Filipijnse president later: "Dames en heren, ik heb onaangekondigd gezongen, op bevel van de leider van de Verenigde Staten." :shock:
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerke ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 13 nov 2017, 14:30

Die is nog gestoorder dan Trump,
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 13 nov 2017, 17:26

Maar wat heeft dat bericht over Trump met deze topic te maken Herman50 ?
Dat heeft toch niks met sexuele intimidatie te maken ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 13 nov 2017, 17:36

Kristof ik ken Bart de Pauw niet.
Maar hij word al ontslagen zonder dat er onderzoek is gedaan ?
Na 30 jaar is zijn carrière afgelopen , dit kan toch zo niet langer ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 13 nov 2017, 18:03

Maar wat heeft dat bericht over Trump met deze topic te maken Herman50 ?
Dat heeft toch niks met sexuele intimidatie te maken ?
Trump zat stiekem in zijn billen te knijpen, anders kon hij de hoge noten niet halen. :mrgreen:
Knijpen is ook intimidatie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 14 nov 2017, 10:44

Ooh zo Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 14 nov 2017, 11:23

@ bedankt Uni,,marre nee laten we het lekker ´normaal´ noemen als er een vent over een andere zingt ....je bent het licht in m´n leven ,,,,ja zeg kom effe , het idee=!!!!= op zich is al , netjes gezegt ´ verdacht´,,,,, fijne dag verder :chicken:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 14 nov 2017, 11:30

Is niet verdacht Herman50, is gewoon een geintje wat ze daar uithalen zoals ik het zie. :mrgreen:
Ze verklaren elkaar echt niet de liefde.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 14 nov 2017, 11:38

Oja? geintje.... hmm zou het niet eens tegen m´n 2-lingbroer zeggen, in m´n eige huiskamer ,maar vooruit .... [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 14 nov 2017, 11:54

Ze verklaren elkaar echt niet de liefde.
Nou?????

Trump stond eerst zelf te swingen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door taigitu » 14 nov 2017, 12:09

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 18 nov 2017, 07:47

gelukkig heeft ook een andere kant

Een Colombiaanse lerares riskeert veertig jaar cel omdat ze seks heeft gehad met 16- en 17-jarige studenten, die ze daarvoor beloonde met hogere cijfers. Vorige week werd een Amerikaanse opgepakt voor hetzelfde vergrijp.

Yokasta M. (40) benaderde haar leerlingen via sociale media, en vroeg geregeld om hun telefoonnummer. Dat was zogenaamd om ’ze te helpen met studie’. In werkelijkheid stuurde ze seksueel getinte foto’s met ontbloot bovenlichaam naar ze toe. Daarna vroeg ze om seks. Wie weigerde, werd gedreigd een leerjaar te moeten dubbelen.

Toen een vader van een van de slachtoffers zo’n foto zag, kwam de zaak aan het rollen. Toen wist de echtgenoot van M. er inmiddels vanaf. Hij vroeg meteen een scheiding aan.

Ook in de Amerikaanse staat Oklahoma ging een juf haar boekje te buiten. De 22-jarige Hunter D. werd vorige week woensdag opgepakt, toen agenten via de telefoon van een slachtoffer een romantisch avondje regelden. „Ik ben thuis, de deur is niet op slot, zoals gewoonlijk”, stuurde de lerares, waarna het voor agenten een koud kunstje was. :shock:
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenl ... OCID=HPDHP
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie