#MeToo en #IHave

De plek voor onderwerpen die de samenleving betreffen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 25 okt 2017, 14:20

Allright Susan ! :mrgreen:
Girlpower ! [joker] ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 25 okt 2017, 14:21

Wiens mond openvalt als ze een Dodge Ram pickup truck ziet en dan wel bijna gaat gillen. :mrgreen:
Ik heb vast mijn hoorapparaat uitgedaan.

Afbeelding

Kijk je uit voor de Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 25 okt 2017, 14:27

Aaaaah een Dodge !!!!! Afbeelding :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door gusteman » 25 okt 2017, 14:53

Gast1 schreef:... de vraag in dezen is of we op de zelfde frequentie zitten.
Ik was de mening toegedaan dat die vraag geen antwoord meer behoefde en dus ook niet meer hoefde gesteld te worden. :wink:

Je vindt het trouwens terug in je eigen reactie, beste Pierre
Gast1 schreef:k heb nergens "mooie vrouwen" geschreven.
Ik schreef eerder over "een erg mooie dame" en over "een werkelijk heel mooie vrouw" .....
Een discussiepunt creëren door te stellen dat je niet schreef "mooie vrouwen" maar wel "een werkelijk heel mooie vrouw" is wel een heel puberale aanpak .... vind je dat zelf niet?
Het ging erom dat je, door te verwijzen naar een bepaalde vorm (mooi) je automatisch datgene wat niet aan die vorm beantwoordt een tegengestelde waarde meegeeft.
Goed kan enkel bestaan bij de gratie van slecht.
Mooi kan enkel bestaan bij de gratie van niet mooi.
Dag kan enkel bestaan bij de gratie van nacht.
Jin en Jang: de tegenpolen die elkaar in evenwicht houden of elkaar opheffen.

Wanneer je schrijft dat "een werkelijk heel mooie vrouw" iets losweekt bij jou dan houdt dit in dat vrouwen die niet beantwoorden aan jouw normen van "werkelijk heel mooi" niet iets losweken bij jou.
En dat is goed zo, dat is een normale, gezonde reactie als man op het wezen vrouw.
Zoals een vrouw instinctief de voorkeur zal geven aan een man die geborgenheid kan bieden en blijk geeft over sterke genen te beschikken zo zal de man zijn voorkeur laten spreken voor een vrouw die beantwoordt aan de normen die voor die man doorslaggevend zijn.
De ene man zal dit vinden in uiterlijk schoon, de andere man zal dit vinden in intellect, of handigheid, of verbale sterkte of nog iets anders.
Dit volgen van een voorliefde heeft alles te maken met het voortplantingssysteem en de daarmee gepaard gaande hormonale werking.
Opnieuw: allemaal gezond en natuurlijk gedrag. Maar dat neemt niet weg dat wanneer je bepaalde vrouwen mooi vindt, je automatisch de andere vrouwen niet mooi vindt.
Dit ontkennen houdt in dat je niet in staat zou zijn om onderscheid te maken.
En ik kan me niet inbeelden dat dit op jou van toepassing zou zijn.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door herman50 » 25 okt 2017, 15:17

ja brnt me voopr Uni , oke Tammy toch goed gemeen-d- ;)



Afbeelding
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 25 okt 2017, 15:24

Geweldig herman50 , zo waren ze eerst . :grin:
Dank je ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 25 okt 2017, 19:51

gusteman schreef:
Gast1 schreef:... de vraag in dezen is of we op de zelfde frequentie zitten.
Ik was de mening toegedaan dat die vraag geen antwoord meer behoefde en dus ook niet meer hoefde gesteld te worden. :wink:
;P!
gusteman schreef:Je vindt het trouwens terug in je eigen reactie, beste Pierre
Gast1 schreef:k heb nergens "mooie vrouwen" geschreven.
Ik schreef eerder over "een erg mooie dame" en over "een werkelijk heel mooie vrouw" .....
Een discussiepunt creëren door te stellen dat je niet schreef "mooie vrouwen" maar wel "een werkelijk heel mooie vrouw" is wel een heel puberale aanpak .... vind je dat zelf niet?
:grin: Kijk eens aan, een zuigende vraag en juist dat soort vragen zou ik nou een puberale aanpak noemen.
Ik schreef al eerder dat er alleen maar mooie vrouwen zijn, waarbij ik voorzichtig constateer dat je me niet begrepen hebt mijn beste gusteman.
gusteman schreef:Het ging erom dat je, door te verwijzen naar een bepaalde vorm (mooi) je automatisch datgene wat niet aan die vorm beantwoordt een tegengestelde waarde meegeeft.
[nono] [notalk]
gusteman schreef:Goed kan enkel bestaan bij de gratie van slecht.
Waarom goed en slecht? Vanuit wiens oogpunt?
gusteman schreef:Mooi kan enkel bestaan bij de gratie van niet mooi.
[nono] ... 'minder mooi' hoeft nog altijd niet 'niet mooi' te zijn.
gusteman schreef:Dag kan enkel bestaan bij de gratie van nacht.
:pray:
gusteman schreef:Jin en Jang: de tegenpolen die elkaar in evenwicht houden of elkaar opheffen.
Ah, je bedoelt waarschijnlijk Yin en yang. Oké.
gusteman schreef:Wanneer je schrijft dat "een werkelijk heel mooie vrouw" iets losweekt bij jou dan houdt dit in dat vrouwen die niet beantwoorden aan jouw normen van "werkelijk heel mooi" niet iets losweken bij jou.
En dat is goed zo, dat is een normale, gezonde reactie als man op het wezen vrouw.
Zoals een vrouw instinctief de voorkeur zal geven aan een man die geborgenheid kan bieden en blijk geeft over sterke genen te beschikken zo zal de man zijn voorkeur laten spreken voor een vrouw die beantwoordt aan de normen die voor die man doorslaggevend zijn.
De ene man zal dit vinden in uiterlijk schoon, de andere man zal dit vinden in intellect, of handigheid, of verbale sterkte of nog iets anders.
Dit volgen van een voorliefde heeft alles te maken met het voortplantingssysteem en de daarmee gepaard gaande hormonale werking.
[pils]
gusteman schreef:Opnieuw: allemaal gezond en natuurlijk gedrag. Maar dat neemt niet weg dat wanneer je bepaalde vrouwen mooi vindt, je automatisch de andere vrouwen niet mooi vindt.
[dizzy] ... [zucht] ... mispoes:
Voorbeelden dan maar.

Een heel mooie vrouw:

Afbeelding

Afbeelding

Een mooie vrouw:

Afbeelding

Afbeelding

Een minder mooie vrouw:

Afbeelding

Afbeelding

Begin je het te begrijpen?
Dit ontkennen houdt in dat je niet in staat zou zijn om onderscheid te maken.
En ik kan me niet inbeelden dat dit op jou van toepassing zou zijn. :wink:

Oeps :shock:
Wat een grote foto's.
Nou ja, zo komt het nog duidelijker over.
Denk ik.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 25 okt 2017, 21:13

Als ik mij verveel, kan ik de rimpels tellen van Merkel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door gusteman » 26 okt 2017, 03:09

univers schreef:Als ik mij verveel, kan ik de rimpels tellen van Merkel. :mrgreen:
Dat heet dan: het nuttige aan het aangename paren. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 26 okt 2017, 06:02

Pierre, tweede foto heb ik verkleind was te groot. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door taigitu » 27 okt 2017, 10:00

Saoedische predikant: 'Oorzaak van verkrachting ligt bij vrouwen zelf'

Een predikant uit Saoedi-Arabië heeft voor enorme verontwaardiging gezorgd op sociale media. In enkele tweets maakte Ahmed Bin Saad Al Qarni duidelijk dat de oorzaak van verkrachting bij vrouwen zelf gezocht moet worden. Aanleiding was een filmpje, waarin een vrouw in een wagen met mannen stapte.

,,Als hij haar verkracht, zal ze thuis een potje gaan huilen omdat ze haar zelfrespect te grabbel gegooid heeft. Ik zweer het, vrouwen liggen zelf aan de basis van overspel en seksuele intimidatie. Kijk naar haar: zij is degene die het hoofd van de mannen op hol brengt. Zij zorgde ervoor dat de auto stopte en stapte in. Leg de schuld niet bij mannen'', klonk het.

Er volgde ook nog een tweede denigrerende opmerking. ,,Een vrouw die make-up en parfum gebruikt als ze haar huis verlaat, is een slet. Een goede vrouw met keukenschort zal je zoiets nooit zien doen.''


Enkele van zijn miljoenen volgers gaven Bin Saad Al Qarni gelijk, maar de overgrote meerderheid ging in de tegenaanval. Zo werd onder meer opgeroepen om zijn tweets aan de autoriteiten kenbaar te maken. Of zoals een van de critici het verwoordde: ,,Aanranding is aanranding, punt. En de enige die in fout is, is de verdomde dader zelf.''

Taboe doorbreken

Sarah, een lerares en vrouwenrechtenactiviste uit Saoedi-Arabië, dient de man op nieuwssite Stepfeed van repliek. ,,Ik reageer niet alleen op wat hij zegt, maar op de retoriek die erachter schuilt. Zijn boodschap is in heel wat Saoedi-Arabische steden helaas de normaalste zaak van de wereld geworden. Je zou schrikken met hoeveel ze zijn, de mensen die denken dat de schuld daadwerkelijk bij de vrouwen zelf ligt.''

,,Als we willen dat er iets verandert, moeten we ons tegen dit soort ideeën verzetten. We kunnen niet blijven zwijgen, die gedachtegang moet stoppen.''

'Elke dag opnieuw lastiggevallen'
Sarah wordt bijgestaan door Reema, een studente uit Saoedi-Arabië. ,,Zijn verklaringen kunnen niet eens een stap achteruit genoemd worden, want dat zou betekenen dat het ooit wel oké was om zo te denken. Wat hij zegt, is simpelweg fout en onaanvaardbaar. Hij noemt zichzelf een predikant, maar wat een signaal geeft zo iemand? Het is gevaarlijk als mensen met een ruime achterban zo’n ideologie kunnen verspreiden.''

,,Hij beseft gewoon niet wat wij als vrouw in Saoedi-Arabië op dagelijkse basis moeten doorstaan. Ook al dragen we een hijab, een abaya of zelfs een niqab, nog worden we elke dag opnieuw lastiggevallen. We zullen het duizenden keren zeggen. Een miljoen keer zelfs, tot ze het verstaan: seksuele agressie heeft niets te maken met het slachtoffer. Wat we dragen, hoe we ons gedragen en wat we zeggen speelt totaal geen rol.''

,,Ik geloof in vrije meningsuiting, maar niet in dit geval: deze man moet zijn woorden ofwel terugnemen, ofwel moet hij de gevolgen ervan dragen.''

Strengere straffen
Vorige maand nam koning Salman het initiatief voor een wet om daders van zedenmisdrijven strenger te straffen. Uit een studie van 2014 bleek dat bijna 80 procent van de vrouwen tussen 18 en 48 jaar in Saoedi-Arabië ooit te maken heeft gehad met seksuele intimidatie.

https://www.ad.nl/buitenland/saoedische ... ~a7f14a3b/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door taigitu » 29 okt 2017, 11:32

Hoe het zo lang kon duren voor Weinstein aan de schandpaal werd genageld

Zolang seks voor mannen een prestatie is, blijft dit misbruik bestaan.

Naarmate het schandaal rond Harvey Weinstein de afgelopen dagen groeide, veranderden de foto’s bij de verhalen die over hem werden gepubliceerd. In het begin zag je hem jolig op de rode loper, schuddebuikend met een beroemde filmster of naast zijn beeldige, jonge echtgenote. Maar met de tijd koos de beeldredactie steeds vaker voor een foto van een onbewaakt moment: Harvey die zijn gezicht ontspant, zijn wenkbrauwen naar beneden gezakt en zijn mond een beetje open. Op die beelden heeft hij met zijn ongeschoren wangen en kleine bruine oogjes meer weg van een verwarde otter dan een succesvol producent. Het was een treffende illustratie van zijn spectaculair diepe val, van Hollywoods roemruchtste filmbaas naar morsige crimineel binnen een halve week – verstoten door alle mooie mensen die een paar weken eerder nog schaapachtig aan zijn arm hingen.

Maar de uitgebreide media-aandacht wordt niet alleen voortgedreven door sensatiezucht: veel mensen herkenden zich in getuigenissen van actrices en assistentes die onder valse voorwendselen een hotelkamer in werden gelokt. In de nasleep van de berichtgeving over Weinsteins wangedrag kwamen talloze verhalen naar buiten van vrouwen en mannen die slachtoffer werden van seksuele intimidatie door een Weinstein-achtig figuur. De Hollywood-verhalen spreken misschien het meest tot de verbeelding, maar deze situaties komen in bijna elk denkbaar veld voor, van sport tot academia en zo’n beetje alles daartussenin (Harvey Weinstein is niet de eerste machtige man die van aanranding en verkrachting wordt beschuldigd, en hij zal zeker niet de laatste zijn).

"Het regelen van seks is voor mannen een prestatie, een gouden ster op hun denkbeeldige mannelijkheidsrapport. "

Daarmee is er eigenlijk al een antwoord op de vraag hoe het komt dat Weinstein zo lang ongestoord zijn gang kon gaan: in zekere zin vinden we het doodnormaal dat een machtige man zijn positie misbruikt om aan seks te komen. Het regelen van seks is voor mannen een prestatie, een gouden ster op hun denkbeeldige mannelijkheidsrapport. De kwaliteit van de seks maakt daarbij niet zoveel uit, laat staan de mate van plezier die een sekspartner eraan beleeft. Het ligt voor de hand dat een man alle middelen inzet die hij tot zijn beschikking heeft om een ander tot seks te bewegen, als de aanlokkelijkheid van zijn eigen lichaam daarvoor niet genoeg is.

Je ziet dat op een willekeurige vrijdagochtend, als de lichten in een club aangaan en zweterige jongens wanhopig beginnen te onderhandelen om maar een willekeurig meisje mee naar huis te krijgen. Dat hoeft niet per se kwaadaardig te zijn, maar zodra een man genoeg geld of invloed heeft om druk uit te oefenen op anderen, kan dit gedrag snel omslaan in schadelijk misbruik. Het is daarbij belangrijk om te beseffen dat de seksdrang van dit soort mannen meer met eigenwaarde en macht te maken heeft dan met libido.

Als Weinstein niet in opspraak was gekomen, was hij waarschijnlijk tot lang nadat hij het vermogen tot een spontane erectie verloren had doorgegaan met zijn gedwongen massages en badjas-intimidatie. Actrice Emma Thompson onderstreepte dat treffend in een interview met BBC Newsnight: ‘Harvey Weinstein is geen seksverslaafde, maar een roofdier.’

Weinstein is een grotesk voorbeeld, maar zijn gedrag is allesbehalve afwijkend. Zolang mannen het idee hebben dat seks iets is wat ze aan anderen moeten ontfutselen, en toegejuicht worden als ze dat lukt, zullen we verhalen te horen krijgen over misbruik en seksuele intimidatie.

https://www.vn.nl/amarens-eggeraat-harvey-weinstein/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 30 okt 2017, 10:29

Tammy schreef:Ik heb geen feminisme nodig MetalPig.
Op het moment dat ik werd geboren was een man evenveel waard als ik.
En zo heb ik altijd gekeken
Ah kijk, feminisme.

Wat jij vanzelfsprekend vind is precies datgene wat het feminisme graag in de praktijk wil brengen.
Je hebt geen feministen nodig omdat je er zelf één bent ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 31 okt 2017, 12:06

MetalPig , juist omdat ik het vanzelfsprekend vind al vanaf mijn geboorte ben ik geen feministe . :mrgreen:
Feministen zijn vrouwen die die vanzelfsprekendheid nog niet hebben , snap je ? :grin:
Komt nog wel maar duurt wat langer .

Denk daar maar eens over na . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door MetalPig » 31 okt 2017, 12:11

Tammy schreef:MetalPig , juist omdat ik het vanzelfsprekend vind al vanaf mijn geboorte ben ik geen feministe . :mrgreen:
Feministen zijn vrouwen die die vanzelfsprekendheid nog niet hebben , snap je ? :grin:
Feministen vinden het vanzelfsprekend, maar zien ook dat deze gelijkheid in werkelijkheid ver te zoeken is.

Denk daar maar eens over na.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 31 okt 2017, 12:26

En nu is er iets wat ik al dacht dat ging gebeuren met die #MeToo gebeuren.
Een zekere Jelle Brandt Corstius beschuldigd iemand uit de tv wereld van aanranding .
Maar die persoon gaat een rechtszaak aanspannen tegen Jelle.
Hij zegt dat het niet waar is .
Ik begrijp dat die persoon een aanklacht gaát indienen wegens laster en smaad.
En ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat denk.

Een Amerikaanse actrice besluit aantal weken geleden deze hashtag te lanceren.
Ineens vliegen tienduizenden mensen in de pen.
Vele verhalen zullen waar zijn.
Maar er zullen verhalen ook niet waar zijn.

Vanochtend las ik dat Kevin Spacey ineens is aangeklaagd door een andere acteur over iets van 30 jaar geleden.
Kevin herinnert het zich niet hij was toen 26 jaar en deze acteur toen 14 jaar.
House of Cards word gestopt en zijn internationale ouvreprijs word ook geschrapt.
Kevin kan denk ik zijn verdere carrière vergeten.

Er word een bericht op internet gezet door iemand over iets van jaren geleden.
Bewijs is moeilijk te vinden dus wat is waar en wat niet ?
Levens kunnen geruinieerd worden door iets wat misschien niet waar is en dat enkel door 1 bericht op internet te plaatsen ?
Dat vind ik een hele gevaarlijke ontwikkeling.
Vinden jullie dat ook ?

Nu komt er dus een rechtszaak tegen Jelle.
Ben heel benieuwd wat daar voor uitspraak uitkomt.
In Amerika en over heel de wereld zal dat ook gaan gebeuren.
Als er geen getuigen zijn hoe weet men dan of de aanklacht terecht is of niet ?
Als men verkracht is dan is daar bewijs van.
De sporen op het lichaam laten dat zien net zoals sexuele geweld.
Maar niet na 20 of 30 jaar.

Ik denk dat deze hashtag compleet uit de hand gaat lopen.
Maar ik zei het al eerder , zoiets op internet zetten is niet de juiste manier.
Maar daar denken veel mensen anders over.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 31 okt 2017, 12:33

Aha bedoel je dat MetalPig , nu snap ik je. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door univers » 31 okt 2017, 12:54

Kan mij dit nog herinneren.
Dochter agent heeft volgens advocaat incest verzonnen

Van onze verslaggeverAMSTERDAMDe zeventienjarige dochter van de politieman heeft bij justitie in Groningen aangifte gedaan van 'zeer ernstige zedendelicten'. L. zou zijn zijn dochter jarenlang hebben misbruikt. Volgens zijn advocaat is L. 'aangeslagen, maar heel zeker in zijn stelling dat er niets aan de hand is'.Ook de echtgenote van de politieman, een oudere dochter en haar vriend werden zaterdag aangehouden. Zij zijn inmiddels vrijgelaten. De Nederlandse Politiebond noemde het grootschalige politie-optreden voor de aanhouding van L. 'buitenproportioneel'. Het arrestatieteam was ingezet omdat men vreesde dat de politieman bij de aanhouding zijn wapen zou grijpen.Volgens de advocaat heeft de dochter een eerder bij de politie afgelegde verklaring voor een deel ingetrokken. Van Binsbergen: 'Dat betreft juist het gedeelte van de beschuldigingen dat te checken was.'Maandag werd het voorarrest van de oud-groepschef van de politie op Schiermonnikoog met tien dagen verlengd. Justitie zegt op grond van de aangifte van de dochter voldoende bewijsmateriaal verzameld te hebben om hem nog vast te houden.Een kantoorgenoot van Van Binsbergen sprak over psychische problemen bij de dochter. Van Binsbergen wil daar niets over zeggen in het familiebelang. 'Deze hele treurige affaire vormt al een enorm probleem voor de toekomst. Voor de familie, voor het leven op het eiland en voor de werksituatie van mijn cliënt.'

https://www.volkskrant.nl/archief/docht ... n~a424500/

'Dochter politiechef Lancee aangezet tot valse aangifte'

https://www.trouw.nl/home/-dochter-poli ... ~a4ffac6a/
Iemand de kroon van het hoofd nemen, terug zetten wordt moeilijker.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Tammy » 31 okt 2017, 13:23

Univers schreef:
Iemand de kroon van het hoofd nemen, terug zetten wordt moeilijker.
Dat vind ik een hele mooie zin Univers.
En er zullen gevallen zijn waar dat van toepassing is.
Daarom is dat hele internetgebeuren bij zulke privézaken niet de geschikt plaats om dat daar neer te zetten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: #MeToo en #IHave

Bericht door Gast1 » 31 okt 2017, 14:36

Tammy schreef:Er word een bericht op internet gezet door iemand over iets van jaren geleden.
Bewijs is moeilijk te vinden dus wat is waar en wat niet ?
Levens kunnen geruïneerd worden door iets wat misschien niet waar is en dat enkel door 1 bericht op internet te plaatsen ?
Dat vind ik een hele gevaarlijke ontwikkeling.
Vinden jullie dat ook?
Bij deze heb je er al één die het helemaal met je eens is.
Overigens ging ik heel even heel vlug mijn al wat langere verleden na.
Weet dat ik verre van een 'heilige' ben geweest, maar ik geloof dat het wel snor zit.

De sociale media zijn veel gevaarlijker dan menigeen kan bevroeden.
Ook ik heb er een tijdje gebruik van gemaakt.
Ik plaatste foto's, eigen gemaakte gedichten en verwees naar mooi muziekclips.
Dat was op 'Hyves' ...
Op die wijze leerde ik mijn neven en nichten kennen aan de kant van mijn Vader, waarbij ik een grote reünie organiseerde.
Iedereen vond het fantastisch en ik vond de sociale media een schitterend medium.

Het bleef lang goed gaan, totdat ik jaloezie constateerde.
Er ontstonden 'stekeligheden' tussen al mijn 'Hyves-vrienden' en daarop volgde ruzie.
Tal van anderen gingen zich er mee bemoeien en het ging helemaal mis, waarbij ook een broer en een zus behoorde.
Ik kon het allemaal niet geloven en dat had alles met mijn 'goedgelovigheid' en naïviteit te maken.
Inmiddels weet ik wel anders.

Ik ben gezegend met ervaringen en met NLP.

Kom, een beetje ontspanning van drie kwartier.
Helende muziek:

Plaats reactie